IAB TURKIYE DIJITAL REKLAM YATIRIMLARI RAPORUNA GORE SEKTOR 1 MILYAR TL SINIRINI GECTII2013’U 1.17 MILYARLA TAMAMLAD
01.04.2014 11:51
KONUYA ILISKIN OLARAK YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
IAB CIN`IN DE KURULMASIYLA BIRLIKTE DUNYADA 43 ULKEDE DIJITAL PAZARLAMA
ILETISIMI ENDUSTRISININ GELISMESI ICIN FAALIYET GOSTEREN IAB`NIN
(INTERACTIVE ADVERTISING BUREAU) TURKIYE MERKEZI, IAB TURKIYE`NIN
ACIKLAMASINA GORE DIJITAL REKLAM YATIRIMLARI 2013`TE GECEN YILA GORE
%24`LUK BUYUMEYLE 1.17 MILYAR TL OLDU.
IAB TURKIYE DIJITAL REKLAM HARCAMALARI // ADEX-TR 2013 RAPORU`NA GORE;
` DISPLAY, ARAMA RAPORU, MOBIL REKLAM, ILAN SAYFALARI, E-POSTA,
OYUN ICI REKLAM GIBI UYGULAMALARDAN OLUSAN INTERNET REKLAM YATIRIMLARI
TOPLAMI; 1.169 MILYON TL,
` GOSTERIM/TIKLANMA BAZLI REKLAM, VIDEO, SPONSORLUK VE GELIR
PAYLASIMLI REKLAM YATIRIMLARINDAN OLUSAN `DISPLAY REKLAM YATIRIMLARI`;
446.5 MILYON TL,
` UCRETLI SIRALAMA, ARAMA MOTORU GORUNTULU REKLAM AGINDAN OLUSAN
`ARAMA MOTORU REKLAM YATIRIMLARI`; 587.3 MILYON TL,
` MOBIL GOSTERIM VE MOBIL OPT-IN SMS/MMS`DEN OLUSAN `MOBIL REKLAM
YATIRIMLARI`; 44.8 MILYON TL,
` ILAN SAYFALARI REKLAM YATIRIMLARI 79.3 MILYON TL OLURKEN, E-POSTA
VE OYUN ICI REKLAM YATIRIMLARI TOPLAMI 11.3 MILYON TL OLARAK GERCEKLESTI.
IAB TURKIYE 2013 DIJITAL REKLAM YATIRIMLARI*
MILYON TL
INTERNET REKLAM YATIRIMLARI TOPLAMI 1,169.2*
DISPLAY REKLAM YATIRIMLARI 446.5
GOSTERIM YA DA TIKLAMA BAZLI REKLAM YATIRIMLARI 319.2
VIDEO REKLAM YATIRIMLARI 69.5
SPONSORLUK YATIRIMLARI 35.5
GELIR PAYLASIMI REKLAM YATIRIMLARI 22.2
ARAMA MOTORU REKLAM YATIRIMLARI 587.3
KELIME BAZLI REKLAM YATIRIMLARI 401.5
ARAMA MOTORU GORUNTULU REKLAM AGI YATIRIMLARI 185.8
MOBIL REKLAM YATIRIMLARI 44.8
MOBIL GOSTERIM REKLAM YATIRIMLARI 16.4
MOBIL OPT-IN SMS/MMS YATIRIMI 28.4
ILAN SAYFALARI REKLAM YATIRIMLARI 79.3
DIGER 11.3
E-POSTA 5.9
OYUN ICI REKLAM 5.4
TUM RAKAMLAR IAB TURKIYE TAHMINIDIR. YARATICI ISLER, CRM CALISMALARI, SEO
YATIRIMLARI HARICTIR.
IAB TURKIYE BASKANI AHMET PURA DIJITALIN MILYAR TL SINIRINI ASTIGINI
VURGULAYARAK, `PWC OUTLOOK 2013 RAPORU, KURESEL REKLAM ENDUSTRISININ 2012 ILE
2017 ARASINDA %5.7 BUYUYEREK 461 MILYAR $`DAN 609 MILYAR $`A CIKACAGINI
ONGORUYOR. TOPLAMIN ICINDE OZEL BIR YERE SAHIP OLAN MECRA ISE HER ZAMANKI
GIBI INTERNET. ZIRA BU DONEMDE INTERNETIN BUYUME ORANININ %13 OLMASI BEKLENIYOR.
ARALARINDA TURKIYE`NIN DE BULUNDUGU 46 ULKENIN, 2017`YE KADAR CIFT HANELI
RAKAMLARLA BUYUYECEGI DE RAPORDA ONGORULENLER ARASINDA. TURKIYE, 2013`TE %24`LUK
BIR BUYUME ORANI YAKALAYARAK BEKLENTILERI DOGRULADI.` DEDI. SOZLERINI, `HER
YIL INTERNET REKLAM YATIRIMLARINI ACIKLARKEN ICINDE BULUNDUGUMUZ DONEMDE ONE
CIKACAK KONULARI DILE GETIRIYORUM. 2014 ICIN YAPILAN ARASTIRMALARDAN
HAREKETLE BU YIL SEKTORUN MOBIL, ICERIK PAZARLAMASI, INSAN KAYNAGI IHTIYACI
VE DIJITAL KANALLARIN ENTEGRASYONU UZERINE YOGUNLASACAGINI SOYLEYEBILIRIM.`
DIYEREK TAMAMLADI.
-MATRIKS-