15.04.2024 10:55:13 Yıldız Holding`den yeni hamle hazırlığı! - Türkiye'nin bir numaralı finans ve ekonomi portalı uzmanpara.com.

Yıldız Holding`den yeni hamle hazırlığı!

25.03.2016 14:31

Son güncelleme : 25.03.2016 17:50

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ülker "Farklı coğrafyalarda marka ve üretim tesisi arıyoruz. Bir ekibimiz şu anda Çin`de. Belki orada da ufak bir fabrika bize katılabilir" dedi.



Ülker, Uludağ Ekonomi Zirvesi'nin Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı'nın moderatörlüğündeki "Yarının Rekabetçi Sektörleri" oturumunda yaptığı konuşmada, her zaman kısa yoldan giderek, marka satın almanın ve hazır bir pazarda bulunmanın işleri kolaylaştırdığını söyledi.

Yakın zamanda İngiltere'deki United Biscuvits'i satın aldıklarını hatırlatan Ülker, "Ülker ile United Biscuits, mıknatısın zıt kutupları gibi pazarlarda birbirini itmiş. Ortadoğu'da Ülker güçlendikçe United Biscuits, Ortadoğu'dan Avrupa'ya doğru çekilmiş ve farklı ülkelere doğru gitmişler. Şimdi de birbirini tam tamamlayan iki marka haline geldiler." diye konuştu.

Ülker, global ürün, marka, şirket olmanın anlamını yavaş yavaş idrak ettiklerini dile getirdi.

Şirketlerinin genel merkezinin İstanbul'da bulunduğunu ancak bunun temsili kaldığını anlatan Ülker, "Bu sene yaptığımız seyahatler, dünyanın etrafını beş kere dönmeye eş değerdir. Ekonomi çok gelişti. Artık video konferans ve e-mail sistemiyle bütün dünya ile entegre haldeyiz." ifadelerini kullandı.

Ali Ülker, 130 senelik United Biscuits'i parayla değil 70 senelik birikim ve kültürle satın alabildiklerine dikkati çekerek, birikim ve kültür olmadan bu fabrikanın hak edilemeyeceğini kaydetti.

KÜLTÜR OLUŞTURMANIN EN KOLAY YÖNTEMİ, ORTAK HEDEF

Satın almanın kolay, işi büyütme ve geliştirmenin ise zor olduğuna işaret eden Ülker, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Kültür oluşturmanın en kolay yöntemi, ortak hedef belirlemektir. Bu yüzden 'GOAL 21' hedefi olsun istedik. Bu nereden geliyor? G, 'Gez, oturma yerinde artık', hayat düsturumuz zaten. Herkes gezecek, müşterisini ziyaret edecek, tüketiciye yakın olacak, farklı coğrafyaları tanıyacak, potansiyeli görecek ve şikayetleri dinleyecek. O, dediğimiz işi mükemmel ve en doğru şekilde yapma hedefimiz. Birikim ve deneyimi sahaya yansıtmak ama doğru şekilde yansıtmak, temel hedefimiz. A, sinerji yaratmak, ortak hedefte bir bütünlük, birlik sağlamak. Herkesin tek sesli koro şeklinde hareket etmesi. L, liderlik. Modern, çağdaş bir liderlik prensibini oturtmak ama bunun yanı sıra da bulunduğumuz coğrafyalarda güçlü olmak ve liderliği devam ettirmek. Hedeflediğimiz coğrafyalarda, Afrika, Çin, Hindistan gibi yerlerde de kısa sürede lider konuma gelmek. Lider olamasak bile de hiç olmazsa ikinci sırada yer almak istiyoruz. Bisküvi sektöründe şu anda dünyada global olarak üçüncü sırada yer alıyoruz. Birinci hedefimiz, ikinci olmak."

Ülker, şirketler büyüdükçe oyunun kurallarının değiştiğini, profesyonel yönetimin de ötesine geçmek gerektiğini belirtti.

Lokal olmak ve tüketiciyi iyi analiz etmek gerektiğine değinen Ülker, şunları kaydetti:

"Bizde direksiyonda şirketin en tepe noktasında oturan, tüketicilerdir. Onların ne istediğini, ne isteyebileceğini, gelecekte neye ihtiyaç duyacaklarını önden kestirerek, tüketicinin neye ihtiyacı olduğunu öngörerek, tarif edemediğini ona sunabilmek, inovasyon liderliğini getirecek temel unsurdur. Dünyanın nüfusu gelişiyor, büyüyor ama dünyada servet paylaşımı, mülk dağılımı da değişiyor. Pasifik kıyılarında ciddi bir hareketlenme var. Biz de bu kıyıları hedefliyoruz. Oluşmuş, gelişmiş piyasalarda belli bir yapımız var; Avrupa'da ve Ortadoğu'da. Yeni coğrafyalar, özellikle Çin sahillerindeki şehirlerde, Endonezya, Malezya, Yeni Zelanda, Avustralya ama daha önemlisi Afrika'ya açılmayı düşünüyoruz. Global olmanın bir tanımı da birçok coğrafyada yer almak ama orada uygun ve ucuz şekilde üretmek. Yerel üretici olmak, dağıtım zincirini kontrol etmek ve pazarlama marka yatırımına devam etmek olarak öngörüyoruz. Farklı coğrafyalarda marka ve üretim tesisi arıyoruz. Bir ekibimiz şu anda Çin'de. Belki orada da ufak bir fabrika bize katılabilir."

 





'
10:349.723
Değişim :  -0,93% |  -91,29
Açılış :  9.759  
Önceki Kapanış :  9.814  
En Düşük
9.710
En Yüksek
9.801
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler10:34
LUKSK 122,10 34.558.065 % 10,00  
ENTRA 16,10 106.602.367 % 9,97  
RYSAS 43,64 145.192.677 % 9,87  
SELGD 54,85 17.128.362 % 8,29  
CANTE 19,95 629.684.351 % 8,01  
10:34 Alış Satış %  
Dolar 32,3703 32,3810 % 0,08  
Euro 34,5172 34,5315 % 0,30  
Sterlin 40,4151 40,6177 % 0,15  
Frank 35,4889 35,6668 % 0,10  
Riyal 8,6404 8,6838 % -0,00  
10:34 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,39 28,43 % 0,66  
Platin 972,33 973,69 % 0,66  
Paladyum 1.044,38 1.048,40 % 0,66  
Brent Pet. 89,73 89,73 % 0,66  
Altın Ons 2.353,25 2.353,61 % 0,66