Türkiye’nin otomobili için şirket kuruluşu tamamlandı

04.06.2018 06:36
Türkiye’nin otomobili için şirket kuruluşu tamamlandı


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan öncülüğünde 2 Kasım 2017
tarihinde imzalanan protokol ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği koordinasyonunda Anadolu Grubu,
BMC, Kök Grubu (İnan Kıraç), Turkcell ve Zorlu olarak güçlerini
birleştirdiği Ortak Girişim Grubu’nun çalışmalarında önemli bir
noktaya gelindi.
Tüm dünyada rekabet edecek yerli bir marka yaratma hedefi ile
çıkılan yolculukta, şirketin kuruluş ve ortaklık sözleşmeleri için
imzalar 31 Mayıs tarihinde atıldı. Şirketin adı Türkiye’nin Otomobili
Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş. olarak belirlendi. Anadolu Grubu,
BMC, Kök Grubu, Turkcell ve Zorlu Holding’in payları yüzde 19’ar,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin payı da yüzde 5 olarak
belirlendi.
Şirketin başına dünyanın en başarılı Türk yöneticilerinden M.
Gürcan Karakaş getirildi
Küresel otomotiv dünyasının en başarılı Türk yöneticililerden biri
olan M. Gürcan Karakaş Türkiye’nin otomobilinin başına getirildi.
Gerek Türkiye gerekse uluslararası pazarlarda çok önemli başarılara
imza atan M. Gürcan Karakaş’ın Türkiye’nin otomobilini dünyanın en
önemli otomotiv şirketlerinden birisi yapma yolunda liderlik edecek.
M. Gürcan Karakaş görevine 1 Eylül 2018 tarihi itibarıyla başlayacak.

Tasarım ve mühendislik için temel adımlar atılıyor

Yerli otomobil markasının oluşturulmasında büyük önem teşkil eden
tasarım süreci başlatıldı. Tasarım sürecinde önemli yerli ve
uluslararası isimlerin desteği alındı. Tasarımın 2019 sonunda
çıkarılacak prototip araç ile halkımızın beğenisine sunulması
hedefleniyor.
Türkiye’nin otomobili geleceğin teknolojileri üzerine inşa edilip
teknik özellikleri çağımızın tüm gereksinimlerini fazlasıyla
karşılayacak
Yeni nesil araçların temelini oluşturacak olan platformun
çalışmalarına başlandı ve platform özellikleri çağın önemli
teknolojileri olan elektrikli, bağlantılı ve otonom sürüş özellikleri
göz önünde bulundurularak belirlendi. Uzun bir süredir Türkiye’nin
beklediği Türkiye’nin otomobilini hayata geçirmek için çalışmalar tam
kararlılıkla ve planlandığı gibi devam etmekte. Bundan sonraki
süreçte, şirket için kilit diğer pozisyonlar doldurulacak, şirket içi
yapılar oluşturulmaya başlanacak, mühendislik ve tasarım çalışmalarına
hız verileceği belirtildi.

Bakan Özlü: "Süratle tasarım ve üretim ile ilgili faaliyetlere
başlayacağız"

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Türkiye’nin Otomobili
Projesi’nin, Türkiye’nin teknolojik atılımına liderlik yapacağını ve
diğer tüm sektörler için bir teknoloji platformu vazifesi göreceğini
söyledi.
Faruk Özlü, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ortak Girişim Grubu
tarafından finansal ve mali analiz çalışmalarını ve Şirketleşme
sürecine ilişkin işlemleri tamamladık. Şirketin yol haritasını
belirledik ve Genel Müdürümüzün atamasını gerçekleştirdik. Kendisine
yeni görevinde başarılar dilerim. Türkiye’nin önde gelen 5 şirketi ve
Türk Özel Sektörü’nün temsilcisi Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
ile birlikte Bakanlığımızın da desteğiyle bundan sonraki süreç daha
hızlı ilerleyecektir. Süratle tasarım ve üretim ile ilgili
faaliyetlere başlayacağız. Bu yalnızca bir otomobil üretme projesi
değil aynı zamanda fikri mülkiyet hakları bize ait olan, markasıyla,
tasarımıyla, yazılımıyla ve teknolojisiyle yerli bir atılımın önemli
bir basamağıdır. Bu iş, ileri teknolojidir, teknolojik dönüşümdür.
Türkiye’nin otomobili büyük ve güçlü Türkiye hedefimizin önemli
halkalarından biridir. Yerli otomobilimiz mutlak surette teknolojinin
ve çağın bütün gereklerine cevap verecek ve bizi küresel piyasalarda
başarıyla temsil edecektir. Hükümet ve Bakanlık olarak Ar-Ge, tasarım
ve üretim faaliyetleri başta olmak üzere, gerekli desteklerin
sağlanması ve Türkiye’de elektrikli araçlarla ilgili altyapının
kurulması için gerekli düzenlemeleri yapacağız. Büyük bir inançla,
projeye dört elle sarılan Ortak Girişim Grubundaki firmalarımıza ve
TOBB’a çok teşekkür ediyorum. Bu büyük teknolojik atılım projesini,
başından beri destekleyen ve himaye eden Cumhurbaşkanımıza teşekkürü
bir borç biliyoruz".

Hisarcıklıoğlu: "Şirket hissedarı olarak projenin başarısı için
azimle çalışmaya devam edeceğiz"

Kurulan şirketin hayırlı olması temennilerini ileten TOBB Başkanı
Rifat Hisarcıklıoğlu, "24 Mayıs 2017 tarihinde gerçekleştirdiğimiz
73’üncü TOBB Genel Kurulu’nda Cumhurbaşkanımızın bize verdiği görev
neticesinde, Türkiye’nin bu hayalini hayata geçirebilmek ve beş
babayiğidimizi bir araya getirmek için bugüne kadar yoğun bir mesai
yürüttük. İlk adımı finansal ve teknik fizibiliteyi hazırlamak üzere 2
Kasım 2017 tarihinde İşbirliği Protokolü’nü imzalayarak attığımız bu
yolculukta bugün şirket kuruluşu aşamasına ulaşmanın mutluluğunu
yaşıyoruz. Projede şu ana kadar üzerimize düşen görevi yerine
getirmekle birlikte, bugünden sonra da 1,5 milyon üyemizi temsilen
şirket hissedarı olarak projenin başarısı için azimle çalışmaya devam
edeceğiz. İlk günden bu yana desteklerini esirgemeyen
Cumhurbaşkanımıza, Başbakanımıza, Bilim, Sanayi ve Teknoloji
Bakanımıza ve bizimle üreten Türkiye vizyonunu paylaştıkları için tüm
ortaklarımıza teşekkür ederim" dedi.

Özilhan: "Yerli üretimi her zaman stratejik önceliklerimiz
arasında tutuyoruz"

Türkiye’nin otomobili projesi için yapılan çalışmaların
somutlaşmasından mutluluk duyduklarını belirten Anadolu Grubu Yönetim
Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, "Türkiye’nin en önemli sınai
gruplarından biri olarak, yerli üretimi her zaman stratejik
önceliklerimiz arasında tutuyoruz. Bu değerli projenin sadece üretim
açısından değil, aynı zamanda oluşacak ekosistem ile ekonomi,
teknoloji ve istihdam açısından da ülkemize önemli kazanımlar
getireceğine inanıyoruz. Türkiye’nin otomobili projesinin
sürdürülebilir sonuçlar üreterek, ülkemizin ve ekonomimizin gücüne güç
katmasını diliyorum" dedi.

Sancak: "Ülkemize hayırlı olmasını diliyorum"

BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak da "2017 sonunda Milli
Otomobil Ortak Girişim Grubu olarak yola çıktığımız günden buyana
geçen 5 aylık sürede hızlı ve etkin bir çalışma ile hem 10 yıllık
detaylı yol haritamızı ve iş planımızı belirledik, hem finansal
fizibilitemizi tamamladık, hem de icranın liderliğini yapacak Genel
Müdürümüzü aramıza kattık. Tamamlanan bu başarılı ve uyumlu çalışma
dönemi için, Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere, Bilim ve Sanayi
Bakanımıza TOBB’a ve ortaklarımıza şükranlarımı sunuyorum. Ülkemize
hayırlı olmasını diliyorum. Yerli ve Milli Sanayii anlayışını misyon
edinmiş BMC markamız, 54 yıllık otomotiv deneyimi ve bugün 2 bin 300
çalışanı ile ülkemizin ve projemizin hizmetinde olacaktır" dedi.

Kıraç: "Türkiye’nin Otomobili Ortak Girişim Grubu’nun
sürekliliğine olan inancımızı bu imza ile taçlandırıyoruz"

Kök Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç ise "Yıllar içinde pek çok
zorlukları aşan Türk otomotiv sanayi ve yan sanayii gerek üretim gücü
gerekse toplam ihracatıyla, örnek gösterilen çok yüksek bir noktaya
geldi. Böylesi güçlü bir konuma erişmişken Türkiye’mizin, kendi
markasını, yabancı bir ortağa ihtiyaç duymadan, kendi imkânlarıyla da
yapabilecek seviyede olduğunu ısrarla söyledim. Türkiye’nin Otomobili
Ortak Girişim Grubu’nun sürekliliğine olan inancımızı bu imza ile
taçlandırıyoruz. Türkiye’nin kendi markasıyla da küresel arenada yer
alabilmesini gönülden diliyor ve bunun için var gücümüzle çalışmaya
devam edeceğimizi bizzat vurgulamak istiyorum" dedi.

Akça: "Gürcan Karakaş’a da bu önemli görevinde başarılar diliyorum"

Turkcell Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akça, "Turkcell olarak,
Türkiye’yi teknolojide tüketen değil, üreten ülke konumuna taşıyacak
işler yapmak en büyük hedefimizdir. Bu kararlılıkla ve çeyrek asırlık
teknoloji birikimimizle Cumhurbaşkanımızın himayelerinde yola çıkan
Türkiye’nin Otomobili Ortak Girişim Grubunda yerimizi aldık. Dünyanın
ilk dijital operatörü olarak otomotiv, sağlık, eğitim, finans gibi
farklı alanlarda da katma değerler üretmeye devam ediyoruz. Bugün, bu
tarihi projede ‘dönüm noktası’ denebilecek bir adım atarak üretimi
gerçekleştirecek şirketin kuruluşunu ve şirketin üst yöneticisini
kamuoyuna duyuruyoruz. Ülkemiz için hayırlı, uğurlu olmasını temenni
ediyor, Gürcan Karakaş’a da bu önemli görevinde başarılar diliyorum.
Yerli otomobil fikrinin sahibi ve lideri Cumhurbaşkanımıza, projenin
çalışmalarında hep yanımızda olan Bilim, Sanayi ve Teknoloji
Bakanımıza, Türkiye’nin otomobilinin üretilmesi için birlikte yola
çıkan Ortak Girişim Grubu’ndaki yol arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.
Projeye göstermiş oldukları yakın ilgi dolayısıyla medyamızın değerli
mensuplarına ve desteğini daima yanımızda hissettiğimiz milletimize de
teşekkür ediyorum" dedi.

Zorlu: "Türkiye’nin otomobili projesi hızlı ve en verimli şekilde
hayata geçecek ve dünyada da örnek gösterilecek"

Yerli otomobil projesini Türkiye’nin sanayisinin gücünün ve
geleceğin teknolojilerinde söz sahibi olma idealindeki kararlılığının
göstergesi olarak tanımlayan Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı
Ahmet Nazif Zorlu şöyle konuştu: "Zorlu Grubu olarak yerli sanayiye
ve geleceğin akıllı teknolojilerine yatırım yaparak büyümeyi
hedeflerken bu projenin parçası olduğumuz için büyük memnuniyet ve
gurur duyuyoruz. Zorlu Holding’in teknolojide ve sanayideki bilgi
birikimi, insan kaynağı ve gücü her zaman bu projenin hizmetinde
olacaktır. İnanıyorum ki Cumhurbaşkanımızın liderliğinde, Bilim,
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımız ve TOBB’un destek ve
koordinasyonunda, bugüne kadar yurt dışında benzer alanlarda çalışmış,
bilgi ve deneyim kazanmış Gürcan Karakaş gibi değerli bir ismin de
projeye katılımıyla birlikte, Türkiye’nin otomobili projesi hızlı ve
en verimli şekilde hayata geçecek ve dünyada da örnek gösterilecek".

Türkiye’nin otomobilinin direksiyonuna geçen M. Gürcan Karakaş
kimdir?

Hayalindeki mühendislik eğitimini ODTÜ Makine’de aldı dünyanın
önde gelen Türk yöneticilerinden olan Gürcan Karakaş, 1965 Antalya
Akseki doğumlu. İlk ve ortaokulu Almanya’da tamamladıktan sonra liseyi
Ankara’da bitiren Karakaş, lise öğreniminden sonra Orta Doğu Teknik
Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden başarı ile mezun oldu.
Mezuniyetten bir gün sonra Aselsan’da tasarım mühendisi olarak iş
hayatına başladı. İki sene sonra, 1990 yılında çok büyük başarılara
imza atacağı Bosch Türkiye’ye geçti. Bosch Türkiye ve Almanya’da
kariyer basamaklarını hızlıca tırmanarak 1997 yılında Bosch
Türkiye’nin satış direktörü oldu.

Bosch Türkiye’yi daha da ileriye taşıdı

İki yıl genel müdür yardımcılığı görevini sürdürdükten sonra 2004
yılında Bosch Türkiye’nin başına geçti. Bu süre zarfında 600 milyon
euroluk bir yatırım ile ürün geliştirme biriminin büyütülmesine ve
satış ağının yeniden şekillendirilmesine liderlik etti. M. Gürcan
Karakaş yönetiminde 9 bin 600 çalışanlı Bosch Türkiye senelik 1,5
milyar euroluk bir ciroya ulaştı. 3 yıl sonra 2007 yılında Bosch
Küresel’de, grubun en kârlı iş birimi olan Otomotiv Satış Sonrası
Hizmetleri’nde tüm dünya için satış ve pazarlama sorumlusu oldu.
Dünyanın en büyük otomotiv servis ağı olan Bosch Car Service’i yeniden
yapılandırarak veriminin önemli derecede artırılmasına liderlik etti.
Bosch Otomotiv Stratejileri Bölümü’nde elektrikli ve bağlantılı
araçlar konularında görev aldı
Bosch’un mobilite çözümlerinin dönüşümünde ve yol haritasının
belirlenmesinde önemli rol aldı. Son 5 senedir Bosch’un stratejik
olarak önemli kollarından biri olan 18 bin çalışanlı ve 4 milyar euro
cirolu Elektrikli Tahrik Sistemleri’nde icra kurulu üyeliği, satışı ve
pazarlama iş birimi sorumluluğunu başarıya üstlenmektedir. Son 10
yılda geldiği her pozisyonda ilk yabancı olmayı başaran M. Gürcan
Karakaş edindiği yüksek tecrübeyle Asya’da zorlu projeler için ilk
akla gelen isim oldu. Kendisine bağlı olarak çalışan Kore’de bir ve
Çin’de iki tane ortak girişimin yönetim kurulu başkanlığını başarıyla
yürütmekte. 2011 yılında saygın Alman Ekonomi gazetelerinden
Handelsblatt’ın yaptığı araştırmada Almanya’nın en büyük 30 şirketini
yönetmeye aday 100 yöneticiden biri olarak seçildi.

Karakaş: "Türkiye’nin Otomobili Projesi Türkiye için büyük bir
fırsat"

Projenin Türkiye için makroekonomik gerekliliğin yanında ileri
teknoloji projesi olmasından dolayı stratejik olarak çok önemli
olduğunu ve doğru bir proje olduğunu belirten Gürcan Karakaş, "Son 12
yıldır otomotiv teknolojilerinin içinde aktif rol alıyorum.
Teknolojideki gelişim klasik otomobili bir mobilite ekosistemine
dönüştürecek. Projemizdeki yüksek motivasyon ve kararlılığı, ülkedeki
büyük potansiyelin kullanımıyla birleştirdiğimizde küresel pazarda söz
sahibi olunacağına kesin gözüyle bakıyorum. Türkiye’de doğdum,
büyüdüm, bu ülkede okudum. İş hayatına Türkiye’de adım attım. Bu
projeyle, küresel pazarlarda edindiğim bilgi birikimimi ve tecrübemi
ülkeme aktarabilme fırsatım olduğu için çok mutluyum. Emin olun
Türkiye, küresel ortamda rekabet edebilen bir marka ve otomobilden
daha fazlasını yapacak" dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey





'
11:319.573
Değişim :  -1,10% |  -106,50
Açılış :  9.645  
Önceki Kapanış :  9.680  
En Düşük
9.535
En Yüksek
9.646
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler11:29
UFUK 379,50 20.876.782 % 10,00  
UZERB 543,50 1.154.938 % 9,96  
AKENR 21,94 242.393.671 % 9,92  
RYGYO 32,98 171.112.983 % 7,64  
MAGEN 17,93 253.993.534 % 7,37  
11:29 Alış Satış %  
Dolar 32,4472 32,4521 % 0,13  
Euro 34,4817 34,4951 % 0,00  
Sterlin 40,2906 40,4926 % 0,05  
Frank 35,4565 35,6342 % -0,12  
Riyal 8,6367 8,6800 % 0,12  
11:29 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,32 28,36 % 0,66  
Platin 966,32 967,30 % 0,66  
Paladyum 1.016,35 1.018,29 % 0,66  
Brent Pet. 89,96 89,96 % 0,66  
Altın Ons 2.370,33 2.370,64 % 0,66