ANALİZ-Pegasus 2.Çeyrek Finansal Sonuç Değerlendirmesi(İntegral Yatırım Menkul)

13.08.2020 09:36
ANALİZ-Pegasus 2.Çeyrek Finansal Sonuç Değerlendirmesi(İntegral Yatırım Menkul)


İntegral Yatırım Menkul Tarafından Hazırlanan Analiz:
"Pegasus (PGSUS) 2Ç20 döneminde 927 milyon TL zarar yazdı.
Beklenti 783 milyon TL zarar yönündeydi. Zarardaki ana etki cironun
%94 küçülmesinden geldi. Buna ek olarak esas faaliyet giderindeki
artış ve vergi gideri net karı baskıladı. Esas faaliyet giderinde
yakıt hedge’lerinden kaydedilen 35 milyon Euro’luk giderin olumsuz
etkisini de içermektedir.
PGSUS Nisan ve Mayıs aylarında uçuş olmaması ve Haziran ayında da
düşük kapasitesi nedeniyle ciddi zarar yazdı ve yıllık net satışlar
%94 küçüldü. Bu zaten beklenilen bir durumdu. Bu sonuçlar piyasa için
sürpriz niteliğinde olmayacaktır. Sonuç olarak PGSUS’un yolcu sayısı
2Ç dönemde %95 oranında geriledi. Ciroda buna benzer oranda gerileme
kaydetti. Operasyonların durması sebebiyle 2Ç’de 119.2 milyon TL
negatif FAVÖK açıklandı.
Bu sonuçların piyasa tarafından fiyatlara yansıtıldığını
düşünüyoruz. Ancak zararın beklentinin de üzerinde gelmesi sabah
açılışta ek bir bası getirebilir.

Altı Aylık Sonuçlar

Pegasusun yılın ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine göre
satışları %54 azaldı. Geçen çeyrekte de havacılık sektörü pandemi
dolayısıyla kısmen olumsuz etkilenmişti ancak 1Ç20’de ciro yıllık %6.4
artmıştı. 2Ç dönemin olumsuz etkisi altı aylık sonuçlarda
hissediliyor. FAVÖK altı aylıkta %91 daraldı. Tüm bu sonuçlarla
birlikte Pegasus aynı dönem için 1.328 milyon TL zarar yazdı. 6A19’da
1105 milyon TL net kar vardı.

Pandemi etkisi

Covid-19 nedeniyle konan seyahat kısıtlamaları iç hat tarifeli
uçuşların 28 Mart-1 Haziran 2020 tarihleri arasında, dış hat tarifeli
uçuşların ise 27 Mart-13 Haziran 2020 tarihleri arasında durulmasına
neden olmadı. Mart ayında ise salgına yönelik belirsizliğin devam
etmesi nedeniyle oldukça sınırlı kapasiteyle uçuşlar gerçekleşti.
Özet Gelir Tablosu (bin TL) 2Ç20 2Ç19 % Değ. 1Ç20 % Değ. 6A20 6A19
% Değ. Net Satışlar 151.300 2.630.442 -94 1.878.317 -92 2.029.617
4.396.346 -54 Brüt satış karı -533.540 551.204 a.d. -80.960 a.d.
-614.500 582.578 a.d. Faaliyet Giderleri 66.695 141.896 -53 137.286
-51 203.981 284.695 -28 Finansal Gelir/Gider -36.569 -63.386 a.d.
-311.489 a.d. -348.058 -248.997 a.d. Esas Faaliyet Karı -600.235
409.308 a.d. -218.245 a.d. -818.480 297.883 a.d. FAVÖK -119.283
795.846 a.d. 210.002 a.d. 90.718 1.040.133 -91 Ana Ortaklık Net Kar
-927.091 324.372 a.d. -401.505 a.d. -1.328.596 110.519 a.d.
Şirket bu dönemde nakit pozisyonunu korunmayı ve maliyetlerin
kontrol altında tutulmasında etkili rol oynadı. Operasyonel giderlerde
sınırlı kapasite arzı ve etkili tasarruf tedbirleriyle belirgin bir
gerileme sağlandı. Alınan maliyet önlemleri sayesinde nakit sabit
giderler 2Ç 2020’de yıllık bazda %60 düşüş kaydetti.
Vadeli akaryakıt opsiyon sözleşmelerinden kaynaklı zarar büyüdü.
Bu, geçen çeyrek 12.194 milyon TL olan finansal borç toplamının 15.525
milyon TL’ye yükselmesinde etkili olmuş görünüyor.
2Ç’de net borçluluk durumu arttı. 31 Haziran 2020 sonu itibariyle
net borç pozisyonu 11.388 milyon TL. Bu rakam geçen çeyrek 8.884
milyon TL idi. Net borç pozisyonun /FAVÖK’e oranı %4,2’ye yükselmiş.
Net borcun FAVÖK’e oranının daha da yükselmesini istemeyiz. 0,95x cari
oran ve 0,94x likidite oranlarının biraz daha yüksek olmasını tercih
ederiz. Şimdilik çok ciddi bir borç çevirme sıkıntısı görünmüyor.
Ancak net borçluluk durumunu izliyoruz.
Pegasus yakıt hedge’lerinin yeniden değerlenmesi sonrası 2Ç’de 53
milyon Euro nakdi teminat geri alındı (1Ç’de 103 milyon Euro nakit
teminat ödenmişti). Bankalardaki açık limitlerden 93 milyon Euro kredi
kullanıldı. Toplam banka borcu Haziran 2020 sonu itibariyle 288 milyon
Euro seviyesinde.
Değerlendirme
Şirket 2020 yıl sonu beklentisini bu çeyrekte de yayımlamadı. Biz
de Pegasus için bir değerleme yapmayı tercih etmedik. Çarpanlar
açısından bakıldığında iskontolu görünüyor. Ancak fd/satışlar çarpanı
primli fiyatlanıyor. Pegasus’un 50 seviyesi altındaki fiyatı uzun
dönem yatırım için bakan bir yatırımcı açısından oldukça cazip
görünüyor.
2Ç’deki faaliyet duruşu paralelinde cirodaki düşüşü normal olarak
karşılıyoruz. Önümüzdeki dönem için yapılan rezervasyonlar Pegasus’un
ne kadar hızlı toparlanacağına ilişkin olarak önemli göstergeler
olabilir. Ne yazık ki pandemi süreci devam ediyor ve havacılık
sektöründe baskısı hissediliyor. Dolayısıyla elinde PGSUS hissesi olan
yatırımcı kısa vade için etkili bir karı almayı hedeflememeli.
Havacılık sektörü hisseleri için genel yaşanan durum ne kadar uzun
sürerse toparlanma da o kadar uzun sürecektir."

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5789 32,5870 % 0,35  
Euro 34,7563 34,8000 % 0,20  
Sterlin 40,0581 40,2589 % -0,41  
Frank 35,5721 35,7505 % 0,33  
Riyal 8,6284 8,6716 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,61 28,65 % 0,66  
Platin 932,13 933,70 % 0,66  
Paladyum 1.016,08 1.018,80 % 0,66  
Brent Pet. 87,20 87,20 % 0,66  
Altın Ons 2.395,33 2.395,77 % 0,66