TAV/Şener: Uluslararası şirket ve global şirket farklı

22.03.2019 15:55

TBWA’nın sponsorluğunda gerçekleşen “Global Şirket Yaratmak”
oturumunda konuşmacılar, global şirket olma yolunda şirketlerin
izlemeleri gereken stratejileri tartıştı.
Moderatörlüğünü Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz’ın
yaptığı panele UGG Kurucusu Brian Smith, TAV CEO’su Sani Şener, TBWA /
Worlwide Uluslararası Başkanı Cem Topçuoğlu, Hindistan Uluslararası
Ticaret Odası Başkanı Manpreet Singh, Koç Holding İnsan Kaynakları
Direktörü Özgür Burak Akkol ve Netlog Lojistik Grubu CEO’su Şahap Çak
katıldı.

Şener: Uluslararası şirket ve global şirket farklı

Oturumda ilk konuşmayı yapan TAV CEO’su Sani Şener, uluslararası
şirket ve global şirket arasındaki farka dikkat çekti. Örnek olarak
Ferrari’nin üretimini İtalya’da yaparak tüm dünyaya satış yapan
‘uluslararası’ bir şirket olduğunu belirten Şener, buna karşılık
Toyota’nın global bir şirket olduğunu ifade etti. Şener TAV’ın
küresel olma sürecini halka arzla ve yatırımcı bazını genişleterek
sağladıklarını ifade ederek “Havalimanı işletme şirketlerimizi ve
hizmet şirketlerimizi topladığımızda 76 ülkede faaliyet gösteriyoruz.
Bu şirketlerimizin hepsi otonom olarak yönetilir. Karar
mekanizmalarında ise bazen otonomi otoriteye yani bize üstün geliyor,
bazen de tam tersi oluyor. İhtilaf durumunda da devreye ben giriyorum”
dedi.
Şener, global şirket olma yolunda şirketin bilgi sermayesinin de
kritik önemde olduğunu, iş bilgilerini sürekli geliştirerek Avrupa’nın
ilk 5 havalimanı işletmesi içinde yer almayı başardıklarını vurguladı.

Smith: Global şirket yaratmak çocuk büyütmek gibidir

UGG kurucusu Brian Smith, Avustralya’da herkeste olan UGG botların
ABD’de hiçkimsede olmadığını fark edip numuneleri ABD’ye
gönderdiklerini belirtti. İlk sene sadece 27 çift bot satabildiklerini
belirten Smith, vazgeçmeden sanki bir çocuk büyütür gibi markayı
büyüttüklerini söyledi. Smith önemli olanın kararlı bir biçimde,
doğru ürün ve hizmetle devam etmek olduğunu belirtti.

Topçuoğlu: Global markamız az, global yöneticimiz çok

TBWA/Worldwide Uluslararası Başkanı Cem Topçuoğlu ise, Türkiye’nin
belki global marka yaratamadığını ancak birçok global iş insanı
yarattığını belirtti. Türk insanının hem doğuyu hem batıyı iyi
anlayabildiğini bu yüzden de dünyanın birçok ülkesinde başarılı
hikayeler yarattığnı anlattı. Topçuoğlu sözlerini “Global marka
olduktan sonra bunu yerel kültüre göre uyarlamazsanız olumsuz sonuçlar
doğurur” şeklinde tamamladı.

Akkol: Global şirket Z kuşağını anlamalı

Koç Holding İnsan Kaynakları Direktörü Özgür Burak Akkol ise
“Geçmişe göre daha hızlı ve daha uzun yaşayan kuşaklar oluştu. Z
kuşağı daha fazla insanla tanışmak, daha fazla deneyim yaşamak
istiyor. Koç topluluğunun yaş ortalaması 34. Bu kuşak unvanlara önem
verdiği için 20 bin çalışanımızın unvanını değiştirdik. Artık
çalışanlarımız yan haklarını kendileri belirliyor. Bu kuşak daha fazla
deneyim yaşamak istediği için rotasyon sistemini işletiyoruz. Çeviklik
de çok önemli. Sonuç olarak global şirket olmak için insan kaynağınızı
bu kuşağa göre değiştirmeniz gerekir” şeklinde konuştu.

Singh: Ortak yönlerimiz bizi güçlü kılıyor

Hindistan Uluslararası Ticaret Odası Başkanı Manpreet Singh ise,
amaçlarının Hindistan menşeili şirketlerin büyümelerine yardım etmek
olduğunu söyledi. İki ülke arasında önemli bir sinerjinin olduğuna
inandığını bewlirten Singh, hem Hindistan’ın hem Türkiye’nin doğu ile
batı arasında bir köprü olduğunun altını çizdi. Singh “Dünyanın her
yerinde Hintlilere rastayabilirsiniz. İnovatif bir toplumuz, küçük bir
sermayeyle başlayıp milyon dolarlık şirketler yaratabiliyoruz. Türkler
daha çabuk sonuç bekliyor. Başarı için biraz daha sabır gerekiyor”
dedi.

Çak: Netlog artık global bir marka

Netlog Lojistik Grubu CEO’su Şahap Çak ise, cirolarının yaklaşık
%55’inin yurtdışı operasyonlarından geldiğini ifade etti. 20-30 sene
önce Türkiye’de lojistik kavramının bilinmediğini söyleyen Çak, artık
günümüzde Türkiye’nin lojistik alanında önemli bir yere geldiğini
ifade etti.
Garenta’nın ana sponsor Dow, Türkiye İş Bankası ve Vodafone’un
altın sponsor olduğu etkinlikte oturumlar, BASF Türkiye, Citibank,
Ernst&Young, Facebook, Google, Halavet Gıda, Hepsiburada, HSBC,
Netlog, Qatar Financial Centre, SOCAR Türkiye, THY, TBWA, TEB, UiPath,
Ziraat Teknoloji tarafından destekleniyor. Zirve’nin diğer sponsorları
ise Aktaş, Global Ports Holding, P&G, Sanko, Uludağ İçecek, DenizBank,
Pegasus, Sistem9, TAV ve Doğan Enerji olarak sıralanıyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey





10:58102.742
Değişim :  -0,32% |  -329,92
Açılış :  102.552  
Önceki Kapanış :  103.072  
En Yüksek
102.830
En Düşük
102.341