BRAND VALUE MODEL 2014 ARASTIRMASI, MARKALARIN `EN`LERINI ACIKLADI - BASIN ACIKLAMASI

21.05.2014 10:09

KONUYA ILISKIN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:

BRANDMAKER BRAND VALUE MODEL 2014 ARASTIRMASI, TURKIYE`DE MARKALARIN KISILIKLERINI ORTAYA CIKARDI. 58 ONDE GELEN MARKA UZERINDE YAPILAN VE MARKALARIN KAMUOYU UZERINDE BIRAKTIGI ETKIYI; MARKA KISILIGINI, MARKA SEVGISINI VE MARKA GUCUNU ORTAYA KOYAN BU ARASTIRMA SONUCUNA GORE, TURKIYE`NIN TURK BAYRAGINI TASIYACAK MARKASI ARCELIK BUZDOLABI OLURKEN, EN HEYECANLI MARKA NIKE OLARAK BELIRLENDI. ADIDAS MARKASI HEM EN GLOBAL HEM DE EN ASI OLARAK KARSIMIZA CIKARKEN, TURKIYE`NIN EN GELENEKSEL MARKASI BIM OLARAK GORULDU.
ONCULUGUNU, MOZAIC WORLDWIDE CATISI ALTINDAKI MARKALARA UYGUN STRATEJI VE TASARIM HIZMETI VEREN BRANDTERAPI`NIN, AKADEMIK LIDERLIGINI ISE KOC UNIVERSITESI PAZARLAMA PROFESORU AYSEGUL OZSOMER`IN YAPTIGI BRANDMAKER BRAND VALUE MODEL 2014 ARASTIRMASI, TURKIYE`DE MARKALARIN NASIL ALGILANDIKLARINI VE NASIL KISILIK OZELLIKLERI SERGILEDIKLERINI BELIRLEDI. IS DUNYASINA YOL GOSTERECEK, 10 EKIM - 6 ARALIK 2013 TARIHLERI ARASINDA ADANA, ANKARA, ANTALYA, BURSA, GAZIANTEP, ISTANBUL, IZMIR VE KAYSERI`DE GERCEKLESTIRILEN ARASTIRMADA, TOPLAM 2 BIN 600 HANEDE 6 BIN GORUSME YAPILDI.
`YETKIN`, `HEYECANLI`, `ASI`, `GELENEKSEL` VE `GLOBAL` OLMAK UZERE 5 ANA KISILIK OZELLIGI ILE MARKALARIN KATEGORIZE EDILDIGI BU MODELLEME ARASTIRMASI SONUCUNA GORE ARCELIK BUZDOLABI, EN YETKIN MARKA OLARAK BELIRLENDI. AYRICA ARASTIRMADA, NIKE EN HEYECANLI, ADIDAS HEM EN GLOBAL HEM EN ASI VE BIM EN GELENEKSEL MARKA OLARAK GORULDU.
TURKCELL GLOBALLIKTE ILK BESE GIREN TEK TURK MARKASI
ARASTIRMADA, OZGUVENLI, PROFESYONEL ALGILARIYLA OLUSTURULAN GLOBALLIK KISILIK OZELLIGINDE, ADIDAS, NIKE, IPHONE, LEVIS MARKALARI, YABANCI GLOBAL MARKALAR OLARAK ILK SIRALARDA YER ALIRKEN TURKCELL, BU MARKALARLA BIRLIKTE ILK BESE GIREN TEK TURK MARKASI OLARAK DIKKAT CEKIYOR.
TURKIYE`NIN SEMBOLU VE TURK BAYRAGINI TASIYACAK MARKASI; ARCELIK BUZDOLABI
MARKALARIN TUKETICI NEZDINDE NE BOYUTTA BIR SEMBOL OLARAK GORULDUKLERI, MARKALARIN IMAJINI BELIRLEYEN ONEMLI FAKTORLERDEN BIRI OLDUGUNDAN BRAND VALUE MODEL ARASTIRMASINDA MARKALARIN, TURKIYE`NIN SEMBOLU OLMA VE TURK BAYRAGI`NI TASIMA POTANSIYELLERI DE SORGULANDI. ARASTIRMA SONUCUNA GORE ARCELIK BUZDOLABI HER IKI KATEGORIDE DE BASI CEKTI. ARCELIK BUZDOLABI MARKASINI, SUTAS, CAYKUR, ETI VE ULKER`DEN OLUSAN BIR KUME, BU KUMEYI DE DOGUS, PINAR, TURKCELL`DEN OLUSAN IKINCI BIR GRUP IZLEDI.
ASILIKTE IKI MARKET MARKASI BIRDEN YER ALDI
ADIDAS, ULKER, COCA COLA GIBI MARKALARIN ASI KISILIK OZELLIGIYLE YER ALMASININ YANI SIRA, IKI MARKET MARKASI A101 VE MIGROS`UN LISTEDE YER ALMASI DIKKAT CEKTI. OZELLIKLE A101`IN SEKTORE KAFA TUTAN, EZBER BOZAN AGRESIF INDIRIM POLITIKASI ILE GETIRDIGI KUCUK YENILIKLERLE ASI KISILIK ALGISINI GUCLENDIRDIGI GOZLEMLENDI.
TURKIYE`DE MARKA KISILIGININ 5 ANA YAPI TASI OLDUGUNU BELIRTEN KOC UNIVERSITESI PAZARLAMA PROFESORU AYSEGUL OZSOMER: ``YETKINLIK` TURKIYE`DE; GUVENILIR, KALITELI, PRESTIJLI GIBI ALT OZELLIKLERLE, `HEYECANLI`; GENC, SPORTIF GIBI KISILIK OZELLIKLERIYLE, `GELENEKSELLIK` ISE AILE ODAKLI VE HESAPLI OLARAK ALGILANMAKTA. `ASI` KISILIK OZELLIGI DAHA ERKEKSI ALGILANIRKEN, `GLOBALLIK` DAHA PROFESYONEL OLARAK TANIMLANIYOR. BU 5 BOYUT BIR MARKANIN KISILIK OZELLIKLERININ DOGRU BELIRLENMESI VE TAKIBI ICIN GEREKLI OLMAKLA BIRLIKTE YETKINLIK, HEYECAN VE GELENEKSELLIK EN ONEMLI KISILIK OZELLIKLERIDIR. MARKA YONETICILERI KISA VE UZUN VADELI MARKA STRATEJILERINI BELIRLERKEN BU 3 BOYUTTA NEREDE OLMAK ISTEDIKLERINI DIKKATLI BELIRLEMELIDIRLER. CUNKU BU TUKETICILERLE ARALARINDAKI KOPRUDUR. ASILIK VE GLOBALLIK ISE RAKIPLERDEN AYRISMAK ICIN OZGUNLUK NOKTALARINI OLUSTURUR` DEDI.
ARASTIRMA SONUCUNA GORE MARKALARIN ONE CIKAN KISILIK OZELLIKLERINI YORUMLAYAN MOZAIC WORLDWIDE STRATEJI BOLUM BASKANI TUBA MUFTUOGLU:`5 KISILIK OZELLIGINDE ONE CIKAN MARKALARA BAKTIGIMIZDA YETKINLIKTE ARCELIK BUZDOLABI TURKIYE`NIN EN YETKIN MARKASI OLARAK GORULMEKTEDIR. CUNKU 2000`LERIN BASINDAN BERI ARCELIK`IN YENILIKCI MARKA ALGISI EN KUVVETLI OLDUGU KATEGORIYE YANSIMISTIR. ORNEGIN TELEVIZYONDA TURKIYE ORTALAMASININ USTUNDE OLMAKLA BERABER BUZDOLABI KADAR ONE CIKMAMAKTADIR. SUTAS YOGURT VE PINAR YOGURT`A GELINCE ONLAR DA, OZELIKLE SUTAS, KATEGORIYE IYI ODAKLANMIS MARKA STRATEJILERI ILE ISINI IYI YAPAN MARKA ALGISINI YERLESTIRMISTIR. PROF. OZSOMER`IN GECMIS YILLARDA YAPTIGI ARASTIRMALARIN SONUCLARI ILE KIYASLADIGIMIZDA YETKINLIKTE EN ONE CIKAN MARKALAR ARASINDA NOKIA, LEVIS GIBI YABANCI GLOBAL MARKALAR ILK BESE GIRMISKEN, EN SON ARASTIRMAMIZDA ILK BESIN DORDU TURK MARKALARIDIR. ETI VE COCA COLA ISE DAHA ONCEKI CALISMALARDAKI GIBI YETKINLIKTE ILK BESTEKI YERINI KORUMAKTA` DEDI.
KIZLAR EVLENDIKLERINDE ANNELERININ DETERJAN MARKASINA SADIK KALIYOR
MARKALARIN ONEMI VE MARKALARLA KURDUGUMUZ ILISKI TURLERI, KULLANIM VE ETKI ALANLARI NESILLER ARASINDA FARKLAR GOSTEREBILDIGINE DEGINENKOC UNIVERSITESI PAZARLAMA PROFESORU AYSEGUL OZSOMER: `MARKA SEVGISI, MARKA KISILIGI VE MARKA GUCU GIBI MARKA DEGERINI OLUSTURAN BOYUTLAR NESILLER ARASI TRANSFER EDILEBILIR. YANI ANNEDEN BABADAN COCUKLARA VEYA GENCLERDEN EBEVEYNLERE IKI YONLU ETKILESIM OLABILIR. YAPILAN ARASTIRMALAR EVLENDIKTEN SONRA BILE KIZLARIN ANNELERININ KULLANDIGI DETERJANI KULLANDIKLARINI GOSTERMEKTEDIR. BU ARASTIRMADA AYNI HANEDE YASAYAN ANNE, BABA, GENC VE AILE BUYUKLERINI INCELEDIK VE NESILER ARASI MARKA DEGERI TRANSFERINI MODELLEDIK. BU DOGRULTUDA ARASTIRMAMIZIN BIR BASKA ONEMLI SONUCU ISE FARKLI MARKALARIN MARKA KISILIGI ALGILARINDA KADIN-ERKEK VE NESILLER ARASI FARKLAR OLMAKLA BIRLIKTE TURKIYE`NIN EN GUCLU MARKALARINDA BU FARKLARIN YOK OLDUGUDUR. YANI GUCLU MARKALAR PAZARDAKI ALGIYI DAHA IYI YONETMEKTE, BELIRLEMEKTE VE FARKLI ALGILANMALARA YER BIRAKMAMAKTADIRLAR. BU DIGER MARKALARIN DA HEDEFLEMESI GEREKEN BIR KONUMDUR` SEKLINDE KONUSUYOR.
MOZAIC WORLDWIDE STRATEJI BOLUM BASKANI TUBA MUFTUOGLU:`BRAND VALUE MODEL 2014 ARASTIRMAMIZDA, 58 MARKA YER ALDI. BIZ BRANDTERAPI OLARAK, ARASTIRMAMIZI HER YIL BUYUTEREK, MARKA SAYIMIZI ARTIRARAK VE ARASTIRMA ALANIMIZI DAHA DA GENISLETEREK, IS DUNYASINA YON VERMEYE VE FARKINDALIK YARATMAYA DEVAM EDECEGIZ. BRAND VALUE MODELININ, HEM SEKTORDE FARKINDALIK YARATACAGINA, HEM DE MARKALARA YOL GOSTERECEGINE INANIYORUZ` DEDI.
ARASTIRMADA YER ALAN MARKALAR
A101, ADIDAS SPOR AYAKKABI, AKBANK, ALF, ALFEMO MOBILYA, ALOMATIK, ARCELIK BUZDOLABI, ARCELIK TELEVIZYON, ARIELMATIK CAMASIR DETERJANI, AVEA, AVON KOZMETIK, BEKO TELEVIZYON, BIM, BONUS CARD, BOSCH BUZDOLABI, BURGER KING, CAPPY MEYVE SULARI, COCA COLA, COLA TURKA, CAYKUR CAY, DANONE YOGURT, DEFACTO, DIMES MEYVE SULARI, DOGADAN CAY, DOGTAS MOBILYA, DOGUS CAY, ETI BISKUVI, GARANTI BANKASI, I-PHONE, ISTIKBAL MOBILYALARI, LCW, LEVIS KOT PANTOLONLARI, LIPTON CAY, MARKAFONI FIRSAT SITESI, MAVI KOT PANTOLONLARI, MCDONALDS, MIGROS, NIKE, OMOMATIK CAMASIR DETERJANI, OPET BENZIN ISTASYONLARI, PARAF KREDI KARTI, PEGASUS HAVAYOLLARI, PETROL OFISI BENZIN ISTASYONLARI, PINAR YOGURT, SHELL BENZIN, SOK MARKET, SUTAS YOGURT, TAMEK MEYVE SULARI, THY, TURKCELL, TRENDYOL FIRSAT SITESI, UFO, ULKER BISKUVI, VESTEL BUZDOLABI, VESTEL TELEVIZYON, VODAFONE, YAPI KREDI BANKASI, WORLDCARD.






10:0599.792
Değişim :  0,25% |  244,81
Açılış :  100.097  
Önceki Kapanış :  99.547  
En Yüksek
100.181
En Düşük
99.669