Dünyaca Ünlü AG Platformu Binocular’ı satın aldı

04.11.2015 11:07

Son güncelleme : 04.11.2015 11:29

Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile fiziksel dünyayı anında hayata geçiren Blippar, Layar’dan sonra sanal deneyim uygulama ajansı Binocular’ı satın aldı



Sanal prova üzerine uzmanlaşmış, Austin, Teksas merkezli Binocular, şimdiye kadar Beyaz Saray, Google, Disney, Apple, Nike, Microsoft, IBM, Dell, Sony, Audi ve Olimpiyatlar gibi pek çok kurum ve organizasyon için sanal deneme uygulamaları geliştiren bir teknoloji ajansı.
   
Firma, geçtiğimiz yıl dünyadaki güneş gözlüklerinin yüzde 75’ini üreten ve aralarında Ray-Ban, Miu Miu, Armani, Dolce & Gabbana, DKNY, Tiffany gibi ünlü markalara güneş gözlüğü üreten Luxotica için Glasses.com uygulamasını geliştirerek kullanıcıların, akıllı telefon kullanarak çok gerçekçi çizimlerle güneş gözlüklerini prova etmelerini sağlamıştı.
   
Uygulama, “En İyi Teknoloji Kullanımı” dalında 2014’te Cannes Lions Bronz Ödülü almıştı.
   
Anlaşmanın şartları açıklanmamış olsa da, Blippar CEO’su ve kurucusu Ambrish Mitra, birlikte çalıştığı her bir ticari marka için on milyonlar değerindeki ilişkileri sebebiyle Binocular’ın alım itibariyle kârlı olduğunu dile getirdi.
   
Bu yıl Mart ayında 45 milyon dolar yatırım alan Blippar, geçtiğimiz yıl Amsterdam merkezli artırılmış gerçeklik uygulaması Layar’ı da bünyesine katmıştı. Blippar’ın kullanıcı sayısı tüm dünyada 50 milyonu geçmiş durumda.

   
BLİPPAR TÜRKİYE CEO’SU ZEHRA ÖNEY

   
Blippar dünya hedefli büyüme stratejisi ile değerli satın almalar yaparak sağlam bir şekilde büyüyor. Son yapmış olduğumuz Binocular satın alımından sonra markaların deneysel pazarlama alanındaki eksiklerini tamamlayıp onlarla kurulmuş ilişkilerimizi sağlamlaştırmakla kalmayıp, Binocular’ın ürettiği etkileyici teknolojiyi de Blippar sayesinde geliştirme fırsatına sahip olduk. Böylece önümüzdeki günlerde Blippar Türkiye olarak birlikte çalıştığımız markalara “sanal prova” alanında daha fazla içerik sunma imkânına sahip olacağız. Bu uygulamalar bilhassa kişisel bakım ve moda markalarınn deneysel pazarlamada çok ileri teknolojileri kullanabilmeleri ve tüketicilerine gerçek bir deneyimi sunabilmeleri için önemli bir alt yapı olacaktır.





13:081.425
Değişim :  0,34% |  4,87
Açılış :  1.423  
Önceki Kapanış :  1.420  
En Yüksek
1.427
En Düşük
1.423
BIST En Aktif Hisseler13:08
KRDMA 7,26 72.535.261 % 10,00  
TKURU 269,50 1.003.110 % 10,00  
KSTUR 327,20 697.298 % 9,98  
KRDMB 7,41 45.794.568 % 9,94  
INVEO 109,10 65.263.198 % 9,92  
13:08 Alış Satış %  
Dolar 8,3130 8,3170 % 0,04  
Euro 10,0296 10,0356 % 0,40  
Sterlin 11,5389 11,5967 % 0,09  
Frank 9,1072 9,1621 % 0,43  
Riyal 2,2108 2,2218 % 0,03  
13:08 Alış Satış %  
Altın Ons 1.793 1.793 6,20  
Altın Gr. 479 479 1,79  
Cumhuriyet 3.112 3.159 45,00  
Tam 3.100 3.178 48,34  
Yarım 1.498 1.538 23,38  
Çeyrek 752 769 11,69  
Gümüş.Ons 26,71 26,74 0,23  
Gümüş Gr. 7,15 7,16 0,08  
B. Petrol 68,78 68,78 -0,18