YENİLEME-Migros/Tort: Migros 4 yılda ikiye katlanacak

02.03.2017 16:55

TÜRKİYE'DE çağdaş perakendecilik alanında önemli
markalardan biri olan Migros'un, Kipa hisselerinin yüzde 95,5'ini
satın alma süreci tamamlandı.
Satın almayla ilgili değerlendirmede bulunan Migros Ticaret A.Ş. Genel
Müdürü Özgür Tort, “Kipa'nın aramıza katılmasıyla birlikte, 2017
sonunda net satış alanımız 1,5 milyon metrekareye yaklaşacak. Son altı
yıldır çift haneli büyüyerek, satışlarımızı iki katına çıkarmıştık.
Şimdi dört yılda iki kat büyüklüğü hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde
büyüme ivmemizi daha da artıracağız ve yatırımlarımızı sürdürerek
Türkiye ile birlikte büyümeye devam edeceğiz. Bundan 21 yıl önce, ülke
sınırlarını aşan ilk Türk gıda perakendecisi Migros olmuştu. Bugün
yeni bir eşiği aşarak önemli bir dünya perakendecisi olan Tesco'nun
Türkiye'deki operasyonlarını devraldık. Ulaştığımız özgün know-how ile
Türkiye ve çevre coğrafyalarda bölgesel liderlik için yeni bir boyut
kazanıyoruz” diye konuştu.
Büyüyen bir perakende operasyonunda çarkın sürekli dönmesi için
verimlilik, ürün çeşitliliği ve mal bulunurluğu dişlilerinin güçlü
olması gerektiğini ifade eden Özgür Tort, “Büyüme gücümüzü beslemek ve
verimliliğimize katkı sağlamak amacıyla 20 milyon TL yatırım yaparak
Gebze'deki dağıtım merkezimizi tam akıllı sisteme geçirdik. Türkiye'de
bugüne kadar en ileri teknolojiyle mağazalara otomatik sevkiyat yapan
ilk sistem Migros tarafından hayata geçirildi. Bu yeni sistem, daha
sade bir operasyonla müşteriler için daha bol çeşit ve daha uygun
fiyat demek'' dedi.

“TÜRKİYE'NİN GÜCÜNE DEĞER KATMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

Migros'un 63 yıldır daima uzun vadeli planlar yaptığını belirten Tort,
bu planların temel dayanak noktasının Türkiye'nin taşıdığı müthiş
potansiyel olduğunu söyledi. Tort konuşmasını şöyle sürdürdü:
‘'Bu potansiyel sadece pozitif beklentileri değil, aynı zamanda olası
kırılmalara karşı birlikteliğimizden gelen ülke direncimizi de
içeriyor. 63 yıllık bir şirket olarak söyleyebiliriz ki Türkiye'nin
ekonomik iklimi sağlamdır. Geçtiğimiz 40 yılda türlü zorlukları aşarak
6 kat büyüme yakalamış bir ekonomiden söz ediyoruz. Önümüzdeki
dönemlerde, Türkiye'nin dünyanın en büyük ekonomik güçleri arasında
ilk 10'a yükselmesi bekleniyor. Bu satın alma işlemi sektörümüze ve
ülkemize olan güvenimizin net bir göstergesidir. İstihdam ve
ekonominin lokomotif gücü olan perakende sektöründe müşteriler,
yatırımcılar, tedarikçiler, çalışanlar, kayıtlı ekonomi ve sektöre
katkı sağlayacak bir satın almaya imza attık. Migros'un büyüme
ivmesini daha da artıracağız. Perakende sektöründe verimlilik
odağımızla sürdürülebilir büyümeyi sağlarken sinerji yaratan
yatırımlarımız sürecek. Türkiye ile birlikte büyümeye, Türkiye'nin
gücüne değer katmaya devam edeceğiz.''

“BU SATIN ALMAYLA, MİGROS YENİ BİR EŞİK ATLADI”

Temelleri Türkiye'de atılan ve büyüyen Migros'un, perakendede özgün
bir bilgi birikimi sağladığını belirten Özgür Tort konuşmasını şöyle
devam etti:
“63 yıllık bu özgün bilgi birikimi Türkiye'de müşterilerimiz,
yatırımcılarımız, tedarikçilerimiz ve çalışanlarımızla gelişti,
güçlendi. Bundan tam 21 yıl önce, Türkiye'den, gelişmekte olan
perakende pazarlarına yatırım yaparak ilk eşiği geçen Migros oldu. O
dönemlerde yakın coğrafyada gelişmekte olan Rusya, Kazakistan,
Makedonya gibi perakende pazarlarında büyümemiz bu özgün bilgi
birikiminin sayesindedir. Perakendede başarının özü lokal olabilmekten
geçer. Perakendede kendi ülkenizdeki lokal başarıyı pekiştirerek bir
dış çembere taşıma ve bir sonraki adım olarak bölgesel liderliği
hedeflemenin en doğru formül olduğunu görüyoruz. Türkiye'de başlayan,
yakın coğrafyada genişleyen Migros, bugün Türkiye'de önemli bir
büyüklüğe ulaşmış bir dünya markasının Türkiye'deki operasyonlarını
devralmış oluyor. Bu hem Migros için hem de Türk perakendesi için
önemli bir eşiktir. Migros, yerel duruş sergileme becerisinden,
oluşturduğu özgün iş modeline kadar gelmiş olduğu bu noktada Türkiye
ve çevre coğrafyalarda liderliğini sürdürmek için yeni bir boyut
kazanıyor. Böylece Türk perakendesi önemli bir eşikten daha geçmiş
oluyor.”

“2017'DE AÇILACAK İLAVE SATIŞ ALANI BÜYÜMESİNİ BEŞE KATLIYORUZ”

Kipa'nın hisselerinin satın alınmasıyla birlikte, 2017 yılında yeni
mağaza açılışlarıyla hedefledikleri ilave satış alanı büyümesini
yaklaşık beşe katlamakta olduklarını dile getiren Tort, tüketicilerin
alışveriş alışkanlıklarına ve alışveriş tarzındaki farklılıklarından
doğan zenginliğe yatırım yaptıklarını ve hedeflerini büyüttüklerini
söyledi. Kipa'nın satın alınmasının gelecek vizyonuna ve stratejik
planlara odaklı bir girişim olduğuna dikkat çeken Tort, “Bu büyüklükte
bir satın alma bizim için ilk değil. Her iki markamızın müşteri odaklı
bakış açısı, iletişim tecrübesi, dinamizmi ve teknolojik imkanlarıyla,
sistem entegrasyonu en hızlı şekilde gerçekleşecek. Migros, perakende
sektöründeki en büyük istihdam merkezlerinden biri. Bu yıl açmayı
planladığımız yeni mağazalarımız ve büyüme çizgimiz doğrultusunda 5
bin 500 kişiye daha istihdam sağlamayı ve ailemizi daha da büyütmeyi
hedefliyoruz. Bu satın almanın bizim için en anlamlı sonuçlarından
biri de, bünyemize katılan yaklaşık 6 bin çalışan ve buna ek olarak
2017'deki kendi organik büyümemizle birlikte oluşacak toplam
istihdamımızın 45 bini aşacak olmasıdır” ifadelerinde bulundu.
Migros'un 63 yıllık tecrübesinin her şeye yeniden bakabilme kabiliyeti
sunduğunu belirten Tort, ‘'Büyüme, Hanelere Erişim, Verimlilik ve
Alışveriş Deneyimi olarak sıraladığımız stratejik hedeflerimizle bu
satın alma sürecini müşteri beklentileri yönünde çok yönlü gelişimini
sağlayacak bir modelle yöneteceğiz rekabetçi ve öncü konumumuzu daha
da güçlendireceğiz” dedi.

“PERAKENDECİNİN REÇETESİ MÜŞTERİNİN TAM YANINDA TAM ZAMANINDA
BULUNMAK”

“Müşterinin tam yanında, tam zamanında bulunmak ve o seçimi müşterinin
sesine kulak vererek yapmak, işini ciddiye alan her perakendecinin
reçetesidir'' diyen Özgür Tort, farklı mağaza seçenekleriyle, hem
mevcut şehirlerde hem de yeni illerde müşterilerine çok daha
yakınlaştıklarını, Sanal Market ile dileyen müşterilerin kapısına
kadar hizmet götürdüklerini ifade etti. Tort, “Müşterilerimizin bize
ihtiyaç duydukları her an ve her yerden ulaşmalarını mümkün kılıyor ve
hayatlarını kolaylaştırıyoruz. Türkiye'nin her yerindeki ailelerin
bütçelerine önemli katkıda bulunuyoruz. Çoklu kanal kullanımıyla
sunduğumuz çözüm alternatifleri arttıkça müşterilerimizle olan
bağımızın da güçlendiğini ve bunun müşteri sadakatine olumlu katkı
sağladığını görüyoruz. Sanal Market satış büyümemizin, şirket
büyümemizin 2-3 katı boyutuna ulaşması bunun en iyi kanıtı” diye
konuştu.

“GELECEK HEDEFLERİMİZİ BÜYÜTTÜK”

Migros olarak sürdürülebilir büyüme kavramına odaklandıklarını
belirten Özgür Tort, sözlerine şöyle devam etti:
“Migros'un kendi organik büyüme gücüyle son altı yılda üst üste çift
haneli büyüdük. Satışlarımızı ise yaklaşık iki katına çıkardık. Bu
büyüme yeni açılan mağazalarımız kadar mevcut mağazalarımızdaki satış
artışı ve kazanılan yeni müşterilerle de gerçekleşti. Kapsama
alanımızı, Türkiye'deki hanelerin yüzde 80'ini içine alacak şekilde
genişlettik. 2016 yılında yurtiçi satış büyümemiz bir önceki yıla
oranla yaklaşık yüzde 20'ye ulaştı. Konsolide satışlarımız ise 11
milyar TL'yi aştı. Verimliliğin perakendeyi besleyen ana damar
olduğunu her fırsatta dile getiriyoruz. Her yıl açtığımız ortalama 200
mağazanın büyük bir bölümünü operasyonel verimlilikten elde ettiğimiz
kaynakla açıyoruz. 2016 yılında mağaza portföyümüze eklediğimiz 232
yeni mağaza ile hedeflerimizi aştık. Kipa satın almasıyla da
tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarına ve farklılıklarından doğan
zenginliğe yatırım yaparak hem 2017 hem de gelecek hedeflerimizi
büyüttük. Bu kez altı yılda değil, dört yıl gibi kısa bir sürede,
büyüklüğümüzü ikiye katlamayı hedefliyoruz”.

AKILLI DAĞITIM MERKEZİ'NE 20 MİLYON TL'LİK YATIRIM

Özgür Tort, Migros'un büyüme gücünü beslemek amacıyla hem
verimliliğine katkı sağlayan hem de müşterilerini daha çeşitli ürünle,
talep ettikleri miktarda ve lokasyonda buluşturan, büyük bir lojistik
sisteme imza attıklarını belirtti. Tort, “Büyüyen bir perakende
operasyonunda çarkın sürekli dönmesi için verimlilik, ürün çeşitliliği
ve mal bulunurluğu dişlilerinin güçlü olması gerekir. Perakende
sektöründe de bunu güçlü bir lojistik sistemi ile başarabilirsiniz. Bu
bakış açısıyla, yıllar içerisinde lojistik sistemimizde büyük bir
dönüşüm gerçekleştirdik” dedi.
İlk olarak alternatif dağıtım merkezi sistemi kurarak bir bölgeden
hava veya yol koşulları nedeniyle sevk yapılamaması durumunda,
mağazaların diğer dağıtım merkezlerinden 2 saat içinde desteklenmesini
sağladıklarının altını çizen Tort, bugün Migros'un 22 dağıtım
merkeziyle ürün çeşidi ve bulunurluğunu garanti altına aldıklarını
ifade etti. Tort, Türk gıda perakendesinde bir ilk olan Akıllı Dağıtım
Merkezi yatırımının detaylarını paylaştı. Marmara Bölgesi'nin yüzde
40'ına sevkiyat yapan Gebze Dağıtım Merkezi'nin 20 milyon TL'lik büyük
bir yatırımla tamamen akıllı hale getirildiğini ifade eden Tort,
“Türkiye'de bugüne kadar en ileri teknolojiyle mağazalara otomatik
sevkiyat yapan ilk sistem Migros tarafından hayata geçirildi. Ürün,
hangi mağazaya gidecek ise otomatik olarak o ray sistemine girerek
kamyona yükleniyor. Biz buna ‘Gideceği mağazayı otomatik bilen
ürünler' diyoruz” diyerek konuşmasını sürdürdü.
Migros'un dağıtım merkezi süreçlerini optimize etmek için ilk adımı
2014 yılında atarak raylı palet taşıma sistemini hayata geçirdiklerini
belirten Tort, 2016 yılı itibariyle planladıkları ileri akıllı sistemi
bir adım daha öteye taşıdıklarını, ürünlerin mağaza siparişlerine göre
adet bazına bölünmesi ve kasalanmasının da otomatik hale getirildiğini
aktardı. Bu sistemin, mağazalara gerçek ihtiyaçları doğrultusunda
seçim yapma imkanı sağladığını vurgulayan Tort, ‘'Belirli ürünler
belirli mağazalarda daha az veya daha çok satabiliyor. Yeni akıllı
sistem ile sevkiyatları sadece kolili değil, adet bazında da otomatik
sevk etme gücüne sahip olduk. Ayrıca, kolili sevkiyat yerine geri
dönüşümlü kasa sistemine de geçmiş oluyoruz” ifadelerinde bulundu.

“ÜRÜNE NE KADAR AZ DOKUNULURSA FİYAT O KADAR UCUZLAR”

Migros'ta sadeleşme için ileri teknoloji kullanıldığını ifade eden
Özgür Tort, “Sadeleşme tedarikçi ve perakendeci için verimlilik,
müşteri içinse uygun fiyat ve bol çeşit anlamına geliyor. Kısıtlı
sayıda mal grubunda sadeleşme yaratmak nispeten mümkün. Fakat farklı
çeşit ve boylarda yüzbinlerce üründe bu sadeleşmeyi yakalamak için
güçlü bir teknolojik altyapı işin olmazsa olmazı. Tüketiciye ulaşana
kadar ürüne ne kadar az dokunulursa fiyat o kadar ucuzluyor. Mala daha
az dokunmak, herkes için kazanç sağlıyor. Daha önce bir mala
tüketiciye ulaşana kadar 12 defa dokunuluyordu, bu rakam Migros'ta 5'e
iniyor. Artık, üretilen mallar doğrudan dağıtım merkezimize, buradan
da mağazalara, sadece kolili değil adetli olarak da sevk ediliyor ve
doğrudan rafa konuluyor” dedi.
Sistemin, aynı zamanda mağazaların önceki siparişlerinden yola çıkarak
gelecek siparişlere göre ürünleri optimize etme ve sevkiyat sürecine
hazırlama özelliğine sahip olduğunu da belirten Tort, “Gebze Dağıtım
Merkezimizde, bu sistem ile saatte 7 bin koli ayrıştırılıyor. Her gün
mağazalarımıza 200 bin ton malın ulaştırılmasını sağlayan bu akıllı
sistem, işimize müthiş bir hız katıyor. Sürekli büyüyen yapımızda,
geleceğe yatırım yaparak çalışanlarımızın daha kısa sürede daha fazla
iş üretmesine ortam sağlıyor ve verimliliğimizi artırıyoruz'' dedi.
Dünyanın sayılı perakende devlerinin kullandığı bu sistemin, Türk gıda
perakende sektörüne Migros tarafından kazandırılmasından büyük
memnuniyet duyduklarını açıklayan Tort, ilk etapta Gebze'de hayata
geçen uygulamanın zaman içinde diğer dağıtım merkezlerine de
yaygınlaştırılacağını bildirdi.

“SU İLE ÇALIŞIR EFSANESİ GERÇEK OLDU”

Migros'un, verimlilik odaklı bakış açısının sürdürülebilirliğe
katkısına da dikkat çeken Özgür Tort, BİST Sürdürülebilirlik
Endeksi'nde gıda perakendesinin ilk ve tek temsilcisi olarak üç yıl
üst üste yer aldıklarını belirtti. Bunun yanında, İklim Değişikliğiyle
Mücadele Planı ile 2016 yılında CDP'den (Carbon Disclosure Project)
almış oldukları notla “İklim Liderleri” arasında yer aldıklarını
söyleyen Tort, “Operasyonel verimlilik ile birlikte çevresel etkileri
en aza indirme hedefiyle en ileri uygulamalar Migros'ta deneniyor. Son
olarak, mağaza dolaplarını gaz yerine su ile soğutacak sistemin
patentini aldık. Tamamen Migros'un yoğun çalışmalarının eseri olan bu
sistem sayesinde ‘su ile çalışır' efsanesi gerçek oldu. Böylece,
mağaza başına on binlerce kg karbondioksit salınım riskini, su ve
soğutucu özelliği olan yüzde 100 doğal maddeler kullanarak neredeyse
sıfıra düşürmüş olduk. Yenilikçi vizyonumuz ve ilkleri başarma arzumuz
ile hayata geçirdiğimiz bu tür sistemlerle perakendedeki öncülüğümüzü
sürdüreceğiz” diyerek sözlerini noktaladı.
Migros, Kipa hisselerinin yüzde 95,5'ini satın almasıyla birlikte
bünyesine 48 hipermarket, 48 süpermarket, 72 Express mağaza ile toplam
320 bin m2 net satış alanı daha ekledi, 73 ilde ve yurt dışı Ramstore
mağazaları dahil bin 782 mağazaya ulaştı. Böylece Migros, 2017 yılında
yeni açılacak mağazalarla net satış alanını yurt dışı dahil yaklaşık
1,5 milyon metrekareye yükseltmeyi hedefliyor. Tesco Kipa'nın 20 ilde
bulunan 26 AVM'si ile yurtiçi alışveriş merkezi sayısını da 30'a
ulaştıran Migros, Türkiye'nin en büyük alışveriş merkezi
yatırımcılarından biri haline de geldi."




18:0599.835
Değişim :  -3,45% |  -3.572,48
Açılış :  103.653  
Önceki Kapanış :  103.408  
En Yüksek
103.756
En Düşük
99.652