BASIN BÜLTENİ-Migros 200 yıllık maya ile ürettiği sofra ekmeği ile Türkiye'nin ekmeğine talip oldu

19.06.2018 13:15

Migros, Türkiye’nin dört bir yanındaki mağazalarında asırlık
mayayla hazırlanan sofra ekmeği satışlarına başladı. Migros’un 200
yıllık mayayla üretilen ve 40 ayrı denetim noktasından geçtikten sonra
tüketiciye ulaşan ekşi mayalı ekmekleri, piyasada satılan ekmekle aynı
fiyat ve gramajda sunuluyor. Toplamda 1.250 mağazasında ekşi mayalı
sofra ekmeği satışı yapan Migros, bir yıl içinde sofra ekmeği satışını
tüm Migros’lara yayarak yüzde 100 arttırmayı planlıyor. Migros, unlu
mamulleri sıcak şekilde müşterilerine sunmak amacıyla 2014 yılından bu
yana 30 milyon TL yatırımla hayata geçirdiği M Fırın’ların sayısını da
bu yıl yapacağı 15 milyon TL ek yatırımla 750’ye çıkarmayı hedefliyor.
Migros, Türkiye’nin birçok farklı noktasında asırlık ekşi maya
kullanılarak elde edilen sofra ekmeğini satmaya başladı. Migros, 40
ayrı kalite ve kontrol noktasından geçirilen sağlıklı sofra ekmeğini,
Migros kalite güvencesiyle ve piyasadaki ekmek fiyatından
müşterilerine sunuyor.
Migros, durum buğdaylarından elde edilen 200 yıllık otantik maya
ile hazırlanan sofra ekmeğini halen Türkiye çapında toplam 1.250
mağazasında satışa sunuyor bir yıl içinde sofra ekmeği satışını tüm
Migros’lara yaymayı planlıyor.
Bu yıl ekmek satışında geçen yılın rakamlarına göre yüzde 100
artış beklediklerini söyleyen Migros Ticaret A.Ş. Taze Ürünler
Pazarlama Direktörü İbrahim Sözen, “Ekşi maya ile geleneksel sofra
ekmeğimize değer katmak istedik. Asırlık mayayla hazırladığımız sofra
ekmeğimiz tüketicilerimizden de büyük ilgi gördü. Bu özel mayalı sofra
ekmeği üretimi için, Migros kalite standartlarını karşılayan ekmek
fırınlarıyla anlaşma yaptık. Hedefimiz, en kısa zamanda satış
noktalarımızın tamamında müşterilerimize sofra ekmeğimizi sunabilmek”
dedi.

Fırınlar 40 ayrı denetimden geçiyor

Migros, ekşi mayalı sofra ekmeği üretimi yaptırdığı ekmek
fırınlarını sıkı bir eğitim sürecinden geçiriyor, aynı zamanda ekmeğin
üretim aşamalarını yetkilendirilen denetim firmaları aracılığıyla
sürekli kontrol altında tutuyor. Fırınlar, genel hijyen, kullanılan
un, su ve özel mayanın gıda yönetmeliğine ve üretimin talimatlara
uygunluğu bakımından 40 ayrı kriter çerçevesinde sürekli denetliyor.
Ekmeğin ömrünü belirleyen mayalanma sürecini uzun tutan Migros, ekşi
maya sofra ekmeğinin kalitesini yükseltmek için buğdayın içerisinde
bulunan doğal ve besleyici değerleri korumayı hedefliyor. Geleneksel
yöntemlerde olduğu gibi fazla miktarda suyla yoğurulan hamur, taş
fırınlarda pişiriliyor. Ekmekler bu sayede iyi çatlayarak, uzun süre
bayatlamıyor ve küflenmiyor. Ayrıca nemli iç yapısıyla besin
değerlerini muhafaza ediyor.

1,5 günde bir M Fırın açılıyor

Tüm unlu mamüllerin sıcak sıcak servis edildiği M Fırın’larla
ilgili yatırımlarına da hız veren Migros, 2014 yılından bu yana M
Fırın’lara 30 milyon TL yatırım yaptı. Geçtiğimiz yıl toplamda 30
milyona yakın unlu mamul satışı gerçekleştiren Migros, 2018 yılında 15
milyon TL ek yatırımla M Fırın’ların sayısını 750’ye çıkarmayı
planlıyor. 2017 yılında sadece 527 M Fırın’dan 4 milyon adet simit,
5,5 milyon adet ev yapımı gül böreği, peynirli, patatesli, ıspanaklı
rulo börek çeşitleri ve toplamda 10 milyon adet ekmek çeşidi satışına
ulaşan Migros, 1,5 günde bir M Fırın açıyor ve M Fırın sayısını her
yıl katlanarak büyütmeyi hedefliyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




12:4698.197
Değişim :  -1,14% |  -1.128,82
Açılış :  99.990  
Önceki Kapanış :  99.326  
En Yüksek
100.260
En Düşük
98.068