BASIN BÜLTENİ-The ONE Awards, “Yılın İtibarlıları” ödülleri dağıtıldı

09.01.2019 13:15

Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zaman
içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen
“The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde kazananlar 8 Ocak
2019’da Raffles İstanbul’da düzenlenen görkemli bir törenle “Yılın
İtibarlısı” ödülüne kavuştu. TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol
Bilecik’in “Onur Konuğu” olduğu gecede 2018 yılının en çalışkan
markaları yine halkoyuyla belirlenirken markaların bu başarısındaki
paydaşları olan ajanslar da ödüllendirildi. The ONE Awards’un 5’inci
yılında üst üste farklı kategorilerde toplam 6 ödül alan Beko “Büyük
Ödül”ün sahibi oldu. Ak Enerji, LC Waikiki ve Hepsiburada ise bu yıl
3’üncü defa The ONE Awards ödülünü almaya hak kazandı.
Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları
konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin gerçekleş­tirdiği
“İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçlarıyla
ha­zırlanan “The ONE Awards Bütünleşik Pa­zarlama Ödülleri”nde
sonuçlar belli oldu. 12 ilde toplam bin 200 kişiyle yüz yüze
gerçekleştirilen görüş­meler sonucunda 34 sektörün yıl içinde
itibarını en çok artıran markaları ve bu başarıya ortak olan
paydaşları, 8 Ocak 2019’da Raffles İstanbu’da gerçekleştirilen
görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu.
İlk kez 2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka
Değer Performans Ölçümü”nde farklı sektörlerden gelen talepler
doğrultusunda 2016 yılı Ocak ayında ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı
genişletilmiş, kategori sayısı 32’ye çıkarılmıştı. The ONE Awards
5’inci yılında 34 kategoride yıl içinde itibarını en çok artıran
markaları ve paydaşlarını ödüllendirdi. Araştırmada yılın en başarılı
markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi
tarafından seçildi.
Bu yıl ilk defa markaların sürdürülebilir başarıları da “Yıldız
Sistemi” ile ödüllendirildi. The ONE Awards’da üçüncü defa ödül almayı
başaran markaların ödüllerine “sürdürülebilir” başarılarını simgeleyen
bir yıldız eklendi.
5 yıldır The ONE Awards’da üst üste farklı kategorilerde toplam 6
ödül alarak fark yaratan Beko aldığı ödüle iki yıldız ekleyerek “Büyük
Ödül’ün sahibi oldu. Ak Enerji, LC Waikiki ve Hepsiburada ise bu yıl
3’üncü defa The ONE Awards ödülünü almaya hak kazandı ve ödüllerine
birer yıldız ekledi.

“Markada gözü olmayan ülkelerin, küresel rekabette izi olmaz.”

The One Awards Ödül Töreni’nin bu yılki “Onur Konuğu” olan TÜSİAD
Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik gecede yaptığı konuşmada iş
dünyasına Türkiye’nin kurumlarıyla, kültürüyle ve başarı hikayeleriyle
markalaşmasının önemini aktardı. Bilecik konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Türkiye’nin 2023’te hedeflediği ekonomik kazanımlara ulaşması için
daha güçlü anılan bir ‘marka ülke’ olması gerekiyor. Ülkemiz, marka
olmak için çok güçlü bir potansiyele sahip. Hayalimiz, ülkemizin bu
potansiyelini hızla hayata geçirmesidir. Sahip olduğumuz coğrafi,
tarihi ve siyasi güçle demokratik, insan haklarına saygılı, uzlaşma
içinde yaşayan, teknoloji üreten, yarınlara hazır, eğitimli genç
nüfusumuzla Türkiye için yeni başarı hikâyeleri yazabilir ve
Türkiye’nin marka değerini artırabiliriz. ‘Markada gözü olmayan
ülkelerin, küresel rekabette izi olmaz.’ Bu nedenle, Türkiye’nin marka
değerini artırması bir zorunluluktur.”
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ise ödül
törenin açılış konuşmasında “2019 pazarlama bütçelerinin daralacağı
bir yıl olacak” uyarısında bulunarak “Bu belirsizlik içerisinde her an
hazır ve tetikte olmak gerekir” dedi. 2018’de itibarını artıran
markaları ve ajanslarını tebrik eden Özen sözlerine şöyle devam etti:
“Geleneksel hale getirdiğimiz yılın ilk pazarlama etkinliği olan The
ONE Awards’da her yıl bir dilekte bulunuyorum. Bu yılki en güçlü
dileğim 2019’un 2018’den daha kolay olması.”

Araştırmanın Metodolojisi:

50'den fazla kategori üzerinden değerlendirilen “İtibar ve Marka
Değer Performans Ölçümü”nün saha çalışması yüz yüze görüşmelerle
tamamlandı. Araştırmaya Türkiye’yi temsilen İstanbul, Ankara, Bursa,
Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep
ve Malatya illerinden bin 200 kişi katıldı.
Araştırma modeli Genel Başarı ve Yıl Performansı olarak iki
aşamadan oluştu.

İşte, The ONE Awards 2018’in en itibarlıları:
Akaryakıt Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Petrol Ofisi
Atıştırmalık Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Şölen
Gıda Kategorisi “Yılın İtibarlısı” SuperFresh
Binek Otomotiv Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Renault
Ticari Otomotiv Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Karsan
Gayrimenkul ve İnşaat Kategorisi* “Yılın İtibarlısı” Nef
Gayrimenkul ve İş GYO
Beyaz Eşya Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Beko
Ev Bakım Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Bingo
Kozmetik Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Estee Lauder
Gazlı İçecek Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Fanta
Gazsız İçecek Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Uludağ Limonata
Holding Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Boyner Holding
Turizm ve Seyahat Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Tatil Sepeti
Sigorta Şirketleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Ak Sigorta
E-Ticaret Siteleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Hepsiburada
Bankacılık Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Türkiye İş Bankası
Fast Food Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Burger King
Kredi Kartları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Axess
İlaç Şirketleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Bilim İlaç
Süpermarket Kategorisi “Yılın İtibarlısı” CarrefourSA
Giyim/Moda Kategorisi “Yılın İtibarlısı” LC Waikiki
Kafe Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Özsüt
Restoran Kategorisi “Yılın İtibarlısı” HD İskender
Kişisel Bakım Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Head & Shoulders
Kargo Şirketleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Sürat Kargo
Ayakkabı-Çanta Kategorisi “Yılın İtibarlısı”* FLO ve Greyder
Katılım Bankacılığı Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Vakıf Katılım
Sağlık Kurumları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Amerikan Hastanesi
Otomotiv Lastiği Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Pirelli
Küçük Ev Aletleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Beko
Enerji Firmaları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Ak Enerji
Hava Yolları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Pegasus
Lojistik Firmaları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Ekol Lojistik
The ONE Awards Özel Ödülü Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kategorisi
“Yılın İtibarlısı “Eşitsizliklerin Azaltılması” Projesi – İstanbul
Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı ve İstanbul Zihinsel Engelliler
İçin Eğitim ve Dayanışma Vakfı
Yılın İtibar Kazandıran Reklam Ajansı Titrifikir
Yılın İtibar Kazandıran Dijital Ajansı Gri Creative
Yılın İtibar Kazandıran PR Ajansı Lobby PR
Yılın İtibar Kazandıran Medya Planlama Ajansı Mindshare Türkiye

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:0595.734
Değişim :  -0,87% |  -844,53
Açılış :  97.199  
Önceki Kapanış :  96.579  
En Yüksek
97.572
En Düşük
95.731