NESTLE 2013`TE %4.6 ORGANIK BUYUME, TICARI ISLETME KÂR MARJINDA 20 BAZ PUAN ARTIS SAGLADI - BASIN ACIKLAMASI
14.02.2014 10:41
KONUYA ILISKIN OLARAK YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
` DUNYANIN LIDER BESLENME, SAGLIK VE IYI YASAM SIRKETI NESTLÉ, 2013 YILI
KURESEL FINANSAL SONUCLARINI ACIKLADI. ACIKLANAN SONUCLARA GORE, NESTLÉ
GECTIGIMIZ YILA GORE CIROSUNU %2.7 ORANINDA ARTIRARAK 92,2 MILYAR ISVICRE
FRANKI SATISA ULASTI, ORGANIK BUYUME %4.6, REEL IC BUYUMESI % 3.1 OLARAK
GERCEKLESTI. NESTLÉ CEO`SU PAUL BULCKE 2013 YILI SONUCLARIYLA ILGILI YAPTIGI
DEGERLENDIRMEDE SU GORUSLERE YER VERDI: `2013 YILINDA MAKRO CERCEVEDE BUYUME,
GELISMIS ULKELERDE EN ALT DUZEYDE, GELISEN PAZARLARDA ISE DAHA ONCE GORDUGUMUZ
SEVIYELERIN ALTINDA YUMUSAK BIR BUYUME SEYRI IZLEDI. NESTLÉ OLARAK BU DURUMA,
MARKA DESTEGINI ARTIRARAK, INOVASYONLARI HIZLANDIRARAK VE
FIYATLANDIRMALARIMIZIN TUKETICI IHTIYACLARINI DIKKATE ALACAK SEKILDE
GERCEKLESMESINI SAGLAYARAK YANIT VERDIK`.
PAUL BULCKE, 2013 YILI
SONUCLARINDAN HAREKETLE NESTLÉ`NIN 2014`TEKI VE UZUN VADEDEKI HEDEFLERINE
ILISKIN OLARAK ISE SUNLARI SOYLEDI:
`UZUN VADELI STRATEJIK YONELIMIMIZ
ISE BESLENME, SAGLIK VE IYI YASAM KONUSUNDA LIDER OLMAKTIR. BU STRATEJIYI,
NESTLÉ HEALTH SCIENCES`IN OLUSTURULMASIYLA GUCLENDIRDIK VE NESTLÉ SKIN HEALTH
S.A.`NIN KURULMASIYLA UZMANLASMIS TIBBI CILT TEDAVISI ALANINA YONELIK OLARAK
GENISLETIYORUZ. GECTIGIMIZ YILIN ZORLU GECMESININ ARDINDAN 2014 YILI DA BUYUK
IHTIMALLE AYNI SEKILDE GECECEK. NESTLÉ`NIN KÂRLI BUYUME VE KAYNAK VERIMLILIGI
MODELI ILE PERFORMANSIMIZI ARTIRMAK ICIN DISIPLINLI BIR SEKILDE HAREKET ETMEYE
DEVAM EDECEGIZ. BU NEDENLE 2014 YILI PERFORMANSIMIZIN GECTIGIMIZ YILA BENZER
OLACAGINI BEKLIYORUM VE IKINCI YARISI AGIRLIKLI OLMAK UZERE YAKLASIK %5
ORANINDA BUYUME ILE BEKLENTILERIN UZERINE CIKACAGIMIZI, KÂRLILIK, SABIT
KURLARDA HISSE BASINA BAZ KAZANCLARDA VE SERMAYE VERIMLILIGI KONUSUNDA GELISME
GOSTERECEGIMIZE INANIYORUM`.
NESTLÉ GRUBU`NUN 2013`TEKI ORGANIK BUYUMESI
GENIS BAZLI OLDU; AMERIKA KITASINDA % 5,1, AVRUPA`DA %0,8 VE ASYA, OKYANUSYA
ILE AFRIKA`DA %7,4 OLARAK GERCEKLESTI. NESTLÉ`NIN FAALIYETLERI GELISMIS
PAZARLARDA %1,0 BUYUDU VE 51,4 MILYAR ISVICRE FRANKI`NA ULASTI. GELISMEKTE OLAN
PIYASALARDA ISE % 9,3 BUYUME ILE 40,8 MILYAR ISVICRE FRANKI SATIS RAKAMI ELDE
EDILDI. REEL IC BUYUME, AMERIKA KITASINDA % 2,1, AVRUPA`DA %1,9 VE ASYA,
OKYANUSYA VE AFRIKA`DA %5,9 OLDU. BU BUYUME ORANI NESTLÉ`NIN BEKLENTILERIN
UZERINDE PERFORMANS GOSTERMESINI SAGLAYAN ONCELIKLERE ODAKLANMIS OLMASININ BIR
YANSIMASI. NESTLÉ, TUKETICILERE EN KALITELI DEGERI SAGLAYARAK REKABETCI
OLABILMEYI, MARKALARINA YATIRIM YAPMAYI VE GUNUN ZORLU ORTAMINDA KAZANABILMEK
ICIN YETKINLIKLERINI GELISTIRMEYI ONCELIKLERI OLARAK BENIMSIYOR.`
-MATRIKS-