Teknosa/Gürcan: Perakende sektöründe yeni ekosistemlerin oluşması kaçınılmaz

12.01.2018 10:23
Teknosa/Gürcan: Perakende sektöründe yeni ekosistemlerin oluşması kaçınılmaz


Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı CES 51’inci kez
ABD’nin Las Vegas şehrinde düzenlendi. CES kapsamında, 11 Ocak
tarihinde dünyanın önde gelen IT pazar analizi şirketi Context
tarafından düzenlenen ‘CEO Kahvaltısı’nda Teknosa CEO’su Bülent Gürcan
konuşma yaptı. Dünyanın önde gelen teknoloji üreticileri,
distribütörleri ve perakendecilerinin bir araya geldiği organizasyonda
Gürcan sektörün potansiyelini, değişen müşteri beklentileri
doğrultusunda odaklandıkları omnichannel stratejisini ve stratejik
işbirliklerinde yeni boyutları katılımcılar ile paylaştı.
Teknosa CEO’su Bülent Gürcan, CES 2018 kapsamında dünyanın lider
satış ve fiyat takibi organizasyonu Context tarafından düzenlenen ‘CEO
Kahvaltı’sında konuşmacı oldu. Stratejik İşbirlikleri başlığı altında
gerçekleşen organizasyonda Gürcan dünya çapında bir dönüşümden geçen
perakende sektörünün, gelişmesi ve yenilikleri kucaklayabilmesi için
omnichannel modelinin önemine dikkat çekti. Avrupa’nın en büyük
elektronik satın alma grubu Euronics’in Yönetim Kurulu Üyesi olarak da
görev yapan Bülent Gürcan Türkiye’de ve Avrupa’da teknoloji
perakendeciliğinin dinamiklerini ve geleceğini, günümüz rekabetçi
perakende ekosisteminde markalar ve distribütörler ile
gerçekleştirilen işbirliği üzerine değerlendirmelerini paylaştı.
Kahvaltıda, perakende sektörünün paydaşları olarak HP EMEA Perakende
ve Omnichannel Başkanı Lucas Perraudin ve Hindistan merkezli
omnichannel çözümleri sunan Ace Turtle CEO'su Nitin Chhabra da konuşma
yaptı.

Perakende sektöründe yeni ekosistemlerin oluşması kaçınılmaz

Dijitalleşme ile birlikte stratejik işbirlikleri yeni boyutlar
kazanırken, teknolojik gelişmelerin yeni ekosistemler oluşmasının
önünü açtığını belirten Teknosa CEO’su Bülent Gürcan “Perakende
sektöründe rekabet ve müşteri tanımı değişiyor. Müşterilerin yüzde
64’ü artık alışverişlerini kanallar arasında yolculuk yaparak
tamamlıyor, ürün ve hizmetlere en kısa zamanda erişmek istiyor.
Dolayısıyla hem iş süreçleri hızlanıyor hem de kişiselleştirilmiş
deneyim yaşatmak ön plana çıkıyor. İş dünyasının yeni değer birimi
‘büyük veri’. Müşteri deneyimini geliştirmek için büyük veriden doğru
analizler yapmak şirketler için yaşamsal öneme sahip. Bu kapsamda,
stratejik işbirlikleriyle tedarik zincirinden başlayarak, ürünün son
tüketiciye ulaşmasına ve satış sonrasına kadar tüm süreçlerde dönüşümü
yönetmeye odaklanıyoruz” dedi.

Yeni müşteri kazanmak ve inovasyon için işbirlikleri önemli

Müşteriyi derinlemesine tanımak ve müşteri deneyimini
geliştirmenin, yeni müşteriler kazanmak için de çok önemli olduğunu
paylaşan Bülent Gürcan “Müşterilerimizin kısa sürede ürün teslimatı
gibi birçok beklentisini karşılamak, stok maliyetleri gibi zorlukları
aşmak ve inovasyon için işbirliklerini çok önemsiyoruz.
Müşterilerimiz, kanal bağımsızlığı ve mükemmel bir deneyim istiyorlar.
Online platformlar, alışveriş yapılsın ya da yapılmasın önemli bir
bilgi kaynağı. Bununla birlikte, Omnichannel modelinde mağazalara da
önemli bir rol düşüyor. Tüketicilerin ürünlerle kişisel deneyim
yaşayabileceği ve nereden alışveriş yaparsa yapsın hizmet alacağı
mağazalara yatırım yapılması şart. Teknosa’da internetten alışveriş
yapan müşterilerimizin yüzde 30’u mağazadan teslim almayı tercih
ediyor. Stratejik iş ortaklarımızla tüm kanallarda daha mükemmel,
entegre bir deneyim için derinlemesine çalışıyoruz ve yarattığımız
değeri artırmak için yeni işbirliklerine öncelik veriyoruz” şeklinde
konuştu.
HP EMEA Perakende ve Omnichannel Başkanı Lucas Perraudin de
konuşmasında, çoklu kanala yatırım yapan perakendecilerin satışlarını
artırdığına stratejik işbirliklerinin perakendenin dönüşümünde yeni
bir faz için kritik olduğuna dikkat çekti. Ace Turtle CEO'su Nitin
Chhabra ise müşterilerin omnichannel beklentisinin Hindistan’da da
diğer bölgelerden farklı olmadığının altını çizerken, bu noktada
distribütörlerin artık inovatif olması, markalar ve perakendeciler
için platform yaratmasının önemli olduğunu vurguladı.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
17:119.659
Değişim :  1,41% |  134,61
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler17:11
MAGEN 19,58 348.715.954 % 10,00  
SMART 45,00 120.666.900 % 9,97  
CONSE 6,87 351.185.413 % 9,92  
MOBTL 6,88 212.820.180 % 9,90  
IHGZT 1,39 150.402.956 % 9,45  
17:11 Alış Satış %  
Dolar 32,5845 32,5910 % 0,36  
Euro 34,8565 34,8710 % 0,40  
Sterlin 40,3478 40,5500 % 0,31  
Frank 35,6348 35,8134 % 0,51  
Riyal 8,6281 8,6714 % 0,06  
17:11 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,41 28,45 % 0,66  
Platin 932,30 933,05 % 0,66  
Paladyum 1.017,75 1.020,28 % 0,66  
Brent Pet. 87,10 87,10 % 0,66  
Altın Ons 2.383,14 2.383,57 % 0,66