ARCELIK/CAKIROGLU: YENI PAZARLARA GIRMEYE, KURESEL ORGANIZASYONUMUZU GENISLETMEYE DEVAM EDECEGIZ

07.05.2014 07:02

KOC HOLDING DAYANIKLI TUKETIM GRUBU BASKANI VE ARCELIK GENEL MUDURU LEVENT CAKIROGLU KOC TOPLULUGU`NUN BIZDEN HABERLER DERGISI’NE KONUSTU.

CAKIROGLU`NUN ROPORTAJI ASAGIDA YER ALIYOR:


DAYANIKLI TUKETIM URUNLERI SEKTORUNUN TURKIYE EKONOMISINDEKI YERINI NASIL DEGERLENDIRIYORSUNUZ? HEM SEKTOR GENELINDE HEM DE ARCELIK OZELLIKLE 2013 YILINI DEGERLENDIRIR MISINIZ?
TURKIYE, 2012 YILINDA ITALYA’NIN ONUNE GECEREK, AVRUPA’NIN EN BUYUK BEYAZ ESYA URETIM MERKEZI HALINE GELDI VE 2013 YILINDA DA BU KONUMUNU SURDURDU. SEKTORUN BU KONUMA ULASMASINDA; IC PAZAR BUYUKLUGUMUZUN YANI SIRA, GUCLU URETICILERIN VE BUNLARIN YILLARDAN BERI OLUSTURDUGU EKO SISTEMIN ETKISI ONEMLIDIR. NITEKIM BASTA BEYAZ ESYA SIRKETLERI OLMAK UZERE, SEKTOR OYUNCULARININ YARDIMCI SANAYILERINI GELISTIRME FAALIYETLERI SONUCUNDA HEM ANA URETICILER, HEM DE YARDIMCI SANAYI SIRKETLERI ONEMLI BIRER IHRACAT SIRKETI KONUMUNA GELDILER. BU ITIBARLA BEYAZ ESYA SEKTORUNUN URETIM, ISTIHDAM, IHRACAT VE KATMA DEGER ACISINDAN TURKIYE EKONOMISI ICIN ONEMLI BIR YERE SAHIP OLDUGUNU RAHATLIKLA SOYLEYEBILIRIZ.
2013 YILINDA, TURKIYE BEYAZ ESYA PAZARI %6 BUYUME KAYDEDEREK, 6,85 MILYON ADEDE ULASTI. SEKTORUMUZDE TOPLAM IHRACAT, 16 MILYON ADET ILE BIR ONCEKI YIL ILE AYNI SEVIYEDE GERCEKLESTI. DIGER YANDAN 2013 YILINDA; TURKIYE KLIMA PAZARI %9 SEVIYESINDE, LED TV PAZARI %5 SEVIYESINDE DARALDI.
DAHA GENIS PERSPEKTIFTEN BAKARSAK; 2013 YILINDA DUNYA BEYAZ ESYA SEKTORU YAKLASIK %3 ARTARAK, 180 MILYAR DOLAR BUYUKLUGE ULASTI. DUNYA TV PAZARI, %3,5 BUYUME KAYDEDEREK, 143 MILYAR DOLAR SEVIYESINE YUKSELIRKEN; DUNYA KLIMA PAZARI, %2,2 ORANINDA BUYUME ILE 90 MILYAR DOLAR BUYUKLUGE ULASTI.
ARCELIK ACISINDAN 2013 YILINI DEGERLENDIRDIGIMIZDE; BUYUMEMIZI SURDURDUGUMUZ VE SEKTORUMUZDE GLOBAL KONUMUMUZU GUCLENDIRDIGIMIZ BIR YILI GERIDE BIRAKTIK. 2011 VE 2012 YILINDA SAGLADIGIMIZ %22 VE %25 SEVIYELERINDE BUYUMELERDEN SONRA, 2013’TE DE %5 BUYUYEREK; 11,2 MILYAR TL KONSOLIDE CIROYA ULASTIK. 2013 YILINDA KAYDETTIGIMIZ BUYUME ORANI, AVRUPA TV PAZARININ DARALMASI SEBEBIYLE DUSEN TV SATISLARINDAN ETKILENDI. BEYAZ ESYA SEGMENTINDE; IKI YIL UST USTE %27 BUYUDUKTEN SONRA, 2013’TE %11 GIBI BIR ORANLA KUVVETLI BUYUMEMIZI SURDURDUK.
SON DONEMDE GOSTERDIGIMIZ GUCLU BUYUME PERFORMANSI ILE ARCELIK, AVRUPA-ORTADOGU-AFRIKA (EMEA) BOLGESININ 2. BUYUK BEYAZ ESYA SIRKETI KONUMUNA YUKSELDI. TURKIYE’DE %50’NIN UZERINDE PAZAR PAYI ILE GUCLU LIDERLIGIMIZI KORURKEN, ROMANYA’DA ARCTIC VE GUNEY AFRIKA’DA DEFY MARKALARIMIZ ILE ACIK ARA PAZAR LIDERLIGIMIZI SURDURDUK.
MARKALI BUYUME STRATEJIMIZE UYGUN OLARAK, 2013 YILINDA MARKALARIMIZIN KONUMUNU GUCLENDIRMEYE DEVAM ETTIK. FAALIYET GOSTERDIGIMIZ PAZARLARDA PAZAR PAYIMIZI ARTIRDIK. BEKO; SON 5 YILDA AVRUPA’DA PAZAR PAYINI EN COK ARTIRAN MARKA OLDU. PAZAR PAYI ARTISI ILE BIRLIKTE, ORTALAMA SATIS FIYATLARIMIZI DA ARTIRIYORUZ KI; BU, SUREKLI OLARAK DAHA USTUN OZELLIKLI VE DAHA YUKSEK KAPASITELI URUNLER SATABILME BASARIMIZIN SONUCU. DIGER BIR IFADEYLE; MARKALARIMIZIN ALGISI GUCLENDIKCE, PAZARLARDA DAHA UST SEGMENT URUNLER SATABILIYORUZ; DUZENLI OLARAK YENILIKCI URUNLER GELISTIRME YETKINLIGIMIZ DE MARKA ALGIMIZI SUREKLI YUKSELTIYOR.
ULUSLARARASI BEYAZ ESYA MARKAMIZ BEKO; AVRUPA’NIN 2.INCI BUYUK BEYAZ ESYA MARKASI HALINE GELDI. INGILTERE PAZARINDAKI LIDERLIGINI SURDURURKEN, POLONYA PAZARINDA DA LIDER OLDU. FRANSA SOLO BEYAZ ESYA PAZARINDA 1.LIGE YUKSELDI. AYRICA; BALKANLAR, ORTADOGU VE KUZEY AFRIKA’DA PEK COK ULKEDE PAZAR LIDERI KONUMUNU DEVAM ETTIRDI.

ARCELIK’IN BUGUNKU KONUMUNUN VE BASARILARININ ARKASINDA NE GIBI SIRLAR VAR?
ARCELIK YALNIZCA KOC GRUBU ICIN OZEL KONUMDA BIR SIRKET OLMAYIP, AYNI ZAMANDA ULKEMIZIN VE SEKTORUNUN ONDE GELEN SIRKETLERINDEN BIRIDIR. BUGUNKU KONUMUNA ULASMASINDA, SUPHESIZ BASTA KURUCUMUZ RAHMETLI VEHBI KOC VE KOC AILESININ VIZYONER YAKLASIMLARININ YANI SIRA, SIRKETIN HER DONEMDE ONEMLI VE GUCLU YONETIM EKIPLERINE SAHIP OLMASI ETKILI OLMUSTUR. BUGUN, DUNYA CAPINDA 25.000 CALISANIMIZ VE TURKIYE, ROMANYA, RUSYA, CIN VE GUNEY AFRIKA’DA OLMAK UZERE, 14 URETIM TESISIMIZ ILE FAALIYET GOSTERIYORUZ. 25 ULKEDE KENDI ISTIRAKIMIZLE OLMAK UZERE, AVRUPA’DAN AMERIKA’YA, GUNEY AFRIKA’DAN AVUSTRALYA’YA KADAR 6 KITADA, 130 ULKEDE URUN VE HIZMET SUNUYORUZ. DUNYA CAPINDA OFISLERIMIZDE 28 AYRI DIL KONUSULUYOR; HAZINE BIRIMIMIZ 22 FARKLI PARA BIRIMINI YONETIYOR. KONSOLIDE SATIS CIROMUZUN %60’INI ULUSLARARASI PAZARLARDAN ELDE EDIYORUZ.
5 YIL ONCE VIZYONUMUZU “DUNYAYA SAYGILI, DUNYADA SAYGIN” SEKLINDE IFADE ETTIK. ARCELIK’IN ONDE GELEN KURESEL SIRKET OLMASINI HEDEFLEYEN VIZYONUMUZU DESTEKLEYECEK SURDURULEBILIR KARLI BUYUME STRATEJIMIZDE; AR-GE, INOVASYON, KALITE, TASARIM VE MARKA YONETIMINI ONCELIKLI BASARI FAKTORLERI OLARAK BELIRLEDIK.
TUM BU BASARI FAKTORLERIMIZIN ARKASINDAKI TEMEL UNSUR ISE, HIC SUPHESIZ KI; SAHIP OLDUGUMUZ SON DERECE YETKIN VE DONANIMLI INSAN KAYNAGIMIZDIR. BU SEBEPLE DE, YUKARIDA BAHSETTIGIM STRATEJININ TEMELINDE GLOBAL INSAN KAYNAGI YONETIMI YETKINLIGIMIZ YER ALMAKTADIR. DEGISEN EKONOMIK KOSULLARA VE REKABET ORTAMINA HIZLA UYUM SAGLAMA BECERISI GOSTEREN ESNEK YONETIM ANLAYISIMIZ, DEGISIM YONETIMI BECERIMIZ BIZLERI DAHA GUCLU VE CEVIK HALE GETIRMEKTEDIR. YARATICI, ESNEK VE DEGISIME UYUMLU YAPISI ILE SIRKETIMIZ TUM SURECLERINDE INOVASYONU, YARATICI COZUMLERI VE GIRISIMCI YONETIM ANLAYISINI DESTEKLEMEKTEDIR.
23 YIL ONCE SON DERECE VIZYONER BIR ADIM ILE GERCEKLESEN MERKEZ AR-GE’NIN KURULUSU; SIRKETIMIZIN LISANLI URETIMI TERK EDEREK, KENDI OZGUN TEKNOLOJISI ILE URUN GELISTIREBILMESINI VE GUNCEL TEKNOLOJIYE SAHIP OLMAMIZI SAGLAMISTIR. KENDI TEKNOLOJIMIZE SAHIP OLMAMIZ DA ULUSLARARASI PAZARLARA ACILIMIN ANAHTARI OLMUSTUR.
TEKNOLOJI HIZLA DEGISMEKTE, TUKETICI BEKLENTILERI FARKLILASMAKTADIR. BU NEDENLE AR-GE VE INOVASYONA YAPTIGIMIZ YATIRIMLARI KRIZ DONEMI DAHIL KESINTISIZ SURDURDUK; ARTIRARAK DEVAM EDIYORUZ. SAHIP OLDUGUMUZ TEKNOLOJI VE INOVASYON BECERISI HER PAZARA UYGUN URUN TASARLAMAMIZA VE URETEBILMEMIZE IMKAN VERIYOR. BU SAYEDE DUNYA CAPINDA PEK COK PAZARDA, USTUN KALITELI VE YENILIKCI URUNLERIMIZ ILE FAALIYET GOSTEREBILIYORUZ.
URETIM TEKNOLOJILERINDE DE COK GUCLUYUZ. YUKSEK KAPASITELI URETIM TESISLERIMIZDE OLCEK EKONOMISINDEN AZAMI FAYDALANIYORUZ. HER YIL ONUMUZE KOYDUGUMUZ IDDIALI VERIMLILIK HEDEFLERIYLE REKABETCI GUCUMUZU ARTIRIYORUZ. TEDARIK ZINCIRI YONETIMINDE SEKTORUMUZDE EN IYI UYGULAMALARA SAHIP OLMA HEDEFIYLE YOLA CIKTIK, COK ONEMLI MESAFELER KAYDETTIK. BU ALANDA SISTEME VE SURECLERE YATIRIM YAPTIK. BU ALANDAKI KRITIK PERFORMANS GOSTERGELERINDE EN IYI OLABILECEK SEVIYELERI YAKALADIGIMIZI DUSUNUYORUZ.
TURKIYE’NIN EN BUYUK DAGITIM VE SATIS SONRASI SERVIS ORGANIZASYONUNA SAHIBIZ. BU GUCUMUZU MODERN PERAKENDECILIK UYGULAMALARIYLA DESTEKLEMEYE KARAR VERDIK. ARCELIK VE BEKO MARKALARIMIZ ICIN YENI MAGAZA KONSEPTLERI OLUSTURDUK. MAGAZALARIN GORSEL CEKICILIGININ YANINDA DEGISEN TALEP SARTLARINI DIKKATE ALARAK URUN GAMINI OPTIMUM SUNABILECEGIMIZ URUN YERLESIM MODELLERI GELISTIRDIK.
DAGITIM KANALI YONETIMI BECERIMIZI, ULUSLARARASI PAZARLARDA, GELISTIRDIGIMIZ IS BIRLIKLERI ILE DEVAM ETTIRIYORUZ. SATIS SONRASI SERVIS YETKINLIGIMIZI ULUSLARARASI PAZARLARA DA TASIYORUZ. COK HIZLI HAREKET EDEBILIYORUZ. ESNEK BIR IS YAPIS TARZINA SAHIBIZ. BU BECERILERIMIZ OZELLIKLE TALEBIN ANI DALGALANDIGI DONEMLERDE BIZE AVANTAJ SAGLIYOR.

ARCELIK’IN SATISLARINI GERCEKLESTIRDIGI ULKELER ARASINDA HANGI PAZARLAR ONE CIKIYOR? ONUMUZDEKI DONEMDE HANGI PAZARLARA YONELECEKSINIZ; YENI PAZAR HEDEFLERINIZ NELER OLACAK?
OZELLIKLE SON YILARDA MEVCUT PAZARLARDA KONUMUMUZU GUCLENDIRMEYE VE YENI PAZARLARA GIREREK, KURESEL FAALIYET ALANIMIZI GENISLETMEYE DEVAM EDIYORUZ. SON 5 YIL ICINDE SAGLADIGIMIZ BUYUME ILE TL CINSINDEN KONSOLIDE CIROMUZ YAKLASIK IKIYE KATLANMISTIR.
FAALIYET GOSTERDIGIMIZ TUM PAZARLARDA PAZAR PAYIMIZI ARTIRIYOR VE MARKALARIMIZIN KONUMUNU GUCLENDIRIYORUZ. AVRUPA PAZARLARINDAKI YUKSEK PERFORMANSIMIZIN YANI SIRA, ORTADOGU, TURKI CUMHURIYETLER VE KORFEZ ULKELERI’NDE ETKINLIGIMIZI ARTIRIP, IS HACMIMIZI BUYUTUYORUZ. ORTADOGU BOLGESI’NDE BEYAZ ESYA PAZARININ EN GUCLU OYUNCULARINDAN BIRIYIZ. MARKA BILINIRLIKLERIMIZIN EN YUKSEK OLDUGU BOLGELERDEN TURKI CUMHURIYETLER’DE, GUCLU KONUMUMUZU SURDURUYORUZ. KORFEZ ULKELERI BOLGESINE YAPTIGIMIZ IHRACATI SON UC YILDA IKI KATINDAN FAZLA ARTIRDIK. KUZEY AFRIKA’DA, LIBYA, CEZAYIR GIBI ULKELERDE ONEMLI PAZAR PAYINA SAHIBIZ.
AFRIKA, ASYA-PASIFIK VE AMERIKA’DA HIZLA YENI PAZARLARA ACILIYORUZ. AFRIKA PAZARLARINDA YAYGINLIGIMIZI VE PENETRASYONUMUZU ARTIRMA HEDEFIMIZE UYGUN OLARAK; SON 3 YILDA KITA GENELINDE FAALIYETTE BULUNDUGUMUZ ULKE SAYISINI, 19’DAN 39’A YUKSELTTIK.
2011 YILINDA, SAHRA ALTI AFRIKA BOLGESININ EN GUCLU BEYAZ ESYA URETICISI DEFY’I SATIN ALDIK. BOYLELIKLE, BUYUME POTANSIYELI YUKSEK OLAN SAHRA ALTI AFRIKA’DAKI STRATEJIK HEDEFLERIMIZ ICIN COK GUCLU BIR PLATFORMA SAHIP OLDUK.
2011 YILINDAN BU YANA IHRACATIMIZIN 2 KATINDAN FAZLA ARTTIGI KUZEY AMERIKA’DA; OZELLIKLE NEW YORK, TORONTO VE VANCOUVER GIBI GELISMIS BOLGELERDE YAPILAN PRESTIJLI INSAAT PROJELERINDE URUNLERIMIZLE YER ALIYORUZ. AYRICA, AMERIKA PAZARINA UYGUN URUN GAMIMIZI GELISTIREREK, PERAKENDE KANALLARINDA DA BULUNURLUGUMUZU ARTIRMAYI HEDEFLIYORUZ. GUNEY AMERIKA’DA; SILI, KOLOMBIYA GIBI SECILMIS PAZARLARA IHRACATIMIZI ARTIRIYORUZ.
YINE GELECEGE DONUK POTANSIYELI YUKSEK OLAN ASYA-PASIFIK BOLGESINI ODAGIMIZA ALDIK. ASYA PAZARLARINA YAYILMA AMACIMIZA UYGUN OLARAK; 2013 YILI SONUNDA ASYA’NIN EN ONEMLI TICARET MERKEZI OLAN SINGAPUR’DA BEKO MARKAMIZIN LANSMANINI GERCEKLESTIRDIK.

VIZYONUNUZUN GERCEKLESMESINDE ONEMLE DIKKAT CEKTIGINIZ YONETIM ANLAYISINIZDAKI ESNEKLIK VE CEVIKLIK ILE DEGISIM YONETIMI KONUSUNDA YAPTIGINIZ BAZI ONEMLI CALISMALARI BIZIMLE PAYLASIR MISINIZ? ONUMUZDEKI DONEMLERDE BU ANLAYISIN ARCELIK ICIN NEYI IFADE ETTIGINI KISACA IZAH EDEBILIR MISINIZ?
EVET, BU KONUNUN NE DENLI ONEMLI OLDUGUNU OZELLIKLE KRIZ DONEMLERINDE DAHA IYI FARK EDEBILIYORUZ. 2009 YILI GIBI EKONOMIK KRIZIN EN YOGUN YASANDIGI BIR DONEMDE ARCELIK, BUNYESINE GRUNDIG ELEKTRONIK’I KATMIS VE EN KARLI YILLARINDAN BIRINI GERCEKLESTIRMISTIR. YAKLASIK 2 YIL GIBI KISA BIR SUREDE GRUNDIG GMM SIRKETLERINI YAPILANDIRMA BASARISI GOSTERMISTIR.
AYNI YIL ICINDE PERAKENDECILIK, GLOBAL MARKA YONETIMI GIBI ONEMLI KONULARI ON PLANA CIKARMIS, PAZARLAMA ORGANIZASYONUNU YENIDEN YAPILANDIRMIS, TEDARIK ZINCIRI VE SATIN ALMA FAALIYETLERINI INOVATIF SUREC YONETIMI ILE HIZLA GOZDEN GECIRMIS VE COK BASARILI IS SONUCLARINA ONEMLI KATKILAR SAGLANMISTIR. TUM BUNLAR ALINAN HIZLI, ESNEK VE DOGRU KARARLAR ILE ORGANIZASYON ICINDE GUVEN YARATMISTIR. BU DENLI ZORLU YAPILANMA VE DEGISIM DONEMLERI, GUCLU YONETIM ANLAYISLARI ILE DEGISIM YONETIMI BECERISI GETIRIR KI, ARCELIK YONETIMI BUNU BASARILI BIR SEKILDE SONUCLANDIRMISTIR.
BUNLARIN YANI SIRA YAZARKASA-POS CIHAZI GELISTIRILMESI VE IS MODELI OLUSTURULMASI ILE ODEME SISTEMLERI KONUSUNDA DUNYANIN ONEMLI OYUNCULARIYLA BIRLIKTE SOZ SAHIBI OLUNMASI, KURUMSAL BIR SIRKETTE START-UP BASARI HIKAYESI YARATILMASI YONUYLE OZELLIKLI VE ONEMLIDIR. BU ORNEK BILE, BELKI BU ROPORTAJIN BASLI BASINA BIR KONUSU OLABILIR. ONCEKI YILLARDA BASARI ILE GELISTIRILMIS TURK KAHVE MAKINASI GIBI ORNEKLERI COGALTABILIRIM. TUM BUNLAR ORGANIZASYONUN GELISME VE URETME ARZUSUNUN SADECE BASARILI BIR KAC ORNEGI.
BU YETKINLIKLERI BUNYESINDE BARINDIRAN SIRKETIMIZ GELECEKTE DE YENI IS ALANLARINDA BASARILI IS SONUCLARI ILE ONEMLI NETICELER ELDE EDECEKTIR. TUM BUNLARI GRUBUMUZDAN ALDIGIMIZ GUC ILE INOVASYONU DESTEKLEYEN YONETIM ANLAYISIMIZA VE DEGISIM YONETIMI BECERIMIZE BORCLUYUZ.

SIZIN DE VURGULADIGINIZ UZERE; ILKLERI GERCEKLESTIREN ARCELIK, AR-GE MERKEZININ KURULDUGU 1991 YILINDAN BU YANA AR-GE VE INOVASYON CALISMALARINI HIZLA SURDURUYOR. PATENT SAMPIYONU OLAN ARCELIK’IN AR-GE VE INOVASYON ALANINDAKI STRATEJILERINDEN VE HEDEFLERINDEN BAHSEDER MISINIZ?
ARCELIK, BUGUN TURKIYE’NIN EN FAZLA AR-GE MERKEZINE SAHIP OLAN VE SEKTORUNDE AR-GE’YE EN FAZLA KAYNAK AYIRAN SIRKETI. TURKIYE’DEKI 7 AR-GE MERKEZIMIZE 2011 YILINDA, ODTU’NUN AKADEMIK KAYNAKLARINDAN DAHA FAZLA YARARLANMAK AMACIYLA ODTU TEKNOKENT’TEKI AR-GE MERKEZIMIZI EKLEDIK. YINE AYNI YIL TAYVAN’DA ACTIGIMIZ TASARIM OFISIMIZI, SIRKET DISINDAKI BILIMSEL ORTAMA VE BILGIYE ERISIMI ARTIRACAK, ONEMLI ULUSLARARASI BIR ADIM OLARAK GORUYORUZ. 1000’IN UZERINDE AR-GE CALISANIMIZ, SEKTORUMUZDE ARCELIK’I ONE CIKARACAK, ONCU VE OZGUN TEKNOLOJILER GELISTIRIYORLAR.
AR-GE STRATEJILERIMIZI, GLOBAL VIZYONUMUZU VE SIRKET STRATEJILERIMIZI DESTEKLEYECEK SEKILDE BELIRLIYORUZ. BU KAPSAMDA; “EN” LERI VE “ILK” LERI GELISTIRMEYE DEVAM ETMEYI; CEVREYE DUYARLI, ENERJI VERIMLI URUNLER KONUSUNDA RAKIPLERININ ARASINDA EN ON SIRALARDAKI YERIMIZI KORUMAYI; URUNLERIMIZIN MEVCUT OZELLIKLERINI TUKETICILERIMIZE DAHA UYGUN MALIYETLERLE SUNMAYI VE DAHA FAZLA KATMA DEGER YARATMAYI HEDEFLIYORUZ.
TEKNOLOJI GELISTIRME VE INOVASYON ALANINDA SIRKET DISINDAKI KAYNAKLARI DEGERLENDIREBILMENIN DE ONEMLI BIR YETKINLIK OLDUGUNU DUSUNUYORUZ. TEKNOLOJI GELISTIRME CALISMALARIMIZDA DUNYA CAPINDA UNIVERSITELER VE ARASTIRMACILAR ILE KUVVETLI ISBIRLIKLERI KURARAK; INOVASYON SURECLERIMIZDE COK YONLU HAREKET EDEBILIYOR, DAHA HIZLI VE ETKIN SONUCLAR ALABILIYORUZ. KOC UNIVERSITESI, ODTU, ITU, YILDIZ TEKNIK UNIVERSITESI GIBI TURKIYE’NIN ONDE GELEN 25’TEN FAZLA UNIVERSITE VE ARASTIRMA MERKEZI ILE UZUN DONEMLI YURUTTUGUMUZ STRATEJIK ISBIRLIKLERINI YURT DISINDA ONDE GELEN UNIVERSITELERLE VE ARASTIRMA ENSTITULERI ILE YAPTIGIMIZ CALISMALARLA ULUSLARARASI BOYUTA TASIDIK.
2 YIL ONCE TURKIYE’DEN VE DUNYADAN, ALANLARINDA DUNYANIN ONDE GELEN BILIM INSANLARINI VE AKADEMISYENLERI BIR ARAYA GETIRMEK SURETIYLE BIR “BILIM DANISMA KURULU” OLUSTURDUK. BU SAYEDE TEKNOLOJI VIZYONUMUZ KONUSUNDA TARAFSIZ VE UZMAN FIKIRLERI DUZENLI OLARAK DEGERLENDIRME FIRSATI YAKALADIK.
VIZYONUMUZU DESTEKLEYEN STRATEJIMIZIN KALBINDE INOVASYON YER ALIYOR. SIRKETIMIZDE INOVASYON, TEKNOLOJIDEKI YENILIKLERIN VE AR-GE FAALIYETLERIMIZIN YANI SIRA, PAZAR ANALIZLERIMIZDEN TETIKLENIYOR. PAZAR VE MUSTERI TARAFINDAKI ONGORULERIMIZI GUCLENDIRMEK AMACIYLA PAZARLAMA BUNYESINDE INOVASYON BIRIMI OLUSTURDUK. FARKLI COGRAFYALARDA, TUKETICILERIN ALISKANLIKLARINI VE YASAM TARZLARINI YERINDE INCELIYORUZ; BEKLENTILERI VE IHTIYACLARI KARSILAYACAK, HATTA OTESINE GECECEK URUN VE HIZMETI GELISTIRMEK UZERE YENILIKCI FIKIRLERI DEGERLENDIRIYORUZ. TEKNOLOJIDEN VEYA PAZARDAN KAYNAKLANAN YENI FIKIRLERI, TUKETICILERE FAYDA SAGLAYACAK URUNLERE DONUSTURMEK HEDEFIYLE CALISIYORUZ.
BU NOKTADA VURGULAMAK ISTERIM KI; INOVASYONU URUNLER ILE SINIRLI GORMUYORUZ. TUM SURECLERIMIZDE INOVASYON PESINDEYIZ. INOVASYONU, SIRKET KULTURUMUZUN VE IS YAPIS TARZIMIZIN ONEMLI VE AYRILMAZ BIR UNSURU HALINE GETIRMEYE CALISIYORUZ. VE HER ASAMADA GELISTIRDIGIMIZ INOVATIF COZUMLER, SEKTORDE FARK YARATMAMIZI SAGLIYOR. NITEKIM, AR-GE VE INOVASYON ALANINDAKI CALISMALARIMIZ ILE 2012 YILINDA, TURKIYE IHRACATCILAR MECLISI TARAFINDAN “TURKIYE’NIN EN INOVATIF SIRKETI” ODULUNE LAYIK GORULDUKTEN SONRA; 2013 YILINDA DA INOVASYON ALANINDAKI ISTIKRARLI CALISMALARIMIZ SONUCUNDA, “INOVASYON LIDERLIGI” ODULUNU KAZANDIK.
YENI TEKNOLOJILERI GELISTIRIRKEN, FIKRI HAKLARIMIZI KORUMAYA DA ONEM VERIYORUZ. TURKIYE’DEN DUNYA FIKRI HAKLAR ORGUTU’NE YAPILAN ULUSLARARASI PATENT BASVURULARININ UCTE BIRINI GERCEKLESTIRIYORUZ. SON 5 SENEDIR, DUNYA FIKRI HAKLAR ORGANIZASYONU’NDA ILK 200’DE YER ALAN TEK TURK SIRKETIYIZ. TEKNOLOJIK BIRIKIMIMIZIN URUNU OLAN BULUSLARI, PATENT BASVURULARIYLA KORUMA ALTINA ALIRKEN; CALISMALARIMIZI PEK COK ULUSLARARASI KONFERANSA KATILARAK VE BILIMSEL DERGILERDE YAYINLAYARAK KAMUOYU ILE PAYLASIYORUZ.

SIRKET STRATEJINIZ ICERISINDE, TASARIMIN DA ONEMLI UNSURLARDAN BIRI OLDUGUNU BELIRTTINIZ. ARCELIK’TE TASARIMA BAKIS ACINIZI VE TASARIM ALANINDAKI CALISMALARINIZI ANLATIR MISINIZ?
URUN STRATEJIMIZ DOGRULTUSUNDA, YENILIKCILIGIN VE TEKNOLOJININ YANI SIRA, TASARIMI DA ODAGIMIZA ALARAK; PAZARDA FARK YARATACAK URUNLER GELISTIRIYORUZ. TASARIMIN YALNIZCA ESTETIK GORUNUSTEN IBARET OLMADIGINA; FONKSIYON, MALZEME, RENK GIBI UNSURLARIN BIR ARAYA GELDIGI BIR BUTUN OLDUGUNA INANIYORUZ. BU SEBEPLE, GORUNUSU VE KULLANICI ARA YUZU ILE ARKASINDAKI TEKNOLOJIYI GORSEL OLARAK DA CEKICI HALE GETIRECEK; BU SEKILDE FARK YARATACAK URUNLER TASARLIYORUZ.
TASARIM CALISMALARIMIZDA, MARKALARIMIZIN KIMLIKLERI VE MARKA STRATEJIMIZ EN BELIRLEYICI FAKTOR OLUYOR. ORNEGIN; BUGUNE KADAR TUKETICI ELEKTRONIGINDE KALITESI VE TASARIMI ILE ONE CIKAN VE DUNYANIN PEK COK ULKESINDE YUKSEK SEVIYEDE BILINIRLIGE SAHIP OLAN GRUNDIG MARKAMIZI, BEYAZ ESYA URUNLERINDE DE KULLANMAYA KARAR VERDIK. MARKAMIZIN, ZAMANDAN BAGIMSIZ VE SADE TASARIM KIMLIGINE UYGUN OLARAK GELISTIRDIGIMIZ GRUNDIG BEYAZ ESYA URUNLERIMIZIN LANSMANINI ILK DEFA KOLN’DEKI LIVING KITCHEN FUARI’NDA GERCEKLESTIRDIK.
BIR SURE ONCE, TASARIM ALANINDAKI CALISMALARIMIZI BIR ADIM DAHA ILERIYE TASIYARAK; TUM DUNYADA YARATTIGI TRENDLER VE SIRA DISI TASARIMLAR ILE TANINAN VE MERAKLA IZLENEN TASARIMCILARINDAN PATRICIA URQUIOLA ILE OZEL BIR PROJE CALISTIK. PATRICIA URQUIOLA; MUTFAKLAR ICIN YENI BIR BAKIS ACISIYLA COK OZEL BIR SERI TASARLADI VE BU ISBIRLIGI SONUCUNDA, TEKNOLOJIDEN VEYA TASARIMDAN ODUN VERMEYEN VE HER IKISI ARASINDA GUCLU BIR DENGE KURAN YEPYENI VE COK OZEL BIR URUN SERISINI TUKETICILERIMIZLE BULUSTURDUK.

STRATEJINIZ ICERISINDE MARKA NEDEN BU KADAR ONEMLI? BIRAZ DA MARKA PORTFOYUNUZDEN VE MARKA STRATEJINIZDEN BAHSEDER MISINIZ?
GLOBAL VIZYONUMUZ DOGRULTUSUNDA STRATEJIK ONCELIGIMIZ SURDURULEBILIR KARLI BUYUME. BUNU, GLOBAL PAZARLARDA MARKALARIMIZIN REKABETCI GUCUNU VE KATMA DEGERINI ARTIRARAK, URUNLERIMIZIN GERCEK DEGERIYLE SATILABILMESINI SAGLAYARAK BASARABILIRIZ. BU YUZDEN MARKAYI ODAGIMIZA ALDIK. DUNYANIN ONDE GELEN GLOBAL MARKA PORTFOYUNE SAHIP OLMAK HEDEFI ILE MARKALARIMIZA YATIRIMIMIZI ARTIRDIK.
BUGUN PORTFOYUMUZDE GLOBAL, BOLGESEL VE ULUSAL OLMAK UZERE TOPLAM 10 MARKA YONETIYORUZ. ARCELIK, TURKIYE’NIN EN COK SEVILEN, TUM SEKTORLER NEZDINDE TUKETICILERIN ILK AKLINA GELEN, LIDER BEYAZ ESYA MARKASI. BEKO, 100’DEN FAZLA ULKEDE FAALIYET GOSTERDIGIMIZ GLOBAL BEYAZ ESYA MARKAMIZ. DUNYA CAPINDA GENIS TUKETICI ELEKTRONIGI GAMI ILE TANINAN GRUNDIG MARKAMIZ ILE ARTIK BEYAZ ESYA GAMI DA SUNMAYA BASLADIK. BLOMBERG, BASTA ALMANYA OLMAK UZERE PEK COK GELISMIS PAZARDA FAALIYET GOSTEREN, BEYAZ ESYA MARKAMIZ. ARCTIC ROMANYA’DA, DEFY GUNEY AFRIKA’DAKI PAZAR LIDERI LOKAL MARKALARIMIZ. BUNLARIN YANI SIRA, INGILTERE’NIN GUCLU PISIRICI MARKALARI LEISURE VE FLAVEL, AVUSTURYA’NIN PRESTIJLI BEYAZ ESYA MARKASI ELEKTRA BREGENZ VE TURKIYE’DE ZINCIR MAGAZALAR VE TOPTANCI KANALINDA, FIYATIYLA REKABETCI URUNLER SUNDUGUMUZ ALTUS MARKAMIZ PORTFOYUMUZDE YER ALIYOR.
BIRDEN FAZLA MARKA ILE FAALIYET GOSTERDIGIMIZ PAZARLARDA, MARKALARIMIZI BIRBIRINI TAMAMLAYACAK SEKILDE KONUMLANDIRIYORUZ. SATIS KANALI, URUN VE MARKA FARKLILASTIRMASI ILE PAZARDA FARKLI SEGMENTLERE VE DAHA FAZLA TUKETICIYE HITAP EDEBILIYORUZ. ROMANYA, BUNA EN GUZEL ORNEK PAZARLARIMIZDAN BIRIDIR. ARCTIC, ROMANYA’NIN %30 PAZAR PAYINA SAHIP GELENEKSEL BEYAZ ESYA MARKASI. AYRICA, PAZARDA GLOBAL BEYAZ ESYA MARKAMIZ BEKO’YU DAHA UST FIYAT SEGMENTINDE, TAMAMLAYICI MARKA OLARAK KONUMLANDIRDIK. BEKO, BUGUN ROMANYA’DA PAZAR PAYINI EN COK ARTIRAN MARKA KONUMUNDA VE 3. SIRADA YER ALIYOR.
MARKA STRATEJIMIZ KAPSAMINDA; MEVCUT PAZARLARIMIZDA TUM MARKALARIMIZIN GUCUNU VE ALGISINI YUKSELTMEK; YENI GIRDIGIMIZ PAZARLARDA MARKA BILINIRLIKLERIMIZI VE TERCIH EDILIRLIGINI ARTIRMAK TEMEL HEDEFIMIZ. MARKA ODAKLI CALISMALARIMIZ SONUCUNDA; BIR YANDAN PAZAR PAYIMIZI ARTIRIRKEN, BIR YANDAN URUN-FIYAT KARMASINI SUREKLI IYILESTIREREK, KATMA DEGERI DAHA YUKSEK URUNLER SATIYORUZ. BASARILI MARKA YONETIMIMIZ ILE BERABER, SUREKLI OLARAK YENILIKCI URUNLERI PAZARLARA SUNABILMEMIZIN SONUCU OLARAK; PAZAR PAYI ARTISININ YANINDA, URUN FIYAT ENDEKSIMIZ DE SUREKLI YUKSELIYOR.
TUKETICILERLE KARSILASTIGIMIZ HER ALANI ILETISIM FIRSATI OLARAK GORUYORUZ. BUNLARIN BASINDA DA MAGAZALAR GELIYOR. TURKIYE’DE ARCELIK VE BEKO ICIN AYRI AYRI GELISTIRDIGIMIZ YENI MAGAZA KONSEPTIMIZ BUNUN TEMEL PLATFORMUNU OLUSTURUYOR. BUNA ILAVE OLARAK; MARKA KIMLIGINE UYGUN TASARIM, ASLINDA O MARKAYA ILISKIN TASARIM DILIMIZI IFADE EDIYOR VE BUNU URUNLERIMIZ UZERINDEKI GORSEL MALZEMELER ILE DESTEKLIYORUZ. TURKIYE DISINDA ISE; MUNHASIR BAYI KANALI OLMADIGI ICIN, YUKARIDA BAHSETTIGIM KONULARI, BUYUK MAGAZALARDA MUMKUN OLDUGUNCA “SHOP-IN-SHOP” UYGULAMALARI ILE HAYATA GECIRIYORUZ.

ARCELIK CEVRECI YAKLASIMLARIYLA DA ONE CIKIYOR. BU ANLAMDA SURDURULEBILIRLIK FAALIYETLERI ARCELIK ICIN NE IFADE EDIYOR?
KURESEL BIR ORGANIZASYON OLARAK FAALIYET GOSTERMENIN, COK SAYIDA ULKEDE URETIM MERKEZI, ISTIHDAM, TEDARIK, SATIS VE SERVIS AGI OLUSTURMANIN VE EKONOMIK KATMA DEGER YARATMANIN OTESINDE BIR BAKIS ACISI BARINDIRDIGINA INANIYORUZ. BURADAN HAREKETLE, “DUNYAYA SAYGILI DUNYADA SAYGIN” VIZYONUMUZ PARALELINDE, TUM IS SURECLERIMIZI VE HEDEFLERIMIZI SURDURULEBILIRLIK ILKELERIYLE BUTUNLESTIRIYORUZ. CEVRESEL VE SOSYAL SORUMLULUKLARIMIZIN FARKINDA OLARAK HAREKET EDIYOR; KAYNAKLARIN SURDURULEBILIRLIGINE EN UST SEVIYEDE HASSASIYET GOSTERIYORUZ.
URUNLERIMIZIN YASAM DONGUSU ICERISINDE OLUSAN SERA GAZI EMISYONUNUN %95’LIK KISMININ URUNLERIMIZIN KULLANIMI ESNASINDA OLUSTUGUNU DIKKATE ALARAK; AR-GE CALISMALARIMIZ ICERISINDE CEVRESEL ETKILERI DUSURULMUS URUN GELISTIRME UYGULAMALARINA ONCELIK VERIYORUZ. YENILIKCI TEKNOLOJILERI HAYATA GECIREREK, TUKETICILERIMIZIN YASAM KALITELERINI ARTIRAN, YUKSEK ENERJI VE SU VERIMLILIGINE SAHIP; HATTA BU ALANDA DUNYADA ONCU URUNLER TASARLIYOR VE URETIYORUZ. URUNLERIMIZIN YASAM DONGUSU BOYUNCA KARBON AYAK IZINI AZALTARAK, SURDURULEBILIR BIR GELECEGIN OLUSTURULMASINA KATKI SAGLAMAYI AMACLIYORUZ.
URUNLERIMIZIN YANI SIRA; TEDARIKTEN DAGITIMA KADAR TUM SURECLERIMIZDE ENERJI VE MALZEME VERIMLILIGININ ARTIRILMASI VE KAYNAKLARIN EN VERIMLI SEKILDE KULLANILMASI ICIN CALISIYORUZ. SERA GAZI EMISYONU ENVANTERIMIZI, ISO 14064-1 SERA GAZI EMISYONU STANDARDINA UYGUN OLARAK HESAPLAYIP, ULUSLARARASI BAGIMSIZ DENETIM KURULUSUNA TESCIL ETTIRIYORUZ. AYRICA, TURKIYE’DEKI FAALIYETLERIMIZI, ISO 50001 ENERJI YONETIM SISTEMI ILE YONETMEKTEYIZ.
KURUMLARIN SERA GAZI SALINIMLARINI VE IKLIM DEGISIKLIGINE YONELIK STRATEJILERINI ULUSLARARASI YATIRIMCILARLA PAYLASTIGI DUNYANIN EN ITIBARLI VE YAYGIN CEVRE GIRISIMI OLAN “CDP-KARBON SAYDAMLIK PROJESI’NDE YER ALMAYA DEVAM EDIYORUZ. ARCELIK, 2012 YILINDA ALDIGI ‘KARBON SAYDAMLIK LIDERI’ ODULUNUN ARDINDAN, 2013’TE BASARISINI DAHA DA ILERI GOTUREREK, EN UST SEVIYE OLAN ‘CDP PERFORMANS LIDERI’ ODULUNU ALMAYA HAK KAZANDI.
URETIMDE ENERJI VERIMLILIGI ALANINDA YAPTIGIMIZ CALISMALAR SONUCUNDA, YURT ICI VE YURTDISINDAKI TOPLAM 9 URETIM TESISIMIZ ‘ENERJI VERIMLI YESIL TESISLER’ DERECELENDIRMESINDE EN UST SEVIYE OLAN ‘PLATIN’ SERTIFIKAYA LAYIK GORULDU. AYRICA, IKLIM DEGISIKLIGI ILE MUCADELE KONUSUNDA PROJELERE VE GIRISIMLERE DESTEGIMIZI SURDURUYORUZ. BU KAPSAMDA, DUSUK KARBON EKONOMISINE GECIS SURECINDE ULUSAL VE ULUSLARARASI POLITIKALARIN HAYATA GECIRILMESINE ONCULUK ETMEK UZERE KURULAN “KURUMSAL LIDERLER AGI - TURKIYE IKLIM PLATFORMU”NDA, KURULUSUNDAN BU YANA, TURKIYE IKLIM PLATFORMU DONEM SOZCUSU OLARAK YER ALIYORUZ.

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK CALISMALARI VE SPONSORLUKLAR BASLIGI ALTINDA ARCELIK’IN GERCEKLESTIRDIGI FAALIYETLERI NASIL DEGERLENDIRIYORSUNUZ? BU ACIDAN ARCELIK’IN TOPLUMA KATKILARINI OZETLEYEBILIR MISINIZ?
SURDURULEBILIR TOPLUMSAL GELISIME SON DERECE ONEM VERIYORUZ. FAALIYET GOSTERDIGIMIZ COGRAFYALARDA SURDURULEBILIR KALKINMA ICIN SOSYAL VE KULTUREL GELISIME KATKI SAGLAMAYA CALISIYORUZ. GONULLULUK ESASIYLA YURUTTUGUMUZ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERINDE, CALISANLARIMIZ, YETKILI SATICILARIMIZ VE SERVISLERIMIZLE BIRLIKTE YER ALIYOR, GONULLU BIREYLERIN KATKILARIYLA SORUNLARA KALICI COZUMLER URETILMESI KONUSUNDA ORNEK OLUYOR, TOPLUMA DEGER KATMAYI HEDEFLIYORUZ. TURKIYE’DE, TOPLUMSAL GELISIMIN DESTEKLENMESI AMACIYLA PLANLADIGIMIZ SOSYAL FAALIYETLERIMIZI BASTA EGITIM OLMAK UZERE, CEVRE, KULTUR-SANAT VE SPOR ALANLARINDA YOGUNLASTIRIYORUZ.
KOC HOLDING TARAFINDAN YURUTULEN “MESLEK LISESI MEMLEKET MESELESI” PROJESI KAPSAMINDA, MILLI EGITIM BAKANLIGI MESLEKI VE TEKNIK EGITIM GENEL MUDURLUGU ISBIRLIGIYLE TURKIYE’DE ELEKTRIKLI EV ALETLERI SANAYISINDEKI GELISMELERI VE YENI TEKNOLOJILERI BILEN TEKNIK INSAN GUCUNUN YETISTIRILMESINI HEDEFLIYORUZ. PROJE KAPSAMINDA OKULLARDA ELEKTRIKLI EV ALETLERI TEKNIK SERVIS DALINDA YENI TEKNOLOJILERE DAYALI OLCU ALETLERI VE CIHAZLARLA DONATILAN ARCELIK LABORATUVARLARI KURMAKTAYIZ. LABORATUVARLARIMIZDA UYGULANAN GUNCEL TEKNOLOJILERE UYUMLU EGITIM ICERIGINE SAHIP MUFREDATI MILLI EGITIM BAKANLIGI ILE YENIDEN OLUSTURARAK, HAZIRLANAN MATERYALLERI OKULLARA DAGITTIK. DEVREYE ALINAN OKULLARIMIZDA OGRETMENLERIMIZE SEKTORUMUZDEKI YENI TEKNOLOJILERI VE GELISMELERI ICEREN HIZMET ICI EGITIMLER DE DUZENLIYORUZ. 2013 YILINDA DEVREYE ALDIGIMIZ 4 YENI LABORATUVARLA BIRLIKTE TOPLAM 8 OKULDA, 331 OGRENCIYE ULASTIK.
KOC HOLDING’IN TOPLUMSAL SORUNLARA KATILIMCI BIR YAKLASIM ILE COZUM BULMAYI AMACLAYAN “ULKEM ICIN” PROJESI’NE EN UST DUZEYDE KATKI SAGLIYORUZ. PROJE KAPSAMINDA, ARCELIK CALISANLARI AYDER DESTEGIYLE KONUNUN BILINIRLIGINI ARTIRMAK UZERE, “ENGELLILIGE DOGRU YAKLASIM” SEMINERINE KATILDILAR VE “GONULLU EGITMEN” EGITIMLERINI TAMAMLADILAR. AYRICA, ISLETMELERIMIZI VE MAGAZALARIMIZI ENGELLI DOSTU MEKÂNLAR HALINE GETIRMEK UZERE CALISMALAR YURUTUYORUZ. ENGELLI BIREYLERIN KULLANIMINA YONELIK URUNLER TASARLIYORUZ. ENGELLI CALISAN ISTIHDAMI VE EVDEN CALISMA PROJELERINI DEVAM ETTIRIYORUZ.
ENGELLI BIREYLERIN YASAM KALITELERININ IYILESTIRILMESINI DESTEKLEMEK VE BIREYSEL GELISIMLERINE KATKIDA BULUNMAK UZERE FARKLI PROJELERDE DE YER ALIYORUZ. BOGAZICI UNIVERSITESI GORME ENGELLILER TEKNOLOJI VE EGITIM MERKEZI (GETEM) ISBIRLIGIYLE GERCEKLESTIRDIGIMIZ, “SIZLER ICIN KITAP OKUYORUZ” PROJESINDE; CALISANLARIMIZ KITAPLARI SESLENDIREREK, GORME ENGELLILERIN YARARLANABILECEGI “SESLI KUTUPHANEYE” DESTEK OLUYORLAR.
GENCLERIN GELISIMINDE ONEMLI ROLU OLAN BASKETBOL SPORUNU UZUN YILLARDIR DESTEKLEMEKTEN GURUR DUYUYORUZ. DINAMIK, EGLENCELI VE GENC MARKA KIMLIGI, BASKETBOLUN HAREKETLI DOGASIYLA ORTUSEN BEKO MARKAMIZ ILE DUNYADA VE TURKIYE’DE BASKETBOLA YAPTIGIMIZ YATIRIMLARI HIZ KESMEDEN SURDURUYORUZ. BEKO MARKAMIZ ILE TURKIYE, ALMANYA, LITVANYA VE ITALYA BASKETBOL LIGLERI ISIM SPONSORLUKLARIMIZIN ARDINDAN, 2013 AVRUPA VE 2014 DUNYA BASKETBOL SAMPIYONALARININ “PRESENTING SPONSORU” OLDUK. AYRICA, BU YIL ISPANYA’DA DUZENLENECEK 2014 FIBA BASKETBOL DUNYA KUPASI’NIN “PRESENTING PARTNER”I VE TURKIYE’NIN EV SAHIPLIGINDE GERCEKLESTIRILECEK 2014 KADINLAR DUNYA SAMPIYONASI’NIN “GLOBAL PARTNER”IYIZ.
FUTBOLDA ISE; DUNYANIN EN ESKI VE EN COK TAKIP EDILEN VE INGILTERE’NIN EN ONEMLI TURNUVASI OLAN FA CUP’IN RESMI DESTEKCISI OLMAYA DEVAM EDIYORUZ. GRUNDIG MARKAMIZLA; ALMANYA’DA “BUNDESLIGA FUTBOL LIGI RESMI TEKNOLOJI ORTAGI” OLMAYI VE TURKIYE’DE FENERBAHCE ERKEK VOLEYBOL TAKIMINA SPONSORLUGUMUZU SURDURUYORUZ. AYRICA, TURKIYE’DE BEKO MARKAMIZ ILE 2014-2015 SEZONUNDAN BASLAMAK UZERE UC SEZONLUK, “BESIKTAS PROFESYONEL FUTBOL A TAKIMI FORMA SIRT SPONSORLUGU” ANLASMASI IMZALADIK.

KOC TOPLULUGU’NUN STRATEJILERI ICERISINDE ARCELIK’IN HEDEFLERI NASIL SEKILLENECEK?
ARCELIK, BUGUNE KADAR OLDUGU GIBI, ONUMUZDEKI DONEMDE DE KOC TOPLULUGU’NUN GLOBAL PAZARLARDA BUYUME STRATEJISINE EN ONEMLI KATKIYI SAGLAYACAK SIRKETIMIZ OLACAKTIR.
VIZYONUMUZ DOGRULTUSUNDA, YENI PAZARLARA GIRMEYE, KURESEL ORGANIZASYONUMUZU GENISLETMEYE VE GUCLENDIRMEYE DEVAM EDECEGIZ. SIRKETIMIZIN VE MARKALARIMIZIN MEVCUT PAZARLARDAKI KONUMUNU DAHA YUKARILARA TASIYACAGIZ. TURKIYE PAZARINDA AYRICALIKLI KONUMUMUZU VE LIDERLIGIMIZI SURDURECEGIZ. MARKALARIMIZIN GUCUNU VE ALGISINI YUKSELTMEYE DEVAM EDECEGIZ. SURDURULEBILIR VE KÂRLI BUYUME STRATEJIMIZ ICERISINDE AR-GE, INOVASYON, TEKNOLOJI, TASARIM VE MARKA KRITIK ONEME SAHIP OLMAYA DEVAM EDECEK. MARKA, PAZAR VE MUSTERI ODAKLI STRATEJIMIZ DOGRULTUSUNDA, TUKETICILERIMIZIN YASAM KALITESINI ARTIRACAK, IHTIYAC VE BEKLENTILERINI KARSILAYACAK; FARK YARATACAK URUN VE HIZMET SUNMAYI SURDURECEGIZ. ENERJI VE SU VERIMLILIGINDE DUNYADA ONCU, CEVRE DOSTU URUNLERIMIZ ILE DOGANIN VE EKOLOJIK SISTEMIN KORUNMASINA VE SURDURULEBILIR BIR GELECEGIN OLUSTURULMASINA KATKI SAGLAMAYA DEVAM EDECEGIZ.

ARCELIK BIRKAC YIL ONCE DEFY SATIN ALMASIYLA GUNDEME GELMIS VE BU ENTEGRASYON BASARIYLA TAMAMLANMISTI. BUGUN ISE OZELLIKLE ASYA’DA GELISMEKTE OLAN PAZARLARDAKI YATIRIM VE SATIN ALMA FIRSATLARINI DEGERLENDIRDIGINIZI BILIYORUZ. SU ANDA SATIN ALINMASI GUNDEMDE OLAN SIRKETLER MEVCUT MU? ARCELIK 2014 YILINDA YATIRIMLARINI SURDURMEKTE KARARLI MI?
KURESEL FAALIYET ALANIMIZI GENISLETMEYE DEVAM EDECEGIZ. ASYA PASIFIK’IN DE DAHIL OLDUGU YENI PAZARLARA GIRECEGIZ. ORGANIK BUYUMEYE DEVAM EDERKEN, STRATEJIK SATIN ALMA FIRSATLARINI DA DEGERLENDIRECEGIZ. GUCLU BILANCOMUZ VE KOC HOLDING’IN DESTEGIYLE, STRATEJIMIZI DESTEKLEYECEK SATIN ALMA FIRSATLARINI EN IYI SEKILDE DEGERLENDIREBILECEK SIRKETLERDEN BIRI OLDUGUMUZU DUSUNUYORUM.




17:4795.852
Değişim :  0,84% |  794,88
Açılış :  95.517  
Önceki Kapanış :  95.057  
En Yüksek
96.187
En Düşük
94.451