CarrefourSA, 1 Ocak'tan itibaren midye satışına başlayacak

14.11.2019 15:56
CarrefourSA, 1 Ocak'tan itibaren midye satışına başlayacak


CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, 1 Ocak’tan itibaren
özellikle sokak lezzeti olarak tercih edilen midyenin satışına
başlayacaklarını duyurdu.
CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu ve Gıda Kategori Genel
Müdür Yardımcısı Ali Nadir Akan, Fulya Hipermarketi’nde düzenledikleri
basın toplantısında ürünlerine bir yenisini daha ekleyerek 1 Ocak’tan
sonra midye satışı yapacaklarını açıkladı. Bir sokak lezzeti olan
midyenin çok fazla talep edildiğini belirten Kartallıoğlu, “Güvenli
çiftlik midyelerini reyonlarımızda satışa sunmak için yaklaşık bir
yıldır yerinde süreci takip ediyoruz. Tarım ve Orman Bakanlığının
izlemesi sonucu onay vermiş olduğu Erdek açıklarındaki midye
yetiştiricilik tesislerinden midye almaya başladık. Böylelikle bir
ilke daha imza atarak canlı kara midye satışı gerçekleştiren tek gıda
perakendecisi olduk. Ürünler çiftlikte hasat edildikten sonra
arındırma tesisinde arındırılarak, soğuk zinciri bozulmadan paketlenip
reyonlarımıza ulaşmaktadır. Bu sayede günümüzde sıkça tüketilen ancak
mikrobiyolojik ve kimyasal açıdan riskler barındırabilen midye
konusunda müşterilerimize üretimden reyona gelene kadar her süreci
kontrol altında olan midyeleri sunuyoruz. Müşterilerimiz dilerlerse
balık reyonumuzdan canlı halde midyelerini alabilecek, dilerlerse de
Lezzet Arası restoranlarımızda dolma ve tavasını tüketebileceklerdir”
dedi.

"Yılın 12 ayı 60-70 çeşit balık"

Kartallıoğlu, kültür balıkçılığını destekleyerek reyonlarına yılın
12 ayı 60-70 çeşit balık getirebildiklerinin altını çizdi. “Kültür
balıkçılığına verdiğimiz destekle balık hem 12 ay boyunca bulunabilen
bir besin kaynağı haline geliyor hem de ülkemizdeki balık çeşidinin
gelecek nesillere miras bırakılabilmesi adına sürdürülebilir
balıkçılığa katkı sağlıyor” diyen Kartallıoğlu, şunları söyledi:
“Her yıl denizlerimizdeki balık çeşitleri ve avlanılabilen miktar,
iklim koşullarına göre değişkenlik gösteriyor. Kimi yıl yüksek verim
elde edilirken, kimi yıl da avlanan balık oranında düşüş
yaşanabiliyor. Bu noktada sürdürülebilir balıkçılığa verdiğimiz
destekle reyonlarımıza deniz balıklarının yanı sıra 12 ay boyunca
taze, kaliteli ve güvenilir kültür balıkları getiriyoruz. Alım
yaptığımız çiftliklerin en önemli özelliği izlenebilirliği ve kalite
standartlarına uygunluğu. Herhangi bir marketimizden aldığınız balığın
etiketine baktığınızda o balığın hangi tedarikçiden alındığını, hangi
bölgeden avlandığını öğrenebiliyorsunuz. Bu tedarikçinin ya
uluslararası kalite standartlarına sahip olduğunu ya da tarafımızdan
denetlendiğini ve analizler yapıldığını bilmelisiniz, çünkü bu noktada
çok net bir kontrol mekanizmasına sahibiz.”

“Lezzet Arası balık satışlarına yüzde 30’a varan katkı sağladı”

Balık operasyonunda 22’si su ürünleri mühendisi olmak üzere toplam
385 kişinin görev yaptığını belirten Kartallıoğlu, bu yıl 25 yeni
reyon yatırımı gerçekleştirerek balık ve deniz mahsulü sattıkları
market sayını 184’e çıkardıklarını söyledi. Kartallıoğlu, şöyle
konuştu:
“Balığın bulunabildiği dönemlerde et satışına yakın miktarda balık
satışı gerçekleştiriyoruz. Sene sonunda 8 bin ton balık ve deniz
mahsulü satışı hedefliyoruz. Balığı yalnızca reyonlarımızdan
satmıyoruz, mevcut 12 adet Lezzet Arası restoranımızda da balık en çok
tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Bugün için Lezzet Arası
restoranlarımızın bulunduğu marketlerimizdeki balık satışının toplam
balık satışımıza yüzde 30’a varan katkı sağladığını dile
getirebiliriz.”
CarrefourSA Gıda Kategori Genel Müdür Yardımcısı Ali Nadir Akan da
balık ve deniz mahsulü satışındaki performanslara değinerek, “Balık,
uzmanlık isteyen bir konu olduğu için hem işine hakim personelle
çalışıyoruz hem de dönem dönem bu konuda eğitimler gerçekleştiriyoruz.
Tasarım açısından yenilediğimiz reyonlarımız sayesinde müşterilerimiz
artık çok daha fazla balık ve deniz mahsulü çeşidine ulaşabilir hale
geldi. Tüm bu faaliyetlerimiz sayesinde bu yıl en çok balık satışı
yaptığımız iller sırasıyla İstanbul, Adana, Mersin, Antalya, Bodrum ve
Konya diyebiliriz. Mevsiminde en çok hamsi, istavrit, lüfer ve palamut
tercih edilirken mevsim dışında da çipura, levrek ve somon tercih
ediliyor. Mevsim balıkları açısından baktığımızda ise geçen sene en
çok sattığımız ürün 850 tonla palamut oldu. Çipura, levrek ve Somon
ise her ay en çok satanlar listesinin başında yer alıyor. Bu üç ürün
yıllık ortalama 5 bin 500 ton satış hacmine sahip” dedi.


IHA




'
13:429.545
Değişim :  -1,39% |  -134,41
Açılış :  9.645  
Önceki Kapanış :  9.680  
En Düşük
9.513
En Yüksek
9.646
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler13:42
UFUK 379,50 24.179.950 % 10,00  
UZERB 543,50 3.865.916 % 9,96  
AKENR 21,94 258.080.617 % 9,92  
RYGYO 33,16 223.731.027 % 8,22  
KLNMA 16,69 989.489 % 7,61  
13:42 Alış Satış %  
Dolar 32,4937 32,5022 % 0,28  
Euro 34,5798 34,5945 % 0,29  
Sterlin 40,3700 40,5723 % 0,25  
Frank 35,5240 35,7020 % 0,07  
Riyal 8,6480 8,6914 % 0,25  
13:42 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,23 28,27 % 0,66  
Platin 966,85 967,71 % 0,66  
Paladyum 1.017,44 1.020,03 % 0,66  
Brent Pet. 89,89 89,89 % 0,66  
Altın Ons 2.369,48 2.369,81 % 0,66