Anadolu Sigorta'nın yılın ilk yarısında prim büyüklüğü 3,8 milyar TL olurken, net karı 278 milyon TL’ye ulaştı

17.08.2020 10:14
Anadolu Sigorta'nın yılın ilk yarısında prim büyüklüğü 3,8 milyar TL olurken, net karı 278 milyon TL’ye ulaştı


Yılın ilk yarısını yüzde 18 büyüme ile kapatan Anadolu Sigorta’nın
prim büyüklüğü 3,8 milyar TL olurken net karı 278 milyon TL’ye, aktif
büyüklüğü ise 11 milyar TL’ye ulaştı. Anadolu Sigorta Genel Müdürü
Mehmet Şencan, “Pandemi sonucu sigortanın önemi ve bu konudaki
farkındalık belirgin şekilde arttı. Yeni normal olarak tanımlanan bu
dönemde, hem Anadolu Sigorta hem de sektör olarak büyümemizi pandemi
öncesi dönemden daha yüksek bir ivmeyle sürdüreceğimize inanıyorum. Bu
dönemde sağlık, seyahat, siber güvenlik ve kar kaybı sigortaları gibi
ürünler ön planda olacak” dedi.
Anadolu Sigorta 2020 yılının ilk altı ayına ilişkin dönemde net
karını %21 artışla 278 milyon TL’ye, toplam aktif büyüklüğünü ise
yılbaşına göre yüzde 12 artışla 11 milyar TL’ye ulaştırdı. Sigorta
sektörünün, iktisadi faaliyetler içerisinde diğer sektörlerin de yer
aldığı bir kesişim noktası olduğunu söyleyen Anadolu Sigorta Genel
Müdürü Mehmet Şencan, “Zorlu geçen birkaç ayın ardından, Haziran
ayında gerçekleşen prim üretimlerimizde olumlu yönde bir ivme
yakalayarak pandemi dönemindeki prim kayıpları telafi edildi ve yılın
ilk yarısında %18 artış sağlandı, aynı dönemde hayat dışı sektör de%15
büyüdü” dedi.
Yeni normalin yaşandığı bu dönemde, sağlığın ön planda tutularak,
riskleri en aza indirgemenin ve risklere karşı sigorta korumasıyla
önlem almanın önemine değinen Şencan şöyle devam etti: “Pandemi dönemi
göstermiştir ki en önemli şey sağlığımızdır ama sahip olduğumuz
varlıklar da mutlaka korunmalıdır. Çoğu işletmenin geliri azalmış,
hatta gelir elde edememiştir. Böyle bir dönemde oluşabilecek
hasarların mali yükü her insanı, her işletmeyi daha da zorlayacaktır.
Bu yüzden, bireysel ve kurumsal olarak herkes mutlaka bir sigorta
güvencesi altında olmalıdır. Pandemi sonucu sigortanın önemi ve bu
konudaki farkındalık belirgin şekilde arttı. Önümüzdeki dönemde, hem
Anadolu Sigorta hem de sektör olarak büyümemizi pandemi öncesi
dönemden daha yüksek bir ivmeyle sürdüreceğimize inanıyorum. Şirket
olarak yılsonu büyüme hedefimizi sektör paralelinde yüzde 15-20
seviyesinde bekliyoruz.”

“Sağlık herkesin birinci önceliği olmaya devam edecek”

Gerek sağlık gerekse ekonomik anlamda bir tehdit olan pandemi
sürecinde tüketicilerin yaşam tarzında ve satın alma davranışlarında
önemli değişikliklerin yaşandığını belirten Şencan, bunun sigorta
sektöründe de satın alma davranışlarını etkilediğini söyledi. Şencan
önümüzdeki dönem beklentilerini şöyle anlattı: “Başta evden çalışma,
uzaktan eğitim gibi nedenler olmak üzere çevrimiçi olma sürelerinin
artmasıyla birlikte hem bireyler hem de şirketler için siber
güvenliğin daha da ön plana çıkmasıyla siber güvenlik sigortalarında
artış yaşanması bekleniyor. Kuşkusuz, sağlık herkesin birinci
önceliği. İçinde bulunduğumuz bu süreçte sağlık sigortaları özelinde
farkındalık oluştu. Bu farkındalık ile birlikte, sağlık sigortalarına
olan ihtiyaç da artacaktır” ifadelerinde bulundu.
Pandemi sürecinde bireyler için sağlık sigortalarına yönelik
toplumsal bilinç artarken, ticari işletmeler açısından da Ticari
Alacak Sigortası gibi ürünlerin öne çıktığını söyleyen Şencan, şöyle
devam etti: “Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası ile KOBİ’ler,
vadeli alacaklarını, vadesinde tahsil edilmeme riskine karşı güvence
altına alabilmekteler. Ürün kapsamında ana amaç, KOBİ’lerin ticari
faaliyetlerini etkin ve sürdürülebilir kılmak. Ayrıca sorunlu
alacaklarla ilgili hukuki takip işlemlerinin işletme adına sigorta
şirketlerince yürütülmesi sayesinde şirket yönetiminin alacak
sorunlarını bir kenara bırakarak, asıl faaliyet alanına odaklanmasına
yardımcı olmak. Salgının işletmeler açısından yaşattığı olumsuz
deneyim, bu sigortaya olan önemi yakın gelecekte daha da arttıracak.”

“Pandemi sürecinde dijital sigortacılık deneyimi yükselen bir
trend oldu”

Sigorta sektöründe yükselen belirgin trendler hakkında bilgi veren
Şencan, “Sektörde ürün bazında sağlık sigortası ve hayat sigortasının
değeri daha fazla anlaşılmaya başladı. Bu sürecin, kişilerin hem
kendileri, hem de aileleri için sağlık sigortası satın alma
kararlarına olumlu ölçüde etkisi oldu. Bu dönemde şirket olarak,
sigortalılarımızın birçok sigortacılık işlemini dijital hizmet
noktalarımız ve müşteri iletişim merkezimiz üzerinden
gerçekleştirebilmesini sağladık. Dijital süreçlerimize acentelerimizi
de dahil ettik. Satış kanalları bazında duruma baktığımızda, sigorta
acentelerinin uzaktan çalışmaya ve dijitalleşmeye hızlı uyum
gösterdiğini deneyimledik. Acenteler uzaktan iletişim ile poliçe
yenilemelerini yapıp, dijital yollar ile sigortalılarına ulaştırdılar.
Bu nedenle, dijital sigortacılık deneyimi de pandemi sürecinde trendi
yükselen bir diğer konu oldu” dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.722
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  9.716  
Önceki Kapanış :  9.722  
En Düşük
9.668
En Yüksek
9.767
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
BURCE 258,50 246.466.441 % 10,00  
EDIP 23,76 11.400.951 % 10,00  
VAKBN 18,59 2.543.228.297 % 10,00  
SNKRN 40,26 4.902.534 % 10,00  
KENT 1.408,00 21.600.128 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5563 32,5861 % 0,14  
Euro 34,9319 35,0218 % 0,55  
Sterlin 40,2900 40,4919 % -0,01  
Frank 35,3438 35,5210 % 0,04  
Riyal 8,6196 8,6628 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 26,98 27,00 % 0,66  
Platin 901,99 903,72 % 0,66  
Paladyum 989,89 996,47 % 0,66  
Brent Pet. 88,05 88,05 % 0,66  
Altın Ons 2.308,81 2.309,14 % 0,66