Garantili köprüye kredi yağdı
28.05.2014 10:13Son güncelleme : 28.05.2014 10:13
Hükümet’in Hazine Garantisi sağladığı üçüncü köprü Boğaz köprüsüne kredi yağdı. 7 banka tarafından karşılanacak proje finansmanı için ilk imzalar atıldı. 9 yıl vadeli ve 2.3 milyar
dolar tutarında olacak proje finansmanı, Cumhuriyet tarihinde "greenfield" (sıfırdan hayata geçirilen) bir projeye tek seferde sağlanan en yüksek tutarlı proje finansman kredisi oldu.
Finansman Garantibank International, Garanti Bankası, Halk Bankası, İş Bankası, Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası ve Yapı ve Kredi Bankası tarafından karşılanacak.
Köprüyü inşa eden konsorsiyum ortaklarından İtalyan Astaldi, üçüncü boğaz köprüsünün inşası ve sonraki yönetim için Türk bankalarından 2.3 milyar dolarlık kredi sağlandığını bildirdi. Projenin dörtte birinin tamamlandığı belirtilen duyuruda, yapılan anlaşmanın inşaat faaliyetleri için kullanılacak ilk kredi diliminin ödenmesini kapsadığı ifade edildi.
Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden sonra İstanbul Boğazı'na yapılan 3. Köprü çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek. yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü 3. köprü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek.
3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, "dünyanın en uzun" ve "en geniş" asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak.
Yapımına, 2013'te başlanan ve 2015'te tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "yap, işlet, devret" modeliyle gerçekleştirilecek. 4,5 milyar
lira (2,3 milyar dolar) yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına teslim edilecek.
Hazine Garantisi tartışma yaratttı
Hazine Müsteşarlığı’nın 10 yıl aradan sonra ilk kez özel sektör tarafından gerçekleştirilen bir projeye ‘devlet güvencesi’ sağlaması tartışmaları da beraberinde getirmişti. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise bu konuda şunları söylemişti: “Bu yatırımlar ekonomik olarak gerçekleştirilebilir ve
bizim ihtiyaç duyduğumuz yatırımlar. Yani Hazine'nin garantisi ya da desteği olsun ya da olmasın çok da büyük bir fark yaratmayacaktır."
Hükümet’in Hazine Garantisi sağladığı üçüncü köprü Boğaz köprüsüne kredi yağdı. 7 banka tarafından karşılanacak proje finansmanı için ilk imzalar atıldı. 9 yıl vadeli ve 2.3 milyar dolar tutarında olacak proje finansmanı, Cumhuriyet tarihinde "greenfield" (sıfırdan hayata geçirilen) bir projeye tek seferde sağlanan en yüksek tutarlı proje finansman kredisi oldu.
Finansman Garantibank International, Garanti Bankası, Halk Bankası, İş Bankası, Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası ve Yapı ve Kredi Bankası tarafından karşılanacak.
Köprüyü inşa eden konsorsiyum ortaklarından İtalyan Astaldi, üçüncü boğaz köprüsünün inşası ve sonraki yönetim için Türk bankalarından 2.3 milyar dolarlık kredi sağlandığını bildirdi. Projenin dörtte birinin tamamlandığı belirtilen duyuruda, yapılan anlaşmanın inşaat faaliyetleri için kullanılacak ilk kredi diliminin ödenmesini kapsadığı ifade edildi.
Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden sonra İstanbul Boğazı'na yapılan 3. Köprü çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek. yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü 3. köprü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek.
3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, "dünyanın en uzun" ve "en geniş" asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak.
Yapımına, 2013'te başlanan ve 2015'te tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "yap, işlet, devret" modeliyle gerçekleştirilecek. 4,5 milyar lira (2,3 milyar dolar) yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına teslim edilecek.
Hazine Garantisi tartışma yaratttı
Hazine Müsteşarlığı’nın 10 yıl aradan sonra ilk kez özel sektör tarafından gerçekleştirilen bir projeye ‘devlet güvencesi’ sağlaması tartışmaları da beraberinde getirmişti. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise bu konuda şunları söylemişti: “Bu yatırımlar ekonomik olarak gerçekleştirilebilir ve bizim ihtiyaç duyduğumuz yatırımlar. Yani Hazine'nin garantisi ya da desteği olsun ya da olmasın çok da büyük bir fark yaratmayacaktır."