Atatürk Havalimanı 2018’de yolcuya kapatılacak, kargo ve eğitim uçuşu yapılacak

25.04.2016 06:21
Atatürk Havalimanı 2018’de yolcuya kapatılacak, kargo ve eğitim uçuşu yapılacak


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul’a yapılan
3. havalimanının devreye girmesi sonrası ne olacağı merak edilen
Atatürk Havalimanı konusunda son noktayı koydu. Atatürk Havalimanı’nın
45 milyon yolcu kapasitesi olan terminallerden, 2015 sonu itibariyle
62 milyon yolcunun geçtiğini ve terminallerin tıkanma noktasına
geldiğini belirten bakanlık, “Atatürk Havalimanı, yeni havalimanı
devreye girdikten sonra bütünüyle ticari yolcu taşımacılığına
kapatılacak. Sadece genel havacılık, müstakil kargo ve eğitim,
bakım-onarım faaliyetleri için hizmette tutulacaktır.” açıklamasında
bulundu.
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İstanbul Milletvekili Aykut Erdoğdu,
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’a
İstanbul’da inşa edilen 3. havalimanı ile ilgili sorular sordu.
Erdoğdu, Bakan Yıldırım’a İstanbul Yeni Havalimanı Projesinde yer
tesliminin neden 1 Mayıs 2015 tarihinde yapıldığından, ihale sonrası
şartların değişip değişmediğine, Atatürk Havalimanı büyüme projesinin
neden yapıldığından, Atatürk Havalimanı’nın ne amaçla kullanılacağına
kadar bir çok soru yöneltti.
Ulaştırma Bakanlığı, Erdoğdu’nun sorularına yazılı cevap verdi.
İstanbul Yeni Havalimanı yer tesliminin 1 Mayıs 2015 tarihinde
yapıldığını kaydeden bakanlık, “Orman Kanunu uyarınca içinde orman
arazisi olan alanlarda nihai orman izni alınmadan yer teslimi
yapılamaz hükmü vardır. Bu genel müdürlükle yapılan müteaddit
yazışmalar ile nihai orman izni talep edilmiştir. Bu yazışmalara
rağmen nihai orman izni için gerekli dökümanlar (uygulama projeleri,
mania planları, nihai zemin etütleri) konusunda Orman Genel
Müdürlüğümüzden izin alınması zaman almış ve 1 Mayıs 2015 tarihinde
2069 yılına kadar nihai orman izni alınarak yer teslimi yapılmıştır.”
açıklamasında bulundu.
3 Mayıs 2015 tarihinde ihalesi gerçekleştirilen İstanbul Yeni
Havalimanı Projesinin ihale şartname ve eklerinde projenin kod,
koordinatlarının ve orijinal master planının idare onayı ile
değişiklik arz edebileceğinin hükme bağlandığını vurgulayan bakanlık,
şu açıklamayı yaptı: “İhaleyi kazanan ortak girişimin kurduğu şirket
ile sözleşme imzalanmasına müteakip, havalimanının yapılacağı zeminde
çok detaylı etütler yapılmış ve üniversite raporları ile de
desteklenen bu etütler neticesinde kod ve koordinatlarda, şartname
hükümleri doğrultusunda revizyona gidilmesi zorunlu görülmüş ve bu
husus idarece şartlara tabi onaylanmıştır. Yapılan revizyonlar
neticesinde yatırım maliyetinde şirket lehine oluşabilecek lehte
farklar içinde, idareye belirlenecek yöntem dahilinde ödeme yapılacağı
hükme bağlanmıştır. Kod ve koordinat değişiklikleri ile revize master
plan şartnameye dayalı olarak yapılmış ve şirket lehine değil idare
lehine mali kazanç sağlanacak şartlar dahilinde değişikliklere onay
verilmiştir.”
Atatürk Havalimanı’nın 2018 yılına kadar işletilecek ülkemizin
önemli havalimanlarından biri olduğunu vurgulayan bakanlık,
havalimanının 2018 sonrası ne amaçla kullanılacağı hakkında şu
bilgileri verdi: “Bu havalimanımız Türkiye toplam trafiğinin yaklaşık
yüzde 34’ünü tek başına karşılayan en önemli havacılık merkezi. Bu
merkezde bugün itibariyle 45 milyon yolcu kapasitesi olan
terminallerden 2015 sonu itibariyle 62 milyon yolcu geçmiş ve
terminaller tıkanma noktasına gelmiştir. Bu nedenle TAV yolcu
terminallerine bütünüyle 80 Milyon Euro maliyeti kendine ait olmak
üzere büyütmek istemiş ve devlet tarafından hiçbir taahhüt, garanti ve
başka herhangi bir ücret verilmeden terminalin büyütülmesine izin
verilmiştir. Atatürk Havalimanı, yeni havalimanı devreye girdikten
sonra bütünüyle ticari yolcu taşımacılığına kapatılacak, sadece genel
havacılık, müstakil kargo ve eğitim, bakım-onarım faaliyetleri için
hizmette tutulacaktır. Öte yandan erken fesih nedeniyle TAV firması
için bugünden talep edilen veya belirlenen tazminat tutarı olmayıp,
fesih tarihine bağlı olarak uluslararası bağımsız denetim firmalarının
belirleyeceği ve tarafların müzakere edeceği rakamlar üzerinden
tazminat bedeli sonra belirlenecek.”

Cihan




'
10:219.563
Değişim :  0,34% |  32,21
Açılış :  9.565  
Önceki Kapanış :  9.530  
En Düşük
9.555
En Yüksek
9.602
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler10:21
MEGMT 45,02 272.218.536 % 9,97  
UZERB 657,00 2.321.838 % 9,96  
CONSE 6,25 34.201.581 % 9,84  
AKENR 26,32 177.487.934 % 9,12  
SELGD 59,55 20.636.258 % 8,27  
10:21 Alış Satış %  
Dolar 32,5346 32,5410 % 0,29  
Euro 34,8646 34,8854 % 0,47  
Sterlin 40,5068 40,7098 % 0,12  
Frank 35,7233 35,9024 % 0,15  
Riyal 8,6606 8,7040 % -0,01  
10:21 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,47 28,50 % 0,66  
Platin 939,21 940,80 % 0,66  
Paladyum 1.036,52 1.038,62 % 0,66  
Brent Pet. 87,34 87,34 % 0,66  
Altın Ons 2.378,83 2.379,23 % 0,66