21.04.2024 01:41:16 Bankaların salgın sürecindeki mevzuata aykırı işlemleri cezasız kalmadı - Türkiye'nin bir numaralı finans ve ekonomi portalı uzmanpara.com.

Bankaların salgın sürecindeki mevzuata aykırı işlemleri cezasız kalmadı

02.06.2020 11:11

Son güncelleme : 02.06.2020 16:01

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), yeni tip corona virüs (Kovid-19) salgınıyla mücadele döneminde bankalara gelen şikayetleri cezasız bırakmazken, mayıs ayında bankalara toplam 121,7 milyon lira idari para cezası uyguladı.



AA

AA muhabirinin bankacılık kaynaklarından edindiği bilgiye göre  cezalara konu olan aykırı işlemleri 6 başlıkta yoğunlaşıyor.

Kaynaklar, kullanılan faiz hesaplamasının tüketiciyi koruma mevzuatına  aykırı şekilde kredinin efektif faiz oranını artırdığını ve sözleşme koşullarını  tüketici aleyhine ağırlaştırdığını ifade etti.

Müşterilere halihazırda tanımlanmış limitlerin makul bir gerekçe  olmadan kullandırılmadığının altını çizen bankacılık kaynakları, maaş hesaplarına  mevzuattaki sınır olan 1/4'ün üzerinde bloke konulması veya tahsilat  sağlanmasının da diğer bir aykırılık sebebi olduğunu dile getirdi.

Kaynaklar, 180 günlük takibe atma süresinden önce icrai süreç  başlatmanın, takibe atmanın ve tedbir koymanın da şikayete konulardan olduğunu  kaydetti.

Piyasa rayicinin üzerinde faiz oranları ve masrafların teklif  edilmesinin de BBDK'ya gelen şikayetler arasında olduğunu bildiren kaynaklar,  "Talep ve şikayetin dikkate alınmaması veya kredi talebi bulunan müşteriyi  vazgeçirici nitelik taşıyan çok sayıda engel çıkarılması da aykırılıklar arasında  bulunuyor." açıklamasında bulundu.

BDDK, 20 Mart’ta bankalara gönderdiği talimatla Kovid-19 salgını  döneminde bankaların müşterilere kolaylık sağlamasını istemişti.

BDDK, MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ÇÖZÜMÜ İÇİN TAKİPTE

BDDK Başkanı Mehmet Ali Akben'in 13 Nisan'da AA'ya verdiği röportajda,  vatandaşların ticari ve bireysel fark etmeksizin tüm taleplerini 7 gün ve 24 saat  esasına göre internet ve çağrı merkezi kanalıyla alabilecek ve bankalara  iletebilecek bir yapı oluşturduklarını belirtmişti.

BDDK 29 Mayıs’ta duyurduğu kararında "şikayetlere ilişkin inceleme  süreçleri kesintisiz devam etmektedir" ifadesine yer vermişti.

Müşteriler,  https://ebulten.bddk.org.tr/esikayet/ ve 0850 222 23 35  numaralı çağrı merkezi üzerinden şikayetlerini iletebiliyor. BDDK, müşteri  şikayetlerinin çözümü için takibini sürdürüyor.




'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4915 32,5004 % 0,08  
Euro 34,5977 34,6901 % -0,12  
Sterlin 40,0387 40,2394 % -0,46  
Frank 35,5546 35,7328 % 0,28  
Riyal 8,6287 8,6720 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,65 28,71 % 0,66  
Platin 934,17 937,32 % 0,66  
Paladyum 1.030,19 1.034,38 % 0,66  
Brent Pet. 87,24 87,24 % 0,66  
Altın Ons 2.391,52 2.392,09 % 0,66