Migros'un 2017'de konsolide satışları yıllık bazda %38,7 büyüme kaydederek 15,3 milyar TL’yi aştı

12.03.2018 06:31

Migros’un 2017 yılındaki satış performansı, Şirketin büyüme
hikayesindeki önemli yapı taşlarından biri oldu. Şirketin konsolide
satışları yıllık bazda %38,7 büyüme kaydederek 15,3 milyar TL’yi aştı.
Böylece, Migros’un konsolide satışları son dört yılda 2 katını aştı.
Migros, Kipa sonuçları hariç bakıldığında dahi, son 10 yılın en yüksek
yurt içi satış büyümesini kaydetti. Şirketin %21,4 büyüyen solo yurt
içi operasyonları, %18,6 büyüyen yurt dışı operasyonları ve Kipa’nın
10 aylık sonuçlarının konsolidasyonu büyüme eşiğinin geçilmesine katkı
verdi. Şirketin 2017 yılı performansı Nielsen verilerine göre hem
organize hem de organize olmayan FMCG satışlarda pazar payı artışına
işaret etti. Migros’un kalite, hizmet ve müşterilerine değer yaratan
uygun fiyatlı ürün sunumu anlayışı, Şirketin başarısındaki ve pazar
payı kazanımının sürekliliğindeki temel unsurlar oldu.
Kipa’nın 10 aylık sonuçlarının Migros’un 2017 yılı sonuçlarına
konsolide edilmesi, Migros’un operasyonel karlılığına bir miktar baskı
oluştursa da söz konusu etki Migros mağazalarının performansındaki
artış ve yılın ikinci yarısında Kipa’nın brüt karlılığındaki
toparlanma ile birlikte dengelendi. Migros’un konsolide brüt karı 2017
yılında %38,3 artış kaydetti ve brüt kar marjı %26,6 oldu. Konsolide
VAFÖK (Vergi, Amortisman ve Faiz Öncesi Kâr) 872 milyon TL’ye ulaştı
ve VAFÖK marjı %5,7 oldu. Yılın son çeyreğinde ise, Kipa hariç
Migros’un EBITDA marjı geçen yıla göre 70 baz puan artış gösterdi ve
%6,4 oldu.
Migros, 2017 yılında %10,7 marja karşılık gelen 1.634 milyon TL
Kira öncesi VAFÖK yarattı. Şirketin karlılığı kur farkı giderlerinden
etkilense de, Migros 2017 yılında 509 milyon TL net kar kaydetti.
Gayrimenkullerin değerleme politikası “maliyet modeli” yerine
“yeniden değerleme modeli” olarak değiştirildi. Yeniden değerleme
neticesinde, Şirketin konsolide özkaynaklarında 743,7 milyon TL artış
meydana geldi.

Operasyonel Gelişmeler

Migros 2017 yılında 180+ yeni mağaza açılışı hedeflerken yıl
içinde açılan mağaza sayısı 193 oldu. Bunun yanı sıra, büyüme ve
operasyonel karlılık hedeflerine de ulaşıldı. Neticede, Şirket
geçtiğimiz yıl tüm hedeflerine ulaşmış oldu.
Migros 2018 yılında 120-150 arasında yeni mağaza açılışı
hedeflemektedir. Migros’un konsolide satış büyümesinin %15-18
mertebesinde olması beklenmektedir. Şirket 2018 yılında konsolide
bazda %5,5-6,0 mertebesinde VAFÖK marjına ulaşmayı hedeflemektedir.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:0599.835
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  103.653  
Önceki Kapanış :  99.835  
En Yüksek
103.756
En Düşük
99.652