Hazır giyim 15 milyar dolar fazla verdi

12.02.2019 11:26

Son güncelleme : 13.02.2019 10:43

Türkiye`nin ihracatında otomotivin ardından ikinci sırada yer alan hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, geçen yıl 17 milyar 642 milyon dolarlık döviz girdisi sağlarken, dış ticarette 15 milyar dolar fazla verdi.



AA

Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) Başkanı Nüvit Gündemir, AA muhabirine yaptığı açıklamada, birlik ihracatlarının  geçen yıl 2017'ye göre yüzde 14,72 artışla 634,5 milyon dolara ulaştığını  söyledi.

Bursa'nın hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe en fazla dış satım  gerçekleştirdiği ürün gruplarının, ihracat büyüklüğüne göre kadın dış giyim, suni  sentetik ev tekstili, erkek dış giyim, pamuklu ev tekstilinin oluşturduğunu  belirten Gündemir, "Bu ürün gruplarımızın yanı sıra pamuklu yatak kıyafetleri,  erkek iç giyim, kadın iç giyim, suni sentetik yatak kıyafetleri ve pamuklu spor  giysilerinde de önemli düzeyde ihracatlar gerçekleştiriliyor." dedi.

Geçen yılı, dünya genelinde çalkantılı geçmesine rağmen sektörün  başarıyla geride bıraktığını vurgulayan Gündemir, şöyle konuştu:

"Birliğimizin geçen yıl ülkeler bazında ihracatında ilk 5 ülke  sırasıyla İspanya, Almanya, İngiltere, Belçika ve Hollanda oldu. Birliğimizin  İspanya'ya ihracatı yüzde 12,6 artışla 205 milyon dolar olurken, Almanya'ya dış  satım yüzde 5 yükselerek 88,8 milyon dolar oldu. İhracatımızda üçüncü sırada yer  alan İngiltere'ye ise yüzde 24 artış ile 61 milyon dolarlık ürün sattık. Bölgesel  düzeyde son derece başarılı olmuş markalara sahibiz. Ülke olarak Avrupa  Birliği'nin, Kuzey Amerika'nın teknik ve sağlık standartlarına tam uyumlu yüksek  kaliteli ürünler üretebiliyoruz. Henüz global markalara sahip değiliz. Değer  zincirinin her halkasında küresel oyuncular yaratmamız gerekiyor."

2014'TEN SONRA EN YÜKSEK İHRACAT RAKAMI

Tasarımcılarla sanayicilerin daha sıkı iş birlikleri kurmaları  gerektiğini vurgulayan Gündemir, "Tasarımcılarımızın yarattığı katma değeri  sektörün kaliteli üretimi ile daha fazla buluşturup bunu kendi markalarımızı  büyütmekte kullanmalıyız ayrıca ihracatımızın teknoloji yoğunluğunu ve değerini  artırmamız gerekiyor. Rekabet gücümüzü artırmak için Ar-Ge'ye yatırım yapmaya  devam etmemiz gerekiyor. Katma değeri yüksek, orijinal tasarımlı ürünlerin  ihracatı ile uluslararası pazarlarda başarı sağlayabilir ve küresel piyasalarda  firmalarımızın yerlerini güçlendirebiliriz." ifadesini kullandı.

Dünyanın en büyük hazır giyim şirketleri ile birlikte yürütülen çok  sayıda başarılı operasyon bulunduğuna dikkati çeken Gündemir, şunları kaydetti:

"Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı ise geçen yıl yüzde 3,6  artış ile 17 milyar 642 milyon dolar olarak gerçekleşti. Sektörümüz 2014 yılının  ardından en yüksek ikinci düzeyine erişti. Türkiye hazır giyimcileri, bugün  toplamda 210 ülke ve serbest bölgeye ihracat gerçekleştiriyor ve sektörde  dünyanın sayılı ülkelerinden birisiyiz. Hazır Giyim ve konfeksiyon sektörü,  Türkiye ihracatında ikinci sırada yer alıyor. Ülkemizin toplam ihracatının yüzde  10,5'ini oluşturuyor. Türkiye hazır giyim sektörü, bugün ülkemizin cari açık  sorununun üstesinden gelinmesi noktasında en fazla katkıyı sunan lider sektör  konumundadır. Sektör olarak 2018 yılı sonu itibarıyla yaklaşık 15 milyar dolar  dış ticaret fazlası vermeyi başardık."





18:05103.186
Değişim :  0,67% |  691,67
Açılış :  102.840  
Önceki Kapanış :  102.494  
En Yüksek
103.468
En Düşük
102.612