Yerli otomobille ilgili önemli açıklama

30.04.2019 14:35

Son güncelleme : 02.05.2019 07:20

Türkiye`nin Otomobili Girişim Grubu Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş, "Biz Türkiye için Türkiye`nin hamuruyla, fikri ham maddesiyle ama küresel ortamda rekabet edebilecek bir otomobille başladık ve otomobilden fazlasını yapmak üzere yola çıktık. Ve farklılaşacağımız nokta da budur" dedi.



AA

"Yarının Kurulması-Hedef 2023" başlığıyla 2002'den beri  gerçekleştirilen ve bu yıl "Geleceğin Hikayesi: Yarının Hikayesi Bugünden  Yazılır" temasıyla düzenlenen Forum İstanbul 2019, ikinci ve son gününde devam ediyor.

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, etkinlik kapsamında düzenlenen "Geleceğin Endüstrisini Kurmak  İçin Sürecin Neresindeyiz?" başlıklı oturumda yaptığı sunumda, sanayi  devrimlerinin tarih boyunca toplumun derinliklerine kadar inen değişiklikleri  tetiklediğini dile getirdi.

Otomobil açısından bakıldığında teknolojilerin değişmesiyle enerjide,  ulaşımda, mobilitede ve iletişimde çok önemli değişimlerin olduğunu dile getiren  Karakaş, şunları söyledi:

"İlk sanayi devrimiyle buhar makinasının icadıyla buharla çalışan  otomobiller çıktı. İkinci sanayi devrinde özellikle otomasyonun devreye  girmesiyle malum Ford'un T Model aracı ilk seri olarak üretilen araçtı ve daha  sonra buhardan, kömürden, elektrik ve petrole dönüşü görüyoruz.

Bununla birlikte içten yanmalı motorların artık otomobillerden  uçaklara kadar yayıldığını görüyoruz. Daha sonra 3'üncü sanayi devriminde  elektronikle beraber otomasyonun çok ciddi boyutlara ulaştığını ve özellikle  otomotiv sektöründe de otomotivin tüm dünyaya yayılmasını sağladığını  söyleyebiliriz."

Karakaş, otomotiv teknolojisin çoklu boyutta uzmanlıklar  gerektirdiğini ve bu uzmanlıkların artık otomobil fabrikasında veya teknoloji  kullanılan her yerde çok önemli hale geldiğini dile getirdi.

4'üncü sanayi devriminde özellikle dijitalleşmeyle, nesnelerin  internetiyle beraber, yeni iş imkanlarının ortaya çıktığını aktaran Karakaş,  "Baktığımızda her yenilik, sanayideki her gelişme rekabetçiliği artırıyor. Çünkü  verimliliği artırıyor. Verimlilik ve rekabetçilik arttığı zaman refah artıyor.  Dolayısıyla herkesin temel motivasyonu refahını artırmak için, verimliliğini  artırmak ve verimliliğini artırmak için de yeni teknolojiler geliştirmek." dedi.

"OTOMOBİLİ ARTIK SADECE A NOKTASINDAN B NOKTASINA GİDEN BİR  ARAÇ DEĞİL"

Karakaş, dördüncü sanayi devriminin rekabetçilik ile verimliliği  artırabileceğini, üretim maliyetleri düşürebileceğini, güvenlik ve kalite  çıktılarının iyileştirebileceğini söyledi.

Araçların artık sadece bir taşıma aracı olmadığına işaret eden  Karakaş, "Günümüzün otomobili artık sadece A noktasından B noktasına giden bir  araç değil. Her geçen gün akıllı bir cihaza, bir bilgisayara dönüşüyor. Çünkü  nesnelerin internetiyle aracın içerisindeki her türlü alt komponentleri, alt  sistemleri dahi çevresiyle iletişime geçebiliyor." ifadelerini kullandı.

"OTOMOTİV ELEKTRİKLİ ARAÇLARLA ÇOK FARKLI BİR YERE GELECEK"

Panelin ardından bir katılımcının "İşinizi bırakıp neden Türk otomobil  projesinin başına geçtiniz?" şeklindeki sorusunu yanıtlayan Gürcan, şunları  kaydetti:

"Birincisi tabii ki her şey bir hayalle başlar. Ben yıllar önce Bosch  Türkiye’nin Genel Müdürü ve TAYSAD'ın yönetim kurulu üyesiyken, sürekli ‘Biz  Türkiye’de neden kendi markamızla bir otomobil üretemiyoruz? diye sorardık. Ama o  zaman şartlarının uygun olmadığının da farkındaydık. Şimdi ne değişti? Şu  değişti; 10 sene içerisinde otomotiv el değiştirecek çünkü tüm dünyada otomotiv  sektörü ciddi bir değişim içerisinde. Yakın bir gelecekte, 100 senedir otomotiv  teknolojisine sahip şirketlerin elindeki yetkinlikler ve tecrübelerin çok fazla  bir kıymeti kalmayacak.

Çünkü otomotiv elektrikli araçlarla çok farklı bir yere gelecek.  Bağlantılı araçlarla bir akıllı cihaza, otonom araçlarla bir yaşam alanına  dönüşecek. 2035'in projeksiyonunu şu an yaptığımız zaman ki otomotivin kendisi  çok kârlı sektör değildir, 2035'e baktığınızda kârın çok büyük bir kısmının  mobilite ekosistemi olarak tabir ettiğimiz bağlantılı araçlarla, otonom araçlarla  olan iş potansiyelinden geleceğini görüyoruz. Bunu kurgulayabilmek için şimdiden  yola koyulmak lazım."

"YOLA ÇIKMADAN ÖNCE 2 BİN KİŞİYLE GÖRÜŞTÜK"

Karakaş, dünyanın ve Türkiye'nin önünde bu alanda bir fırsat  bulunduğuna dikkati çekerek, şunları söyledi:

"Türkiye'nin 50 yıldan beridir de klasik otomobilde tecrübe sahibi  olduğunu düşündüğümüz zaman biz Türkiye'nin gençleriyle Türkiye'nin dinamiğiyle  ve küresel anlamdaki yetkinliklerle ciddi bir değer yaratabiliyorsunuz. Biz 8  kriter belirledik. Dünyada otomobil üretmek isteyen, mobilite ekosistemi yaratmak  ve oluşturmak isteyen birçok şirket var ama yapamıyorlar. Çünkü bu işin başarısı  için gerekli 8 kriterin hepsini eş zamanlı uygulayamıyor veya aynı anda yerine  getiremiyorlar. Başarı için ilk temel kriter bir fırsatın olması, doğru zamanda  doğru yerde, doğru ekiple doğru yetkinlikte olmak, ki bu şartların hepsi bizde  mevcut.

İkincisi Küresel rekabet gücüne sahip bir marka yaratmak ve hedeflenen  pazar payına ulaşmak için gerekli ürün portföyünü oluşturmak, bir araçla değil  seçim potasına girmek için en az 3-5 araçla pazarda olmak. Maliyet hedefini ve  araç başına hedeflenen karlılığı yakalamak. Ülkemize ait fikri mülkiyet hakları  ortaya çıkarmak. Konusunda uzman çok yönlü kişilerden oluşan bir takım ve müşteri  odaklı, çevik ve özerk yapısı olan bir organizasyon yaratmak. Dünya  standartlarında kalite yakalanması bir yana bu hedef de aşılarak beklentilerin  üzerinde olumlu sürprizler yapmak. Akıllı araç ile akıllı nesnelerin bağlantısı.  Otonom sürüş ile 3. Yaşam alanına dönüşmesi ve mobilitenin sadece ulaşım olmaktan  çıkıp nesnelerle bağlantılı bir servis haine dönüşmesi, yani bir ekosistem ortaya  çıkarmak ve son olarak uzun soluklu kararlılık ve yatırım gücünü ortaya koymak."

Yola çıkmadan önce 2 bin kişiyle görüştüklerini belirten Karakaş,  "10’un üzerinde "focus grup" çalışmasıyla Türk insanın neler beklediğini bunu  aracımıza nasıl yansıtabileceğimizi, aracın tasarımında çizgilerinde bunu nasıl  ön plana çıkabiliriz diye konuştuk. Yani biz Türkiye için Türkiye'nin hamuruyla,  fikri hammaddesiyle ama küresel ortamda rekabet edebilecek bir otomobille  başladık ve otomobilden fazlasını yapmak üzere yola çıktık. Ve farklılaşacağımız  nokta da budur." şeklinde sözlerini tamamladı.





18:051.193
Değişim :  1,04% |  12,30
Açılış :  1.185  
Önceki Kapanış :  1.180  
En Yüksek
1.194
En Düşük
1.183
BIST En Aktif Hisseler18:05
ALCTL 32,78 147.515.392 % 10,00  
ATAGY 4,18 10.868.941 % 10,00  
ITTFH 9,13 372.780.482 % 10,00  
TKURU 357,50 42.590.054 % 10,00  
DAGHL 17,71 35.891.640 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 7,9331 7,9347 % 0,03  
Euro 9,2915 9,3132 % 0,19  
Sterlin 10,2183 10,2696 % 0,01  
Frank 8,6366 8,6886 % -0,15  
Riyal 2,1094 2,1200 % -0,07  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.899 1.899 -9,85  
Altın Gr. 484 484 -3,00  
Cumhuriyet 3.212 3.260 8,00  
Tam 3.197 3.277 11,87  
Yarım 1.545 1.585 5,75  
Çeyrek 775 793 2,87  
Gümüş.Ons 24,12 24,14 -0,17  
Gümüş Gr. 6,15 6,16 -0,04  
B. Petrol 42,80 42,80 -0,36