BASIN BÜLTENİ-Ford Mustang, BASF’nin geliştirdiği inovatif malzeme sayesinde yaklaşık 1 kilo daha hafif

05.04.2016 17:45



BASF tarafından geliştirilen yeni karbon fiber kompoziti ile 2016
model Ford Shelby GT350 Mustang’lerin radyatör ızgarası baştan
tasarlandı.
BASF tarafından geliştirilen inovatif termoplastik ürün ile 2016
Ford Shelby GT350 Mustang için daha hafif bir radyatör ızgarası
oluşturma çalışmaları sonuç verdi. BASF’nin stratejik iş ortaklarından
Magna ve Ford, BASF’nin geliştirdiği karbon elyaf malzemeyi kullanarak
yeni bir ızgara tasarladı. Bu ızgara, önceki plastik-metal hibrit
tasarıma oranla yüzde 24 daha hafif hale geldi.
Ford, Shelby GT350 Mustang’e daha hafif bir ızgara alternatifi
geliştirmesi için otomotiv tedarikçisi Magna ile iletişime geçerek
işbirliği sürecini başlattı. BASF’nin bir diğer stratejik iş ortağı
olan Magna, Ford’dan gelen bu talep üzerine hafif materyal konseptleri
için BASF’nin kapısını çaldı. Ford’un talep ettiği parça için BASF,
Ultramid® poliamit termoplastik reçinesi ürününü önerdi. Yapılan
çalışmalar sonucunda üretilen bu yeni parça, yüzde 20 oranında karbon
elyaf alaşım içeriyor ve Shelby GT350’de daha önce kullanılan
plastik-metal karışımı malzemeden yaklaşık 1 kilogram daha hafif.

Sektörde ilk kez

Magna Exteriors Ürün ve Süreç Geliştirme Başkan Yardımcısı Tom
Pilette, “Bu parça için daha önce kullanılan malzeme bir plastik-metal
karışımı hibrit bir malzemeydi. Bu nedenle parçanın ağırlığının
azaltılması gerçek bir başarı oldu. BASF'nin malzeme özellikleri ve
uzmanlığı, sektörde ilk kez gerçekleşen bir uygulama olarak
tasarımımızın başarısında en büyük paya sahip” dedi.
Karbon elyaf, yüksek bir performansa sahip ve ağırlığı azaltmanın
yanı sıra estetik kalite sunuyor. Üretilen bu yeni parçanın estetik
görünümü sayesinde Ford, ön ızgara bölgesindeki bu taşıyıcı parçayı
gizleyen kapaktan vazgeçti ve böylece ağırlığı yaklaşık 850 gram daha
düşürdü. Toplamda yüzde 45 oranında ağırlık tasarrufu sağladı.

Yüksek performans ve optimizasyon

Üst ve alt kenar elemanlarını yapısal olarak birleştiren radyatör
ızgarası ön bölgesindeki taşıyıcı parça, aracın ön gövdesinin genel
sertliğini artırdığı için son derece önemli. Magna, oluşturduğu
konsept tasarımı geliştirmek için BASF ile işbirliği yaptı ve BASF’nin
simülasyon servisi olan Ultrasim® ürününü kullanarak parçanın topoloji
optimizasyonu gerçekleştirdi.
Kullanılan teknoloji, ekibin başarısı açısından son derece önemli
bir faktör oldu. BASF Pazar Segmenti Müdürü Brian Shaner, “Araçları
daha hafif yapmaya, performansı artırmaya ve daha hızlı bir geliştirme
sürecine katkıda bulunmaya yardımcı olan çözümler oluşturmak
istiyoruz. Ultrasim®, bu denklemde önemli bir bileşen. Müşterilerin
tasarımlarını optimize etmesine yardımcı olmamızı sağlıyor.” dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.455
Değişim :  1,58% |  22,62
Açılış :  1.433  
Önceki Kapanış :  1.433  
En Yüksek
1.455
En Düşük
1.417
BIST En Aktif Hisseler18:05
DOBUR 37,40 11.591.910 % 10,00  
SERVE 14,31 318.031 % 9,99  
EDIP 3,92 51.589.664 % 9,80  
HLGYO 2,62 38.136.089 % 9,62  
OLMK 7,70 9.746.974 % 9,38  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 9,5125 9,5137 % 3,28  
Euro 11,0734 11,1027 % 3,28  
Sterlin 13,0835 13,1491 % 3,06  
Frank 10,3201 10,3823 % 3,38  
Riyal 2,5293 2,5420 % 3,30  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.783 1.783 1,03  
Altın Gr. 546 546 17,89  
Cumhuriyet 3.570 3.624 70,00  
Tam 3.551 3.640 69,48  
Yarım 1.716 1.761 33,61  
Çeyrek 861 880 16,80  
Gümüş.Ons 24,13 24,17 -0,15  
Gümüş Gr. 7,38 7,39 0,19  
B. Petrol 84,78 84,78 -1,04