BASIN BÜLTENİ-Ford 2020 Yılı Trend Raporu’nu açıkladı

20.12.2019 13:13



Ford’un 2020 Yılı Trend Raporu, insanların dünyadaki değişimler
karşısında bunalmış hissettiğini ve geçmişe göre markalara güvenme ve
çevrelerindeki insanlarla bağlantı kurma konusunda daha fazla zorluk
yaşadığını gösteriyor.
Araştırmaya katılan yetişkinlerin yüzde 45’i sık sık kendisini
yalnız hissettiğini belirtiyor. Bu da insanların kendilerini daha
rahat ve bağlantılı hissetmelerine yardımcı olma konusunda şirketler
ve markalar için fırsatlar bulunduğuna işaret ediyor.
Yetişkinlerin yüzde 58’i iklim değişikliğiyle mücadele konusunda
çaresizlik duygularının baskın olduğunu belirtirken, yarısından azı
elektrikli araç kullanma, ortak araç kullanımı, toplu taşımayı tercih
etme gibi çevreci ulaşım yöntemlerini seçiyor.
Ford’un bu yıl 8’incisini hazırladığı 2020 Yılı Trend Raporu,
sürekli değişen bir dünyada kurumlara, markalara ve çevrelerindeki
insanlara güven konusunda sıkıntı yaşayan tüketicilerin şirketlerin
doğru şeyi yaptığına inanmak istediğini ancak bunun için net
sebeplerin kendilerine sunulmasına ihtiyaç duyduğunu ortaya koyuyor.
Amerika, Asya, Avrupa ve Orta Doğu’da 14 ülkeyi kapsayan global
araştırmada öne çıkan tüketici trendleri şöyle:
Yalnızlık: Yalnızlık, küresel boyutlara ulaşan ve özellikle genç
kuşakta yaygın bir salgına dönüşmüş durumda. Z kuşağının yüzde 62’si
“Sık sık kendisini yalnız hissettiğini” söylüyor.
Görünenin arkasına bakmak: Tüketiciler şirketlerin doğru şeyi
yaptığına inanmak istiyor ama bunun için perdenin arkasını da görmesi
gerekiyor. Yetişkinlerin yüzde 67’si bir kez güvenini kaybeden
markanın tekrar kazanmasının mümkün olmadığını söylüyor.
Duruşu olan markalar: Markaların ürün bazlı bir anlayıştan çıkıp
değer bazlı bir anlayışa geçmesi bekleniyor. Bununla birlikte satın
alma davranışlarında bu etki görülmüyor. Yetişkinlerin yüzde 59’u
markanın değerlerinden çok satın almanın uygunluğuna göre karar
verdiğini belirtiyor.
Büyük umutlar: E-ticaret büyürken markalardan beklentiler de
artıyor. Tüm dünyada yetişkinlerin yüzde 67’si geçmişe göre
markalardan daha fazla şey beklediğini belirtiyor.
Yeşil paradoks: Tüketiciler tüm dünyada iklim değişikliği
konusunda endişeli ancak bu harekete geçtikleri anlamına gelmiyor.
İklim değişikliğiyle mücadele için davranışlarında herhangi bir
değişiklik yapmayanların yüzde 64’ü bir fark yaratacaklarına
inanmadıklarını söylüyor.
Kimlik önemli: Kimlik etrafında şekillenen konuşma ve dil evrim
geçiriyor. Kimliğin hem gözle görünür niteliklerden hem de
görünmeyenlerden oluşturulduğu görülüyor.
İkinci tur: İleri dönüşüm şirketleri yeniden satışı modernize
ediyor. Sofistike ve alışveriş meraklısı kesimde yükselişe geçen bu
hareketle birlikte moda, elektrikli aletler, elektronik, ev eşyaları
gibi alanlarda kullanılmış eşyalar yeniden hayat kazanıyor.
Yetişkinlerin yüzde 60’ı beş yıl öncesine göre kullanılmış ürün almaya
daha açık olduğunu belirtiyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.480
Değişim :  1,68% |  24,51
Açılış :  1.456  
Önceki Kapanış :  1.455  
En Yüksek
1.485
En Düşük
1.454
BIST En Aktif Hisseler18:05
DOBUR 41,14 9.388.721 % 10,00  
MRSHL 258,60 16.505.112 % 10,00  
NUHCM 43,86 59.865.104 % 9,98  
COSMO 11,68 1.407.674 % 9,98  
ERBOS 94,35 88.073.454 % 9,97  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 9,5897 9,6155 % 1,21  
Euro 11,1645 11,2278 % 1,34  
Sterlin 13,1580 13,2240 % 0,60  
Frank 10,4288 10,4916 % 1,10  
Riyal 2,5500 2,5628 % 0,87  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.792 1.793 9,54  
Altın Gr. 553 553 8,00  
Cumhuriyet 3.680 3.736 112,00  
Tam 3.666 3.758 117,77  
Yarım 1.772 1.818 56,97  
Çeyrek 889 909 28,49  
Gümüş.Ons 24,30 24,34 0,16  
Gümüş Gr. 7,49 7,51 0,11  
B. Petrol 85,88 85,88 1,27