`Sinaps` raflarda yerini aldı
08.05.2017 14:04Son güncelleme : 08.05.2017 15:20
Neden âşık oluruz? Neden ihanet ederiz? Sevgiliniz yoksa sahte çanta mı kullanıyor? Gerçekten olağanüstü bir okuma deneyimi.
Tren istasyonundasınız. Üniversiten o gün mezun olmuş ve bunu kutlamaya giden 5 masum gencin hayatını kurtarmak için, hemen yanlarında küçük ve tatlı kızıyla birlikte duran fedakâr bir tren raylarına itmeniz gerekiyor. Karar vermek için 5 milisaniyeniz var. Verdiğiniz karar size kahraman mı yapar, yoksa cani mi? Kitapta böylesi ilham verici pek çok soru ve bunların cevabı var.
Kararlarınız, kaderinizdir: Bu kitapta beynimizin ve kararlarımızın sıradışı hikâyesi var.
Akıllı insanlar neden aptalca hatalar yapar? Seçimlerinizde gerçekten özgür müsünüz? Beyniniz sizden habersiz mi karar veriyor? Önyargılı ve irrasyonel misiniz? Sürü psikolojisi kararlarımızda ne kadar etkili? Neden güce taparız? Diyetler neden işe yaramaz? Ödeyemeyeceğimiz kredileri neden alırız? Aşk ve nefret neden bu kadar birbirine yakındır? Arkaik propagandalar nasıl beynimizi bu kadar “aşırı” etkileyebiliyor? Ya mahalle baskısı? Nasıl partizan oluyoruz? Neden neden neden?
Sinaps kitabı, insan hayatının en önemli belirleyicilerinden olan kararlarımızı derinlemesine sorguluyor, olağanüstü örneklerle karşımıza çıkıyor. Eğlenceli anlatımı, anlaşılır dili, çarpıcı tespitleriyle düşünce dünyamıza gerçek bir hazine sunan bu kitap, daha iyi, daha öngörülebilir kararlar için sizi bekliyor.
Beyinbilim odağında karar bilimi, puslu mantığımız, eski beyni ikna etmek, özgür irade, karar hatalarımız, erkek ve kadın farklılıkları… Bu eşsiz kitap, üslubu ve harika sorularıyla da özgün bir eser. Harvard Business Review
Uğur Batı, anadamarda ilginç ve etkileyici bir alan yakalamış. Beyinbilim odağında kararlarımızın anatomisi konu edinilmiş. Aşk, nefret, kıskançlık, zenginlik ve her şey… The Bloomberg Businessweek
İlham verici bir adamdan ilham verici bir hikâye. En zor şeyi anlatıyor; zihnimizi ve kararlarımızı. Uğur’un tarzı, komik, duyarlı ve son derece sürükleyici. Beyinlerimizden en mükemmel biçimde faydalanmamıza yönelik en iyi yöntemleri basitleştirerek kararlarımızı anlatırken olağanüstü bir iş çıkarmış Batı. Bu kitabı herkes okumalı. Brand Map
YAZAR HAKKINDA
Doç. Dr. Uğur Batı, karar bilimi üzerine çalışan bir iletişim profesyoneli ve akademisyendir. Gerçekleştirdiği nöropazarlama araştırmaları ile New York Times, The Times gibi mecralarda yer almıştır. Harvard Business Review, Bloomberg Businessweek, Brand Map ve Milliyet.com.tr köşe yazarıdır. Kitapları: Reklamın Dili, Marka Yönetimi: Vazgeçme Çağında Yüksek Sadakat Markaları Yaratmak, Enneagram ile Kişilik Analizi, Kendine İyi Bak ve Dijital Oyunlar: Kendi Dünyanda Yaşa, Bizimkinde Oyna, Tüketici Davranışları ve Azraa-eel Menkıbeleri: Osmanlı Mahzeninden Hayal Et Hikâyeleri.