`Direkt` kârı 2 yılda 150 şube kârına ulaştı

11.06.2015 08:51

Son güncelleme : 11.06.2015 09:32

Akbank’ın geliştirdiği ‘Akbank Direkt’ uygulamasının kârı iki yıl içinde 150 şube kârına ulaştı.



Akbank, geliştirdiği ‘Akbank Direkt’ uygulamasıyla mobil pazarında liderliğe oynuyor. Verilen bilgiye göre, Akbank Direkt’in kârı iki yıl içinde 150 şube kârına ulaştı. Öte yandan, Akbank Direkt Bankacılık kanallarından yapılan para transferi işlemlerinin son bir senede yüzde 32 arttığı, fatura işlemlerinin de yüzde 77 artış gösterdiği ifade edildi.

Konuyla ilgili olarak Akbank Direkt Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, “Türkiye’de son 2 yılda neredeyse yüzde 400 büyüyen mobil pazarın bankacılıktaki öncülüğünü yapan Akbank Direkt Mobil uygulamamız yaklaşık yüzde 600 büyüdü. Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmayı amaçlayarak geliştirdiğimiz, bankacılık işlemlerinin saniyeler içinde yapılabilmesini sağlayan Akbank Direkt Mobil uygulamamız bugün liderliğe oynuyor” dedi.

Son bir yılda Türkiye’de 3G abone sayısının yüzde 18 artışla 58 milyonu geçtiğine işaret eden Oğuz; “Türkiye'de akıllı telefon kullanımındaki hızlı artışa bağlı olarak, bugün direkt bankacılıkla tanışan müşterilerimizin yarısı mobil uygulamamızı kullanarak direkt bankacılık dünyasına adım atıyor. Son 1 yılda mobilden yapılan işlemler 3 kattan fazla arttı. Bu yıl içinde müşterilerimizin hizmetine sunduğumuz Akbank Direkt Serbest Hesap’ta şu an var olan hesapların yüzde 65’i Akbank Direkt üzerinden açılırken,  sadece yüzde 35’i şubeden açıldı”  dedi.

BİR MÜŞTERİ AYDA 76 İŞLEM YAPIYOR

Akbank Direkt Mobil’den bir ayda bir müşterinin ortalama 76 adet işlem yaptığını, Akbank Direkt İnternet için bu rakamın da ortalama yüzde 32’yibulduğunun altını çizen Orkun Oğuz, “Akbank Direkt Mobil kullanan müşterilerimiz daha fazla işlem yapıyorlar, daha gençler ve bankamızla daha derin bir ilişki kuruyorlar. Bir müşterimiz Akbank Direkt Mobil’e ayda 15-20 defa girerken İnternet bankacılığına ayda 6-7 defa giriyor. Biz de bu nedenle daha fazla müşterimizin Akbank Direkt Mobil’i kullanmasını istiyoruz ve bu nedenle de müşterilerimize kullanıcı deneyimi yüksek, saniyeler içerisinde bankacılık işlemlerini yapabilecekleri bir hizmet sunmak için çalışıyoruz. ” dedi ve şu bilgileri verdi:

“Dijital bankacılıkla tanışan müşterilerimizin yüzde 50’si mobil uygulamamızı kullanarak Akbank’ın direkt bankacılığını kullanmaya başlıyor ve sonrasında sadece mobil uygulamamızı kullanarak devam ediyorlar. Mobil bankacılık alanındaki yenilikçi çalışmaları, alanında en iyi uzmanlardan oluşan bir ekip ile aralıksız sürdürüyoruz. Toplam 60 kişiden oluşan teknik ekiplerimiz, 45 terabayt kapasiteli 90 adet gelişmiş bilgisayarla günlük ortalama 9-10 saat çalışıyor.”

HARVARD BUSİNESS SCHOOL’DA VAKA ÇALIŞMASI…

2013 yılından itibaren Akbank Direkt’in 2 yılda göstermiş olduğu dikkat çekici hızlı gelişim, 2014 yılında GSMA’den alınan “En İyi Akıllı Telefon Uygulaması” ödülü Harvard Business School’un da ilgisini çekerek,  Akbank Direkt’in Harvard Business School’da  vaka çalışması olarak okutulmasına karar verildi.

Orkun Oğuz konuyla ilgili olarak, “Çalışma kapsamında Türkiye’nin en büyük ve en prestijli bankalarından biri olan Akbank’ın gelişiminden kısaca bahsedildikten sonra, dijital dönüşüm ekseninde finans ve bankacılık sektörü Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Suzan Sabancı Dinçer ve Genel Müdürümüz Hakan Binbaşgil’in görüşleri ile değerlendiriliyor, diğer iş birimi GMY’lerince Akbank’ın nasıl değiştiği ve gelecek dönem ile ilgili görüşlerine yer veriliyor” dedi ve sözlerine şöyle devam etti:

“Çalışmanın özünde ise hangi stratejik kararlar ışığında Direkt Bankacılık’ın geliştiği, servis ve ürünleri, Türkiye’deki regülasyonların gelişimi yönlendirmesi ve kârlılığa etkisine dikkat çekiliyor. En son bölümde ise bundan sonraki sürecin Akbank Direkt için nasıl gelişebileceği kısaca değerlendiriliyor ve alınması gereken stratejik karar tartışmaya açık bırakılıyor. Harvard Business School öğrencilerine örnek vaka olarak okutulacak olan “Akbank: Dijital Bankacılık Alternatifleri” çalışması ile Akbank Direkt’in sıra dışı gelişimi sektöre de örnek olacak.”

APPLE WATCH’A ÖZEL UYGULAMA

Akbank Direkt’i teknolojideki gelişimin bir adım önünde konumlandırdıklarını vurgulayan Orkun Oğuz, Akbank olarak, giyilebilir teknolojiye yatırım yaptıklarını ve bankacılık işlemlerini akıllı saatlere taşıdıklarını hatırlatarak, “Henüz Türkiye'de satışı başlamayan Android Watchphone için bir uygulama geliştirmiştik. Benzer şekilde, bu sene bankacılık alanında en kapsamlı saat uygulaması olan Akbank Direkt Apple Watch uygulamasını da, Apple Watch’un piyasaya sürülmesinden önce hazırlayıp App Store’a yükledik. Müşterilerimiz Apple Watch’larını satın aldıkları anda Akbank Direkt uygulamasını saatlerine indirip hemen kullanmaya başlayabilecekler” dedi.

Görüntülü görüşmenin dijital bankacılık kanallarımızda çok ilgi görmesi, görüntülü görüşmeyi fiziksel noktalara taşıma fikrini doğurdu ve temel bankacılık hizmetlerini, Akbank Görüntülü Bankacılık Noktaları’nda yüz yüze gerçekleştirebilme imkanını sunduk. Akbank Görüntülü Bankacılık Noktası’nın açıldığı günden bu yana müşterilerine bireysel kredi kullandırmasının dışında, Banka ve Kredi Kartı, Artı Para, Fatura Talimatı, Hesap Açma gibi ürün satışına yönelik işlemler gerçekleşti” diye sözlerine devam eden Oğuz, “Tüm bu çabalarımızın somut sonuçlarını çok yönlü aldık ve almaya devam ediyoruz. Her şeyden önce, teknolojideki yeniliklerimiz ilgi odağı oluyor ve her geçen gün daha çok müşteri kazanıyoruz” dedi ve şöyle devam etti:

“Akbank Direkt Mobil üzerinden kârlılığımızı artırıyoruz; Akbank Direkt üzerinden yarattığımız kâr 2 senede 150 şubenin kârına ulaştı. Bu rakamlar bizi gururlandırıyor ve çalışmalarımıza daha da şevkle devam etmemizi sağlıyor. Müşterilerimizin en iyi deneyimle, mobil haldeyken bankacılık işlemlerini saniyeler içinde yapabilmeleri için bundan sonra da çalışmalarımızı aralıksız sürdüreceğiz ve ilkleri yapmaya devam edeceğiz.”

MOBİL BANKACILIĞA İLGİ ARTIYOR

Bu arada, Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre, mobil bankacılık yapmak üzere sistemde kayıtlı olan ve en az bir kez giriş işlemi yapmış müşteri sayısı Mart 2015 itibariyle 12 milyon 578 bin kişi. Bunların 8 milyon 139 bini (yüzde 65’i) Ocak-Mart 2015 dönemi içerisinde en az bir kez giriş işlemi yapmış. Son bir yıl içerisinde en az bir kez giriş işlemi yapmış mobil bankacılık müşteri sayısı ise 10 milyon 375 bin kişi.
 

Ocak-Mart 2015 döneminde mobil bankacılık ile gerçekleştirilen 2 milyon 963 bin adet yatırım işleminin hacmi yaklaşık 30 milyar TL oldu.
 
Ocak-Mart 2015 dönemi itibariyle, mobil bankacılık hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlemlerin toplam adedi 52 milyon, tutarı ise yaklaşık 98 milyar TL olmuştur. EFT, havale ve döviz transferi işlemlerini kapsayan para transferleri işlemleri, finansal işlem hacminin yüzde 57’sini oluşturdu.




18:051.124
Değişim :  0,41% |  4,61
Açılış :  1.129  
Önceki Kapanış :  1.120  
En Yüksek
1.135
En Düşük
1.124
BIST En Aktif Hisseler18:05
ISBIR 2.852,00 3.192.890 % 10,00  
YBTAS 18.813,30 1.900.717 % 10,00  
MERKO 9,02 48.810.511 % 10,00  
CEMTS 14,96 245.603.747 % 10,00  
ATSYH 2,75 1.729.279 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 7,6561 7,6604 % 0,46  
Euro 8,9002 8,9266 % 0,26  
Sterlin 9,7452 9,7941 % 0,59  
Frank 8,2234 8,2730 % 0,36  
Riyal 2,0386 2,0488 % 0,58  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.861 1.861 -6,79  
Altın Gr. 459 459 0,89  
Cumhuriyet 3.052 3.098 8,00  
Tam 3.036 3.112 9,33  
Yarım 1.467 1.505 4,51  
Çeyrek 736 753 2,26  
Gümüş.Ons 22,88 22,91 -0,25  
Gümüş Gr. 5,64 5,65 -0,03  
B. Petrol 41,84 41,84 -0,10