YENİLEME-Migros, Tesco ile hisse devri sözleşmesini imzaladı

10.06.2016 09:27
YENİLEME-Migros, Tesco ile hisse devri sözleşmesini imzaladı


Migros ve Tesco, İngiltere kökenli uluslararası büyük perakende
kuruluşu Tesco’nun Türkiye’de bulunan mağazalarının, Migros Ticaret
A.Ş.’ye hisse devri için anlaşmaya varıldığını kamuoyuna açıkladı.
Anlaşmaya göre Tesco Overseas Investments Limited’in Türkiye’de 21
ilde bulunan 26 AVM ve 168 mağazasının Migros Ticaret A.Ş. bünyesine
katılması konusunda mutabakata varıldı. Anlaşma, Rekabet Kurulu
kararıyla resmiyet kazanacak ve sonrasında hisse devri gerçekleşecek.
Anlaşmaya göre Tesco Overseas Investments Limited’in, Tesco Kipa Kitle
Pazarlama Ticaret ve Lojistik ve Gıda Sanayi A.Ş.’deki % 95.5 hissesi
302 milyon TL değerle Migros Ticaret A.Ş. tarafından satın alınacak.
Nihai satın alma değeri kapanış düzeltmelerine bağlıdır. 2015 mali
yılsonu itibariyle Migros’un 9,4 milyar TL cirosu Tesco Kipa’nın ise
2,2 milyar TL cirosu bulunuyor. Migros Ticaret A.Ş. halen yurtiçinde
72 ilde 1.454 ve yurtdışı dahil 1.494 mağaza ile müşterilerine
ulaşıyor. Migros geçtiğimiz yıl mevcut mağaza portföyüne toplam 257
yeni mağaza ekledi. Yurtiçinde 4, yurtdışında 2 olmak üzere toplam 6
Alışveriş Merkezi bulunuyor.
Anadolu Grubu ve BC Partners ortaklığı Migros’un büyüme hamlesini
hızlandırıyor
Son 7 yılda BC Partners’ın ortaklığı ile Migros’un pazar konumunu
belirgin şekilde güçlendirdiğini ifade eden Migros Ticaret A.Ş. Genel
Müdürü Özgür Tort, Migros’un aynı zamanda hem mağaza sayısını hem de
satışlarını 2 katından daha fazla artırdığını belirtti. Tort, Anadolu
Grubu’nun 2015 yılında BC Partners’ın hisselerinin yarısını satın
alması ile birlikte, Migros’un büyüme hamlesini daha da
hızlandırdığını ifade etti. Tort, şöyle konuştu: “Migros, son 3 yılda
ortalama yüzde 12’nin üzerinde büyüdü. 2015’te ise, bu ortalamanın da
üzerine çıkarak yüzde 15,6 gibi bir büyüme rakamı elde etti. Her yıl
açtığımız ortalama 200 mağazanın büyük bir bölümünü, verimlilikten
elde ettiğimiz kaynakla açıyoruz. Biz daima sürdürülebilir büyüme
kavramına odaklıyız”. Bu süreçte satın alma fırsatlarına karşı
radarlarının daima açık olduğunu vurgulayan Özgür Tort, “Tesco Kipa
anlaşması bu sürecin doğal bir sonucu olarak Anadolu Grubu ve BC
Partners tarafından da desteklendi. Migros’un daimi büyüme arzusu hem
perakende sektörü hem de Türk iş dünyası için önemli bir referanstır.
Şirketimiz organik ve inorganik atılımlarıyla sadece kendisi büyümekle
kalmıyor, perakendede büyüme iklimini de canlandırıyor. Migros’un
kesintisiz, istikrarlı büyümesi Türkiye’nin perakende sektöründe
uzmanlığının da bir göstergesidir” dedi.

“Süpermarketler aracılığıyla perakendede sahip olduğumuz
uzmanlığımız, AVM yatırımcılığı ile güçleniyor”

Özgür Tort, Migros’un büyüme hedefleri doğrultusunda hisse devri
sözleşmesi yaptığı Tesco’nun İngiltere’nin ve dünyanın sayılı
perakendecilerinden biri olduğunu hatırlattı. “Tesco, global arenada
önemli bir perakende deneyimine sahip. Bünyemize yeni katılacak
mağazalarla ve çalışanlarla perakendedeki deneyim zenginliğimizi daha
da ileri boyuta taşıyacağız. Hizmetimizi daha da güçlendireceğiz”
diyen Özgür Tort, anlaşma çerçevesinde Tesco’ya ait olan 26 AVM’nin de
Migros bünyesine katılacağına dikkat çekti. Özgür Tort, “Yeni dönemde,
62 yılda perakendede süpermarket aracığıyla elde ettiğimiz deneyim ve
uzmanlığımızı AVM yatırımlarına da taşımış olacağız. Bu anlaşma ile
Türkiye’nin en büyük Alışveriş Merkezi yatırımcılarından biri haline
geleceğiz. Türkiye’nin potansiyeline güvenerek “İyi Gelecek” kavramı
ile ilerliyor yatırım, hizmet, istihdam yaratarak verimlilikle
sürdürülebilir büyümeyi sağlıyoruz” dedi. Migros’un yurtiçinde 4,
yurtdışında 2 olmak üzere toplam 6 alışveriş merkezi bulunuyor.
Tesco’nun Türkiye’deki 26 alışveriş merkezi ile toplam yurtiçi
alışveriş merkezi sayısı 30’a yükselecek olan Migros, önemli AVM
yatırımcıları arasında yer alacak.

Migros’un Türk tüketicisini yakından tanıyan, beklentilerini
önceden görerek daima “ilk”leri sunan marka olduğunu belirten Tort,
“Migros önceliği müşterilerinin bakış açısıdır. Onlara en iyi hizmeti
sunmak için tüm çalışanlarımızla tek bir vücut halinde hareket eder,
aramıza yeni katılması planlanan arkadaşlarla beraber daha da büyük
bir takım olmayı önemser, daima istihdamı arttırırız. Bu da bizi
deneyim zenginliğiyle sürdürülebilir başarıya götüren en önemli fark
alanlarımızdandır” dedi.

“Saniyenin çok altında, milisaniye hızında tüm Türkiye’de
mağazalarımıza ulaşan, iyi alışveriş deneyimi için kampanya döneminde
her gün ortalama 9 milyon kişiye ‘Tam Bana Göre’ fırsatı sunabilen bir
markayız”

Türkiye’de perakendedeki uzmanlığı yaygınlaştırarak ‘İyi Gelecek’
konseptiyle hizmetleri yakınlaştırdıklarını söyleyen Tort, Migros’un
müşteriye iyi alışveriş deneyimi yaşatan bir marka olduğunu
hatırlattı. Özgür Tort şöyle devam etti: “Migros, ilerleyen
teknolojinin de yardımıyla milisaniye hızında tüm alışveriş datasına
ulaşabilen, bu sayede yerelden ulusala tüm müşterilerini, özel olarak
tasarlanmış fırsat ve kampanyalarla karşılayan, Türkiye’de ‘Tam Bana
Göre’ uygulaması ile kişiye özel kampanya yapabilen bir marka.
Kampanya döneminde her gün ortalama 9 milyon kişiye ‘Tam Bana Göre’
teklifi sunuyoruz. Müşterilerini yakından tanıması, yerel ve ulusal
perakende deneyimi ve teknolojik altyapısı onlara daha da
yakınlaşmasını sağlıyor. Aynı teknoloji, bir sistem altyapısı olarak
verimliliğin ve çoklu kanal perakendesinin de önemli bir anahtarı
konumundadır.”

“Hem toplamda hem kadın çalışan sayısında en fazla istihdam
yaratan şirket olmanın gururunu yaşıyoruz ”

Migros’un büyüme, penetrasyon, verimlilik ve alışveriş
deneyiminden oluşan dörtlü stratejik hedefi doğrultusunda ilerlemeye
devam edeceğini belirten Özgür Tort, sundukları ‘İyi Yaşam’ taahhüdüne
dikkat çekerek, “Migros değişen trendleri iyi okuyan, müşterisini
dinlemeyi çok önemseyen bir şirket. Bunu da sadece belirli bir kitle
için değil, yaygın olarak, Türkiye’nin 72 ilinde yapıyor. Bugünün
tüketicisi hem daha fazlasını hem daha iyisini istiyor. Müşteri
kendisi ve toplum için daha iyisini hayal ediyor. İşte onların bu
hayali, bu isteği bizim iş planımızı oluşturuyor. Organik ve inorganik
yollarla büyüme de bu planın kalbinde yer alıyor” dedi. Bu önemli
anlaşmayla, Migros Grubu’nun müşterilerine daha zenginleşmiş bir
deneyimle daha da yakınlaşacağını belirten Tort, şöyle devam etti:
“Hem müşterilerimiz hem onlara hizmet eden aynı çatı altındaki dolaylı
istihdamımızla birlikte 32 bin çalışanımız Türkiye’nin aynasıdır.
Topluma hizmet ederken, çalışmamızın sonucunun ülkemize değer
yaratması bizim 62 yıllık iddiamız. Bizi çok sevindiren ödüllerden
birini Mayıs ayında Ankara’da SGK’dan aldık. Migros’un 2015 yılında en
çok istihdam sağlayan, en çok engelli istihdam eden ve en çok kadın
istihdamı sağlayan şirket olarak ödüllendirildi. %40 kadın istihdam
oranımız sayesinde sektörde ve endüstriyel dünyada öncülük ediyoruz.
Migros’un gerçek değeri çalışma takımı ile 4. kuşaktan 5. kuşağa geçen
müşteri güvenidir, attığımız her adımın başarısında belirleyici etken
bu bakış açımızla, Türkiye’ye kattığımız değerdir.”

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4915 32,5004 % 0,08  
Euro 34,5977 34,6901 % -0,12  
Sterlin 40,0387 40,2394 % -0,46  
Frank 35,5546 35,7328 % 0,28  
Riyal 8,6287 8,6720 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,65 28,71 % 0,66  
Platin 934,17 937,32 % 0,66  
Paladyum 1.030,19 1.034,38 % 0,66  
Brent Pet. 87,24 87,24 % 0,66  
Altın Ons 2.391,52 2.392,09 % 0,66