ABD`de mağaza satışları düştü online satışlar arttı

28.11.2016 07:29

Son güncelleme : 28.11.2016 10:03

ABD`de Şükran Günü ve Kara Cuma`da mağazaların satışları düştü, online satışlar ise arttı.



ABD'de tatil sezonunun başlangıcı olarak kabul edilen ve büyük indirimlerin yapıldığı Şükran Günü ve Kara Cuma günlerinde mağazaların satışları geçen yıla göre geriledi.

Internet üzerinden yapılan satışlar ise gerek Şükran Günü'nde gerekse Kara Cuma'da çift haneli rakamlarla arttı. Kara Cuma günü internet üzerinden satışlar ilk kez 3 milyar dolar sınırını aştı. 

RetailNext verilerine göre mağazalarda satışlar Şükran Günü ve Kara Cuma'da toplam yüzde 5,0 geriledi. ShopperTrak'a göre ise her iki günde de satışlar yüzde 1 düşüş gösterdi. 

Online satışlar ise Şükran Günü ve Kara Cuma'da yüzde 18 artarak 5,27 milyar dolar oldu. Sadece Kara Cuma'da online satışlar yüzde 21,6 artışla 3,34 milyar dolar olarak gerçekleşti.





18:0591.196
Değişim :  0,04% |  39,43
Açılış :  91.226  
Önceki Kapanış :  91.157  
En Yüksek
91.846
En Düşük
90.695