DenizBank'ın aktifleri 2017 yılının ilk yarısında yüzde 24 artarak 147 milyar TL’ye ulaştı

04.08.2017 09:46

DenizBank Finansal Hizmetler Grubu Başkanı Hakan Ateş, ”747 şube
ve 15 bine yakın çalışan ile faaliyet gösteren bankamızın aktifleri
2017’nin ilk yarısında yıllık yüzde 24 artarak 147 milyar TL’ye
ulaştı, net kârı ise yüzde 32 yükselerek 1 milyar TL’yi geçti” dedi.
2017 yılının ilk yarısında DenizBank’ın yıllık olarak konsolide bazda
Mevduatı yüzde 33’lük artış ile 100 milyar TL’ye, Toplam kredileri
yüzde 26’lık artış ile 135 milyar TL’ye, Müşteri sayısı ise 11 milyon
kişiye ulaştı.
Bu yıl DenizBank’ın 20. yaşını kutladığını belirten Hakan Ateş,
1997 yılında başladıkları yolculuklarında öncelikli motivasyonlarının
her zaman faaliyet gösterdikleri coğrafyaya ve topluma değer katmak
olduğunu ifade ederken bugün itibarıyla 3. Havalimanı, Kıbrıs Barış
Suyu ve Sağlık Bakanlığı’nın önemli PPP projeleri gibi işlere en büyük
finansman sağlayan özel banka konumunda bulunduklarının altını çizdi.
KOBİ’lerin Türkiye ekonomisindeki yeri ve etkinliğini artırmayı
sosyal sorumluluklarının bir parçası olarak gördüklerini kaydeden
Hakan Ateş, 1,4 milyonu aşkın KOBİ’ye doğrudan sağladıkları finansal
destekle son üç yıldır bankacılık sektörünün çok üzerinde
büyüdüklerini belirtirken, “Kredi Garanti Fonu (KGF)” teminatlı kredi
hizmetini 2017 yılının ilk yarısında tüm DenizBank şubelerinde
KOBİ’lerin kullanımına sunmaya devam ettiklerini söyledi. KOBİ’lerin
düşük maliyetler ile finansmana erişebilmeleri amacıyla Türkiye Odalar
ve Borsalar Birliği, Kredi Garanti Fonu (KGF) ve Ziraat Bankası
işbirliğinde hayata geçirdikleri ‘Nefes Kredisi’nden, 2017 ilk yarı
itibarıyla yaklaşık 12 bin banka müşterisinin faydalandığını belirten
Ateş, KOBİ’lerin KGF teminatlı krediler ile birlikte 9 milyar TL’lik
kredi ile desteklendiğinin altını çizdi.

“Tarım ve turizmin geleceğini sahipleniyoruz”

Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu her alanda aktif biçimde var olmayı
sürdürdüklerini vurgulayan Ateş, öncüsü oldukları tarım sektöründe 1,1
milyonu aşan üretici müşteri, 10 milyar TL’yi aşan tarım kredisi ve
özel bankalar arasında yüzde 40’lık pazar payı ile DenizBank’ın
liderliğini yılın ikinci çeyreğinde de sürdürdüklerini ifade etti.
Tarım alanında teknolojiye yatırıma da büyük önem atfettiklerini
söyleyen Ateş, bankacılık hizmetini üreticiler için daha erişilebilir
kılmak üzere tabletler ile üreticileri tarlalarında ziyaret
ettiklerini, DenizBank şubelerini Türkiye’nin dört yanında köylere
taşıdıklarını belirtti.
Diğer yandan 3 milyar Dolar’lık kredi ile turizmde öncü
konumlarını sürdürdüklerini ifade eden Ateş, sektörün yaşadığı
zorlukları aşmak için tüm kaynakları ile yatırımcıların yanında yer
aldıklarını vurguladı.

“Dönüşüme öncülük eden banka olma vizyonuyla çalışıyoruz”

Dijital dünyanın olanaklarını iş süreçleri ve müşterilerinin
hayatını kolaylaştırmak üzere kullandıklarını ve bu stratejinin, son
dört yıldır, uluslararası arenada pek çok ödülle taçlandığını belirten
Ateş, şöyle konuştu: “Teknolojik altyapımızı insan kaynakları
süreçlerimize entegre etmeye de özellikle verimlilik anlamında büyük
önem atfediyoruz. Bu yaklaşım ile son olarak İngiltere'nin saygın
organizasyonu HR Excellence Awards 2017’de, ‘En İyi Uluslararası İnsan
Kaynakları Stratejisi’ ve ‘En İnovatif İnsan Kaynakları Teknolojileri’
kategorilerinde birincilik ödülünün sahibi olduk”.

“Gençlere kendimizi anlatacak yeni bir yolculuğa çıktık”

DenizBank’ın dijital dünyadaki varlığını bir adım öteye taşımak ve
yeni jenerasyon ile bağını kuvvetlendirmek için sektörde bir ilke imza
atarak Görünen Adam isimli internet dizisini hayata geçirdiklerini
belirten Ateş, böylece bir finans kurumunun televizyon reklamlarında
kullandığı karakterin, ilk defa internet dizisinde senaryoya entegre
edildiğine vurgu yaptı. Ateş şöyle devam etti “Bankamız yeni neslin
temsilcileri olan, geleceğimizi şekillendirecek Z kuşağı ile
ilişkisini geliştirmek üzere yepyeni bir alana yelken açtı. 10 bölümü
tamamlanan ve 18 milyonun üzerinde izlenme sayısına ulaşan diziye
ilişkin aldığımız dönüşler sevindirici”.
DenizBank Yatırım Hizmetleri müşterilerinin yatırım ve tasarruf
ihtiyaçlarına yönelik çözümleri için de benzer bir stratejiden yola
çıkarak, günlük hayatın içinden, sıcak, samimi öyküler etrafında
kurguladıkları beş filmin iletişimini sosyal medya üzerinden
gerçekleştirdiklerini ve son derece olumlu geri bildirimler
aldıklarını ifade eden Ateş, bu yöndeki çalışmalarının önümüzdeki
dönemde de devam edeceğini söyledi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey





18:05101.930
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  101.471  
Önceki Kapanış :  101.930  
En Yüksek
102.095
En Düşük
100.600