Akbank/Oğuz: Geleneksel yapımız, aile şirketlerinin kurulup, gelişmesine çok uygun koşullar oluşturuyo

27.04.2016 13:27
Akbank/Oğuz: Geleneksel yapımız, aile şirketlerinin kurulup, gelişmesine çok uygun koşullar oluşturuyo



Akbank’ın Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi EDU ile
birlikte yürüttüğü, Türkiye’deki başarılı aile şirketlerinin iş
hayatına ilişkin deneyimlerinin ve uzman görüşlerinin paylaşıldığı
“Aile Şirketleri için Sürdürülebilir Başarının Anahtarları”
araştırması, aile şirketlerine gelecek dönem stratejilerini
belirlerken kılavuzluk edecek.
Akbank’ın, aile şirketlerinin kurumsallaşma ve sürdürülebilir olma
yolculuğunda yardımcı olmak amacıyla, Sabancı Üniversitesi Yönetici
Geliştirme Birimi EDU, Deloitte ve TAİDER Aile İşletmeleri Derneği
işbirliğiyle hazırlanan “Aile Şirketleri için Sürdürülebilir Başarının
Anahtarları” araştırması, düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuna
açıklandı. Aile şirketlerine bir rehber niteliği taşıyan araştırmada,
Sabancı Üniversitesi EDU’nun Türkiye’deki başarılı 15 aile şirketiyle
yaptığı görüşmelerin sonuçları, yorumları ve uzman değerlendirmeleri
yer alıyor. Deloitte’un, araştırmaya katılan aile şirketleri ile
yapılan görüşmeleri derleyerek ve yorumlayarak yaptığı analizleri
içeren araştırma kitap, Akbank Aile Şirketleri Akademisi’nde bir
kaynak kitap olarak kullanılmaya başlanacak.
Aile şirketleri için “sürdürülebilir başarı, aile şirketlerinde
yönetim kademelerinin yapılandırılması, halefiyet planları, aile
şirketlerinde nepotizm” gibi konularda kılavuz kaynak niteliğindeki
“Aile Şirketleri İçin Sürdürülebilir Başarının Anahtarları”
araştırmasının tanıtımının yapıldığı basın toplantısında, Aile
Şirketleri Akademisi’nin 5. dönem mezunlarının sertifikaları da
dağıtıldı.
Akbank KOBİ Bankacılığı’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bülent
Oğuz, Türkiye’de aile şirketlerinin girişimcilik habitatında çok
önemli yeri bulunduğuna işaret ederek, “Geleneksel yapımız, aile
şirketlerinin kurulup, gelişmesine çok uygun koşullar oluşturuyor.
Ancak, yalnızca Türkiye’de değil, hemen hemen tüm dünyada genel olarak
aile şirketlerinin çok uzun ömürlü olmadıkları da bir gerçek” dedi ve
ekledi: “Türkiye İstatistik Kurumu ve İstanbul Ticaret Odası'nın
verilerine göre, sisteme kayıtlı tüm şirketlerin yüzde 95’i aile
şirketi. Bunların arasında KOBİ’lerin ise yüzde 98.8’i aile şirketi.
Buna göre aile şirketlerinin ortalama ömrü 25 yıl. Bu aile
şirketlerinin ise sadece yüzde 30’u ikinci kuşağa, yüzde 12’si üçüncü
kuşağa geçebiliyor. Dördüncü kuşağa geçebilenlerin oranı yüzde 3'te
kalıyor. Aile şirketlerinin birçok çöküş nedeni var elbette yüzde 80
gibi çok önemli bir bölümünde bu neden ailevi konularda alınan
kararlar olarak tanımlanıyor. Yalnızca yüzde 20’si ticari konular
nedeniyle çöküyor.”
Konuşmasını, “Biz de Akbank olarak ülke ekonomisi için çok önemli
değerler olduklarını düşündüğümüz aile şirketlerinin, deneyimleriyle
birlikte ekonomik kalkınmaya destekleri sürebilsin diye harekete
geçtik” diye sürdüren Oğuz, “Sabancı Üniversitesi ile birlikte aile
şirketlerinin yeni kuşaklarda da devam etmesini sağlamak amacıyla
"Aile Şirketleri Akademisi" programını oluşturduk. Sabancı
Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi'nin yanı sıra Deloitte ve
Pekin & Bayar'ın da katkılarıyla ilk olarak 2014 yılında
düzenlediğimiz programda 5. dönem mezunlarını da verdik” dedi ve şöyle
devam etti: “Eğitim programlarımız bir yandan sürerken, bir yandan da
Sabancı Üniversitesi, Deloitte ve TAİDER Aile İşletmeleri Derneği ile
birlikte, ‘Aile Şirketleri Araştırması’ yaptık. Her şeyden önce aile
şirketlerinin sürdürülebilir olmaları konusunda başta aile
şirketlerine yol gösterebilecek bir çalışma yapmak istedik. Diğer
araştırma/anketlerden farklılaşması amacıyla çalışmayı uzun yıllardır
faaliyette olan, başarısını kanıtlamış aile şirketleri ile yürüttük
dolayısıyla araştırmada onların görüş ve tecrübelerinin önemli bir
yeri bulunuyor. Sabancı Üniversitesi EDU ve TAİDER’in gerçekleştirdiği
görüşmelerin ardından Deloitte görüşme sonuçlarını harmanlayıp analiz
ederek çözüm önerileri getirdiği bir doküman oluşturdu.”
Sabancı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nihat Berker, “Sabancı
Üniversitesi olarak eğitim hayatımıza başladığımız günden bu yana,
üniversite-iş dünyası işbirliklerine büyük önem veriyoruz. Bu
doğrultuda ekonominin yükselen değerinin KOBİ'ler, girişimciler ve
dolayısıyla aile şirketleri olduğuna inanarak, büyük sanayi
kuruluşları ile gerçekleştirdiğimiz işbirliklerinin ve eğitim
çalışmalarının yanı sıra, bu yapılarla da sıkı ilişkiler içinde olmayı
hedefliyoruz. Bizim için Sabancı Üniversitesi'nde üretilen, topluma,
ekonomiye, bilime, kültüre katma değer sağlayacak ürün ve fikirlerin
topluma ulaşmasında en önemli yol, iş dünyası ve sanayi ile yaptığımız
işbirlikleri. Yine aynı şekilde girişimcilik de Sabancı Üniversitesi
için vazgeçilmez konulardan biri. Biz aile şirketlerini Türkiye'yi
geleceğe taşıyacak birer girişim olarak biliyoruz. Gelecek günümüzden
çok farklı olacak. Aile şirketleri de geleceği hem tanımlayacak, hem
ayak uyduracak. Bugün tanıtılan araştırma ve raporun aile şirketlerine
Türkiye'nin ge leceğinde yer alma konusunda yol haritası olacağını
düşünüyorum. Son olarak, insanlarımızın gelecekte daha etkin ve mutlu
olmasını diliyorsak bunun için aile şirketlerini ayakta tutmalıyız.
Unutmayalım ki gelecek çok hızlı geliyor ve ancak hazır olan gelecekte
ayakta kalır.” dedi.
Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi, EDU Direktörü
Cüneyt Evirgen "Aile şirketlerinde nesiller boyu sürdürülebilir
başarının anahtarı hem işi hem de aile ilişkilerini zamanında ve
gelecek hedeflerine uygun olarak kurumsallaştırmaktan geçiyor. Akbank
Aile Şirketleri Akademisi programına katılan aile şirketleri
kurumsallaşma yolunda değerli bir adım atıyor. Sabancı Üniversitesi
Yönetici Geliştirme Birimi, EDU olarak bu adımı “Aile Şirketleri
Araştırması”yla destekleyerek aile şirketlerine gelişim
yolculuklarında bir kılavuz sunmayı amaç edindik. Birlikte yaratmak ve
geliştirmek misyonumuzla Türkiye ekonomisinin temelini oluşturan aile
şirketlerine katkıda bulunmaktan memnuniyet duyuyoruz." şeklinde
konuştu.
Basın toplantısında söz alan Deloitte Başhukuk Müşaviri Lerzan
Nalbantoğlu “Sürdürülebilir büyümeyi ve kurumsallaşmayı hedefleyen
aile şirketlerine yol göstermesi amacıyla yaptığımız bu çalışmada,
Türkiye'deki aile şirketlerinin sürdürülebilir başarıyı yakalayabilmek
adına uyguladıkları yöntemlerin ve süreçteki eksikliklerin saptanması
hedeflenmiştir. Türkiye ekonomisi içerisinde milli gelirin yaklaşık
%90’ını üreten aile şirketlerinin yapıları ve aile bireylerinin
birbirlerine olan bağlılığı, hızlı karar alabilmeyi ve esnekliği
sağlarken aynı aile ilişkileri şirketlerin hayatının sonlanmasına
sebep olacak çatışma ve krizleri de doğurabiliyor. Finansal yapı ve iç
kontrol ortamının yetersizliği nedeniyle ortaya çıkan dezavantajlar,
güçlü insan kaynağına ulaşmada ve elde tutmada yaşanan zorluklar,
markalaşamama sorunu ve inovasyona uyum sağlayamama gibi etkenler,
aile şirketlerinin önünde önemli engeller olarak karşılarına çıkıyor.
Bu nedenle aile şirketlerinin, büyümeyi ve sürdürülebilir bir başarıyı
yakalayabilmeleri için, aile yapılarına sadık kalarak iş yapış
şekillerini ve yaklaşımlarını yeniden tanımlamaları gerekiyor. Aile
şirketlerinin işleyişi ve üyelerin görev tanımlarını, sorumluluklarını
ve devir süreçlerini düzenlemeye yardımcı olan aile konseyi, halefiyet
planı, aile anayasası, hissedarlar sözleşmesi gibi unsurlardan
faydalanmaları kurumsallaşmaya yönelik yapı ve süreçlerin
tasarlanması, iç kontrol ve iç denetim mekanizmalarının oluşturulması
kritik önem taşıyor.” diye konuştu.
TAİDER Aile İşletmeleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sumer Tömek
Bayındır da konuşmasında, aile işletmelerinin Türkiye ekonomisindeki
önemine dikkat çekerek, “Ülkemizdeki aile şirketlerinin özgün
gereksinimleri ve sürdürülebilirlik arayışlarını destekleyen yönetim
ilkeleri geliştirmeleri ve deneyimlerini bir güven ortamı içinde
paylaşmalarına olanak sağlamak üzere TAİDER Aile İşletmeleri
Derneği’ni 2012 yılında İzmir’de kurduk. Bugün farklı sektörlerden,
farklı yapılara sahip aileler, İzmir merkezimiz ile İstanbul, Bursa ve
Ankara temsilciliklerimizde yapılan toplantılarda fayda
sağlayabilecekleri pek çok yeni bilgiye ulaşabiliyor, yapılan
paylaşımlar ile kendi ailelerinde ve işletmelerinde önemli olanın ne
olduğuna dair farkındalıklarını artırıyorlar. Paydaşı olmaktan
memnuniyet duyduğumuz “Aile Şirketleri için Sürdürülebilir Başarının
Anahtarları” araştırmasının sonuçlarının da benzer bir şekilde
ailelere ve işletmelerine başarılı örneklerden öğrenme olanağı
sunacağına inanıyorum.” dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey





'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5799 32,5962 % 0,37  
Euro 34,7723 34,8017 % 0,20  
Sterlin 40,0856 40,2865 % -0,35  
Frank 35,5819 35,7603 % 0,36  
Riyal 8,6282 8,6715 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,60 28,63 % 0,66  
Platin 931,12 932,68 % 0,66  
Paladyum 1.020,95 1.024,26 % 0,66  
Brent Pet. 87,25 87,25 % 0,66  
Altın Ons 2.394,41 2.394,77 % 0,66