BASIN BÜLTENİ-Assessment Systems: Çok az CMO yeni beklentileri karşılıyor

04.09.2019 18:10



Dijital pazarlama dönüşümü ve hızla değişen tüketici talepleri,
şirketlerin yönetiminde kritik rol üstlenen CMO rolünden beklentileri
değiştiriyor. Assessment Systems, CMO’ların yetkinliklerini değişen bu
beklentilere uygun olarak değerlendirdi. 5 başlıkta yapılan
değerlendirme sonuçlarına göre Türk CMO’ların yüzde 17’si
“Dayanıklılık ve Belirsizlikle Baş Edebilme” boyutunda beklenen
seviyenin altında kalıyor. En iyi oldukları “İlişki Yönetimi”
boyutunda yüzde 62’si ortalamanın üstünde bir performans sergilerken,
en çok zorlandıkları “Değişim Yönetimi ve Girişimcilik” yetkinliğinde
yüzde 31’i sınıfta kalıyor. “Liderlik Becerisi’’ yetkinliğinde
ortalama başarı eşiğini aşanların oranı yüzde 58. “Analiz ve Strateji”
boyutunda ise pazarlama yöneticilerinin yüzde 60’ı beklentileri tam
olarak karşılayabiliyor.
Assessment Systems, Türk pazarlama yöneticilerinin değişen
beklentilere hazır olup olmadıklarını ortaya koyan bir araştırma
yayımladı. 100 pazarlama yöneticisi üzerinde gerçekleştirilen
çalışmada, Değerlendirme Merkezi uygulaması kullanıldı. Pazarlama
yöneticilerinin iş benzeri içerikler ile bir tam gün boyunca
değerlendirildikleri ve ölçülen yetkinliklerin farklı
değerlendiriciler tarafından çapraz şekilde sınandığı bu uygulama, iş
performansını tahmin etmede en geçerli yöntem olarak görülüyor.
Bugüne kadar yaklaşık 6 milyon kişiyi Değerlendirme Merkezi
uygulamaları ve psikometrik araçlarla değerlendiren Assessment
Systems’ın Kurucu ve CEO’su Levent Sevinç, pazarlama yöneticisi
pozisyonu için değerlendirdikleri adaylarda temel olarak 8 yetkinlik
aradıklarını söylüyor ancak bu çalışma için en kritik 5 yetkinliği
seçtiklerini belirtiyor. Bu yetkinlikler Değişim Yönetimi ve
Girişimcilik, İlişki Yönetimi, Liderlik Becerisi, Dayanıklılık ve
Belirsizlikle Baş Etme, Analiz ve Stratejik Bakış.

Çabuk Harekete Geçip, Değişime Hızlı Adapte Olabilmeli

“Değişim Yönetimi ve Girişimcilik” boyutu, pazarlama
yöneticilerinin özellikle dijitalleşme ile gelen değişimlere hızlı
adapte olması ve bu konuda çevresindekileri olumlu yönde etkilemesini
ölçüyor. Bu boyut aynı zamanda değişen koşullarda fırsatları hemen
görüp, adım adatabilme becerisiyle de ilgili. Sonuçlara baktığımızda,
pazarlama yöneticilerinin yalnızca yüzde 35’i “Değişim Yönetimi ve
Girişimcilik” boyutunda ortalamanın üstünde bir performans gösterirken
yaklaşık yüzde 31’i bu boyutta ortalamanın altında kalıyor. Bu
sonuçlar, pazarlama yöneticilerinin “Değişim Yönetimi ve Girişimcilik”
boyutunda sınıfta kaldığını gösteriyor.

Pazarlama yöneticilerinin “Liderlik Becerisi” performansları düşük!

Liderlik Becerisi boyutu pazarlama yöneticilerinin ekiplerinin
performansını yönetme, geliştirme ve motive etme becerileri ile
ilgili. Araştırma sonuçlarına göre pazarlama yöneticilerin yüzde 42’si
bu konuda ortalama ve altında performans sergiliyor.
“Dayanıklılık ve Belirsizlikle Baş Edebilme” ve “Analiz ve
Strateji” Yetkinliklerinde İyi Olanlar Fark Yaratıyor
Günümüz pazarlama dünyasında kritik becerilerden diğer ikisi
“Dayanıklılık ve Belirsizlikle Baş Edebilme” ve “Analiz ve Strateji”.
Rekabetin yoğun olduğu, ekonomik trendlerin belirsiz olduğu bir
ortamda daha fazla önem kazanan “Dayanıklılık ve Belirsizlikle Baş
Edebilme’’ yetkinliğinde başarı eşiğini aşanların oranı yüzde 39 ile
sınırlı. Büyük veriyi yorumlamanın pazarlamadaki önemini
düşündüğümüzde “Analiz ve Strateji” boyutuna olan ihtiyaç artıyor
pazarlama yöneticilerinin ise yüzde 40’ı beklenenin altında kalıyor.

İlişki Yönetimi Pazarlama Yöneticilerinin Güçlü Oldukları Taraf

İlişki yönetimi boyutu, yöneticilerin işlerinde başarıyı
sağlayacak doğru bağlantılar kurma ve sürdürebilme becerilerini
kapsıyor. Assessment Systems’ın yaptığı araştırma, pazarlama
yöneticilerinin bu boyutta güçlü olduklarını gösteriyor. Grubun yüzde
62’si ortalamanın üstünde bir performans sergilerken, yüzde 35’i bu
yetkinliği ortalama düzeyde sergileme eğiliminde.
Değişime Kolay Adapte Olan ve Ekibindeki Rekabeti Yönetebilenler
Kazanıyor
Assessment Systems CEO’su Levent Sevinç, üst düzey yöneticilerin
günümüzün rekabetçi pazarlama dünyasında başarılı olması için bu
kritik 5 yetkinlikte ortalamanın üstünde olmaları gerektiğinin altını
çiziyor.
“Pazarlamanın yeni fonksiyonlar edinmesi, CMO’ların iş yüklerinin
ve yönettikleri birimlerin artmasına sebep oldu. Hal böyle olunca,
güçlü ekipler oluşturma ve yönetme becerisi daha fazla önem kazandı.
Araştırma sonuçlarına göre, CMO’lar iş yönetimine odaklanırken,
çalışanların motivasyonu ve gelişimini de ihmal etmemeli. Şirketlerin
yüksek potansiyelli çalışanlarını istihdam ettiği bu bölümde,
çalışanlar arası rekabeti yönetmek, iş yoğunluğu içinde doğru
delegasyonları yapmak ve yaratıcılığı destekleyen bir ortam yaratmak
pazarlama yöneticilerinin daha fazla geliştirmesi gereken alanlarından
biri olarak göze çarpıyor.
Bunun yanında, şirketlerin yenilikçi ve yönetimde söz sahibi
birimlerinden olan pazarlamanın başındaki yöneticilerin, günümüzün
değişken ve belirsiz ortamına çok hızlı adapte olmaları, doğru
stratejiler kurup, hemen harekete geçebilmeleri başarıyı getiriyor.”

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.409
Değişim :  0,65% |  9,16
Açılış :  1.402  
Önceki Kapanış :  1.400  
En Yüksek
1.409
En Düşük
1.394
BIST En Aktif Hisseler18:05
IDGYO 3,63 11.731.442 % 10,00  
ORMA 31,48 667.447 % 9,99  
KTSKR 26,64 36.267.026 % 9,99  
DAGHL 17,58 50.767.283 % 9,94  
EDATA 14,83 159.584.824 % 9,93  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 8,4044 8,4107 % 0,75  
Euro 9,9724 9,9926 % 0,70  
Sterlin 11,6597 11,7182 % 0,88  
Frank 9,2593 9,3151 % 0,81  
Riyal 2,2341 2,2453 % 0,67  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.811 1.811 -2,44  
Altın Gr. 489 489 2,41  
Cumhuriyet 3.258 3.308 36,00  
Tam 3.244 3.326 34,07  
Yarım 1.568 1.609 16,48  
Çeyrek 786 804 8,25  
Gümüş.Ons 25,53 25,56 0,13  
Gümüş Gr. 6,89 6,90 0,08  
B. Petrol 72,48 72,48 -0,41