22.04.2024 02:56:28 `Tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldık` - Türkiye'nin bir numaralı finans ve ekonomi portalı uzmanpara.com.

`Tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldık`

15.10.2015 13:45

Son güncelleme : 15.10.2015 16:41

Fikri Işık, yerli otomobille ilgili, `Saab 9-3`ün sadece isim hakkını değil, tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldık` dedi.



Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobille ilgili, "Saab 9-3'ün sadece isim hakkını değil, tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldık" dedi.


Işık, TRT Haber'de katıldığı programda, yerli otomobil çalışmalarına ilişkin soruları yanıtladı.


Yerli otomobil için iki yolun bulunduğuna işaret eden Işık, bunlardan birinin her şeyin Türkiye tarafından yapılıp, ortaya bir prototip çıkarmak olduğunu söyledi. Böyle bir çalışmanın 3-5 yıl zaman alacağını ve 1 milyar dolarlık da maliyet gerektirdiğine dikkati çeken Işık, şunları kaydetti:


Bu, aslında Amerika'yı yeniden keşfetmek anlamına da gelir. İkinci yol nedir? Bu noktada çalışmış, bilinen, kendini ispat etmiş bazı firmalarla işbirliği yapmak ama her şeyden önce fikri mülkiyet hakları sizde olan bir platforma sahip olmak. Biz bu iki alternatif arasında karar vermek durumundaydık ve dedik ki, '5 yıllık zamanı ve 1 milyar doları boşa harcamayalım ve zaten varolan bir platformun fikri mülkiyet haklarını satın alarak, bunun üzerinden teknolojiyi geliştirmeye devam edersek, en az 3 yıl ve 1 milyar dolarlık avantajla başlamış oluruz ve o 1 milyar dolarla projeyi bitirebiliriz.' Bu noktada ciddi bir araştırma yaptık ve Saab 9-3'ün platformunun bizim açımızdan çok uygun olduğunu tespit ettik."


SAAB 9-3'ÜN TÜM FİKRİ MÜLKİYET HAKLARINI SATIN ALDIK

Bunun üzerine yoğun bir çalışma yapıldığını ve Saab 9-3'ün sadece isim hakkı değil, tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldıklarını bildiren Işık, bu satın alma sürecinin dahi 6 ay sürdüğünü bildirdi.


Bakan Fikri Işık, bunun sonucunda Türkiye'nin elinde artık geliştirmeye hazır bir araç bulunduğunu belirterek, şöyle devam etti:


Bu, Türkiye'ye en az 3 ila 5 yıl arasında zaman kazandırdı ve şu anda ticari bir şey olduğu için rakam veremiyorum ama bunu çok çok uygun bir maliyetle Türkiye'ye kazandırmış olduk ama şu an işin 'A' noktasındayız. Türkiye'nin asıl ilerlemek istediği alan menzili uzatılmış elektrikli araç. Bunun için bu bir platform olacak ve bu platformu biz geliştirmeye başladık. TÜBİTAK burada önemli bir liderlik üstlenecek ama bunu satın aldığımız Saab 9-3'ü geliştiren Nevs firmasıyla bu alanda işbirliğimizi sürdüreceğiz."


Kuru milliyetçilikle hareket etmediklerini vurgulayan Işık, "Burada çalışan herkes Türk olacak, her şeyi biz geliştireceğiz" gibi bir arzularının olmadığını, zaten dünyada da artık böyle bir şeyin olmadığını ifade etti.
Konuyla ilgili Türkiye'nin tüm birikimini kullanacaklarını ve dünyanın en iyileriyle çalışacaklarını vurgulayan  Işık, 2020 yılında herkesin gurur duyacağı bir otomobili yollara çıkaracaklarını söyledi.


NEDEN SAAB TERCİH EDİLDİ?

Saab'ı neden tercih ettiklerini de açıklayan Işık, "Saab'ın gerçekten iyi bir teknolojisi var. Çok kaliteli, konforlu ve sağlam araçlarıyla tanınıyor. Dolayısıyla böyle bir araçla başlangıç yapmanın, Türkiye'nin menfaatine olduğunu düşündük" dedi.


Şu anda alınan platformun tüm fikri mülkiyet haklarının Türkiye'de olduğunu dile getiren Işık, şu değerlendirmelerde bulundu:


Burada yarın, 'şurası benimdi, burasını yapamazsınız' gibi bir tartışmaya düşmek istemedik ve net bir çalışma ortaya koyduk. Ayrıca, marka Türk markası olacak, Saab olmayacak. İspatlamak durumunda kalacağımız bir süreç olmayacak. Saab'ın birikimini ve güvenini arkamıza alacağız ama markamız Türk markası olacak ve teknolojiyi kesinlikle Türkiye'de geliştireceğiz. Aracın dizaynından tasarımına, diğer tüm unsurlarına kadar merkez Türkiye olacak. Şu anda kendi geliştirdiğimiz batarya teknolojisi var, elektrikli tahrik sistemleri var, TÜBİTAK'ın ve özel sektörün yaptığı çalışmalar var. Bu birikimden faydalanmayı arzu ediyoruz ve önemli nokta da şu , bu araç inşallah seri üretime geçtiğinde hedefimiz minimum yüzde 85 parçasının Türkiye'de üretilmesi."


Son günlerdeki yerli otomobil tartışmalarından memnun olduğunu dile getiren Işık, "Beni üzen sadece şu, 1961'deki gibi kategorik karşıtlar. Yani 'Türk aklı otomobil yapamaz', niye yapamasın? Yeter ki siyasi irade olsun ve toplum da bu iradenin arkasında dursun." ifadelerini kullandı. Işık, toplumda buna büyük bir arzu olduğunu sözlerine ekledi.





'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,6067 32,6225 % 0,38  
Euro 34,7542 34,7911 % 0,29  
Sterlin 40,0613 40,2621 % 0,05  
Frank 35,5331 35,7112 % -0,06  
Riyal 8,6285 8,6717 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,55 28,58 % 0,66  
Platin 934,14 936,68 % 0,66  
Paladyum 1.022,95 1.026,90 % 0,66  
Brent Pet. 87,12 87,12 % 0,66  
Altın Ons 2.385,88 2.386,21 % 0,66