TOBB`den şirketlere Alibaba desteği!

22.06.2018 13:33

Son güncelleme : 23.06.2018 11:25

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, şirketlerin, dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Alibaba’ya üyeliklerini destekleyeceklerini belirterek, "Firmaların bu platformlara üye olmak için ödemeleri gereken bedelin ön finansmanını da TOBB yapacak." dedi.



AA

"E-İhracat Seferberliği Tanıtım Toplantısı", Ekonomi Bakanı Nihat  Zeybekci'nin katılımıyla TOBB Plaza'da gerçekleştirildi.
 
Bugün çok hayırlı bir işin başlangıcını yaptıklarını aktaran  Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı  Rifat Hisarcıklıoğlu, "Ekonomi Bakanlığımız, ihracatı artırmak üzere, E-ticaret  Sitelerine Toplu Üyelik Desteğini hayata geçirmişti. Şimdi de bu kapsamda,  bakanlığımızla birlikte, e-ihracat seferberliği başlatıyoruz." bilgisini  verdi.
 
Hisarcıklıoğlu, Dahilde İşleme Rejimi, KDV istisnası, Eximbank  kredileri gibi geleneksel yöntemlere, çağın ruhuna uygun yeni bir destek  programının daha eklendiğine işaret ederek, şunları kaydetti:
 
"Bu çerçevede bakanlığımız (Ekonomi Bakanlığı); firmalararası iş  birliklerini ve kümelenmeleri, küresel değer zincirlerine entegrasyonu ve cari  açığı azaltacak büyük yatırımları desteklemek üzere, devrim niteliğinde çok  sayıda yeni programı hayata geçirdi. E-ticaret Sitelerine Toplu Üyelik Desteği de  işte bu programın en yenilerinden. Bakanımıza, tüm bu yenilikçi icraatlarıyla,  Türk özel sektörünün gelişimine yaptıkları katkılardan dolayı şükranlarımı  sunuyorum."
 
"ALİBABA’YA ÜYELİK BEDELİNİN ÖN FİNANSMANINI TOBB YAPACAK"
 
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, bugün başlangıcını yaptıkları projenin  amacının, ülkeyi 500 milyar dolar ihracat hedefine yaklaştırdığını belirterek, bu  amaca TOBB'a bağlı oda/borsaların üyesi şirketlerin ihracat performanslarını  güçlendirerek ulaşacaklarını anlattı.
 
Bu kapsamda, şirketlerin, dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden  biri olan Alibaba’ya üyeliklerini destekleyeceklerine dikkati çeken  Hisarcıklıoğlu, firmaların bu platforma üye olmak için ödemeleri gereken bedelin  ön finansmanını TOBB'un yapacağını söyledi.
 
Hisarcıklıoğlu, sonrasında üyelik bedelinin yüzde 80'ini Ekonomi  Bakanlığı, geri kalan yüzde 20'yi ise Halkbank ve Vakıfbank'ın karşılayacağını  vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
"Böylece firmalarımız, herhangi bir bedel ödemeden, küresel pazar  yerlerine üye olabilecek. İşte bu adım, tam anlamıyla bir e-ihracat  seferberliğidir. Türkiye’nin 81 ilinde ve 160 ilçesinde bulunan odalarımız ve  borsalar sayesinde, milli bir seferberlik başlatıyoruz. Oda ve borsalarımızı bu  destekten faydalandırmak için, ülke çapında bu işi üstleneceğiz. Yurt dışına  satacak ürünü olan tüm firmalara kapımız açık. Özellikle daha önce hiç ihracat  yapmamış firmalarımızı bu projeyle birlikte ihracatla tanıştırmak, Türkiye’ye  binlerce yeni ihracatçı kazandırmak istiyoruz. KOBİ’lerimizin Türkiye’nin toplam  ihracatındaki yüzde 60’lık payını daha da yukarıya çıkarmayı hedefliyoruz."
 
"E-TİCARET SİTELERİNE GÜVEN DAMGASI VERMEYE BAŞLIYORUZ"
 
Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB olarak Türkiye’de e-ticaretin gelişmesi  için birçok başarılı faaliyet gerçekleştirdiklerine değinerek, "2016 yılında  'TOBB E-ticaret Meclisi'ni kurduk. Türkiye’nin önde gelen e-ticaret firmalarıyla  kamu kurumları arasında bir köprü görevi üstlendik. İki tarafın, e-ticareti  büyütecek politikaları birlikte tasarlayabilecekleri bir çatı oluşturduk. 2017  yılında 12 ilde 16 e-ticaret konferansı gerçekleştirdik. Bu konferanslarda on  binlerce KOBİ’ye ulaştık. Onlara, dijital çağın tehditlerini ve fırsatlarını  anlattık. KOBİ’lerin işlerini nasıl dijital ortama taşıyabileceklerini  gösterdik." diye konuştu.
 
Bir diğer önemli girişimlerinin, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın  yetkilendirmesiyle, önümüzdeki günlerde e-ticaret sitelerine güven damgası  vermeye başlayacaklarını belirten Hisarcıklıoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
 
"Güven damgası uygulamasıyla birlikte, tüketicilerin elektronik  mecralardan alışveriş yaparken karşılaştıkları güven eksikliğini gidermeyi  hedefliyoruz. Bugün de e-ihracat seferberliğini başlatıyoruz. Projenin  yararlanıcısı olacak şirketlerimiz, pazar yerlerine üye olarak milyonlarca  alıcıya kolaylıkla ulaşabilecekler. Elbette, pazar yerlerine üyelikle müşterilere  daha kolay ulaşabilir olmak, ihracat yapacağınız anlamına gelmiyor. Platformlar  üzerinden ihracat yapabilmek için, bu platformları etkin kullanmak gerekiyor. Bu  kapsamda, bu projenin bir parçası olarak, şirketlerimizin dijital mecralarda  kendilerini doğru konumlandırmalarını sağlamak için kitlesel bir eğitim  seferberliğini başlatıyoruz."
  
Hisarcıklıoğlu, projelerde yer alan pazar yerleriyle birlikte,  Türkiye’yi karış karış dolaşarak, firmalara e-ihracatın inceliklerini  anlatacaklarına dikkati çekerek, "Firmalarımızın yetkili personelini bu konuda  eğiteceğiz. Projemizin etkisini de düzenli aralıklarla takip edeceğiz. Üyelik  desteğinden faydalanan firmaların; platformları ne derece etkin kullandıklarını,  memnuniyet düzeylerini, platform üzerinden gerçekleştirdikleri ihracat miktarını  düzenli olarak ölçerek bakanlığımıza paylaşacağız." bilgisini verdi.
 
"ARTIK HİÇBİR ÜCRET ÖDEMEDEN İHRACAT YAPMAK MÜMKÜN HALE GELDİ"
 
Hisarcıklıoğlu, Türk müteşebbisinin, elinde numune çantasıyla, dilini,  kültürünü bilmediği ülkelere gidip, kapı kapı dolaşarak, ihracatı, 1980’de 3  milyar dolardan 2018’de 160 milyar dolara çıkardığına işaret ederek, "Müteşebbis  ruhumuz ve sahip olduğumuz cesaret bizi bu günlere getirdi. Ama artık eski dünya  yok." dedi.
 
Eski satış ve pazarlama yöntemlerini kullanarak, ihracat hedeflerine  ulaşılmasının mümkün olmadığını vurgulayan Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti:
 
"500 milyar hedefine ulaşmak için ihracat yaptığımız pazarları ve  ihraç ettiğimiz ürünleri çeşitlendirmeli, ihracatçı sayımızı da artırmalıyız.  Zira ihracatı ülkeler değil, firmalar gerçekleştirir. Türkiye 2023 ihracat  hedefine ulaşmak için ihracatçı sayısını artırmak zorunda. Bugün Türkiye’de  faaliyet gösteren 1,5 milyon girişimcinin, sadece 72 bini, yani yüzde 5’i  ihracatçı. 2007'de ihracatçı sayısı 48 bin iken, son 10 yılda hızlı bir artışla,  mevcut ihracatçıların yarısı kadar yeni ihracatçı, ekonomiye dahil oldu."
 
Bugün gelinen nokta itibarıyla 72 bin ihracatçının kendilerine  yetmediğini vurgulayan Hisarcıklıoğlu, şu bilgileri verdi:
 
"Örneğin, bize en yakın ekonomi olan İtalya’ya bakalım. Türkiye’nin  ulaşmak istediği 500 milyar dolar ihracat hacmini, İtalya 195 bin ihracatçıyla  yakaladı. Demek ki, Türkiye’nin 2023 ihracat hedefine ulaşabilmesi için ihracatçı  sayısını da üç kat artırmak gerekiyor. Geliştirmemiz gereken ikinci alan, ihraç  pazarlarımız. İhracatta ekseni büyütmek, ufkumuzu genişletmek zorundayız.
 
Şu an Türkiye’nin ihracat menzili yaklaşık 2 bin 900 kilometre. Ama  mesela Kore’ninki bunun iki katı kadar, tam 5 bin 700 kilometre. Hindistan içinse  bu menzil 6 bin 200 kilometre civarında. Küçücük İsrail’in ihracat menzili bile 5  bin 600 kilometre. Demek ki dış pazarlara ulaşabilmek için koşarken, bizim  nefesimiz ancak diğerlerinin yarısına yetiyor. Menzili dar olanın ufku da dar  olur. Menzili aşan, dünyanın nasıl bir yer olduğunu, menzili kısa olandan daha  iyi bilir."

E-ticaretin, bu ufku genişletmek için de çok önemli olduğunu kaydeden   Hisarcıklıoğlu, artık hiçbir ücret ödemeden ihracat yapmanın mümkün hale  geldiğini anlattı.
 
Hisarcıklıoğlu, eskiden malı başka ülkede satmak için dağıtımcı, bayi  gibi birkaç kademeden geçildiğini, şimdi ise bunların hepsinin ortadan kalkarak  bürokrasiyi bitirdiklerini vurgulayarak, sözlerini şöyle tamamladı:
 
"Doğrudan tüketiciye ulaşıyoruz. Mesela 2017’de Bayburt’tan ihracat  yapan firma çıkmamış. Şimdi Bayburt, tüm dünya ulaşabilecek. Artık, o meşhur  lezzeti Bayburt Tel Helva’sını, e-ticaretle 3 bin kilometre ötedeki Berlin'e, 14  bin kilometre mesafedeki Sydney’e rahatça pazarlayabileceğiz. İşte, etkin  kullanmamız durumunda, e-ihracat platformları, bunu başarmamızı sağlayacaktır.  Ekonomi Bakanlığımızın destekleriyle başlattığımız bu projenin, Türkiye’nin  ihracat tarihinde bir yeni bir sıçrama noktası olacağına inanıyorum."
 
Tanıtım törenine, Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, VakıfBank Genel  Müdürü Mehmet Emin Özcan, E-Glober Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ ve  Alibaba Türkiye Genel Müdürü Cüneyt Erpolat da katıldı.





18:051.445
Değişim :  -1,10% |  -16,03
Açılış :  1.448  
Önceki Kapanış :  1.461  
En Yüksek
1.456
En Düşük
1.438
BIST En Aktif Hisseler18:05
CEMAS 1,32 160.047.432 % 10,00  
SERVE 16,50 876.152 % 10,00  
ISGSY 17,77 36.260.716 % 9,96  
CANTE 5,59 148.076.126 % 9,82  
KARSN 4,41 531.819.085 % 8,35  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 8,2919 8,2981 % 0,22  
Euro 10,0685 10,0766 % -0,11  
Sterlin 11,6801 11,7387 % 0,28  
Frank 9,1306 9,1856 % -0,15  
Riyal 2,2019 2,2130 % 0,09  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.833 1.833 -4,70  
Altın Gr. 489 489 0,95  
Cumhuriyet 3.112 3.159 45,00  
Tam 3.100 3.178 48,34  
Yarım 1.498 1.538 23,38  
Çeyrek 752 769 11,69  
Gümüş.Ons 27,44 27,48 -0,16  
Gümüş Gr. 7,34 7,35 -0,01  
B. Petrol 68,66 68,66 -0,03