MIGROS’UN KONSOLIDE SATISLARI 1. CEYREKTE GECEN YILIN AYNI DONEMINE GORE %17,0 ARTIS GOSTERDI

12.05.2015 07:14

MIGROS`UN KURUMSAL INTERNET SITESINDE YAYINLANAN ACIKLAMA ASAGIDA BULUNUYOR:

SATISLAR
1C 2015: 2.074 MILYON TL + % 17,0 (1C 2014: 1.773 MILYON TL)
2014: 8.123 MILYON TL + % 14,0 ( 2013: 7.127 MILYON TL)
BRUT KAR
1C 2015: 560 MILYON TL + %17,3 (1C 2014: 477 MILYON TL)
2014: 2.166 MILYON TL + %14,3 ( 2013: 1.895 MILYON TL)
VAFOK
1C 2015: 134 MILYON TL + %16,0 (1C 2014: 115 MILYON TL)
2014: 532 MILYON TL + %13,4 ( 2013: 469 MILYON TL)
KIRA ONCESI VAFOK
1C 2015: 242 MILYON TL + %16,6 (1C 2014: 208 MILYON TL)
2014: 934 MILYON TL + %14,9 ( 2013: 813 MILYON TL)
MAGAZA ACILIS PROGRAMI
1C 2015: + 46 YENI MAGAZA, TOPLAM 1.227 MAGAZA
2014: + 199 YENI MAGAZA, TOPLAM 1.190 MAGAZA
FINANSAL GOSTERGELER
MIGROS’UN KONSOLIDE SATISLARI 1C 2015’TE 2.074 MILYON TL’YE ULASIRKEN GECEN YILIN AYNI DONEMINE GORE %17,0 ARTIS GOSTERDI. SIRKET’IN YURTICI SATISLARI ISE YILIN ILK CEYREGINDE %18,6 GIBI GUCLU BIR ARTIS KAYDETTI. YENI MAGAZA ACILISLARI VE MEVCUT MAGAZALARIN ARTAN PERFORMANSLARI 1C 2015’TE SATIS BUYUMESINI DESTEKLEMEYE DEVAM ETTI. GUCLU SATIS PERFORMANSINDA, OZGUN MARKALI URUNLER VE TAZE URUNLERDE ARTAN REKABETCI FIYATLAMA ONEMLI ROL OYNADI. BRUT KAR 1C 2015 DONEMINDE %17,3 ARTARAK 560 MILYON TL’YE ULASIRKEN BRUT KAR MARJI %27,0 (1C 2014: %26,9) OLARAK GERCEKLESTI. MIGROS BUYUME VE TEDARIK ZINCIRI SURECLERINE ODAKLANMAYA DEVAM EDERKEN GUCLU VE SURDURULEBILIR BRUT KARLILIK KAYDETTI. BUNUN YANISIRA, OPERASYONEL VERIMLILIGIN ARTIRILMASI, SIRKETIN GUNDEMINDEKI ONCELIKLI KONULARDAN BIRI OLMAYA DEVAM ETTI. VAFOK (VERGI, AMORTISMAN, FAIZ ONCESI KAR) 1C 2015’DE %16,0 ARTARAK 134 MILYON TL’YE ULASIRKEN VAFOK MARJI %6,4 OLDU. (1C 2014: %6,5) KIRA GIDERLERI ONCESI VAFOK ISE 1C 2015’DE GECEN YILIN AYNI DONEMINE GORE %16,6 ARTARKEN KIRA GIDERLERI ONCESI VAFOK MARJI %11,7 OLARAK GERCEKLESTI. YILIN ILK CEYREGINDE KAYDEDILEN EBITDA MARJI SIRKETIN YILLIK %6,0-%6,5 OLAN HEDEFI ILE UYUMLU GERCEKLESTI.

OPERASYONEL GELISMELER
SIRKET 2015 YILININ ILK CEYREGINDE MAGAZA PORTFOYUNE, 3 RAMSTORE (KAZAKISTAN’DA 2, MAKEDONYA’DA 1) VE 1 MACROCENTER DA DAHIL OLMAK UZERE TOPLAM 46 MAGAZA EKLEDI(1C 2014: 17).
SIRKETIN 1C 2015’TE SUPERMARKET ACILISLARINDAKI HIZLANMA SURDU. MART 2015 SONU ITIBARIYLE, SIRKETIN TOPLAM MAGAZA SAYISI ISE 1.227 OLDU. MIGROS, FIZIKSEL VE SANAL MAGAZA MUSTERI DENEYIMINI BIRLESTIREN MOBIL BIR UYGULAMAYI HAYATA GECIREREK TEKNOLOJIYE YATIRIM YAPMAYA DEVAM ETTI. BU YENILIKCI UYGULAMA, COK KANALLI MUSTERI ALISVERIS DENEYIMINE DOGRU ATILAN BIR ADIM OLDU. MIGROS DAHA ONCE ACIKLANDIGI GIBI 2015 YILINDA 150-200 ARASINDA MAGAZA ACILISI VE CIFT HANELI SATIS BUYUMESI HEDEFLERKEN, VAFOK MARJININ %6,0 - 6,5 OLMASI BEKLENMEKTEDIR. SON BIRKAC YILDA MIGROS’UN BUYUME STRATEJISI, YILLIK CIFT HANELI BUYUME RAKAMLARI, BUYUYEN MAGAZA AGI, PAZAR PAYI KAZANIMI VE SEKTORDE DAHA REKABETCI KONUMLANMASI ILE DESTEKLENMISTIR. BUNUN YANI SIRA, IHTIYATLI MALIYET YONETIMI VE ETKIN ISLETME SERMAYESI YONETIMI, SIRKET ICIN GUCLU OPERASYONEL MARJI BERABERINDE GETIRMEKTEDIR.



12:4496.496
Değişim :  1,15% |  1.101,29
Açılış :  95.688  
Önceki Kapanış :  95.394  
En Yüksek
96.575
En Düşük
95.271