BASIN BÜLTENİ-Ford Amsterdam’daki ‘Go Electric’ Etkinliğinde Yeni Elektrikli Araç Ürün Gamını Tanıttı

05.04.2019 09:06



Hollanda’nın Amsterdam kentindeki özel “Go Electric” etkinliğinde
Ford tarafından tanıtılan gelişmiş elektrikli araç ürün gamı, hem Ford
hem müşteriler için yeni bir kilometre taşını temsil ediyor.
Ford Hybrid başlığı altında sunulan yeni bir model yelpazesi
yarı, tam ve şarj edilebilir hibrit güç aktarma organları ile Avrupalı
müşteriler için yakıt verimliliğini ve sürüş deneyimini geliştiriyor.
Ford bugün duyurusunu yaptığı 16 elektrikli modeli aracılığıyla
Ford’un marka değerleri olan güven, ulaşılabilirlik ve sürüş keyfini
binek ve ticari araç müşterileri ile buluşturuyor.
Ford’un “Go Electric” etkinliğinde tanıttığı Kuga Plug-In Hybrid,
yeni Ford Kuga modelinin bir versiyonu olmanın yanı sıra Ford’un
bugüne dek en ileri teknolojilere sahip elektrikli aracı, ayrıca yarı
hibrit, tam hibrit ve şarj edilebilir hibrit güç aktarma organları
sunan ilk Ford modeli olma niteliğini taşıyor.
Bugün ilk kez dünyaya tanıtılan sekiz koltuklu yeni Tourneo Custom
Plug-In Hybrid ve yedi koltuklu yeni Explorer Plug-In Hybrid SUV
modelleri, tam elektrikli sürüş kabiliyetinin yanı sıra geleneksel
içten yanmalı bir motorun sağladığı sürüş menzilini ve özgürlüğünü de
sunuyor.
Ford’un tanıttığı yeni Fiesta EcoBoost Hybrid ve Focus EcoBoost
Hybrid modelleri, daha düşük CO2 salımı ve optimize edilmiş yakıt
verimliliği ile daha uyumlu ve keyifli sürüş deneyimi için gelişmiş
yarı hibrit teknolojisi sunuyor.
Ford ayrıca tam elektrikli yeni Transit modelinin 2021 yılında
şirketin elektrikli ticari araç yelpazesine katılacağını da açıkladı.
Elektrikli araç teknolojisini daha ileri taşımak için tasarlanan yeni
model, daha temiz, daha sessiz kentlere katkıda bulunmanın yanı sıra
şirketlere ve kullanıcılara daha düşük işletme maliyeti getirecek.
“İleriye dönük, teknolojik açıdan gelişmiş ve farklı tüketicilerin
değişik ihtiyaçlarına uygun kapsamlı elektrikli araç çözümlerinden
yararlanan yeni Ford Hybrid araçlarımız, elektrikli araç teknolojisini
her zamankinden daha fazla sayıda sürücü için daha geçerli ve
ulaşılabilir hale getirecek” diyen Ford Avrupa Başkanı Stuart Rowley,
sözlerine şöyle devam etti: “Bugün tanıtılan modeller, akıllı bir
dünya için akıllı araçlardan oluşan kapsamlı bir ürün portföyü
geliştirme planlarımızın sadece başlangıcını temsil ediyor. Fiesta’dan
Transit’e kadar tanıttığımız her yeni aracın Avrupa’daki
müşterilerimizin ihtiyaçlarına ve bütçelerine uygun elektrikli bir
versiyonu da olacak.”
Halen Avrupa’da sunulan ya da sunulacağı paylaşılan Ford Hybrid
araçlar:
Sedan ve Station Wagon Mondeo Hybrid – dizele güçlü bir alternatif
sunan kendinden şarjlı, tam hibrit, benzinli-elektrikli güç aktarma
teknolojisi içeriyor. Mondeo Hybrid Station Wagon bugün ilk kez yeni
bir sportif ST-Line versiyonu ile tanıtıldı
Transit EcoBlue Hybrid ve Transit Custom EcoBlue Hybrid – ticari
araç sahiplerine ve kullanıcılarına daha düşük işletme maliyetleri
sağlamak için yarı hibrit teknolojisi kullanıyor
Tourneo Custom EcoBlue Hybrid - sekiz/dokuz koltuklu kapasitesi
ile ticari araç müşterileri için yakıt verimliliğini artıran yarı
hibrit teknoloji ile sunuluyor
Transit Custom Plug-In Hybrid - Ford'un 1,0 litrelik EcoBoost
motorunu menzil artırıcı olarak kullanan gelişmiş bir elektrikli güç
aktarma sistemi ile sunuluyor. Araç şu an çevre ve müşteriler
açısından faydalarını daha iyi anlamak amacıyla Londra’da (İngiltere)
deneniyor yakında Valencia (İspanya) ve Köln’de (Almanya'da) yeni
denemelerin başlaması planlanıyor
Ford’un Mustang modelinden ilham alan tam elektrikli bir
performans SUV modeli, 600 kilometrelik WLTP menzili (Dünya
Uyumlulaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü WLTP ile hesaplanmış) ve
hızlı şarj kabiliyetiyle 2020 yılında sunulacak.
Türünün tek örneği olan 10 koltuklu Ford Transit Smart Energy
Konspet minibüsü, Ford’un elektrikli araçlarda enerji verimliliğini ve
sürüş menzilini daha da optimize edecek çözüm araştırmalarına yardımcı
oluyor.

Elektrikli bir gelecek

Ford, müşterilerine şarja kolay erişimi olan kapsamlı elektrikli
araç seçenekleri sunma ve bu araçları geliştirilmiş bağlantı ve ilgili
mobilite hizmetleriyle destekleme konusunda lider olma kararlığı ile
çalışmalarını sürdürüyor.
Ford bu yılın başlarında yeni Focus ile başlamak üzere tüm yeni
Ford modellerinin bir elektrik destekli versiyona sahip olacağını
açıkladı. Buna yeni modeller ve var olan modellerin yeni versiyonları
da dahil. Yarı hibrit, tam hibrit, şarj edilebilir hibrit veya tam
elektrikli araç alternatiflerden biri ya da bunların bir kombinasyonu
sunularak, tüm otomotiv üreticileri arasında Avrupalı müşteriler için
geliştirilen en kapsamlı elektrikli ürün gamlarından biri
oluşturulacak.
Ford Hybrid ve tam elektrikli modeller, müşteri beklentilerini
aşmak ve farklı araçlara yönelik çeşitli işletim kurgularını yansıtmak
amacıyla performans ve kabiliyetleri özelleştirmek için çeşitli güç
aktarma teknolojilerinden ve teknik çözümlerden yararlanıyor.
Örneğin, kayış ile tahrik edilen entegre marş motoru /
jeneratörden alınan tork desteği, daha yüksek güç, uyum ve yakıt
verimliliği sağlayarak Fiesta ve Focus EcoBoost Hybrid aile
otomobillerinde benzinli motorla dinamik sürüş keyfini artıracak.
Transit Custom ve Tourneo Custom dahil EcoBlue Hybrid modellerinde, bu
teknoloji dizel motorların yakıt verimliliğini daha da geliştirmek
için kullanılmaktadır.
Hem yeni Kuga Plug-In Hybrid hem Explorer Plug-In Hybrid SUV
modellerinde daha yüksek yakıt verimliliği ve sıfır emisyonlu sürüş
kabiliyeti için benzinli motor, ana şebekeden şarj edilebilen batarya
ve elektrikli motor ile kombine ediliyor. Kuga, optimize edilmiş yakıt
tasarrufu için her iki güç kaynağını birleştiren güç dağıtımlı hibrit
şanzımandan yararlanırken Explorer, maksimum römork çekme kapasitesi
için motorun tam gücü ile elektrikli motoru kombine edebilen paralel
hibrit bir mimari kullanıyor.
Transit Custom Plug-in Hybrid ve Tourneo Custom Plug-In Hybrid
modellerinin seri hibrit yapılandırması, şebekeden şarj edilebilen
batarya ve elektrik motoru konfigürasyonunu uygulamaya göre adapte
ederken lastiklerle hiçbir fiziksel bağlantı olmadan bataryayı şarj
etmek için sadece verimli yakıt tüketen benzinli motordan
yararlanıyor.
Mondeo Hybrid modelinde kullanılan, kendini şarj eden tam hibrit
teknolojisi de özellikle şehirde ve dur-kalk sürüş durumlarında
elektrikli sürüş kabiliyetiyle dikkat çekiyor. Güç aktarma organı,
menzil endişesinin yanı sıra müşterilerin bataryayı şarj etmek için
harici güç kaynağı kullanma ihtiyacını da ortadan kaldırıyor.
Ford’un gelecekteki tüm elektrikli araçları, kablosuz
güncellemeler için gelecek nesil bağlantı ile sunulacak ve IONITY
hızlı şarj istasyonları ağı tarafından desteklenecek. Ford, 2020
yılına dek Avrupa’nın önemli noktalarında 350 kW şarj kapasitesine
sahip 400 şarj istasyonu inşa etmeyi hedefleyen IONITY konsorsiyumunun
kurucu üyesidir. Bu durum, şarj sürelerinin mevcut sistemlere kıyasla
ciddi oranda kısalmasını sağlayacaktır.
Ford Avrupa mühendislik bölümü direktörü Joerg Beyer, “Söz konusu
elektrifikasyon olduğunda tek ve standart bir çözüm yok zira her
müşterinin koşulları farklı. Ford'un çeşitlilik içeren güç aktarma
organları stratejisi, müşterilerimizin elektrikli araç deneyimlerini
daha kolay ve daha keyifli hale getirmek için doğru çözümü bulmalarına
yardımcı olacak şekilde geliştirildi,” diye belirtti.

Kuga’nın kapsamlı hibrit serisi

Yeni Ford Kuga, şarj edilebilir hibrit, yarı hibrit ve tam hibrit
güç aktarma organı seçenekleriyle sunulan ilk Ford binek otomobili
olma niteliğini taşıyor.
Bu yıl içinde lanse edilecek yeni Kuga Plug-In Hybrid, geleneksel
bir benzinli motorun sağladığı sürüş menzili ve özgürlüğü ile birlikte
elektrikli bir güç aktarma organının verimliliğini ve gelişmişliğini
de sunuyor. 225 PS güç üretmek için 2,5 litrelik benzinli motor,
elektrik motoru ve jeneratör ile 14,4 kWh lityum-ion bataryayı kombine
eden Kuga Plug-In Hybrid, 50 kilometreyi aşan saf elektrikli menzil,
1,2 l/100 km beklenen yakıt tüketimi ve 29 g/km CO2 salımı sağlıyor.*
Şık ve dikkat çekici yeni Kuga Titanium, sportif Kuga ST-Line ve
üst segment Kuga Vignale serisi, zarif yeni dış tasarım, daha geniş
hacimli iç mekan ve ileri teknolojiler ile ilk defa sunuluyor. Dur &
Kalk özellikli Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Trafik Levhası Tanıma
Sistemi ve Şerit Takip teknolojileri, sürücülere dur-kalk trafikte ve
otoyolda daha güvenli sürüş için yardımcı oluyor. Aktif Park Asistanı
, sadece bir tuşa basılı tutarak tüm park manevralarının
yapılabilmesini sağlıyor.

Explorer Plug-In Hybrid, saf elektrikli, rafine premium bir araç

Yeni Ford Explorer Plug-In Hybrid, sportif, Ford Performance
esintili Explorer ST-Line ve premium detaylara sahip Explorer Platinum
olmak üzere gelişmiş özelliklere sahip iki farklı versiyonla
sunulacak. Ford’un 3,0 litrelik EcoBoost V6 benzinli motoru, elektrik
motoru ve jeneratör kombinasyonu ile çalışan Explorer Plug-In Hybrid,
450 PS ve 840 Nm tork güç üretebiliyor. SUV, şehir içi kullanımda
sıfır emisyon, saf elektrikle 40 kilometre menzil ile beklenen 3.4
l/100 km yakıt tüketimi ve 78 gr/km CO2 salımı sunacak.
Son derece geniş hacimli ve konfora odaklı premium Explorer
Plug-In Hybrid merkezi konumlu 10,1 inç dokunmatik ekran ile 12,3 inç
dijital gösterge paneli ve yedi koltuğuyla aile dostu oturma düzeni
gibi gelişmiş özelliklerle sunuluyor.
Ford Akıllı 4x4 Çekiş Sistemi, Sürüş Modları ve Ford’un 10 vitesli
otomatik şanzımanı, şehirden araziye kadar değişik sürüş koşullarında
performansı optimize ediyor.

Tourneo Plug-In Hybrid daha çevreci kentlere katkı sağlıyor

Bulunduğu yerdeki emisyon salınımlarının azaltılmasına katkıda
bulunmak ve Avrupa çapında giderek çoğalan ultra düşük emisyonlu araç
bölgelerinde kullanımı mümkün kılmak için tasarlanan sekiz koltuklu
Tourneo Custom Plug-In Hybrid, 2019 yılının sonuna doğru Avrupalı
müşterilere sunulacak.
Tourneo Custom Plug-In Hybrid gücünü 13,6 kWh lityum-iyon akü
bataryadan alan bir elektrikli motor/jeneratör ile tahrik edilirken
Ford’un bol ödüllü 1,0 litre EcoBoost benzinli motoru, menzil artırıcı
işlevi görüyor. Gelişmiş hibrit güç aktarma organı ile sıfır emisyonla
50 kilometreye kadar veya menzil artırıcı kullanarak 500 kilometreye
kadar menzilin yanı sıra beklenen 3.3 l/100 km yakıt tüketimi ve 75
gr/km CO2 salımı hedefleniyor.
Tourneo Custom segmentinde ilk olarak sunulan konferans koltuk
oturma düzeni ile yolcular arasında etkileşimi artırma ya da üç
koltuklu iki sırayı öne bakacak şekilde düzenleyebilme kabiliyeti
kullanılarak konfor ve kullanışlılığı optimize ediliyor.

Tam elektrikli Transit

Seri üretiminin 2021 yılında başlaması öngörülen tam elektrikli
yeni Ford Transit, şehir uygulamalarında yetenekli ve çok yönlü sıfır
emisyonlu bir yük taşıyıcı olarak işletmelerin ihtiyaçlarına yanıt
vermek amacıyla tasarlandı. Tam elektrikli Transit, çeşitli gövde
seçeneklerinde, tüm Transit kabiliyetleri ve dayanıklılığı ile
sunulacak.

Fiesta ve Focus EcoBoost Hybrid: Daha düşük emisyon, daha yüksek
güç

Fiesta EcoBoost Hybrid ve Focus EcoBoost Hybrid, yakıt
verimliliğini iyileştirmek için özelleştirilen ileri yarı hibrit
mimarisi içerirken daha güçlü ve uyumlu performansla Ford’un sürüş
keyfi deneyimini bütünleyecek.
Kayış ile tahrik edilen entegre marş motoru / jeneratör (BISG),
standart alternatörün yerini alarak genellikle frenleme sırasında
kaybedilen enerjinin geri kazanılmasını ve depolanmasını sağlıyor. Bu
enerji 48 Volt’luk hava soğutmalı lityum-ion bataryanın şarj
edilmesinde kullanılıyor.
Entegre marş motoru / jeneratör ayrıca fren anında depolanan
elektrik enerjisini kullanarak normal sürüş ve hızlanma esnasında
ilave tork üretimiyle düşük sürtünmeli, üç silindirli 1,0 litrelik
EcoBoost benzinli motoru destekliyor ve aynı zamanda elektrik
sistemlerini besliyor.
Akıllı, kendini düzenleyen yarı hibrit sistem, bataryayı optimal
fayda için ne zaman ve ne kadar yoğun şekilde şarj edeceğini
belirlemek üzere aracın nasıl kullanıldığını ve depolanan batarya
şarjının ne zaman kullanılacağını sürekli olarak izlerken iki
stratejiden birini kullanır:
Tork ikamesi - 50 Nm'ye kadar tork sağlamak için BISG'nin elektrik
motoru işlevini kullanarak benzinli motorun yakıt tasarrufunu
maksimize etmek için gereken eforu azaltır Fiesta’da beklenen 112
gr/km CO2 salımı ve 4,9 l/100 km yakıt tasarrufuna, Focus’ta beklenen
106 gr/km CO2 salımı ve 4,7 l/100 km yakıt tasarrufuna katkıda
bulunur.
Tork takviyesi - Güç aktarma organlarından sağlanan toplam torku –
yalnızca benzinli motordan tam yükte elde edilen değerin üzerine – 20
Nm’ye kadar çıkarmak için BISG'nin elektrik motoru işlevini kullanarak
optimum performans sunar.
Elektrikli tork desteği, daha güçlü ve uyumlu performans,
özellikle düşük motor devirlerinde daha esnek ve bağlantılı sürüş
deneyimi sunmaya yardımcı oluyor. BISG ayrıca Ford mühendislerinin 1.0
litrelik EcoBoost motorun sıkıştırma oranını düşürmelerini ve daha
fazla güç için daha büyük bir turbo şarj eklemelerini sağlamış
bulunuyor. Turbo şarj tepkisinin korunması için motoru daha hızlı
döndüren tork desteği kullanılarak gecikme süresi kısaltılıyor.
“1,0 litre EcoBoost motorumuz yakıt verimliliği ile performansın
bir arada olabileceğini kanıtladı. EcoBoost Hybrid teknolojimiz bunu
bir adım daha ileriye taşıyor,” diyerek değerlendirmesine başlayan
Ford Avrupa Pazarlama Satış ve Servisten Sorumlu Başkan Yardımcısı
Roelant de Waard “Müşterilerimizin EcoBoost Hybrid güç ve aktarma
organlarımızın sunmuş olduğu ani ve kararlı gücü çok seveceğini ve
bununla birlikte akaryakıt istasyonuna daha az ziyaret etmek zorunda
kalacakları için daha mutlu olacağını düşünüyoruz,” dedi.
Motoru yaklaşık 300 milisaniyede, yani bir göz kırpması kadar kısa
sürede yeniden başlatabilen BISG, Fiesta ve Focus EcoBoost Hybrid
modellerinde Auto Start-Stop teknolojisinin daha da fazla yakıt
tasarrufu elde etmek için daha kapsamlı senaryolarla çalışmasını
sağlıyor hızın 15 km/saatin altına düşmesiyle durma ve hatta aracın
viteste ve debriyaj pedalının basılı olması da bu kurgular arasında
sayılabiliyor.
Benzer bir şekilde Ford EcoBlue Hybrid teknolojisi, bu yılın
sonlarına doğru sunulacak Ford Kuga EcoBlue Hybrid için beklenen 132
gr/km CO2 salımı ve 5,0 l/100 km yakıt tüketimi sağlamak amacıyla
Ford’un 2,0 litre EcoBlue dizel motoru ile elektrikli tork desteğini
kombine edecek.

Smart Energy Concept ile geleceğe bakış

Ford’un bugün tanıttığı yenilikler arasında enerji verimliliğini
ve gelecekteki elektrikli araçların sürüş menzilini maksimuma çıkarmak
için çözümler araştırmasına yardımcı olan, türünün tek örneği, 10
koltuklu yeni Transit Smart Energy Konsept minibüs de yer aldı.
4 saatlik şarjla 150 kilometre sürüş menzili sunan ve Ford'un
Almanya’daki Merkenich Teknik Merkezinin mühendisleri tarafından
geliştirilen konsept, StreetScooter WORK XL ile aynı batarya-elektrik
aktarma organı teknolojisine sahip bir Ford Transit şasisi kullanıyor.
Destekleyen enerji tasarrufu ve enerji üretme inovasyonları arasında
şunlar sayılabiliyor:
Isıtma sistemi enerji kullanımını yüzde 65'e varan oranda azaltmak
için güç aktarma organı bileşenlerinden, dışarıdaki havadan ve kabin
içindeki havadan kaynaklı atık ısıdan yararlanan yenilikçi bir sıcak
hava sistemi, menzilde yüzde 20'lik artış sağlıyor
Isı kaybını azaltmak için yarıya kadar açılan kayar kapı, yolcu
tarafından akıllı bir cihaz kullanılarak kumanda edilebiliyor. Isıtma,
havalandırma ve klima fanı kapı açıldığında otomatik olarak devre dışı
bırakılıyor.
“Business-class” standardında ısıtmalı yolcu koltukları ve
yüzeyler, yolcuların kendi sıcaklıklarını kontrol etmelerini sağlıyor
ve büyük kabin için gereken enerjiyi azaltıyor.
Koltuk ısıtması, kabin aydınlatması, yolcuların mobil cihazları
için kablosuz şarj dahil entegre elektrik sistemlerine güç sağlamak
amacıyla 12 voltluk bir bataryayı şarj eden, tavana monte altı güneş
paneli
Yolcu kapısı ile oturma alanı arasında, yolcu inip binerken ısı
kaybını daha da azaltan ve yolcuları dışarıdaki hava koşullarından
koruyan polikarbonat separatör
Soğuk yüzeylerle teması azaltan ve ısı kaybına karşı yalıtım
sağlayan, havalandırmalı çift camlar
Kabin sıcaklığına göre ayarlanan ortam aydınlatması - sıcaklık
için kırmızı ve serinlik için mavi - yolcuların kabin sıcaklığı
algısını bilinçaltı bir şekilde etkiler
Kabinde ısı kaybını daha da azaltan yalıtılmış arka zemin ve tavan
Sürücünün, tek tek koltukların ısıtılmasını ve serinletilmesi, boş
koltukların devre dışı bırakılmasını kumanda edebilmesini sağlayacak
geliştirmeler planlanıyor. Mevcut hava yastığı açılma
teknolojilerinden ilham alan otomatik yolcu algılama özelliği de
ileride sunulacak.
Ford bu yılın sonuna doğru Transit Smart Energy Concept’in rüzgar
tüneli testlerinin tamamlanmasının ardından yol denemelerine başlamayı
öngörüyor.
Ford Avrupa Araç Mimarisi proje lideri Kilian Vas, “Bu konsepti
geliştirerek enerji tasarrufu sağlayacak ve böylece müşterilerin
gelecekteki elektrikli araç deneyimlerini daha da iyileştirmeye
yardımcı olacak pek çok akıllı yol bulduk,” dedi.
Mondeo Hybrid Wagon: beklenen CO2 salım değeri 101 g/km, yakıt
tüketimi değeri 4,4 l/100 km
Transit EcoBlue Hybrid: beklenen CO2 salım değeri 144 g/km, yakıt
tüketimi değeri 7,6 l/100 km
Transit Custom EcoBlue Hybrid: beklenen CO2 salım değeri 139 g/km,
yakıt tüketimi değeri 6,7 l/100 km
Tourneo Custom EcoBlue Hybrid: beklenen CO2 salım değeri 137 g/km,
yakıt tüketimi değeri 7,0 l/100 km
Transit Custom Plug-In Hybrid: beklenen CO2 emisyon salım değeri
75 g/km, yakıt tüketimi değeri 3.3 l/100 km
*Beyan Edilen Yakıt/Enerji Tüketimi, CO2 emisyon salım değerleri
ve elektrik menzili, en güncel Avrupa Regülasyonları (EC) 715/2007 ve
(EC) 692/2008 teknik şartnamelerine ve özelliklerine göre
ölçülmektedir. Yakıt tüketimi ve CO2 emisyon salım değerleri tek bir
otomobil için değil, bir araç tipi için belirtilmiştir. Uygulanan
standart test prosedürü farklı araç tipleri ve farklı üreticiler
arasında karşılaştırma yapılmasını sağlar. Otomobilin yakıt
verimliliğine ek olarak, sürüş davranışı ve diğer teknik olmayan
faktörlerin yanı sıra otomobilin yakıt/enerji tüketimi, CO2 emisyon
salım değerleri ve elektrik menzilinin belirlenmesinde rol oynar. CO2
küresel ısınmadan sorumlu temel sera gazıdır.
1 Eylül 2017 tarihinden itibaren, bazı yeni araçların tip onayı,
yakıt tüketimini ve CO2 emisyon salım değerini ölçmek için yeni, daha
gerçekçi bir test prosedürü olan ve (AB) 2017/1151 uyarınca belirlenen
Dünya Uyumlulaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü (WLTP) kullanılarak
onaylanacak. 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren WLTP, eski test
prosedürü olan Yeni Avrupa Sürücü Döngüsünün (NEDC) yerini almaya
başladı. NEDC devreden çıkarken, WLTP yakıt tüketimi ve CO2 emisyon
salım değerleri NEDC’ye dönüştürülür. Testlerin bazı unsurları
değiştiği için, önceki yakıt tüketimi ve emisyon salım değerlerinde
bazı değişiklikler olacaktır, yani aynı otomobil farklı yakıt tüketimi
ve CO2 emisyon salım değerine sahip olabilir.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.430
Değişim :  0,86% |  12,15
Açılış :  1.424  
Önceki Kapanış :  1.418  
En Yüksek
1.435
En Düşük
1.424
BIST En Aktif Hisseler18:05
FADE 8,69 70.870.116 % 10,00  
PRKAB 18,92 51.605.399 % 10,00  
DOBUR 32,64 5.251.753 % 9,97  
GARFA 14,57 2.505.070 % 9,96  
DMSAS 7,35 50.738.080 % 9,87  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 9,2921 9,2967 % -0,37  
Euro 10,8209 10,8307 % -0,18  
Sterlin 12,7830 12,8471 % 0,03  
Frank 10,0288 10,0893 % -0,36  
Riyal 2,4705 2,4829 % -0,44  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.769 1.769 4,15  
Altın Gr. 529 530 -0,27  
Cumhuriyet 3.524 3.577 23,00  
Tam 3.509 3.597 24,71  
Yarım 1.696 1.740 11,95  
Çeyrek 851 870 5,98  
Gümüş.Ons 23,60 23,63 0,42  
Gümüş Gr. 7,08 7,08 0,12  
B. Petrol 84,98 84,98 0,65