Anadolu Efes'in konsolide satış hacmi 2016 yılında %1,5 oranında artarak 87,5 mhl seviyesine ulaştı

16.01.2017 06:34



Anadolu Efes'in konsolide satış hacmi 2016 yılında beklentiler
doğrultusunda %1,5 oranında artarak 87,5 mhl seviyesine ulaştı.
Şirket'ten konu ile ilgili KAP'a yapılan açıklamada şu bilgiler
verildi:
"ANADOLU EFES KONSOLİDE

Meşrubat ve uluslararası bira operasyonlarının önemli katkılarıyla
Anadolu Efes 2016 yılının son çeyreğinde geçtiğimiz yıla göre %4,5
gibi güçlü bir konsolide satış hacmi büyümesi elde etmeyi başarmıştır.
Böylece, konsolide satış hacmi 2016 yılında beklentilerimiz
doğrultusunda %1,5 oranında artarak 87,5 mhl seviyesine ulaşmıştır.

BİRA GRUBU

Toplam bira satış hacimleri bir önceki çeyrekte gerçekleşen güçlü
büyümenin ardından dördüncü çeyrekte de %3,0 büyüyerek 2016 yılındaki
hacim düşüşünü daha da yavaşlatarak %3,8 seviyesine getirmiştir. Bu
sonucun elde edilmesinde esas olarak uluslararası bira
operasyonlarının, özellikle de Rusya'nın, sene başında paylaşılan
beklentilerin üzerinde performans göstermesi etkili olmuştur. Ukrayna
hariç tutulduğunda, toplam bira satış hacimleri düşük tek haneli düşüş
beklentimizle uyumlu olarak %2,6 seviyesinde küçülmüştür.

TÜRKİYE BİRA OPERASYONLARI

Türkiye bira operasyonlarımızın satış hacmi geçtiğimiz yıla göre
%9,9 azalışla 6,0 mhl seviyesinde gerçekleşmiştir. Planlanandan erken
uygulanan %10 oranındaki enflasyonun üzerindeki ÖTV artışı Aralık ayı
satışlarının yavaşlamasına neden olmuş ve 2016 yılı hacimleri
beklentilerimizin altında kalmıştır.
2016 yılında Türkiye bira pazarının düşük tek haneli daraldığı
tahmin edilmektedir.
Önceki çeyreklerde bahsetmiş olduğumuz zorlu pazar koşulları yılın
son çeyreğinde artan politik ve makroekonomik zorluklarla devam ederek
tüketici güveninin zayıflamasına neden olmuştur. Buna ek olarak,
sonuncusu 2017 yılının Ocak ayında beklenmesine karşılık 2016 yılının
Aralık ayında uygulanan, gerek Ocak gerekse Aralık döneminde
enflasyonun üzerinde gelen ÖTV artışları ile biranın satın
alınabilirliği de olumsuz etkilenmiştir. Yeni lansmanlar ve
relansmanlarla optimize edilen bir portföyle tüketicileri yeni
tatlarla buluştururken aynı zamanda satın alınabilirliği de ele alan
marka stratejimiz sayesinde son üç çeyrekte düşüş hızında yaşanan
yavaşlama 2016 yılının son çeyreğine de yansımıştır. Böylece, Türkiye
bira operasyonlarımızın yurtiçi satış hacmi 2016 yılının dördüncü
çeyreğinde geçtiğimiz yıla kıyasla %5,9 düşüşle 1,3 mhl seviyesinde
gerçekleşmiştir.

ULUSLARASI BİRA OPERASYONLARI

Uluslararası bira operasyonlarımızın konsolide satış hacimleri
ülkelerde devam eden tüm makroekonomik ve jeopolitik zorluklara rağmen
beklentilerimizin önemli derecede üzerinde bir performans gösterek
2016 yılının dördüncü çeyreğinde %8,1 oranında dikkat çekici bir
büyüme göstermiştir. Dolayısıyla, EBI'nın konsolide satışları 2016
yılında %0,9 oranında düşüşle 13,9 mhl seviyesinde gerçekleşerek 2015
yılına göre yataya yakın bir performans göstermiştir. Bununla
birlikte, Ukrayna hariç bakıldığında ise uluslararası bira
operasyonlarımızın hacmi 2016 yılında %0,8 oranında büyüme göstermeyi
başarmıştır.
Rusya bira pazarının beklentilerin üzerinde bir performans
kaydetmesinde iyileşen makroekonomik şartların tüketici güvenini
desteklemesi kadar ikinci ve üçüncü çeyrekte mevsim ortalamalarının
üzerinde seyreden hava sıcaklıkları da etkili olmuştur. Son olarak,
PET ambalajların boyutlarına yönelik kısıtlamaların 2016 Haziran
ortasından 2017 yılına ertelenmesi de pazarın beklentilerden daha iyi
performans göstermesini sağlamıştır. Bununla birlikte, Rusya'da
hacimlerimiz son çeyrekte çift haneli seviyelerde büyürken
portföyümüzü pazarın daha premium bölümünde konumlandırma stratejimiz
sonucunda değer yaratımından da taviz verilmemiştir. Premium
segmentteki güçlü pozisyonumuz korunurken üst popüler segmentte ve
büyüyen Modern Ticaret kanalında pazar payı kazanılmıştır. Diğer
uluslararası operasyonlarımızda ise tüketici tercihlerindeki
değişimlere hızlı uyum sağlama yeteneğimiz ve başarılı uygulamalarımız
sayesinde pazarlardaki lider konum sürdürülmüştür.

MEŞRUBAT GRUBU

Konsolide satış hacmi 2016 yılının dördüncü çeyreğinde yıllık %5,0
artışla 224,0 milyon ünite kasa olurken, 2016 yılının tamamında,
şirket beklentilerine paralel olarak %3,2 artış göstererek 1,189,1
milyon ünite kasa olmuştur. Türkiye operasyonlarının toplam satış
hacmindeki payı, 2016 yılında önceki yıla göre önemli bir değişim
göstermeyerek %51 seviyesinde gerçekleşmiştir.
Türkiye operasyonunun satış hacmi, 2016'nın dördüncü çeyreğinde
%1,8 artışla 118,1 milyon ünite kasa olurken, yılın tamamında %1,4
artışla 601,1 milyon ünite kasa olarak gerçekleşmiştir. 2016 yılı
boyunca, "Tadını Çıkar" kampanyası, Ramazan kampanyaları, "Süper Lig
Futbol" ve "Eurocup" tüketici aktiviteleri satış hacmini
desteklemiştir. Gazlı içecek kategorisinin satış hacmi, 2015'in son
çeyreğindeki %13,7'lik güçlü büyümenin üzerine 2016 yılının son
çeyreğinde %5,9 daralmıştır. Satılan paket sayısındaki artış, büyük
paketleri destekleyen promosyonların etkisiyle, son çeyrekte ve yılın
tamamında hacim artışının gerisinde kalmıştır. 2016 yılında gazlı
içecek kategorisinin satış hacmi, yılın büyük bölümündeki zayıf
tüketici güveni ve yüksek sezon genelindeki zayıf turizm aktivitesiyle
beraber %1,8 gerilemiştir. Gazsız içecekler kategorisinin satış hacmi
yılın son çeyreğinde %2,3 daralmıştır. Bu dönemde meyve suyu ve su
satış hacmi gerilerken, buzlu çay çift haneli büyümeye devam etmiştir.
Diğer yandan, gazsız içecekler kategorisi, yılın tamamında su ve buzlu
çay kategorilerindeki büyümeyle birlikte %6,9 hacim artışı
göstermiştir. Çay kategorisi ise, 2016 yılının son çeyreği ve
tamamında sırasıyla, %28,4 ve %3,5 hacim artışı kaydetmiştir.
Uluslararası operasyonların satış hacmi, yılın son çeyreğinde %8,7
artışla 105,9 milyon ünite kasa olmuştur. Son çeyrekte, Pakistan
operasyonları çift haneli büyümeye devam ederken, Orta Asya
operasyonları 2015'in son çeyreğindeki %12,2'lik daralmanın ardından
pozitife dönmüştür. Uluslararası operasyonların satış hacmi 2016
yılının tamamında %5,2 artarak 588 milyon ünite kasa olmuştur.
Pakistan satış hacmi, 2016'nın son çeyreğinde %13,1 artış gösterirken,
yılın tamamındaki hacim artışı %18,6 olmuştur. Başarılı kampanyalar,
Coca-Cola Zero ve Fanta'nın yeni tatları gibi ürün lansmanları 2016
genelinde hacim artışına katkı sağlamıştır. Gazlı içecek kategorisinin
satış hacmi son çeyrekte %14,3 artarken, yıl genelindeki satış hacmi
artışı %19,3 olmuştur. Pakistan'da etkin iskonto yönetimi ve ciro
yönetimi stratejisi satış hacmini ve karlılığı desteklemeye devam
etmiştir. Orta Asya operasyonlarının satış hacmi, beş çeyrektir devam
eden daralmanın ardından 2016 yılının son çeyreğinde %7,6 artış
kaydetmiştir. Petrol fiyatlarındaki düzelme ve 2015'in son
çeyreğindeki düşük baz son çeyrekteki hacim artışını desteklerken,
2016'nın tamamında satış hacmi %9,6 gerilemiştir. CCİ'nin bölgedeki en
büyük pazarı olan Kazakistan'da satış hacmi son çeyrekte %14,3
artarken, yılın tamamında %6,6 daralmıştır. Diğer yandan, Azerbaycan
satış hacmi, ülkedeki zayıf makroekonomik ortama bağlı olarak çift
haneli daralmaya devam etmiştir. Orta Doğu operasyonlarının satış
hacmi ise 2016 yılının son çeyreğinde %2,8 artış kaydetmiştir. Satış
hacmi yılın tamamında ise büyük ölçüde Güney Irak'taki zayıf
performansa bağlı olarak %0,6 gerilemiştir. Güney Irak'taki zorlu
makroekonomik ve politik koşullar ile Kuzey Irak'ta devam eden
güvenlik sorunlarına bağlı olarak, Irak operasyonlarının toplam satış
hacmi, yılın tamamında %2,0 azalırken, son çeyrekte %3,0 artmıştır.
Ürdün ise, son çeyrekte düşük tek haneli büyüme kaydederken, 2016
yılını %7,6'lık hacim artışıyla tamamlamıştır."

https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/580900

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




17:481.493
Değişim :  0,87% |  12,90
Açılış :  1.475  
Önceki Kapanış :  1.480  
En Yüksek
1.495
En Düşük
1.471
BIST En Aktif Hisseler17:46
FRIGO 23,10 26.122.125 % 10,00  
MERIT 26,18 24.307.446 % 10,00  
DOBUR 45,24 12.842.728 % 9,97  
KSTUR 265,80 643.223 % 9,97  
GUBRF 64,65 655.018.016 % 9,95  
17:46 Alış Satış %  
Dolar 9,5784 9,5836 % -0,20  
Euro 11,1212 11,1466 % -0,41  
Sterlin 13,1574 13,2234 % -0,07  
Frank 10,3946 10,4572 % -0,46  
Riyal 2,5489 2,5617 % -0,14  
17:46 Alış Satış %  
Altın Ons 1.807 1.807 14,73  
Altın Gr. 557 557 3,43  
Cumhuriyet 3.686 3.742 55,00  
Tam 3.667 3.759 54,60  
Yarım 1.772 1.818 26,41  
Çeyrek 889 909 13,21  
Gümüş.Ons 24,50 24,54 0,21  
Gümüş Gr. 7,55 7,56 0,04  
B. Petrol 85,44 85,44 0,80