`Trump egoist, bencil bir adam ve hiçbir şey bilmiyor`

06.12.2018 11:23

Son güncelleme : 06.12.2018 15:10

Dünyaca ünlü yönetim ve pazarlama gurusu Prof. Dr. Philip Kotler, ABD halkının yarısının Başkan Donald Trump`ı indirmek ve cezalandırmak istediğini belirterek, "Trump egoist, bencil bir adam ve hiçbir şey bilmiyor. Herhangi bir şey okumuyor ve kimseyi dinlemiyor. O bu dünyada yaşamıyor, kendi zihninde yaşıyor. Sürekli duvarlar örüyor ama insanlar paraşütlerle, dronlarla gelecek" dedi.



AA

"Modern pazarlamanın duayeni" olarak anılan Amerikalı profesör Philip Kotler ile İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Dünya Pazarlama  Zirvesi'nin ardından basın mensuplarıyla bir araya geldi.

Kotler, Türk iş dünyasında başarılı olma arzusunun çok fazla olduğunu,  buna saygı duyduğunu söyledi.

Konuşmasında, İtalya'nın marka başarılarından örnek veren Kotler,  "Sizin kültürünüz dünya tarafından merak ediliyor. İddianız var, gelenek var,  istek var, gideceğiniz yön var. Öncelikle markaları oluşturmada bir beceri  oluşturmamız lazım. Para da lazım ama fikir olmalı. Sizin markanızın bir  mükemmellik standardı oluşturmaması için hiçbir sebep yok. İyi medya kanallarını  seçmeniz de size akılda kalan sloganları oluşturma fırsatı sağlayacak. Sadece  geleneksel reklamcılıkla kalmak doğru değil. Artırılması gereken konulardan biri  kesinlikle dijital." ifadelerini kullandı.

Kotler, son yıllarda dünyada artan milliyetçilik ve korumacılığı  paradoks olarak nitelendirerek, ABD'li ünlü yatırımcı Warren Buffet'in "büyümeyi  amaçlarken temkinli olunması gerektiği" yönündeki sözlerini anımsattı.

Her şeyin senaryo planlamasına bağlı olduğunu vurgulayan Kotler,  "İyimser senaryo atılımcı olur. Kötümser senaryoya inanırsanız çok fazla atılım  yapmamak daha doğru. Nasıl temkinli ve atılımlı olunabilir noktasında, her şirket  kendi kararını kendisi verecek. Çok fazla şirket temkinli olursa bu da resesyona  neden olur. İş dünyasının tavrı, önümüzdeki dönemin iyi mi, kötü mü olacağında  belirli olacak." diye konuştu.

"TÜRKİYE'DE BİLGİSAYAR VE YAPAY ZEKAYI İYİ KULLANAN BİR GENÇ NESİL  VAR"

Prof. Dr. Philip Kotler, ülkesinde öğrencilerin yüzde 25'inin mezun  olduklarında kendi şirketini kurmak istediğini belirterek, Türkiye'de de  öğrencilerin global olarak düşünmesinin teşvik edilmesi gerektiğini vurguladı.

Her şirketin krizlerden mutlaka etkileneceğini, ancak krizlerin bir  fırsata da dönüşebileceğini anlatan Kotler, "Robotlar, yapay zeka kriz yapabilir.  Bazı kişiler işinden olabilir. Sektörler bitebilir. Daha iyi bir iklim, daha iyi  bir gezegen için imkanların olması lazım. Bunların yerine güvenli yakıtlara  eğilim olacak. İşin gerçeği şu: Birçok yeni sektör çıkacak. Rüzgar, güneş  enerjisi gibi." değerlendirmelerini yaptı.

Kotler, Türkiye'de bilgisayar ve yapay zekayı iyi kullanan bir genç  nesil olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti:

"Buna dayanarak işlerini geliştirebilirler. Benim ülkemdeki gençler  bir yerde çalışmak değil, kendi şirketini kurmak istiyor. Aslında çoğu şirket  akıllı, gençleri teşvik ediyor. Şirketlerin belki kendilerinin ne yaptıklarını  düşünmeleri gerekiyor. Kişileri nasıl teşvik edebilirler, buna önem vermeliler.  Toyota'yı örnek verdiler. Herkes Toyota’yı çok seviyor. Çünkü şirket onları çok  önemsiyor ve doğru muamele ediyor."

"İSTANBUL ÇOK ÖZEL VE ÇOK GÜÇLÜ BİR MARKA"

Prof. Dr. Kotler, İstanbul ve Türkiye'nin çok özel ve güçlü bir marka  olduğunu vurgulayarak, "ABD'li dostlarımla konuşuyorum; Paris'e gitmekten  sıkıldılar. İtalya'ya da gidebilirler ama buraya gelmek istiyorlar. İstanbul çok  özel bir marka ama markanızı bir satışçı gibi pazarlamanız gerekiyor. Türkiye  hakkında kısa ve öz mesajınız olmalı. İstanbul'dan sevgilerle gibi." şeklinde  konuştu.

Brüksel örneğini veren Kotler, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Biraz para ayırdılar. ABD'li gazetecileri bir hafta ağırlayıp şehirde  gezdirdiler. Onlar da ülkelerine döndüklerinde gazetelerinde yazdılar ve  turistler Brüksel'e akın etti. Sizin de gazetecileri buraya çağırmanız lazım. New  York Times'da yazılarınızın çıkması lazım. Böylelikle buraya gelen turist sayısı  iki katına çıkacaktır. Bu benim İstanbul'a bu beşinci gelişim. Turist olarak da  gelmeyi isterim."

Kotler, etkileyici bir marka olarak gördüğü İrlanda'nın pazarlama  bakanlığı kurduğunu belirterek, "Bence her ülkenin bir pazarlama bakanlığı  olmalı. Belki ticaret bakanlığının altında bir birim de olabilir ama birine bu  konuda bir sorumluluk verilmeli." önerisinde bulundu.

"TRUMP, EGOİST, BENCİL BİR ADAM VE HİÇBİR ŞEY BİLMİYOR"

Prof. Dr. Kotler, ülkeleri hedef almanın, gümrük tarifelerini  yükseltmenin ABD'yi başarıya götürüp, götürmeyeceği sorusu karşısında, şunları  söyledi:

"Trump pek çok bakımdan çok çelişkili bir kişi. Şu anda ABD'yi tamamen  böldü. Ülkenin yarısı onu başkanlıktan indirmek ve cezalandırmak istiyor.  İnsanların yüzde 40'ı ise onu destekliyor, onunla eğleniyor. Egoist, bencil bir  adam ve hiçbir şey bilmiyor. Herhangi bir şey okumuyor ve kimseyi dinlemiyor. O  bu dünyada yaşamıyor, kendi zihninde yaşıyor. Sürekli duvarlar örüyor ama  insanlar paraşütlerle, dronlarla gelecek. Öyle bir dönüşüm olacak ki... Trump  geçici. Eğer demokratlar doğru adayı bulursa 2020'de gidecek. Ben Michael  Bloomberg'i beğeniyorum. New York'u yönetti. Trump bir iş adamıydı ama şirketini  çok kötü yönetiyordu. Örneğin Starbucks'ı yöneten kişinin ABD'yi yönetmesini  isterim."

"TÜRK GENÇLERİNİN İHTİYACI OLAN RÜZGARI KOTLER İLE ESTİRDİK" 

İTO Başkanı Şekib Avdagiç ise Kotler'in, Dünya Pazarlama Zirvesi'nin  kurucusu, zirvenin de küresel pazarlama profesyonellerinin en prestijli  platformlarından biri olarak kabul edildiğini bildirdi.

Zirvenin 7 yıl önce kurulduğunu, daha önce Japonya, Kanada, Bahreyn,  Güney Kore gibi dünyanın çeşitli ülkelerinde düzenlendiğini hatırlatan Avdagiç,  şunları kaydetti:

"İstanbul'daki zirve kapsamında 4 binden fazla kişiye yüz yüze, on  binlerce kişiye ise İTO'nun web sitesi ve sosyal medya hesaplarından canlı  yayınla ulaşıldı. Bana göre bu zirvenin en önemli getirisi pazarlamanın sahne  ışıklarının, yeniden İstanbul'un üzerine yönelmesi oldu. Pazarlamanın evrensel  kurallarını yazan Philip Kotler gibi bir ismi ağırlamak, İstanbul'a yeni bir ufuk  ve vizyon kazandırdı. Türk girişimcisinin, Türk gençlerinin küresel nitelikte  markalar tasarlaması için bir rüzgara ihtiyacı var. Bu rüzgarı da Mr. Kotler ile  estirdiğimizi düşünüyorum. Eminim ki Mr. Kotler'i gören, marka konusunda onu  dinleyenler arasından geleceğin markalarını tasarlayacak birçok genç çıkacaktır."

Avdagiç, İTO olarak pazarlamanın geleceğini, teknolojik gelişmelere ve  dijital çağa uygun bir şekilde kendini yenilemesinde gördüklerini aktararak,  "Türkiye pazarlamada kritik bir eşiktedir. O da şudur: Ya çağın beklentilerine  uygun bir şekilde üretim anlayışımızın odağına markalaşmayı sokacağız ve buradan  yürüyeceğiz ya da pazarlama tuzağının içinde dönüp duracağız. Dolap beygiri gibi  dönüp durmaktan kurtulup roket hızına kavuşmalıyız." tespitinde bulundu.

"Bizim sadece, kompleksli yaklaşımları bir kenara koyup hedeflerimizi  büyütmeye ihtiyacımız var" diyen Avdagiç, "En değerli 100 markamızın hepsini  toplasanız bir Amazon etmiyor retoriğinden kurtulmalıyız. Pazarlamanın ham  maddesi markaysa İstanbul ve Türkiye'de, dünyanın en değerli markalarını  oluşturacak zengin ham madde kaynakları var." ifadelerini kullandı.
 





17:5991.074
Değişim :  1,24% |  1.112,20
Açılış :  89.695  
Önceki Kapanış :  89.962  
En Yüksek
91.074
En Düşük
89.567