Türk Telekom Grubu 2016 yılının üçüncü çeyreğinde gelirlerini yüzde 11,4 artırdı

20.10.2016 06:27
Türk Telekom Grubu 2016 yılının üçüncü çeyreğinde gelirlerini yüzde 11,4 artırdı


Türk Telekom Grubu 2016 yılının üçüncü çeyreğinde iki haneli gelir
büyümesi kaydetti. Grup gelirleri yıllık bazda %11,4 artarak 4,1
milyar TL oldu. İnşaat gelirleri düzeltmesi hariç tutulduğunda gelir
bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %8,7 büyüme kaydetti. Grup bir
önceki yılın aynı dönemine göre FAVÖK1 rakamını %14,5 artışla 1,5
milyar TL’ye taşıyarak rekor çeyreksel FAVÖK kaydetti. FAVÖK marjı
yıllık 0,9 yüzde puanlık artış kaydederek %35,3 olarak gerçekleşti.
Net kar TL’nin USD ve EUR karşısında değer kaybetmesinden olumsuz
etkilendi.
Türk Telekom Grubu yılın üçüncü çeyreğinde güçlü abone büyümesi
kaydetti. Mobil, genişbant ve Ev TV olmak üzere yüksek büyümeye sahip
faaliyet kollarında net abone kazanımı 507 bin oldu ve Grup abone
sayısı 38,5 milyona ulaştı.

2016 YILI ÜÇÜNCÜ ÇEYREK OPERASYONEL GELİŞMELER

- Genişbantta çeyrek bazda 119 bin net abone artışı gerçekleşti.
Yılbaşından bu yana kaydedilen 429 binlik artış, halka arzdan itibaren
kaydedilen en yüksek 9 aylık net abone kazanımı oldu
- Fiber abone tabanı bir önceki yıla göre %38 artışla 1,85 milyon
olurken, fiber hane kapsamı rakamı 13,1 milyona ulaştı
- İkinci çeyrekte 219 bin kilometre olan Türk Telekom’un Türkiye’deki
toplam fiber uzunluğu üçüncü çeyrek sonunda 223 bin kilometreye
yükseldi
- Mobil abone sayısı üçüncü çeyrekte 342 bin artış kaydetti ve toplam
abone sayısı 18,4 milyona yükseldi. Yılbaşından bu yana net abone
kazanımı 1 milyonu aştı.
- Akıllı telefon data tüketimi yılın üçüncü çeyreğinde aylık ortalama
2.3GB olarak gerçekleşti
- Toplam erişim hattı son altı çeyrektir 12,9 milyonda sabit kaldı
- Ev TV abone sayısı bu çeyrekte kaydedilen 46 binlik net artış ile
590 bine ulaştı. Sene başından bu yana Ev TV’de 206 bin net abone
kazanımı gerçekleştirildi.
Türk Telekom CEO’su Dr. Paul (Boulos H.B.) Doany 2016 yılı üçüncü
çeyrek sonuçları hakkında şöyle konuştu:
"Türk Telekom ailesi ve çalışma arkadaşlarımla yeniden bir arada
olmaktan onur duyuyorum. Bu güzel ülkenin her bir şehrinde varlık
gösteren ve güçlü bir mirasa sahip olan bu şirkete liderlik etmek bir
ayrıcalık. Bizi bekleyen fırsatlarla ilgili çok heyecanlıyım. Türk
Telekom, daha fazla değer yaratmak üzere güçlü yanlarını kullanmak
için çok iyi konumlanmış durumda. Ürün ve hizmetlerimizin başarılı bir
şekilde operasyonel olarak birleşmesinin ardından, paydaşlarımıza en
yüksek değeri sunabilmek için organizasyonel yapımızın
sadeleştirilmesini hızlandırmayı ve verimlilik artışı sağlayarak
performansımızı daha iyi seviyelere getirmeyi planlıyoruz.
Şirketimizin bugüne kadar attığı servis entegrasyonu adımlarının
başarılı sonuçlarının, güçlü finansal performansa dönüştüğünü
açıklamaktan mutluluk duyuyoruz. Türk Telekom 2016 yılının 3.
çeyreğinde güçlü büyüme hızını sürdürdü. Geçtiğimiz yılın aynı
dönemine kıyasla, bu çeyrekte bütün iş segmentlerimizin desteğiyle,
konsolide gelirlerimizi inşaat gelirleri düzeltmesi hariç %9 artırarak
3,9 Milyar TL’ye çıkardık. FAVÖK yıldan yıla %14 büyüdü ve 1,5 milyar
TL’ye ulaşarak tarihimizin çeyrek bazda en yüksek FAVÖK’ü oldu.
Türkiye’nin lider entegre telekomünikasyon şirketi olarak, senenin
3. çeyreğinde güçlü operasyonel performans göstermeye devam ettik.
Abone tabanımıza 280 bin yeni abone ekledik ve toplam abone sayımızı
38,5 milyona çıkardık. Yüksek büyümenin gözlendiği genişbant, mobil ve
TV alanında 450 bin yeni abone kazandık.
LTE hizmetlerinin ilk 6 ayının başarılı sonuçlarını sizlere
sunmaktan özellikle memnuniyet duyuyoruz. Eylül ayı sonu itibariyle,
akıllı telefon penetrasyonumuz %73’e çıktı ve akıllı telefon
kullanıcısı olan müşterilerimizin %48’i LTE ile uyumlu biz cihaz
kullanıyor. LTE lansmanıyla birlikte, abonelerimizin data kullanım
düzeylerinde de büyük oranda artış gözlemledik. 2016 yılının 3.
çeyreğinde akıllı telefon kullanıcısı olan abonelerimizin aylık
ortalama data kullanımı 2,3 GB iken, LTE abonelerinin ortalama
kullanımı 3,5 GB oldu ki bu durum LTE’nin mobil veri hizmetini nasıl
geliştireceği ile ilgili açık bir işaret.
Markalarımızın birleşmesini takiben, bu çeyrekte bir adım daha
attık ve gençlere yönelik mobil alt markamızı Selfy olarak yeniden
markalaştırdık. Selfy ile genç segmentte konumumuzu güçlendirmeyi
amaçlıyoruz. Selfy yenilikçi teklif ve hizmetleriyle gençlere kendi
seçimlerini yapma imkânı vermeyi hedefliyor.
Sabit tarafta gücümüzü artırmaya devam ettik. Fiber altyapımızı
ülke genelinde 223bin km’ye çıkartırken, toplam homepass (fiber hane
kapsama) sayımız da 13,1 milyona ulaştı. Bu çeyrekte 2008 yılından bu
yana genişbantta en yüksek 3. çeyrek net artışını gördük ve
genişbanttaki net artışların %90’ı fiberden geldi. Fiber abone
tabanımız yıldan yıla %38 artarken, 50 GB üzeri kullanan
abonelerimizin payı da %45’e çıktı.
Ben ve bu harika şirketin tüm çalışanları fark yaratmak, büyümeyi
artırmak, maliyetleri azaltmak üzere bu şirketin üyesi olan herkesin
tüm potansiyelini ortaya koym



'
18:059.645
Değişim :  -0,50% |  -48,44
Açılış :  9.795  
Önceki Kapanış :  9.693  
En Düşük
9.645
En Yüksek
9.832
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
AKYHO 6,90 29.290.868 % 0,00  
AVTUR 12,95 30.940.993 % 0,00  
AYEN 29,38 72.532.047 % 0,00  
BRMEN 5,97 1.331.606 % 0,00  
ATAGY 14,00 14.293.674 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5245 32,5784 % 0,10  
Euro 34,8758 34,9410 % 0,22  
Sterlin 40,3198 40,5219 % 0,03  
Frank 35,5129 35,6909 % 0,02  
Riyal 8,6325 8,6758 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,23 27,26 % 0,66  
Platin 913,21 914,15 % 0,66  
Paladyum 1.021,70 1.026,87 % 0,66  
Brent Pet. 88,52 88,52 % 0,66  
Altın Ons 2.320,88 2.321,28 % 0,66