Anadolu Efes'in konsolide satış hacmi yılın ilk yarısında yatay kaldı

14.07.2016 06:25



Anadolu Efes konsolide satış hacminin yılın ilk yarısında
yatay kalarak 42,7 mhl seviyesinde gerçekleştiğini bildirdi.
Anadolu Efes'ten yapılan açıklamada, alkollü ve alkolsüz
içecek segmentlerinde faaliyet göstermenin bir sonucu olarak bira
hacimlerindeki düşüşün meşrubat hacimlerindeki büyüme ile telafi
edilirken, meşrubat hacimlerinin ikinci çeyrekte %4,9 gibi güçlü bir
büyüme gösterdiği ifade edildi.
Açıklamada, "Ukrayna hariç tutulduğunda, ilk yarı konsolide
satış hacimleri %0,4 büyümüştür." denildi.
Şirket'ten konu ile ilgili KAP'a yapılan açıklamada şu bilgiler
verildi:
"BİRA GRUBU

Toplam bira satış hacimleri yılın ilk yarısında 9,7 mhl ve ikinci
çeyrekte 5,8 mhl seviyesinde gerçekleşmiş olup, geçtiğimiz yılın aynı
dönemine göre, sırasıyla, %11,2 ve %7,8 düşüş göstermiştir. Rusya bira
operasyonlarının ikinci çeyrekteki performansı beklentilerimizin
üzerinde olmayı sürdürürek yılın ilk çeyreğine kıyasla daha iyi
gerçekleşirken, Türkiye bira operasyonlarının ikinci çeyrekteki satış
hacmi birinci çeyreğe göre daha hafif bir düşüş göstermiştir. 

TÜRKİYE BİRA OPERASYONLARI

Türkiye bira operasyonlarımızın yurtiçi satış hacmi yılın ilk
yarısında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %14,5 düşüşle 2,7 mhl
seviyesinde gerçekleşmiştir. Devam eden zorluklara ve Ramazan ayının
erken başlamasının yol açtığı etkiye rağmen ikinci çeyrek içindeki
hacim performansımız ilk çeyreğe göre daha iyi gerçekleşmiştir. 
Jepolitik gelişmeler ve terör saldırıları sonucunda Türkiye'de
tüketici güveni kötüleşmeye devam etmiştir. Buna ek olarak, yabancı
ziyaretçi sayısı yılın ilk beş ayında geçen yıla kıyasla
%20'nin üzerinde düşüş göstermiş, en fazla gerileme ise Rus turist
sayısında yaşanmıştır. Bununla beraber, Rusya ve İsrail ile hızla
normalleşmeye başlayan ilişkiler turizmin ülkedeki geleceği
açısından umut verici olmuştur. 2016 Ocak ayında enflasyonun üzerinde
artış gösteren vergiler sebebi ile bira fiyatlarındaki yükseliş de
tüketicinin satın alım gücünü etkilemiştir.
Türkiye'den yapılan ihracatlar yılın ikinci çeyreğinde %6,7
yükselirken, yılın ilk yarısında %4,5 azalmıştır. Dolayısıyla, Türkiye
bira operasyonlarımızın toplam satış hacmi ikinci çeyrekte 1,7 mhl ve
ilk yarıda 2,9 mhl seviyesinde gerçekleşmiştir.
  Markalarımıza yatırım yapma stratejimizin bir parçası olarak,
yüksek sezon yeni lansmanlar ve relansmanlar ile karşılanmıştır.
Bomonti'nin relansmanı ile birlikte sınırlı raf ömrüne sahip pastörize
edilmemiş bir lager olan "Efes Pastörsüz", ve Türkiye'de yeni bir
kraft bira olan "Efes Brewmaster Serisi"nin lansmanları yapılmıştır.

ULUSLARARASI BİRA OPERASYONLARI

EBI'nin konsolide satış hacimleri yılın ilk yarısında geçtiğimiz
yılın aynı dönemine göre %10,1lik düşüşle 6,8 mhl seviyesinde
beklentilerimizin üstünde gerçekleşmiştir. İkinci çeyrek, ilk çeyreğe
kıyasla çok daha güçlü olurken, hacim düşüşü ilk çeyrekteki %14,4
seviyesinden yavaşlayarak ikinci çeyrekte %6,9 seviyesine gerilemiştir.
Ukrayna hariç tutulduğunda, ikinci çeyrek ve ilk yarıdaki düşüş 
sırasıyla %5,7 ve %7,2 seviyesinde olmuştur.
  Bölgemizdeki makroekonomik ve jeopolitik zorluklar ikinci çeyrekte
de sürmesine rağmen, Rusya bira operasyonları beklentilerin üzerinde
performans göstermeyi başarmıştır. Rusya pazarında gerçekleşen yeniden
konumlandırmalara ve zorlu rekabete rağmen pazar pozisyonumuz
korunmuştur. Sıcak hava koşulları ile beraber pazar oyuncularının
yapmış olduğu promosyonel aktiviteler ikinci çeyrekte de
tahminlerimizin altında kalmaya devam eden pazar düşüşünün 
yavaşlamasına yardımcı olmuştur. Ana markalarımızın bu dönemde
östermiş olduğu performans sayesinde olumlu satış kırılımı
elde edilmiştir.  Hali hazırda var olan girişimlerimiz belirli segment
ve kanallarda daha rekabetçi olma stratejimiz bakımından
sonuç getirmeye başlamıştır. Rusya dışındaki EBI ülkelerinde ise
tüketici güveni ve fiyatlamalar pazarı şekillendiren başlıca konular
olmaya devam etmiş ve başarılı inovasyon ve uygulamalar neticesinde
Ukrayna dışındaki tüm pazarlarımızda lider konum sürdürülmüştür.

MEŞRUBAT GRUBU

2016 yılının ikinci çeyreğinde konsolide satış hacmi yıllık %4,9
artışla 360,1 milyon ünite kasa olurken, yılın ilk yarısındaki satış
hacmi %3,6 artışla 581,9 milyon ünite kasa olarak gerçekleşmiştir.
2015 yılının ilk yarısında, toplam satış hacminin %50,7'sini
oluşturan Türkiye operasyonları, 2016 yılının aynı döneminde toplam
satış hacminin %50,2'sini oluşturmuştur.
Türkiye operasyonunun satış hacmi, 2016'nın ikinci çeyreğinde %3,6
artarken, yılın ilk yarısında %2,6 artışla 292,2 milyon ünite
kasa olmuştur. Gazlı içecek kategorisi, 2016 yılının ikinci çeyreğinde
%2,7 hacim artışı kaydederken, satılan paket sayısındaki artış, büyük
paketleri destekleyen Ramazan kampanyalarının etkisiyle, hacim
artışının bir miktar gerisinde kalmıştır. Yılın ilk yarısında ünite
kasa satış hacmi ilk çeyrekteki daralmayla birlikte %2,1 azalmıştır.
Bununla birlikte, yılın ilk yarısında satılan paket sayısındaki artış
hacim artışının üzerinde gerçekleşmiştir. Gazsız içecekler kategorisi
(su dahil), yılın ikinci çeyreğinde buzlu çay kategorisindeki
çift haneli büyüme ve su kategorisindeki yüksek tek haneli büyüme ile
birlikte %4,5 hacim artışı kaydetmiştir. Gazsız içecekler kategorisi,
yılın ilk yarısında da, su ve buzlu çay kategorilerindeki büyümeyle
birlikte %12,6 hacim artışı göstermiştir. Çay kategorisi ise, 2016
yılının ikinci çeyreği ve ilk yarısında sırasıyla, %5,8 ve %2,9 hacim
artışı kaydetmiştir.
    Uluslararası operasyonların satış hacmi, yılın ikinci çeyreğinde
büyük ölçüde Pakistan operasyonlarındaki büyümeye bağlı olarak %6,3
artarken, yılın ilk yarısında %4,7 artışla 289,7 milyon ünite kasa
olarak gerçekleşmiştir. Pakistan satış hacmi, 2016'nın
ikinci çeyreğinde %28,1 artış gösterirken, yılın ilk yarısındaki hacim
artışı %22,6 olmuştur. Pakistan'da etkin iskonto yönetimi hem satış
hacmini hem de karlılığı desteklemeye devam etmiştir. Orta Asya
operasyonlarının satış hacmi, 2016'nın ikinci çeyreğinde %16,8
daralırken, yılın ilk yarısında, özellikle Kazakistan'ın 2015'teki
yüksek bazına bağlı olarak %14,8 azalmıştır. Orta
Asya operasyonlarının satış hacmi, beklentilerin üzerinde seyreden
petrol fiyatlarının ekonomi üzerindeki olumlu etkisi sayesinde
planlanandan iyi bir performans sergilemiştir. Diğer yandan, satış
hacmi, 2015 sonlarındaki ciddi döviz kuru devalüasyonlarına bağlı
olarak daralmaya devam etmiştir. Orta Doğu operasyonlarının satış
hacmi ise 2016 yılının ikinci çeyreğinde %7,9, ilk yarısında ise %3,8
daralmıştır."

http://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/544515

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.430
Değişim :  0,86% |  12,15
Açılış :  1.424  
Önceki Kapanış :  1.418  
En Yüksek
1.435
En Düşük
1.424
BIST En Aktif Hisseler18:05
FADE 8,69 70.870.116 % 10,00  
PRKAB 18,92 51.605.399 % 10,00  
DOBUR 32,64 5.251.753 % 9,97  
GARFA 14,57 2.505.070 % 9,96  
DMSAS 7,35 50.738.080 % 9,87  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 9,3036 9,3124 % -0,20  
Euro 10,8381 10,8486 % -0,02  
Sterlin 12,8059 12,8701 % 0,21  
Frank 10,0435 10,1040 % -0,21  
Riyal 2,4728 2,4852 % -0,35  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.770 1.771 5,42  
Altın Gr. 529 529 -0,78  
Cumhuriyet 3.524 3.577 23,00  
Tam 3.509 3.597 24,71  
Yarım 1.696 1.740 11,95  
Çeyrek 851 870 5,98  
Gümüş.Ons 23,78 23,81 0,60  
Gümüş Gr. 7,12 7,13 0,16  
B. Petrol 85,38 85,38 1,05