BASIN BÜLTENİ-Turkcell’e ‘Türkiye’nin En İyi İş Yeri’ ödülü

18.08.2020 13:15
BASIN BÜLTENİ-Turkcell’e ‘Türkiye’nin En İyi İş Yeri’ ödülü


Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, küresel danışmanlık
şirketi Kincentric’in düzenlediği araştırmada, 2019 yılında
‘Türkiye’nin En İyi İş Yerleri’ arasında yer aldı.
Turkcell, Kincentric’in 2020 yılında gerçekleştirdiği COVID-19
dönemine ilişkin ‘Sanal Çalışma Değerlendirme Anketi’nde de başarısını
sürdürerek hem yerel hem de küresel şirketler arasında listenin en üst
sıralarına oturdu. Turkcell, çalışanların katıldığı ankette yer alan
ana başlıkların tümünde ortalamaların çok üstünde puan aldı.
Turkcell, global danışmanlık firması Kincentric’in bu yıl dünya
genelinde 20’ncisini, Türkiye’de ise 13’üncüsünü düzenlediği ‘2019
yılı En İyi İş Yerleri Programı’nda ‘Kincentric Türkiye - Best
Employer’ ödülüne layık görüldü. Katılımcı şirketlerin bünyesindeki
çalışanlar tarafından yapılan puanlamaların dikkate alındığı ve
şirketlerin ‘Çalışan Bağlılığı’, ‘Bağlı Kılan Liderler’, ‘Çeviklik’ ve
‘Yetenek Odağı’ olmak üzere dört kategoride değerlendirildiği
araştırmada Turkcell, telekom sektöründen 'Türkiye’nin En İyi İş
Yerleri' değerlendirmesine katılan tek firma oldu.

Serhat Demir: Başarılı bir sınav verdik

Turkcell Hukuk, Regülasyon ve İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel
Müdür Yardımcısı Serhat Demir, pandemi döneminde şirket olarak
başarılı bir sınav verdiklerini söylerken, ‘Best Employer’ ödülünü
almaktan büyük mutluluk duyduklarını kaydetti. Demir, “Aldığımız ödül
ve anket sonuçları yönetim kurulumuzdan genel müdür ve genel müdür
yardımcılarımıza, direktörlerimizden müdürlerimize kadar tüm yönetim
takımımızın gösterdiği özen ve çaba ile bu zorlu sınavı Turkcell
olarak başarılı bir şekilde verdiğimizi gösteriyor. Pandemi sürecinde
günlük nabız anketleri ile tüm çalışanlarımızın durum, ihtiyaç ve
dileklerini her an yakından takip ettik. Bu süreçte üst düzey
yöneticilerimizden oluşan DOX (Digital Office Experience) komitemiz ve
farklı ekiplerden oluşan alt komitemizin ortak çalışmasıyla,
kararlarımızı tüm fonksiyonlarımızın ihtiyaçlarına cevap verecek
şekilde aldık. Çalışanlarımızın anlık anketler aracılığıyla verdikleri
geri bildirimlerin ışığında, süreç ve prensiplerimizi sıcağı sıcağına,
ivedilikle geliştirdik. Bu yoğun ve titiz çalışmamızın ödüle layık
görülmesi ve araştırma sonuçlarına yansıması, başarımızı daha da
anlamlı kılıyor” dedi. Demir, gelecek dönemde de Turkcell
çalışanlarının sağlığı ve mutluluğu için ellerinden gelen her şeyi
yapacaklarını, çalışanın nabzını an be an dinlemeye devam edeceklerini
vurguladı.

‘Dijitalleşmenin etkisi büyük’

Demir, Turkcell’in bu yüksek sonuçlarında şirketin tüm Türkiye’de
ve iştirakleri aracılığıyla yurt dışında hızla yaydığı “dijitalleşme”
vizyonunun ve çalışan deneyimi odağının etkisinin açık olduğunun
altını çizdi. Demir, “Turkcell, 3 yılı aşkın süredir ‘Mobil Çalışma’
ve ‘Ofistasyon’ imkanları sunan bir şirket. Güçlü teknolojik
altyapımız, pandemi döneminde evden çalışma modelinin tüm şirket
genelinde hiçbir verim kaybı yaşanmaksızın uygulanmasını mümkün kıldı.
Turkcell olarak, yeni dönem için dijital ve fizikseli harmanlayan
ideal çalışma modelleri geliştirmeye odaklanmış durumdayız”
ifadelerini kullandı.

Turkcell çalışanlarından tam not aldı, global ölçekte fark attı

Turkcell, Kincentric’in 2020 yılında düzenlediği ‘COVID-19 Sanal
Çalışma Değerlendirme Anketi’nde de pandemi sürecine yönelik etkin
yönetimiyle hem ulusal hem global ölçekte, tüm sektörlerde farkını bir
kez daha ortaya koydu.
Türkiye’den 68 şirketin katıldığı ankette çalışanlara, ‘Kaygı ve
Bağlantı Kurma’, ‘Üst Yönetim Yaklaşımı, İletişimi’, ‘Çalışan Sağlığı,
Esenliği, İş Güvenliği’ ve ‘Sanal Çalışma Verimliliği’ ana başlıkları
altında 18 çoktan seçmeli ve 5 açık uçlu soru soruldu.
Turkcell, ankette yer alan 4 ana başlığın her birinde yüksek
sonuçlar elde etti. Anket sonuçları Turkcell’in Türkiye geneline göre
olumlu algı ortalamasında üst sıralarda olduğunu gösterirken global
ölçekteki şirketler arasında da tüm boyutlarda daha yüksek sonuçlar
aldığını ortaya koydu.
Ankette, yöneticilerin çalışanlara karşı sergilediği tutum ve
verdiği desteği ölçümleyen Kaygı ve Bağlantı Kurma boyutunda Turkcell
yüzde 90 oranında olumlu algıya sahipken, global ortalaması yüzde
84’te, Türkiye ortalaması ise yüzde 82’de kaldı.
Çalışanlar Turkcell üst yönetiminin COVID-19 dönemindeki yaklaşımı
ve iletişimi boyutunda yüzde 89 olumlu geri dönüş yaparken, bu oran
Türkiye ortalamasında yüzde 76, global ortalamada da yüzde 78
seviyesinde çıktı. Turkcell çalışan güvenliği, esenliği ve iş
güvenliği alanında yüzde 87, sanal çalışma verimliliği boyutunda ise
yüzde 86 oranında olumlu not aldı. ‘Global Top Quartile’ (ortalama
toplam hisse getirisi yüzde 50’nin üzerinde olan) firmalar için bu iki
boyuttaki olumlu algı oranının ortalaması yüzde 83’te kaldı.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey





'
18:059.717
Değişim :  -0,05% |  -5,32
Açılış :  9.754  
Önceki Kapanış :  9.722  
En Düşük
9.664
En Yüksek
9.827
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
PEKGY 8,36 494.084.004 % 10,00  
MAGEN 23,10 185.175.571 % 10,00  
IMASM 18,93 563.276.710 % 9,99  
SNKRN 44,28 6.197.730 % 9,99  
YONGA 85,90 3.734.414 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5312 32,5380 % 0,16  
Euro 34,8728 34,9986 % 0,08  
Sterlin 40,5157 40,7187 % 0,55  
Frank 35,4895 35,6674 % 0,46  
Riyal 8,6329 8,6761 % 0,15  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,41 27,47 % 0,66  
Platin 917,48 919,80 % 0,66  
Paladyum 984,15 988,31 % 0,66  
Brent Pet. 89,24 89,24 % 0,66  
Altın Ons 2.331,74 2.332,64 % 0,66