CILIV:FINANSAL PERFORMANSIMIZ REGULASYON KARARLARI,UKRAYNA’DAKI DEVALUASYON VE BIR DEFAYA MAHSUS GIDERLER ETKILENDI

24.07.2014 07:23
KONUYA ILISKIN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:

TURKCELL GRUP GELIRLERI, %2,4 ARTARAK 2.923 MILYON TL’YE (2.855 MILYON TL) YUKSELDI. BUYUME, TURKIYE
MOBIL PAZARINDAKI ARABAGLANTI UCRETLERI VE SMS MAKSIMUM FIYATLARINDAKI DUSUS GIBI REGULASYONEL
DEGISIKLIKLER, YASANAN DEVALUASYONUN ETKISIYLE AZALAN UKRAYNA KATKISI VE 26 MILYON TL TUTARINDA
KAYDEDILEN BIR DEFAYA MAHSUS GIDERDEN ETKILENDI.
? GRUP AVFOK1’‘U %4 ARTISLA 907 MILYON TL’YE (869 MILYON TL), AVFOK MARJI %31,0’A (%30,4) YUKSELDI.
? TURKCELL GRUP NET KARI, UKRAYNA GRIVNA’SININ ABD DOLARI’NA KARSI DEGER KAYBETMESININ VE TOPLAM 119
MILYON TL TUTARINDAKI BIR DEFAYA MAHSUS GIDERLERIN ETKISIYLE 492 MILYON TL’YE (556 MILYON TL) GERILEDI.
? TURKCELL’IN TURKIYE’DEKI MOBIL GELIRLERI 2.296 MILYON TL (2.318 MILYON TL) VE AVFOK MARJI %30,9 (%30,1)
OLARAK GERCEKLESTI.
- MOBIL GENISBANT GELIRLERI %28’LIK ARTIS ILE 434 MILYON TL’YE (340 MILYON TL) YUKSELDI.
- TURKCELL TURKIYE’NIN SES GELIRLERI2
TEMEL OLARAK REGULASYON KARARLARININ DEVAM EDEN ETKISIYLE %3
AZALARAK 1.607 MILYON TL’YE (1.664 MILYON TL) GERILEDI.
? ISTIRAKLERIN GELIRLERI3 %17 ARTIS ILE 627 MILYON TL’YE (537 MILYON TL), AVFOK’U %16 ARTARAK 198 MILYON
TL’YE (171 MILYON TL) ULASTI.

`TURKCELL GRUBU OLARAK, 2014 YILININ IKINCI CEYREGINDE %2,4 BUYUME ILE 2,9 MILYAR TL GELIR VE %4 ARTISLA 907 MILYON
TL AVFOK ELDE ETTIK. VFOK %4 ARTISLA 521 MILYON TL OLURKEN, NET KAR 492 MILYON TL OLDU.
BU CEYREKTE, FINANSAL PERFORMANSIMIZ TURKIYE’DEKI REGULASYON KARARLARI, UKRAYNA’DA YASANAN DEVALUASYON VE BIR
DEFAYA MAHSUS GIDERLER GIBI CESITLI FAKTORLERDEN OLUMSUZ ETKILENDI. BU ETKILERE RAGMEN, GRUP BUYUMEMIZ %28 ARTAN
MOBIL GENISBANT GELIRLERIMIZ VE %39 BUYUYEN TURKCELL SUPERONLINE ILE DEVAM ETTI. SONUC OLARAK, YILIN ILK YARISINI %4
BUYUME ILE TAMAMLADIK. YILIN IKINCI YARISINDA ISE GRUP BAZINDA DAHA YUKSEK ORANLARDA BUYUMEYI HEDEFLIYOR VE
YILSONU BEKLENTILERIMIZI KORUYORUZ.
TEKNOLOJI VE INOVASYONA YAPTIGIMIZ YATIRIMLAR ILE MUSTERILERIMIZIN HAYATINI KOLAYLASTIRMAYA VE ZENGINLESTIRMEYE
DEVAM EDIYORUZ. BU DOGRULTUDA, TURKIYE’NIN ILK 4G’LI AKILLI TELEFONU TURKCELL T50’YI MUSTERILERIMIZIN KULLANIMINA
SUNDUK. AYRICA ILK GIYILEBILIR TEKNOLOJI URUNUMUZ OLAN AKILLI BILEKLIK T-FIT’I DE KISA ZAMANDA SATISA SUNUYORUZ. T-FIT ILE
MUSTERILERIMIZ DAHA SAGLIKLI BIR YASAM ICIN ONEMLI BAZI BILGILERI YAKINDAN TAKIP EDEBILECEKLER. TURKCELL OLARAK KALITE
ODAGIMIZ VE YENILIKCI URUN VE SERVISLERIMIZLE SEKTORDE FARKLILASMAYA DEVAM EDECEGIZ.
OZEL SEKTOR SIRKETLERI ARASINDA EN FAZLA KURUMLAR VERGISI ODEYEREK TURKIYE EKONOMISINE DAHA FAZLA KATKI
SAGLAMAMIZA VESILE OLAN MUSTERILERIMIZE, CALISANLARIMIZA, IS ORTAKLARIMIZA, YONETIM KURULUMUZA VE HISSEDARLARIMIZA
TESEKKUR EDERIZ.`

TURKIYE MOBIL PAZARINDA YILIN IKINCI CEYREGINDE REKABET HIZ KAZANDI. TUM OPERATORLER ICERIKLERI ARTTIRARAK BIR ONCEKI
CEYREGE GORE DAHA DUSUK FIYATLI TEKLIFLER SUNMAYA BASLADILAR. REKABET OZELLIKLE DATA ICERIKLERININ ARTTIGI PAKETLI
TEKLIFLERE OLAN ODAGINI SURDURDU. BU DURUM VE MEVSIMSELLIGIN ETKISIYLE ARTAN DAKIKA KULLANIMI PAZARDAKI BIRIM
FIYATLARIN AZALMASINA NEDEN OLARAK PAZARIN KARLILIK SEVIYELERI UZERINDE BASKI OLUSTURDU. EK OLARAK, GECEN YIL ALINAN
SEBEKE ICI SES VE SMS ICIN MINIMUM FIYAT DUZENLEMESI ILE ARABAGLANTI UCRETLERINI VE SMS TAVAN FIYATINI DUSUREN
KARARLAR, TOPLAM PAZARIN BUYUMESINI VE REKABET DINAMIKLERINI ETKILEMEYE DEVAM ETTI.
BU ORTAMDA, TURKCELL OLARAK DEGERLI ABONE BAZIMIZI KORUMA ODAGIMIZI SURDURDUK. FATURALI ABONE BAZIMIZ IKINCI
CEYREKTE 404 BIN ARTARAK 14,5 MILYONA, TOPLAM ABONE BAZIMIZIN %41,9’UNA VE YILLIK BAZDA 2,1 PUAN ARTARAK TOPLAM
GELIRLERIMIZIN %69’UNA ULASTI. TOPLAM ABONE BAZIMIZ ISE, AGIRLIKLI OLARAK ON ODEMELI SEGMENTTEKI FIYAT DUYARLI
ABONELERDE YASANAN KAYIPLARIN ETKISIYLE 157 BIN AZALARAK 34,6 MILYON OLARAK GERCEKLESTI.
TURKCELL OLARAK, TEKNOLOJI COZUMLERI VE YENILIKCI URUN VE SERVISLER SUNARAK FARKLILASMAYI SURDURDUK. YAKIN ZAMANDA
LANSE ETTIGIMIZ TURKIYE’DE BIR ILK OLAN AKILLI OTOMOBIL PLATFORMU ILE TURKCELL, MAKINELER ARASI ILETISIM (M2M)
ALANINDA LIDERLIGINI DAHA DA GUCLENDIRDI. BUNA EK OLARAK TURKCELL MARKALI UYGULAMA PORTFOYUMUZ `SUPER ESNAF` VE
`TURKCELL COCUGUM VE BEN` SERVISLERININ EKLENMESIYLE BIRLIKTE GENISLEDI. BU UYGULAMALAR, MUSTERILERIMIZIN
HAYATLARINI ZENGINLESTIRIRKEN, AKILLI TELEFON KULLANIMINI ARTIRARAK MOBIL GENISBANT GELIRLERIMIZE DE KATKI
SAGLAMAKTADIR.
IKINCI CEYREKTE, SEBEKEMIZDEKI AKILLI TELEFON SAYISI 676 BIN ADET ARTARAK 10,9 MILYONA YUKSELDI. BOYLECE, AKILLI
TELEFON PENETRASYONU %35 SEVIYESINE ULASTI. BOYLECE, YUKSELDI. MUSTERILERIMIZE UYGUN FIYATA AKILLI TELEFON SUNARAK
AKILLI TELEFON PENETRASYONUNU ARTIRMA STRATEJIMIZ KAPSAMINDA, LTE VE CIFT TASIYICILI TEKNOLOJI ILE UYUMLU T-SERISI’NIN
YEDINCI MODELI OLAN T50’YI PIYASAYA SURDUK. T-50’YE OLAN GUCLU TALEP TURKCELL MARKALI AKILLI TELEFONLARIMIZI SUNMA
STRATEJIMIZIN BASARISININ TEYIDI OLDU. AYRICA, AKILLI CIHAZ PORTFOYUMUZUN TAMAMLAYICI URUNU OLAN AKILLI BILEKLIK T-FIT’I
PAZARA SUNDUK.
YILIN IKINCI YARISINDA, OPERASYONLARIMIZIN BULUNDUGU ULKELER DE MAKROEKONOMI VE REKABET KOSULLARININ ILK YARI YILA
BENZER SEKILDE DEVAM ETMESINI BEKLIYORUZ. OTE YANDAN ARABAGLANTI UCRET DEGISIMININ ETKISI 2014 YILININ UCUNCU
CEYREGINDEN ITIBAREN ORTADAN KALKACAK VE BUYUME ORANLARI KARSILASTIRILABILIR OLACAKTIR. BU KAPSAMDA, YILIN IKINCI
YARISINDA DAHA YUKSEK BUYUME ORANLARINA ULASMAYI HEDEFLIYOR VE TURKCELL GRUP ICIN 12.000 - 12.200 MILYON TL VE
AVFOK ICIN 3.700 - 3.800 MILYON TL OLAN YILSONU BEKLENTILERIMIZI KORUYORUZ

GELIRLER GRUP BAZINDA %2,4 ARTARAK 2.923,0 MILYON TL’YE (2.855,2 MILYON TL) YUKSELDI. BU TEMEL OLARAK ASAGIDAKI
NEDENLERDEN KAYNAKLANDI:
? TURKCELL TURKIYE’NIN MOBIL GENISBANT VE SERVIS GELIRLERI %5,5 BUYUME ILE 689,3 MILYON TL (653,3 MILYON
TL) OLARAK GERCEKLESIRKEN, TURKCELL TURKIYE GELIRLERI ICINDEKI PAYI %30,0’A (%28,2) ULASTI.
O OZELLIKLE DATA ICEREN PAKET FIYATLARININ ILK CEYREGE GORE DUSMESIYLE REKABETIN ARTTIGI ORTAMA
RAGMEN MOBIL GENISBANT GELIRLERI %27,7 ARTISLA 433,5 MILYON TL’YE (339,5 MILYON TL) ULASTI.

SMS VE MOBIL SERVIS GELIRLERI %18,5 DARALDI. SMS GELIRLERINDEKI DUSUS, SEKTOR TRENDINE PARALEL
OLARAK AZALAN SMS KULLANIMI VE BTK’NIN SMS AZAMI FIYATLARINI %20 DUSURMESINDEN KAYNAKLANDI.
MOBIL SERVIS GELIRLERINDEKI DUSUS ISE, CESITLI BIREYSEL MOBIL SERVISLERI ETKILEYEN REGULASYON
KARARLARI, MOBIL POS MAKINELERINI ETKILEYEN REGULASYON, SMS ARABAGLANTI UCRETLERINDEKI DUSUSTEN
ETKILENEN KURUMSAL TOPLU SMS SERVIS GELIRLERINDE AZALMADAN VE BTK’NIN IADE KARARINDAN
KAYNAKLANDI.
? ISTIRAKLERIMIZIN GELIRLERI %16,7 ARTISLA 627,2 MILYON TL (537,5 MILYON TL) OLURKEN, GRUP GELIRLERINE KATKISI
%21,5’E (%18,8) YUKSELDI.
O TURKCELL SUPERONLINE’IN GELIRLERI %38,9 ARTIS ILE 309,4 MILYON TL’YE (222,7 MILYON TL) YUKSELDI.
GRUP GELIRLERI, BTK’NIN KULLANIM MIKTARI SINIRLI HIZMETLER* DUZENLEMESIYLE ILGILI OLARAK YAPILAN 26,4 MILYON TL IADE
NEDENIYLE OLUMSUZ ETKILENDI. AYRICA, UKRAYNA’DA DEVAM EDEN DEVALUASYON VE TURKIYE MOBIL PAZARINDA DUSEN
ARABAGLANTI VE SMS AZAMI UCRETLERI DE BU CEYREKTE GELIRDEKI BUYUMEYI KISITLAYAN FAKTORLER OLDU.
SATISLARIN MALIYETI YILLIK BAZDA %1,0 ARTARAK 1.789,2 MILYON TL (1.771,3 MILYON TL) OLARAK GERCEKLESIRKEN,
GELIRLERE ORANI KONSOLIDE BAZDA %61,2’YE (%62,0) DUSTU. BU TEMEL OLARAK, ARABAGLANTI UCRETLERINDE DUSUSLE
BIRLIKTE AZALAN ARABAGLANTI GIDERLERINE KARSILIK DIGER GIDERLERIN GELIRLERE ORANINDAKI ARTIS ILE DENGELENMESINDEN
KAYNAKLANDI.

GENEL YONETIM GIDERLERI’NIN GELIRLERE ORANI YILLIK BAZDA 0,1 PUAN ARTISLA %4,6’YA (%4,5) YUKSELDI.
SATIS VE PAZARLAMA GIDERLERI’NIN GELIRLERE ORANI YILLIK BAZDA 0,5 PUAN ARTARAK %16,3’E (%15,8) YUKSELDI. BU
TEMEL OLARAK, ON ODEMELI ABONELERE ILISKIN FREKANS KULLANIM UCRETI (0,2 PUAN), MAAS VE UCRETLER (0,2 PUAN) VE
DIGER GIDERLERDEKI (0,1 PUAN) ARTISTAN KAYNAKLANDI.
AVFOK** YILLIK BAZDA %4,3 ARTISLA 907,0 MILYON TL (869,2 MILYON TL) OLARAK GERCEKLESIRKEN, AVFOK MARJI ISE
%31,0’A (%30,4) YUKSELDI. BU ARTIS, ITFA VE TUKENME PAYLARI ILE AMORTISMANI ICERMEYEN SATISLARIN MALIYETININ 1,2
PUAN DUSMESINE KARSILIK, SATIS VE PAZARLAMA GIDERLERINDEKI 0,5 PUAN VE GENEL YONETIM GIDERLERINDEKI 0,1 PUAN
ARTISTAN KAYNAKLANDI. AYRICA, GELIR BOLUMUNDE ACIKLANAN 26,4 MILYON TL’LIK VIR DEFAYA MAHSUS GIDER AVFOK’U DE
OLUMSUZ ETKILEDI.
2014 YILININ IKINCI CEYREGINDE ISTIRAKLERIN GRUP AVFOK’UNE KATKISI, TEMEL OLARAK TURKCELL SUPERONLINE’IN ARTAN
AVFOK’U SAYESINDE YILLIK BAZDA %15,8 YUKSELEREK 197,9 MILYON TL’YE (170,9 MILYON TL) ULASTI.
NET FINANSMAN GELIRI, VADELI MEVDUATLARDAN ELDE EDILEN FAIZ GELIRININ YUKSELMESINE RAGMEN, 2C13’TE KAYDEDILEN
11,8 MILYON TL KUR FARKI GELIRINE KARSILIK BU SENE IKINCI CEYREKTE 164,7 MILYON TL KUR FARKI GIDERI KAYDEDILMESI
SONUCUNDA %66,4 AZALARAK 46,6 MILYON TL (138,8 MILYON TL NET FINANSMAN GELIRI) OLDU.
2014 YILININ IKINCI CEYREGINDE, ASTELIT, GRIVNA’NIN ABD DOLARI KARSISINDA DEVAM EDEN DEGER KAYBI NEDENIYLE 107,2
MILYON TL KUR FARKI GIDERI KAYDETTI. TURKCELL TURKIYE, 31,2 MILYON TL VE BEST 40,9 MILYON TL KUR FARKI GIDERI
KAYDEDERKEN, TURKCELL SUPERONLINE 11,6 MILYON TL VE DIGER GRUP SIRKETLERI 3,0 MILYON TL KUR FARKI GELIRI KAYDETTI.
TOPLAMDA, TURKCELL GRUBU OLARAK 164,7 MILYON TL KUR FARKI ZARARI KAYDEDILDI.

OZSERMAYE METODUYLA MUHASEBELESTIRILEN ISTIRAK KARI (KONSOLIDE OLMAYAN FINTUR VE A-TEL’IN KARI), YILLIK
BAZDA %23,0 ARTARAK 73,8 MILYON TL’YE (60,0 MILYON TL) YUKSELDI.

NET KAR YILIN IKINCI CEYREGINDE %11,5 DUSUS ILE 492,3 MILYON TL (556,3 MILYON TL) OLARAK GERCEKLESTI. BU,
AVFOK’TEKI ARTISA RAGMEN TEMEL OLARAK DONEM ICINDE GERCEKLESEN KUR FARKI GIDERLERINDEN KAYNAKLANDI. 2013 VE
2014 YILLARININ IKINCI CEYREKLERINDE NET KAR CESITLI BIR DEFAYA MAHSUS GIDERLERDEN ETKILENDI. 2014’UN IKINCI
CEYREGINDE NET KAR BIR DEFAYA MAHSUS GIDERLER HARIC BAKILDIGINDA 612,2 MILYON TL (572,6 MILYON TL) OLACAKTI.
YILIN IKINCI CEYREGINDE BIR DEFAYA MAHSUS GIDERLER SANAYI VE TICARET BAKANLIGI’NIN SERVIS ABONELIKLERI VE ICERIK SATISI
HIZMETLERI ILE ILGILI CEZASI, REKABET KURULU’NUN ARAC TAKIP HIZMETLERI ILE ILGILI CEZASI VE BTK’NIN KULLANIM MIKTARI
SINIRLI HIZMETLERE DAIR DUZENLEMESINE ILISKIN YAPILAN IADELERI ICERMEKTEDIR.

TOPLAM BORC: 30 HAZIRAN 2014 ITIBARIYLA KONSOLIDE BORC TUTARI 3.459,9 MILYON TL’YE DUSMUSTUR. (1.629,4 MILYON
ABD DOLARI). 31 MART 2014 ITIBARIYLA KONSOLIDE BORC TUTARI 3.515,5 MILYON TL (1.605,4 MILYON ABD DOLARI)
SEVIYESINDEYDI. BU MIKTARIN 1.418,2 MILYON TL’SI (667,9 MILYON ABD DOLARI) TURKCELL’IN UKRAYNA (GRUP ICI DAHIL)
OPERASYONLARI, 1.329,0 MILYON TL’SI (625,9 MILYON ABD DOLARI) BELARUS VE 787.1 MILYON TL’SI (370,7 MILYON ABD
DOLARI) SUPERONLINE ILE ILGILIDIR.
KONSOLIDE BORCUMUZUN 2.752,3 MILYON TL’SI (1.296,2 MILYON ABD DOLARI) DEGISKEN FAIZLI OLMAKLA BERABER BUNUN
2.348,3 MILYON TL’LIK (1.105,9 MILYON ABD DOLARI) KISMININ VADESI BIR YILDAN ONCE DOLACAKTIR. (PARANTEZ ICLERINDE,
TUTARLARIN ABD DOLARI KARSILIKLARI VERILMISTIR.)
NAKIT AKISI ANALIZI: 2014 YILININ ILK CEYREGINDE 173,9 MILYON TL’SI TURKCELL TURKIYE, 103,3 MILYON TL’SI TURKCELL
SUPERONLINE, 12,0 MILYON TL’SI ASTELIT VE 3,3 MILYON TL’SI DE BEST ILE ILGILI OLMAK UZERE TOPLAM 314,0 MILYON TL
YATIRIM HARCAMASI (OPERASYONEL OLMAYAN KALEMLER DE DAHIL) GERCEKLESTIRILMISTIR. BU CEYREKTEKI NAKIT AKISINI
BASLICA ETKILEYEN KALEMLER YATIRIMLAR VE DIGER OLARAK IFADE EDILEN KURUMLAR VERGISI ODEMESI, REKABET KURULU VE
SANAYI VE TICARET BAKANLIGI CEZALARINA ILISKIN ODEMELER, ONDEN ODENEN YATIRIM HARCAMALARI VE ISLETME SERMAYESI
DEGISIMIDIR

ABONE: TURKIYE’DEKI TOPLAM ABONE SAYIMIZ, DEVAM EDEN AGRESIF REKABET ORTAMINDA ON ODEMELI ABONELERDE
YASANAN KAYIPLARIN ETKISIYLE ILK CEYREGE GORE 157 BIN AZALDI. BUNA KARSILIK, MUSTERI MEMNUNIYETINI ARTIRICI
SERVISLERIMIZIN VE ON ODEMELI HATLARDAN FATURALI HATLARA GECISLERIN ETKISIYLE FATURALI ABONE BAZIMIZI BIR ONCEKI
CEYREGE GORE 404 BIN ARTTIRDIK. SONUC OLARAK, FATURALI ABONELERIN TOPLAM ABONE BAZIMIZ ICINDEKI PAYI %41,9’A
(%39,8) YUKSELDI.
ABONE KAYIP ORANI KENDI ISTEKLERIYLE VEYA ISTEKLERI DISINDA SISTEM DISI BIRAKILAN ABONELERI IFADE ETMEKTEDIR.
2014 YILININ IKINCI CEYREGINDE ABONE KAYIP ORANIMIZ %8,1’E (%8,6) GERILEDI. 2013 YILININ IKINCI CEYREGINDEKI ORAN
ABONELIKLERIN GUNCELLENMESI ILE ILGILI BTK KARARININ ETKISINI ICERMEKTEDIR. BU KARAR PARALELINDE GUNCELLENEN HER
ABONELIK, OPERATORLERIN KAYITLARINDA HEM ABONE KAYBI HEM DE YENI ABONE ALIMI OLARAK YER ALMISTI. BU KARAR
NETICESINDE ARTAN ABONE KAYIP ORANIMIZ 2C13’TE %8,1 OLARAK GERCEKLESTI. ABONE KAYIP ORANI MEVSIMSELLIKTEN
ETKILENEREK BIR ONCEKI CEYREGE GORE 0,3 PUAN YUKSELDI

ABONE BASI AYLIK ORTALAMA GELIR (ARPU): TL BAZINDA BILESIK ARPU ARABAGLANTI UCRETLERINDEKI DUSUSUN
ETKISIYLE %0,9 DUSEREK 22.1 TL (22.3 TL) OLARAK GERCEKLESTI. ARABAGLANTI UCRETLERINDEKI DUSUS ETKISI HARIC
TUTULDUGUNDA, FATURALI ABONE BAZININ BUYUMESI, MOBIL GENISBANT GELIR ARTISI VE ABONELERIN UST PAKETLERE
GECMESININ ETKISI ILE BILESIK ARPU %3,6 ARTARAK 23.1 TL OLARAK GERCEKLESECEKTI.

AYLIK KULLANIM DAKIKASI (MOU) YUKSEK FAYDALAR SUNAN HER YONE TEKLIFLER VE ARTAN PAKET KULLANIMI NEDENIYLE
YILLIK BAZDA %3,8 ARTISLA 279,5 DAKIKAYA (269,3 DAKIKA) ULASTI.

ASTELIT’IN PERFORMANSI DEVAM EDEN ZORLU MAKROEKONOMIK KOSULLAR CERCEVESINDE GRIVNA/ABD DOLARI KURUNUN
YILLIK BAZDA ORTALAMA %44 DEGER KAYBETMESI SEBEBIYLE OLUMSUZ ETKILENDI. BU KOSULLAR, ASTELIT’IN YEREL PARA BIRIMI
BAZINDA YILLIK %6,9 BUYUMESINE KARSIN RAPORLAMA PARA BIRIMI BAZINDA %25,9 DUSUSE YOL ACARAK 83,4 MILYON ABD
DOLARI (112,5 MILYON ABD DOLARI) GELIR KAYDETMESINE NEDEN OLDU. AVFOK %32,7 DUSEREK 24,1 MILYON ABD DOLARI
(35,8 MILYON ABD DOLARI) OLARAK GERCEKLESIRKEN, OPERASYONEL KARLILIK 2,9 PUAN DUSEREK %28,9 (%31,8) SEVIYESINE
GERILEDI. AVFOK’TEKI DUSUSUN SEBEBI KUR ETKISINE ILAVETEN RADYO FREKANS KULLANIM UCRETININ YAKLASIK 1.6 KAT
YUKSELMESIDIR.
OPERASYONEL ACIDAN ASTELIT’IN 3 AY AKTIF ABONE SAYISI IKINCI CEYREKTE 220 BIN ARTISLA 9,5 MILYONA ULASTI. BILESIK
ARPU (3 AY AKTIF), GRIVNA’NIN ABD DOLARI KARSISINDAKI DEGER KAYBININ ETKISIYLE %33,3 AZALARAK 3,0 ABD DOLARI (4,5
ABD DOLARI) OLDU. MAKROEKONOMIK KOSULLARA BAGLI ABONE KULLANIMLARINDAKI DEGISIKLIK NETICESINDE AYLIK KULLANIM
DAKIKASI (MOU) ISE %8,5 AZALARAK 168,8 DAKIKAYA (184,4 DAKIKA) GERILEDI

TURKCELL SUPERONLINE BASARILI PERFORMANSINI SURDURURKEN GELIRLERINDE %38,9, AVFOK’UNDE ISE %30,2 BUYUME
KAYDETTI. AVFOK MARJI %24,4 (%26,1) OLARAK GERCEKLESTI. BU CEYREKTE TURKCELL SUPERONLINE, GELECEK DONEMLERDE
GELIR YARATACAK YENI UZUN VADELI PROJELERE BASLANMASINA BAGLI ILK ETAPTA GERCEKLESEN OPERASYONEL MALIYETLER
USTLENDI.
TURKCELL SUPERONLINE’IN TOPLAM ABONE SAYISI, ADSL KULLANICILARI DA DAHIL OLMAK UZERE IKINCI CEYREKTE 90 BIN YENI
ABONE KAZANMASIYLA 1 MILYONU ASTI. IKINCI CEYREKTE, FTTH1
ABONE BAZI 39 BIN YENI ABONE EKLENMESIYLE 653 BINE
ULASTI

HANE SEGMENTI GELIRLERI %54 ARTARKEN, KURUMSAL SEGMENT GELIRLERI ISE ARTAN GRUP SINERJISI SAYESINDE YILLIK BAZDA
%37 ARTIS GOSTERDI. SONUC OLARAK, HANE SEGMENTI VE KURUMSAL SEGMENTIN TOPLAM GELIR ICERISINDEKI PAYI %66’YA
ULASIRKEN (%62), TURKCELL SUPERONLINE’IN GRUP DISI GELIRLERININ PAYI %78’E (%75) YUKSELDI.
FIBER YATIRIMLARINA DEVAM EDEN TURKCELL SUPERONLINE’NIN FIBER AGI YAKLASIK 1,9 MILYON HANEYE2
ULASTI.

FINTUR: 2014 YILININ IKINCI CEYREGINDE TOPLAM ABONE SAYISI 0,6 MILYON AZALMISTIR. BUNUN TEMEL SEBEBI, KCELL’IN
TOPLAM ABONE SAYISININ, ABONE BAZINDAN SILINEN 762 BIN AKTIF OLMAYAN ABONENIN ETKISIYLE 609 BIN DUSMESIDIR.
FINTUR’UN KONSOLIDE GELIRLERI ESAS OLARAK KAZAKISTAN TENGESININ (KZT) DEGER KAYBI SEBEBIYLE %7,9 AZALMISTIR.
FINTUR’UN 2014 YILININ IKINCI CEYREGINDE NET KARIMIZA KATKISI %6,1 YUKSELEREK 35 MILYON ABD DOLARI (33 MILYON
ABD DOLARI) OLDU

TURKCELL GRUP ABONE SAYISI 30 HAZIRAN 2014 ITIBARIYLA YAKLASIK 69,5 MILYONDUR. BU RAKAM TURKCELL
TURKIYE’DEKI, KONSOLIDE ETTIGIMIZ HER BIR ISTIRAKIMIZDEKI VE KONSOLIDE ETMEDIGIMIZ ISTIRAKLERIMIZDEKI MOBIL ILETISIM
ABONELERI BAZ ALINARAK HESAPLANMISTIR. BU RAKAM, TURKCELL TURKIYE, ASTELIT, BEST, KKTCELL (`KUZEY KIBRIS`), TURKCELL
EUROPE VE FINTUR OPERASYONLARIMIZDAKI ABONELERIMIZI KAPSAMAKTADIR. TURKCELL GRUBU ABONE SAYISI CEYREKSEL
BAZDA 0,6 MILYONLUK DUSUS KAYDETMISTIR

-MATRIKS-




18:0093.616
Değişim :  0,34% |  319,61
Açılış :  93.786  
Önceki Kapanış :  93.297  
En Yüksek
94.308
En Düşük
92.744