Türk markaları yurt dışında 500 yeni mağaza açacak

12.12.2018 15:06

Son güncelleme : 13.12.2018 09:25

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarıyla 4 bine ulaşacak. 2019’da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.



AA

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 12 Aralık Mağazacılar Günü dolayısıyla yaptığı yazılı  açıklamada, BMD üyesi 407 markanın yurt içinde 70 bin, yurt dışında ise yaklaşık  4 bin mağazada 400 bin kişiyi istihdam ettiğini bildirdi.

Çalışanların, 12 Aralık Mağazacılar Günü’nü kutlayan Öncel, "Biz 400  bin çalışanımızla çok büyük bir aileyiz. Onları, markalarımızın gerçek yüzleri  olarak görüyor ve kendileri ile her zaman gurur duyuyoruz." ifadelerini kullandı.

Öncel, BMD üyelerinin 2018 cirolarında önceki yıla göre yüzde 15 ila  yüzde 30 arasında büyüme gözlemlediklerini belirterek, şunları kaydetti:

"Reel büyümenin ise yüzde 5-10 civarında olduğunu söyleyebiliriz. İç  pazarda belli bir noktaya ulaşan doygunluk ve karlılığın çok düşmesi nedeniyle  2019’da da yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisine devam edeceğiz. Markalarımız  bünyelerindeki yetişmiş insan gücünün bir bölümünü yurt dışı operasyonlarda  değerlendirecekler. Halen BMD üyesi 106 markanın 117 ülkede mağazaları ve satış  noktaları bulunuyor. Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın  yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarıyla 4 bine ulaşacak. 2019’da en az 500  yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz."

 
 





12:3297.351
Değişim :  0,55% |  533,20
Açılış :  97.193  
Önceki Kapanış :  96.817  
En Yüksek
97.657
En Düşük
97.046