BASIN BÜLTENİ-Goodyear, Le Mans 24 Saat yarışına geri döndü

17.09.2020 18:10
BASIN BÜLTENİ-Goodyear, Le Mans 24 Saat yarışına geri döndü


Goodyear, Le Mans’a uzun zamandır beklenen geri dönüşünü yaptı. 24
saatlik Le Mans maratonu için beş takım, Goodyear lastiklerini tercih
etti. 19 Eylül Cumartesi günü Fransa’da, Türkiye saatiyle 15:30'da
başlayacak olan Le Mans yarışı, 20 Eylül'de aynı saatte sona erecek.
LMP2 sınıfında Goodyear lastikleri kullanan beş takım Jota Sport,
Jackie Chan DC Racing, Algarve Pro Racing, G-Drive Racing by Algarve
ve Panis Racing olacak. WEC ve Avrupa Le Mans Serisinde önümüzdeki
sezondan itibaren tüm LMP2 araçları Goodyear lastikleri kullanacak.
Dünyanın en prestijli dayanıklılık yarışına bu yıl geri dönüş
yapan Goodyear, Le Mans 24 Saat yarışında sahip olduğu 14 galibiyet
rekoruna bir geri dönüş zaferi eklemeyi hedefliyor. 2006'dan bu yana
Goodyear lastiklerinin sahne alacağı ilk Le Mans olan bu yılki
mücadelenin, Fransa'da düzenlenen dayanıklılık yarışları klasiğinin
son yıllardaki en hızlı yarış olacağı öngörülüyor.
COVID-19 pandemisi nedeniyle Haziran'dan 19-20 Eylül tarihine
ertelenen 88'inci Le Mans yarışı, aynı zamanda FIA Dünya Dayanıklılık
Şampiyonası'nda (WEC) bu sezonun sondan bir önceki turu. 14 Kasım'da 8
Saatlik Bahreyn turuyla sona erecek şampiyonluk mücadelesi öncesinde
Le Mans'ın "iki kat puanlı" bir yarış olması, onu daha da önemli bir
hale getiriyor.
Havanın daha serin olması nedeniyle son yılların en hızlı 24
Saatlik yarışlarından birine tanıklık edileceğini öngören Goodyear
Dayanıklılık Programı Yöneticisi Mike McGregor, şunları söyledi: "Hava
ve pist sıcaklığı, Haziran'a kıyasla kayda değer ölçüde düşük olacak.
Havanın daha serin olması, aerodinamik sürtünmede azalma ve motor
performansında artış ile daha fazla verimlilik sağlayacak. Lastik
tarafında, yeni Goodyear ürün grubu ile bu sezon geçtiğimiz yıllara
kıyasla daha yüksek bir tempo yakaladık. Tüm bunları göz önünde
bulundurduğumuzda, Le Mans'da yeni bir performans rekoru görmememiz
için hiçbir sebep yok."
Le Mans'da lastik üreticilerinin karşılaştığı zorluklardan biri,
WEC düzenlemelerinin tüm sezon için yalnızca üç kuru hava lastiği
türüne izin vermesi. Bu durum Goodyear'ı, çok çeşitli pist
sıcaklıklarına uyum sağlayabilecek bir ürün grubu geliştirmeye
zorladı. Örneğin, Spa'da koşulan son turda Belçika'da alışılmadık
düzeyde tropik hava koşulları nedeniyle pist sıcaklığı 42ºC'ye çıktı.
Bir önceki sezon Spa'da pist sıcaklığı 7ºC olarak ölçülmüştü.
Goodyear, Le Mans'da yumuşak "A" veya en yeni orta "B" lastiklere
odaklanırken, Eylül ayında bir sıcaklık dalgası ihtimaline karşı
üst-orta düzey "C" lastiklerini de hazır tutmayı planlıyor."
McGregor sözlerine şunları ekledi: "Hedefimiz, takımlarımız için
dayanıklılık performansı sağlamak, lastik değişikliği sayısını
sınırlamak ve yakıt düzeylerinin düşük olduğu son anlarda maksimum
performansı korumak. Le Mans'da iki Formula 1 yarışına eşdeğer bir
mesafe kat ettikten sonra lastik değiştiriyoruz. O noktada, aracın
yakıt yükü azaldığında, sürücü maksimum performansa ihtiyaç duyuyor.
Spa'da yarışın bu bölümünün en hızlı araçları, Goodyear kullanan
araçlar oldu."
Bu yılın sıkışık takvimi nedeniyle, geleneksel Le Mans test günü,
ancak yarıştan iki hafta öncesine planlanabildi. Yine de, Goodyear
mühendisleri, pistlere geri dönüş için kapsamlı araştırmalar
yürütüyor. McGregor, Goodyear mühendislerinin WEC pistleri konusunda
nasıl yeni bilgiler edindiğini şöyle açıklıyor: "Her yarıştan aylar
önce pisti ziyaret edip zemini inceleriz. Paul Ricard pisti gibi yakın
tarihte yüzeyi yenilenmiş pistlerin zemini "mikro pürüzlü" olurken,
Spa gibi eski pistlerde çok daha açık "makro pürüzlü" asfalt
kullanılıyor. Son ziyaretimizin ardından zeminin nasıl değiştiğini
görmek için zemini mutlaka yeniden tararız. Le Mans, pistin bir
bölümünün kalıcı olarak yarış pisti, bir kısmının da halka açık
karayolu olması nedeniyle, pist zemini yıl içerisinde önemli ölçüde
aşınmaya maruz kalıyor. "

Eylül yağmuruna hazırız

Goodyear son yılların en hızlı Le Mans yarışına hazırlanırken,
Goodyear mühendislerinin de sonbahar koşullarına hazırlandığını ifade
eden McGregor "Geçen yıl Ağustos ayındaki geri dönüşümüzün ardından,
geçen ay koşulan Spa yarışına kadar Goodyear tam ıslak zemin
lastiklerini kullanmamız gerekmemişti. Takımlarımız ıslak zemin
lastiklerinin oldukça dayanıklı olduğunu düşünürken, Spa'da
geçirdiğimiz yağışlı dönem, Goodyear'ın çok yönlü ara koşul lastiği
ile tam ıslak zemin lastiği arasındaki geçiş noktasının nerede
olduğunu hesaplamamız için bol miktarda bilgi sağladı” diye konuştu.

Yeni normal, yeni prosedürler

Ülkelerin ve organizasyonların yapıldığı ülkelerdeki spor
makamlarının her birinin uyguladığı düzenlemelere uymak, güvenli bir
organizasyon geçirmek için büyük öneme sahip. Pandemi süreci
nedeniyle, Goodyear, ekibini gruplara ayırarak ve sağlık ve güvenlik
ekipmanlarına yatırım yaparak yarış organizasyonlarında izlediği
süreçleri değiştirdi. Goodyear, Le Mans ekibi sekiz ülkeden
uzmanlardan oluşuyor.
Goodyear Motor Sporları EMEA Direktörü Ben Crawley, konuyla ilgili
olarak "Bu, motor sporlarında rol alan herkesin, üreticilerin ve
organizatörlerin zor zamanlarda uluslararası düzeyde çalışırken sporun
devam etmesini ve herkesin güvende kalmasını nasıl sağladıklarının
kanıtı” diye konuştu.



Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.722
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  9.716  
Önceki Kapanış :  9.722  
En Düşük
9.668
En Yüksek
9.767
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
BURCE 258,50 246.466.441 % 10,00  
EDIP 23,76 11.400.951 % 10,00  
VAKBN 18,59 2.543.228.297 % 10,00  
SNKRN 40,26 4.902.534 % 10,00  
KENT 1.408,00 21.600.128 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5506 32,5574 % 0,05  
Euro 34,9330 35,0271 % 0,57  
Sterlin 40,2932 40,4952 % 0,00  
Frank 35,3496 35,5268 % 0,06  
Riyal 8,6193 8,6625 % -0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,05 27,09 % 0,66  
Platin 902,69 904,59 % 0,66  
Paladyum 992,67 997,07 % 0,66  
Brent Pet. 88,12 88,12 % 0,66  
Altın Ons 2.313,10 2.313,46 % 0,66