Migros ve BİM, Deloitte 2018 Perakendenin Küresel Güçleri Listesine girdi

17.01.2018 10:51


Deloitte’un her sene merakla beklenen Perakendenin Küresel Güçleri
2018 raporu yayımlandı. Dünyanın gelir açısından en büyük 250
perakendecisini içeren raporda Türkiye’yi, listede yıllardır yer alan
BİM Birleşim Mağazacılık A.Ş. ve uzun bir aradan sonra listeye tekrar
giren Migros Ticaret A.Ş. temsil ediyor. Her iki marka, ayrıca 2016
mali yılında en hızlı büyüyen 50 şirket arasında yer alıyor.
Denetim, danışmanlık, finansal danışmanlık, risk danışmanlığı,
vergi ve ilgili alanlarda, birçok farklı endüstride faaliyet sürdüren
Deloitte, Perakendenin Küresel Güçleri 2018: Dönüştürücü Değişim,
Canlanan Ticaret başlıklı raporunu yayımladı. Rapora göre en iyi 250
perakende şirketi 2016 mali yılında %4,1 oranında bileşik büyümeyi
temsil eden toplam 4,4 trilyon ABD doları gelir elde etti. Listede yer
alan şirketlerin perakendeden elde ettikleri yıllık gelirlerin
ortalama 17,6 milyar dolar seviyelerinde olduğu görülüyor.
Perakendenin en güçlü beş ismi, listedeki yerini 2016 mali yılında
da korurken ilk 10’da yer alan diğer şirketlerin organik büyüme,
satın almalar ve kurdan kaynaklanan oynaklık sebebiyle yer
değiştirdiği görülüyor. İlk 10’da yer alan şirketlerin gelirleri,
listede yer alan 250 şirketin toplam gelirinin %30,7’sini oluşturuyor.
Geçtiğimiz dört seneden farklı olarak bu sene giyim ve aksesuar
perakendecileri büyümenin başını çeken liderler koltuğundan feragat
etse de en karlı sektör özelliğini korudu. Tüm liste içerisinde hem
listeye giren şirket sayısı (135) hem de ortalama gelir (21,7 milyar
dolar) açısından en öne çıkan sektör ise hızlı tüketim oldu. Hızlı
tüketim sektöründe faaliyet gösteren bu 135 şirket, toplam gelirin
üçte ikisini oluşturuyor.
Deloitte Türkiye Tüketim ve Endüstriyel Ürünler Lideri Özkan
Yıldırım, raporun öne çıkan sonuçlarını şöyle değerlendirdi: “Listede
ciddi oranda basamak atlayan şirket olarak görünen Amazon’un,
geçtiğimiz sene 10. sırada yer alırken bu sene 6. sıraya yükseldiği
göze çarpıyor. Türkiye’nin temsili açısından sevindirici bir gelişme
ise sıralamanın düzenli oyuncularından BİM Birleşik A.Ş.’nin yanı
sıra, geçtiğimiz yıllarda listeye girmeye ara vermiş olan Migros
Ticaret A.Ş.’nin de tekrar devler listesinde yer almış olması.”

Migros yine devler liginde, BİM ise yerini koruyor

Listede 149. Sırada yer alan BİM Birleşik A.Ş., geçtiğimiz sene
6,4 milyar olan gelirini, bu sene 6,6 milyar dolara çıkardı. BİM,
2011-2016 yılları arası %19,6 büyüme elde ederek son beş yılda en
hızlı büyüyen 24. şirket oldu.
Migros Ticaret A.Ş. ise 3,6 milyar dolarlık geliriyle 247. sıradan
devler ligine tekrar merhaba dedi. Migros’un yıllık büyüme oranı %17,8
olarak ölçülürken, bu oranla en hızlı büyüyen 37. şirket oldu.

Perakendenin kuralları yeniden yazılıyor

Özkan Yıldırım, hayatlarımızı dönüştüren bu değişim çağında
perakendenin kurallarının nasıl yeniden yazıldığına dikkat çekiyor:
“Ticareti canlandırmak ve gelecekte perakendecilerin iş yapış
biçimlerini derinden etkilemek için inovasyon, iş birliği,
konsolidasyon, entegrasyon ve otomasyon gereklilik haline gelecek. Bu
kapsamda, yetkinliklerini dijitalin gereksinimlerine göre
geliştirebilen, müşteri deneyimini farklılaştıran ve yeni
teknolojileri tüketiciyi anlamak için kullanabilen perakendeciler,
değişen dünyada hayatta kalabilecek.”
Raporda yer alan ve perakende alanında hâkim olması beklenen dört
önemli trend ise şöyle:
En iyi kalitede dijital yetkinlikler geliştirmek: Dünya çapındaki
perakendeciler hızla, tüketici gözüyle alışverişin geleneksel ‘bricks
and clicks (hem fiziksel hem de çevrimiçi varlık ve faaliyet
gösterilmesi)’ anlayışından ibaret olmadığı gerçeğine adapte oluyorlar.
Kaybedilen zamanı telafi etmek için fiziki ve online hizmeti
birleştirmek: Dijital dünyanın kıyısında duran fakat dijital trendleri
takip etmede başarısız olan pek çok şirket, kaybettikleri zamanı
telafi etme peşinde olmalılar.
Eşsiz ve etkili mağaza içi deneyim yaratmak: Fiziki perakende
mağazaları hiçbir yere gitmiyor zira dünya çapındaki perakende
satışların %90’ı hala bu mağazalardan yapılıyor. Öte yandan pek çok
imkân sunan online kanallarla yarışmak için anlamlı müşteri deneyimi
ve marka bağlılığı oluşturmak şart.
Perakendeyi en son teknolojilerle yeniden keşfetmek: Nesnelerin
interneti, yapay zekâ, sanal gerçeklik ve robotlar her perakendecinin
radarında olmalı.



Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:0599.326
Değişim :  -0,51% |  -509,39
Açılış :  100.027  
Önceki Kapanış :  99.835  
En Yüksek
100.382
En Düşük
98.367