En çok insan İstiklal’de

20.02.2017 08:58

İstanbul’un 3 önemli alışveriş caddesinde, İstiklal Caddesi’nde, Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde 965 mağaza var.

Bu mağazaların yüzde 35’i giyim, kuşam, çanta satan firmalara ait. Yüzde 18’i yeme - içme, yüzde 16’sı aksesuar ve kozmetik konularında faaliyet gösteriyor.

Her 3 caddenin yaya trafiği farklı. Müşteri kesimi farklı. Mağazaları farklı.

İstiklal Caddesi yaya trafiğinin en yoğun olduğu alışveriş caddesi. Günlük trafik 126 bin kişi. Hafta sonları insan trafiği 261 bine yükseliyor.

İstiklal Caddesi’nde 253 mağaza var. Bunların 26’sı uluslararası markalara ait mağazalar.

İstanbul’da yerli yabancı ziyaretçilerin en yoğun olduğu, İstanbul’un en ilgi çeken caddesi olan İstiklal Caddesi, yaşanan güvenlik endişesinden etkilendi.

Yaya trafiğinde yüzde 12 gerileme oldu. 32 mağaza çıktı ama, gene de yıl içinde 24 mağaza giriş yaptı. Çıkanların 5’i uluslararası marka, 12’si yeme - içme markası.

Uluslararası araştırma kuruluşu Cushman & Wakefield, son 3 yıldır her yıl İstanbul’un 3 alışveriş caddesi üzerine araştırma raporu yayınlıyor. Bu araştırma raporları yıllar itibariyle 3 caddedeki değişimin izlenmesine imkân veriyor.

İstanbul’da hafta içi ve hafta sonu insan trafiğinin diğerlerine göre az olduğu alışveriş caddesi Nişantaşı’nda, İstiklal Caddesi ile Bağdat Caddesi’nden daha fazla 380 mağaza var.

GEÇİŞ DÖNEMİ

Nişantaşı çevresinde yaşayan nüfusun 710 bin olması ve de caddenin merkezi konumu nedeniyle uluslararası markalar ve lüks markalar bu caddede yoğunlaşmış durumda. 64 uluslararası markanın mağazası var. Toplam mağazaların 75’i lüks olarak adlandırılan ürünleri satıyor.

2016 yılında Nişantaşı’nda 49 mağaza boşaldı. Bunların 11’i uluslararası markaya ait mağaza idi. Buna karşı 39 mağaza kiralandı.

Bağdat Caddesi’nde 332 mağaza var. Bunların 48’i uluslararası markanın mağazası. 35 mağaza lüks marka ürün satıyor. Bağdat Caddesi’nin hafta içi insan trafiği 33 bin. Hafta sonunda 56 bine yükseliyor. 2016 yılında yolcu trafiği yüzde 7 azaldı.

43 mağaza boşaldı. Bunların 11’inde uluslararası markalar satılıyordu. Yıl içinde 42 mağaza kiralandı.

Genel bir değerleme ile son 3 yılda uluslararası markalara ait mağaza sayısı 173’den 140’a geriledi. Boş mağaza sayısı yüzde 15 oranında arttı.

İçeride ve dışarıda yaşanan olayların olumsuz etkisinde talebin daralması, her üç ana alışveriş merkezinde de alışverişin yavaşlamasına yol açtığı için, 2016 yılı güçsüzlerin piyasadan çekilmelerine neden oldu. Güçlüler, geçiş dönemini hasarsız atlatmaya çalıyor.