AVM ciro endeksi kasımda arttı

09.01.2019 16:42

Son güncelleme : 10.01.2019 09:35

AVM ciro endeksi 2018 Kasım ayında önceki yılın aynı ayına göre yüzde 21,6 artarak 293 puana ulaştı.



AA

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi’nin  kasım ayı sonuçları açıklandı.

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2018 Kasım döneminde 2017 Kasım ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan  incelendiğinde yüzde 21,6 artış kaydederek 293 puana ulaştı. Metrekare  verimliliğinde en yüksek artış bu ay da hipermarket kategorisinde yaşandı. En  düşük artış ise ayakkabı kategorisinde görüldü.

AVM’lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar Kasım  2018’de İstanbul’da bin 379 TL, Anadolu’da 940 TL olarak gerçekleşti.  Türkiye  geneli metrekare verimliliği ise Kasım 2018'de bin 116 TL  oldu.   

KASIMDA METREKARE VERİMLİLİĞİNDE EN YÜKSEK ARTIŞ  HİPERMARKETTE   

Kasım ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek  artış hipermarket kategorisinde yaşandı. Hipermarket kategorisi metrekare  verimliliği önceki yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde  31,3'lük artış kaydetti.

Önceki yılın kasım ayı ile karşılaştırıldığında AVM'lerdeki diğer  alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 26,5, yiyecek içecek kategorisi  metrekare verimliliği yüzde 21,8, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde  19,8, teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 18,1 ve ayakkabı  kategorisi metrekare verimliliği yüzde 16,5 artış gösterdi.

Kasım 2018 verileri önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında  ziyaret sayısı endeksinde bir değişme yaşanmadığı gözlemlendi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, şunları  kaydetti:

"AVM’lerdeki perakende ciro endeksinin her durum ve koşulda sürekli  artış göstermesi bir kez daha sektörümüzün taşıyıcı güç olduğunu gösterdi. Kasım  ayı sonuçlarına göre endeks yüzde 21,6 artış gösterdi ve bu artış yüzde 21,62  olan enflasyon artışı ile aynı seviyelerde. Ziyaret sayısında bir değişim  görünmüyor fakat bunun aralık ayı sonuçlarında yılbaşı alışverişlerinin de etkisi  ile artacağını şimdiden söyleyebiliriz. Eylül ve ekim aylarından sonra kasım  ayında da kategoriler bazında en yüksek artışın hipermarket kategorisinde  yaşanması zorunlu ihtiyaçlara öncelik tanındığını gösteriyor. Mobilyayı da içeren  diğer ürünler kategorisi ile teknoloji kategorisinde yaşanan artışlarda, beyaz  eşya ve mobilyada uygulanan vergi indirimlerinin olumlu yansımaları olarak  değerlendirilebilir."





12:1693.573
Değişim :  0,43% |  399,38
Açılış :  93.365  
Önceki Kapanış :  93.173  
En Yüksek
93.686
En Düşük
93.023