Almanya`da perakende satışlar düştü

02.05.2019 10:42

Son güncelleme : 02.05.2019 16:03

Almanya`da perakende satışlar martta gıda, içecek ve tütün satışlarının keskin bir şekilde düşmesi ve Paskalya tatilinin nisan ayının ikinci yarısına denk gelmesinden dolayı yıllık bazda yüzde 2,1 ve aylık bazda da yüzde 0,2 düşüş gösterdi.



AA

Almanya Federal İstatistik Ofisi'nin (Destatis) yayımladığı geçici  verilere göre, takvim ve mevsimsel etkilerden arındırılmış reel perakende  satışlar, martta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,1 düştü. Satışlar, bir  önceki aya kıyasla da yüzde 0,2 geriledi.

Perakende satışlara ilişkin beklenti aylık bazda yüzde 0,4 düşüş  göstermesi yönündeydi.

Destatis, martta söz konusu satışların düşmesini, tüketicilerin  tatilden dolayı Paskalya alışverişlerini nisan ayına ertelemesine bağladı. Söz  konusu düşüşte, içecek ve tütün satışlarının keskin bir şekilde azalması da  etkili oldu.

Almanya'da rekor düzeyde istihdam sağlanması, maaşlardaki artış, düşük  enflasyon ve faiz oranlarının düşük olması hanehalkı harcamalarını desteklerken,  söz konusu harcamalar Alman ekonomisinin büyümesine de büyük katkı sağlıyor.

Bu arada, pazar araştırma şirketi GfK'nın salı günü yayımladığı  verilere göre,  Almanya'da tüketici iklimi, 2 ay düştükten sonra nisanda tekrar  istikrar kazandı. Bununla birlikte ekonomik beklentilerde gerileme devam etti.  Araştırmada, tüketici hassasiyetinin genel ekonomik gidişe meydan okuduğu, bunun  nedeninin, iş gücü piyasasının istikrarlı kalması olduğu belirtilmişti.





18:05103.072
Değişim :  0,61% |  624,54
Açılış :  102.707  
Önceki Kapanış :  102.447  
En Yüksek
103.258
En Düşük
102.309