Türk Telekom/Doany: Türkiye’yi geleceğe bağlamak için çalışıyoruz

06.12.2017 12:51
Türk Telekom/Doany: Türkiye’yi geleceğe bağlamak için çalışıyoruz


Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, Türkiye’nin beklentilerin
üzerinde büyüdüğü 2017 yılının Türk Telekom için de oldukça başarılı
geçtiğini belirterek, “Çift haneli büyümeyi sürdürdüğümüz 2017’nin ilk
9 ayında 1,25 milyar TL net kar elde ettik, büyüme öngörümüzü ve
yatırım miktarımızı yukarı yönlü revize ettik. Eylül 2016-Eylül 2017
dönemini kapsayan 12 aylık süreçte halka azdan bu yana rekor yıllık 2
milyon net abone kazanımı ile 40,5 milyon aboneye ulaştık. Yüksek
teknolojiyi ülkenin ücra köşelerine kadar götüren altyapı
yatırımlarımızı hayata geçirdik, AR-GE faaliyetlerimizle yeni nesil
teknolojilere odaklanırken, bir yandan da büyüme potansiyeli olan genç
şirketlere yatırım yaptık. Tüm gücümüzle Türkiye’yi geleceğe bağlamak
için çalışıyoruz. Ana hedefimiz, Türkiye’ye değer katarak büyümemizi
sürdürmek” dedi.
Eylül 2016’da ikinci kez Türk Telekom’un CEO koltuğuna oturan
Doany, ilk yılını anlattığı basın toplantısında Türk Telekom’un
hazırladığı 5 yıllık stratejik planının ipuçlarını paylaştı. Pek çok
telekom şirketinin üçer yıllık stratejik planlar hazırladığı bir
dönemde, Türk Telekom’un kendisine ve ülkesine duyduğu güvenle 5
yıllık bir stratejik plan hazırladığını kaydeden Doany şunları
söyledi: “Türkiye’nin, sektörün ve Türk Telekom’un koşullarına uygun,
sürdürülebilir ve gerçekçi hedefler koyduğumuz 5 yıllık stratejik plan
kapsamında şirketimiz, iki önemli alana odaklanacak. Bir yandan
ülkemizdeki her bireyin günlük hayatına dokunan yeni ürün ve
hizmetlerimizle pazarda karlı büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Bir
yandan da geleceğin teknolojilerine yaptığımız yatırımlarla
geliştirdiğimiz katma değeri yüksek çözümlerimizle Türkiye’nin en iyi
şirketlerinin dijital dönüşümüne liderlik etmek niyetindeyiz.”
5 yıllık stratejik plan kapsamında Türk Telekom’un önümüzdeki
dönem büyümesine internet ve mobilin damga vuracağını belirten Doany
şöyle konuştu: “Türkiye’nin hedeflediği kalkınma atağını
gerçekleştirebilmesinde internetin kilit bir rolü bulunuyor. Bu
kapsamda bireysel pazarda sabit internette büyümeye daha fazla
odaklanacağız. Gelecek internette ve Türkiye’deki hanelerin yüzde
98’ini kapsayan sabit hat altyapısı ile Türk Telekom bu konuda oldukça
avantajlı bir konumda. Mevcut altyapımızı kullanarak daha uygun
koşullarda internet hizmetini, daha fazla sayıda eve ulaştırmayı
hedefliyoruz. Mobil abonelerimize uygun fiyatla aynı zamanda TİVİBU
üyesi olma fırsatı da sunarak, hem mobilde hem de TV pazarında
büyüyerek, mobilde frekans pazar payımıza uyumlu olacak şekilde yüzde
30’un üzerinde pazar payına ve beş yıl içerisinde TV’de liderlik
pozisyonuna ulaşma gayretindeyiz.”
Toplantıda, şehirlerin internet penetrasyonunun yer aldığı
Türkiye’nin dijital haritasını da paylaşan Doany, dijital eşitliğin
ülke kalkınmasındaki önemine dikkat çekti Türkiye’nin dijital
ekonomide gerçekleştireceği atılımın 2023 hedefleri kapsamındaki
dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer alma vizyonunu destekleyeceğini
vurguladı. Doany, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’nin dijital
haritasında özellikle batıdaki illerin internet kullanımının Türkiye
ortalamasının üzerinde, doğudaki illerin ise ülke ortalamasının
altında olduğu görülüyor. Görevimiz ülkemizdeki dijital uçurumu
azaltmak, dijital ahengi artırmak. Attığımız her adımda bu sorumluluk
ve bilinçle ülkenin dört bir yanına yatırım yapıyor, erişilebilir
internet ve mobil hizmetlerimizle teknolojiyi herkesin kullanımına
sunmaya çalışıyoruz.”
Türkiye’nin lider bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi Türk
Telekom’un CEO’su Dr. Paul Doany, göreve geldiği Eylül 2016’dan bu
yana Türk Telekom’da gerçekleştirdikleri değişim ve dönüşümle, Türkiye
ekonomisine değer katacak önemli adımlar attıklarını söyledi.
Türkiye’nin beklentilerin üzerinde büyüdüğü 2017’nin 9 aylık
döneminin, Türk Telekom için de oldukça başarılı geçtiğini kaydeden
Doany, “Çift haneli büyümeyi sürdürdüğümüz 2017’nin ilk 9 ayında Türk
Telekom olarak büyüme öngörümüzü ve yatırım miktarımızı yukarı yönlü
revize ettik. Yüksek teknolojiyi ülkenin en ücra köşelerine kadar
götüren altyapı yatırımlarımızı hayata geçirdik, AR-GE
faaliyetlerimizle yeni nesil teknolojilere odaklanırken, bir yandan da
büyüme potansiyeli olan genç şirketlere yatırım yaptık. Tüm gücümüzle
Türkiye’yi geleceğe bağlamak için çalışıyoruz. Ana hedefimiz,
Türkiye’ye değer katarak büyümemizi sürdürmek” dedi.

1,25 milyar TL net kâr, 2 milyon net abone kazanımı

Türk Telekom’daki ikinci döneminin ilk yılının faaliyetlerini
anlatmak üzere bir basın toplantısı düzenleyen Doany, 2017’nin 9 aylık
finansal sonuçlarını ve şirketin 5 yıllık stratejik plan çerçevesinde
belirlenen gelecek vizyonunu paylaştı. 2017’nin 9 aylık finansal
rakamlarının, Türk Telekom’da Eylül 2016’da başlatılan dönüşümün
olumlu sonuçlarını net bir şekilde ortaya koyduğunu belirten Doany,
“Türk Telekom bu dönemde hedeflerinin de üzerinde yıllık bazda yüzde
12 büyüdü. Özellikle internet, mobil ve TV pazarından gelen büyüme ile
Eylül 2016-Eylül 2017 arasındaki 12 aylık süreçte 2 milyon net abone
kazandı. Bu 2008’deki halka arzdan bu yana elde ettiğimiz en büyük 12
aylık net abone kazanımı ve en yüksek büyüme oranı. Kârlılıkta da
ciddi bir artış yakaladığımız 2017’nin 9 aylık döneminde 1,25 milyar
TL net kâr elde ettik. 40,5 milyonu aşkın abonemizle ülkenin lider
bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi olmanın sorumluluğu ile
kaliteli ürün ve hizmet sunmaya devam ettik” diye konuştu.

Türk Telekom’un 5 yıllık stratejik planının ipuçları

Toplantıda Türk Telekom’un 5 yıllık stratejik planına ilişkin
ipuçlarını da paylaşan Doany, şunları anlattı: “Pek çok telekom
şirketinin üçer yıllık stratejik planlar hazırladığı bir dönemde, biz
Türk Telekom olarak 5 yıllık bir stratejik plan hazırladık. Bu,
Türkiye’nin geleceğine, şirketimizin pozisyonuna ve büyüme
potansiyeline olan güvenimizin bir göstergesi. Türkiye’nin, sektörün
ve Türk Telekom’un koşullarına uygun, sürdürülebilir ve gerçekçi
hedefler koyduğumuz 5 yıllık stratejik plan kapsamında şirketimiz, iki
önemli alana odaklanacak. Bir yandan ülkemizdeki her bireyin günlük
hayatına dokunan yeni ürün ve hizmetlerimizle kitlesel pazarda karlı
büyümemizi sürdüreceğiz. Bir yandan da uluslararası işbirlikleri ve
iştiraklerimizin de sağladığı sinerjiyle AR-GE’ye daha fazla
odaklanacağız. Akıllı şehirler ve geleceğin teknolojilerine daha fazla
yatırım yapacağız. Böylece geliştirdiğimiz katma değeri yüksek
çözümlerimizle Türkiye’nin en iyi şirketlerinin dijital dönüşümüne
liderlik etmeyi planlıyoruz.”

Ülke kalkınması için sabit internette ve mobilde büyüme

5 yıllık stratejik plan kapsamında Türk Telekom’un önümüzdeki
dönem büyümesinde sabit internet ve mobilin önemli bir yer tutacağını
anlatan Doany şöyle devam etti: “Türkiye’nin hedeflediği kalkınma
atağını gerçekleştirebilmesinde internetin kilit bir rolü bulunuyor.
Bu kapsamda kitlesel pazarda sabit internette büyümeye daha fazla
odaklanacağız. Gelecek internette ve Türkiye’nin yüzde 98’ini kapsayan
altyapı yatırımları ile Türk Telekom bu konuda oldukça avantajlı bir
konumda. Dolayısıyla internet ve mobilde daha hızlı büyüyeceğimiz bir
döneme giriyoruz. Mevcut altyapımızı kullanarak daha uygun koşullarda
internet hizmetini, daha fazla sayıda eve ulaştırmayı hedefliyoruz.
Ciddi bir maliyet avantajı yakalayacağımız bu alanda Türkiye’de yüzde
48 seviyelerinde olan internet penetrasyonunu yüzde 70’lerdeki AB
ülkeleri seviyelerine yükseltilmesine katkı sağlamayı amaçlıyoruz.
Mobil pazarı da bizim için önemli bir büyüme alanı olarak görüyoruz.
Mobil abonelerimize uygun fiyatla TİVİBU üyesi olma fırsatı da
sunarak, hem mobilde hem de TV pazarında büyüyerek, mobilde frekans
pazar payımıza uyumlu olacak şekilde yüzde 30’un üzerinde pazar payına
ve halihazırda ikinci olduğumuz TV pazarında beş yıl içerisinde
liderlik pozisyonuna ulaşma gayretindeyiz. Bizi diğer şirketlerden
ayıran ve gelecekte de büyümemizde büyük bir fark yaratacağına
inandığımız önemli bir diğer özelliğimiz de, uzun zamandır geleceği
parlak genç şirketlere yatırım yapmamız. Bu kapsamda geçmişte Argela,
Innova ve Sebit’e yaptığımız yatırımların bugün meyvelerini
topluyoruz. Bugün küçük şirketlere yaptığımız yatırımların da olumlu
sonuçlarını önümüzdeki dönemde daha fazla göreceğimize inanıyorum.
Geleceğin şirketlerine yatırım yaparak, hem Türk Telekom’a hem de ülke
ekonomisine değer katmaya devam edeceğiz.”

Türk Telekom, Türkiye’nin dijital haritasını çıkardı

Toplantıda, şehirlerin internet penetrasyonunun* yer aldığı
Türkiye’nin dijital haritasını da paylaşan Doany, dijital eşitliğin
ülke kalkınmasındaki önemine dikkat çekti. Türkiye’nin dijital
ekonomide gerçekleştireceği atılımla 2023 hedefleri kapsamında
belirlenen dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer alma vizyonunu
destekleyeceğini kaydeden Doany, şöyle devam etti: “Türkiye’nin
dijital haritasında özellikle batıdaki illerin internet kullanımının
Türkiye ortalamasının üstünde, doğudaki illerin ise ülke ortalamasının
altında olduğu görülüyor. Türkiye’nin hedeflediği gibi dünyanın en
gelişmiş ülkelerinin yer aldığı G20 içinde ilk sıralara yükselebilmesi
için iller arasında dijital ahenk yakalanması önemli. Görevimiz
ülkemizdeki dijital uçurumu azaltmak. Attığımız her adımda bu
sorumluluk ve bilinçle ülkenin dört bir yanına yatırım yapıyor,
erişilebilir internet ve mobil hizmetlerimizle teknolojiyi herkesin
kullanımına sunmaya çalışıyoruz.” Doany, ayrıca, halihazırda TV’yi
yalnızca uydu yada anten teknolojisi ile izleyen ‘kablosuz evler’ için
TİVİBU’yu özel olarak konumlayacaklarını ve de bu evlere de ‘kablosuz
ev data paketleri’ sunarak mobil ağdan faydalanma imkanı
sağlayacaklarını belirtti.

İlklerin ve projelerin yılı 2017: TAMBU, ONF, Empati

2016 yılı başındaki marka birleşmesi ve ardından üçüncü çeyrekte
başlattıkları yeniden yapılanmayla operasyonlarda önemli bir sinerji
yakaladıklarını vurgulayan Doany, 2017’de gerçekleştirdikleri
projeleri şöyle özetledi: “2017’de daha iyi müşteri deneyimi için
‘Empati Programı’nı başlattık. 33 binin üzerindeki Türk Telekom
çalışanlarının her biri bu projede önemli bir role sahip. Ben de
kendimi bu projeye adadım ve bu projedeki görevimi Müşteri Deneyimi
Yöneticisi (Customer Experience Officer) olarak tanımladım. 2017 yılı
bizim için ayrıca yeni teknolojilere ve geleceğin şirketlerine yatırım
yapmamız için gerekli altyapıyı hazırladığımız önemli bir yıl oldu.
Bilgi ve iletişim teknolojileri sektöründe giderek daha da önem
kazanan dijital klavye konusunda Türk Telekom olarak Türkiye’ye
öncülük edecek bir adım attık. Platform özellikli ilk milli dijital
klavyemiz TAMBU’yu Türk Telekom’lu olsun olmasın herkesin kullanımına
sunduk. Yeni nesil iletişim teknolojileri alanında dünyanın önde gelen
açık platformlarından ABD merkezli ONF’nin (Open Networking Platform)
yönetimine girdik. Burada, tıpkı iştirakimiz Argela’nın RAN dilimleme
teknolojileri alanında geçtiğimiz günlerde yaptığı anlaşma
çerçevesinde Telefonica’ya teknolojisini sunması gibi dünya devleriyle
birlikte yeni teknolojilerin geliştirilmesine katkı sağlayacağız ve
bunları eşzamanlı olarak Türkiye’ye getireceğiz. Ayrıca kuruluş
çalışmaları süren yeni Kurumsal Yatırım şirketiyle önümüzdeki dönemde
geleceği parlak daha fazla şirkete veya fikre yatırım yapabilmek için
önemli bir adım attık.”


Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5801 32,5900 % 0,36  
Euro 34,7682 34,7923 % 0,17  
Sterlin 40,0646 40,2654 % -0,40  
Frank 35,5780 35,7563 % 0,35  
Riyal 8,6289 8,6722 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,68 28,71 % 0,66  
Platin 933,68 935,63 % 0,66  
Paladyum 1.018,92 1.022,24 % 0,66  
Brent Pet. 87,76 87,76 % 0,66  
Altın Ons 2.396,11 2.396,53 % 0,66