DOGRU OYNAYAN ‘YEREL DINAMOLAR’IC SAHADA KAZANIYOR - BCG

10.07.2014 10:08

KURULUSTAN KONUYA ILISKIN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:

THE BOSTON CONSULTING GROUP (BCG) YAPTIGI ARASTIRMA ILE GELISMEKTE OLAN PAZARLARDA YEREL DINAMOLARIN BASARI SIRRINI ORTAYA KOYDU. RAPORA GORE EV SAHIBI OLMANIN AVANTAJLARINI KULLANARAK DOGRU IS PLANLARI URETEN YEREL SIRKETLER, KURESEL DEVLERI GERIDE BIRAKMAYI BASARIYOR.

DUNYANIN LIDER YONETIM DANISMANLIGI FIRMASI THE BOSTON CONSULTING GROUP (BCG), `YEREL DINAMOLAR - GELISMEKTE OLAN PAZARLARDA YEREL OYUNCULAR NASIL KAZANIYOR?` ADLI ARASTIRMASINDA YEREL SIRKETLERIN, EV SAHIBI OLMA AVANTAJLARINI DOGRU VE YENILIKCI IS MODELLERIYLE BIRLESTIREREK GUCLU KURESEL RAKIPLERINE KARSI NASIL USTUNLUK SAGLADIKLARINI ORTAYA KOYUYOR. 2008 YILINDA YAPILAN VE HARVARD BUSINESS REVIEW`DA YAYINLANAN ARASTIRMANIN DEVAMI NITELIGINE OLAN CALISMADA TURKIYE`NIN YANI SIRA, CIN, HINDISTAN, ENDONEZYA, RUSYA, LATIN AMERIKA, ORTA DOGU VE AFRIKA GIBI GELISMEKTE OLAN PAZARLARDA BASARI HIKÂYESI YARATAN 50 SIRKETIN INCELENMESIYLE OLUSTURULDU. ARASTIRMADA; TUKETICI URUNLERI VE PERAKENDE, FINANSAL HIZMETLER VE URETIM SEKTORLERI BASTA OLMAK UZERE, ENERJI, SAGLIK, TURIZM VE MEDYA GIBI SEKTORLERDE FAALIYET GOSTEREN SIRKETLER YER ALIRKEN, TURKIYE’DEN ABDI IBRAHIM, BIM VE LC WAIKIKI`NIN DE BASARILARI CALISMADA YER ALDI.

TEKNOLOJIYLE GELENEKSELI BIRLESTIREN MARKALAR GELISMEKTE OLAN ULKELERDE KAZANIYOR
KURESEL FIRMALARIN AKSINE, ARASTIRMADA KONU EDILEN VE ORNEKLENEN 50 YEREL SIRKETIN, RAKIPLERINI GECEREK MUSTERILERIN TERCIHI OLMASINDA IZLEDIGI YOL, GELISMEKTE OLAN PAZARLARDA BASARILI OLMANIN ANAHTARINI ORTAYA KOYUYOR. BUYUME POTANSIYELI NEDENIYLE YATIRIMLAR ICIN EN UYGUN ORTAMI SUNAN GELISMEKTE OLAN PAZARLAR AYNI ZAMANDA KENDILERINE HAS BIRCOK ZORLUGU DA BERABERINDE GETIREBILIYOR. BU ZORLUKLARA KURESEL RAKIPLERINDEN DAHA HAKIM OLAN VE UYGUN COZUMLER URETEBILEN YEREL MARKALAR, MEVCUT ENGELLERI BUYUME YOLUNDA BIR AVANTAJA DONUSTUREBILIYOR. BCG’NIN ARASTIRMASINA GORE, YEREL DINAMOLARIN BASARI HIKÂYELERINDE 6 BASARI FAKTORU ONE CIKIYOR:
1. BOLGESEL KOSULLARI ANLAMAK VE MUSTERIYE UYGUN COZUMLER SUNMAK
YEREL DINAMOLAR, MUSTERI PROFILINI IYI TANIYARAK IHTIYACLARI VE ISTEKLERI DOGRU BELIRLEMESI VE KULTUREL ALISKANLIKLAR DOGRULTUSUNDA DOGRU FIYATLANDIRMAYLA YUKSEK MUSTERI MEMNUNIYETI YAKALAYABILIYORLAR.
2. DIJITAL KANALLARI ETKIN KULLANMAK
DUNYADA 2018 YILINA KADAR 1 MILYAR INTERNET KULLANICISI OLACAGI ONGORULURKEN, AKTIF KULLANILAN MOBIL AYGIT SAYISININ 5 MILYARI ASACAGI TAHMIN EDILIYOR. GIDEREK DIJITALLESEN DUNYADA YEREL DINAMOLAR BASARILI OLABILMEK ICIN MOBIL VE INTERNET TEKNOLOJILERINI YENI ONLINE MUSTERILERE ERISMEK, GELENEKSEL MUSTERILERI


ILE FARKLI KANALLARDA BULUSMAK VE GELISMEKTE OLAN PAZARLARDAKI ALTYAPI KISITLARINI ORTADAN KALDIRACAK IS MODELLERI OLUSTURMAK ICIN KULLANIYORLAR
3. YAYGIN VE HIZLI BIR AG ILE HIZMET SUNMAK
YEREL DINAMOLAR, BASARILI OLMAK ICIN HIZMET VERDIGI BOLGEDEKI HER NOKTAYA ETKIN BIR SEKILDE ULASIP MUMKUN OLAN EN HIZLI SUREDE HIZMETI VERME YETKINLIGINE SAHIPLER
4. DEGISEN KOSULLARA VE OLUSAN BELIRSIZLIKLERE UYUM SAGLAMAK
HIZLA BUYUMESININ YANI SIRA TEKNIK, LOJISTIK, TEKNOLOJIK VE ALT YAPISAL ZORLUKLARA DA SAHIP OLABILEN GELISMEKTE OLAN PAZARLARDA YEREL DINAMOLAR OLUSTURDUKLARI YARATICI IS MODELLERIYLE ENGELLERI AVANTAJA DONUSTURMEYI BASARIYORLAR
5. YETKIN ISGUCU YARATMAK
YETKIN ISGUCU YARATMAK DUNYANIN HER YERINDE CIDDI BIR SORUN OLMAKLA BERABER GELISMEKTE OLAN PAZARLARDA YETKIN ISGUCU COK DAHA FAZLA DEGERLI. BCG’NIN GECEN YIL 156 UST DUZEY YONETICI ARASINDA YAPTIGI ANKETTE IS GELISTIRMEDE EN ONEMLI UC SORUNDAN BIRI OLARAK YETKIN ISGUCU YARATMAK VE YEREL LIDERLER OLUSTURMAK GOSTERILMISTI. YEREL DINAMOLARIN BASARILI OLMAK ICIN POTANSIYELI YUKSEK YONETICILERI BUNYESINE KATTIGI VE CALISANLARINA DOGRU EGITIM VERIP YETKIN ISGUCUNE SAHIP OLDUGU GOZLEMLENMEKTE
6. FONKSIYONEL MUKEMMELLIGE ULASMAK
YEREL DINAMOLAR, YENILIKCI IS MODELLERI VE TEKNOLOJILER, OPERASYONEL MUKEMMELLIK, PAZARLAMA VE MUSTERI HIZMETLERI GIBI ALANLARDAN BIR VEYA BIRKACINDA YETKINLIKLERINI GELISTIREREK KURESEL RAKIPLERINDEN FARKLILASIP BIR ADIM ONE GECIYORLAR
TURK DINAMOLAR, YENILIKCILIK, YAYGIN/HIZLI HIZMET AGI VE MUSTERIYE UYGUN COZUMDE ONE CIKIYORLAR
ARASTIRMADA, TURKIYE’DEN ABDI IBRAHIM, BIM VE LC WAIKIKI DE YEREL DINAMO LISTESINDE KENDILERINE YER BULDULAR. ABDI IBRAHIM, AR&GE ALANINDAKI YATIRIMLARI VE YENILIGE VERDIGI ONEM NEDENIYLE TEKNOLOJIK YENILIKCILIK ALANINDA BIR BASARI HIKÂYESI OLARAK SUNULUYOR. BIM ISE LISTEDE YAYGIN VE HIZLI BIR AG ILE HIZMET SUNMA KONUSUNDAKI BASARISI ILE ON PLANA CIKARILIYOR. BIM’IN 1995’TE 21 OLAN MAGAZA SAYISININ 20 SENE ICERISINDE 4.000’E CIKMIS OLMASI VE BU SURECTE GIDA PERAKENDECILIGI SEKTORUNDE YAPTIGI CALISMALAR BASARI HIKAYESI OLARAK SUNULUYOR. AYRICA BIM’IN, MODERN TICARETIN HALEN GELISMIS PAZARLARA GORE DUSUK SEVIYELERDE OLDUGU TURKIYE’DE KURESEL RAKIPLERININ ARASINDAN SIYRILARAK TURKIYE’NIN EN BUYUK GIDA PERAKENDECISI OLDUGU VURGULANIYOR. BCG’NIN CALISMASINDA YER ALAN DIGER TURK SIRKETI LC WAIKIKI ISE PAZARIN KOSULLARINI ANLAMAK VE MUSTERIYE UYGUN COZUMLER SUNMAK KONUSUNDAKI BASARISI ILE ONE CIKIYOR. LC WAIKIKI’NIN, GUCLU KURESEL RAKIPLERIN BULUNDUGU GIYIM SEKTORUNDE KENDISINI TURK MUSTERISININ BEGENISINE HITAP EDEN VE UYGUN FIYATLI BIR AILE MARKASI OLARAK KONUMLANDIRMASI VE URUNLERININ DE BU KONUMLANDIRMA ILE PARALEL OLARAK HER TIP MUSTERIYE HITAP ETMESI BASARI NEDENI OLARAK ORTAYA KONUYOR.
BCG`NIN BIR ONCEKI RAPORUNDA YER ALAN ‘YEREL DINAMOLAR’ RAKIPLERINE FARK ATTI
BCG’NIN 2008 YILINDA AYNI ISIMLE YAYINLAMIS OLDUGU RAPORDA LISTELEDIGI 50 YEREL DINAMO, GECEN YILLAR ICERISINDE DUNYA STANDARTLARININ UZERINDE BIR GELISME GOSTERDI. BU SIRKETLER 2009 VE 2013 YILLARI ARASINDA ORTALAMA OLARAK YILLIK YUZDE 19 ORANINDA BUYURKEN BU SIRKETLER GOSTERDIKLERI PERFORMANSLA HISSE DEGERLERINI DE RAKIPLERININ COK UZERINDE BIR ORANLA ARTTIRDI.




18:0595.734
Değişim :  -0,87% |  -844,53
Açılış :  97.199  
Önceki Kapanış :  96.579  
En Yüksek
97.572
En Düşük
95.731