CarrefourSA'nın tropikal meyve satışları Ocak'ta rekor düzeyde arttı

26.01.2018 12:41
CarrefourSA'nın tropikal meyve satışları Ocak'ta rekor düzeyde arttı


Türkiye organize perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA,
tropikal meyve satışlarında rekor artışlar yaşandığını açıkladı. 2017
yılı Ocak ayı ile 2018 yılının aynı döneminde Avokado, Mango, Zencefil
ve Kumkuat satışlarında çok yüksek satış rakamlarına ulaşıldı.
Avokado ve Zencefil satışları 2 katı, Mango ise 12 katı aştı. En
büyük rekor ise "minyatür portakal", "süs portakalı", "altın portakal"
olarak da bilinen ve Türkiye'de de üretimine başlanan kumkuat'ta
(kamkat) yaşandı.
Sabancı Holding ve Carrefour iştiraki CarrefourSA, yeni yılın Ocak
ayında rekor sayıda tropikal meyve satışı gerçekleştirdi.
CarrefourSA'nın Ocak 2017 ve 2018 satış rakamlarından derlenen
bilgiye göre, Türkiye'de tropikal meyvelere ilgi her geçen artıyor.
Avokado, Mango, Zencefil ve Kumkuat'tan oluşan tropikal meyvelerde
geçen yılın aynı dönemine göre rekor sayılacak satış rakamlarına
ulaşıldı.
Avokado ve Zencefil satışları iki katı, Mango ise 12 katı aştı. En
büyük rekor ise "minyatür portakal", "süs portakalı", "altın portakal"
olarak da bilinen ve Türkiye'de de üretimine başlanan kumkuat'ta
(kamkat) yaşandı.

Tropikal meyvelerin Ocak 2017 ve 2018 satışları şöyle:

Ocak 2017 Ocak 2018 Birim Fiyat
Avokado 55.700 140.000 Adet 2,99
Mango 12.400 150.000 Adet 2,99
Zencefil 14.400 29.000 KG 9,90
Kumkuat 52 20.000 KG 9,99

Ayşin Işıkgece: "Tüketicilerimizin gösterdikleri ilgiden oldukça
memnunuz"

CarrefourSA olarak tüketicilerini dinlediklerini ve gelen
taleplere göre çalışmalar yaptıklarını belirten CarrefourSA Gıda
Kategori Direktörü Ayşin Işıkgece, "Müşterilerimizin memnuniyeti için
özel çalışmalar yapıyoruz. Bu çerçevede Ocak ayı için tropikal
meyvelerde indirim sağladık. Beklentimizin üzerinde talep oldu ve bazı
ürünler çok kısa sürede tükendi. Açıkçası talebe yetişmekte
zorlanıyoruz. Rakamlardan da anlaşılacağı üzere rekor düzeyde satış
gerçekleşti. Müşterilerimize sunduğumuz hizmet karşılığında aldığımız
geri dönüşler bizi ziyadesiyle memnun ediyor. Tropikal ürün
çeşitlerinde referans bir marka olmak için yola çıktık. CarrefourSA
olarak özel kampanya ve indirimler yapmaya ve tüketicilerimizin
taleplerini karşılamaya devam edeceğiz. Tüketicilerimiz yeni tatlar
istiyor ve özellikle son dönemlerde sağlıklı yaşam konseptinde yapılan
tanıtımlarla bu konuda bilinç günden güne artıyor. Yıl içerisinde
'Tayland Günleri', Malezya Günleri gibi çalışmalarımızla birçok
marketimizde tropikal ürün tadım ve tanıtım faaliyetleri yürüttük"
dedi.

"Üreticilerimize de destek oluyoruz"

Işıkgece, "Tropikal meyveler son zamanlarda oldukça rağbet
görüyor. Tüketicilerimize en kaliteli ürünleri sunmakla birlikte
üreticilerimiz içinde özel çalışmalar yapıyoruz. Şu an tüm dünyadan
ürünlerle ilgili araştırmalar yapıyoruz. Yakın zamanda Kral meyvesi
olarak anılan liçi ürününü misafirlerimizle dökme olarak buluşturduk.
Normal şartlarda 150-200 gramlık ambalajlarda satılan ürünü hem dökme
hem de daha uygun fiyatlara satışa sunduk. İleriye dönük olarak bu tür
projelerimiz devam ediyor olacak. Ülkemizde bu anlamda pazar bulamayan
ve ürünlerini pazarlamakta zorlanan üreticilerimizin ürünlerine talip
olduğumuzu belirtmek isteriz. Yeni tat ve çeşit isteyen
misafirlerimize beslenme alışkanlıklarında yer alması için yeni
ürünleri araştırıyor olacağız. Bunu yaparken de ithal edilen birçok
ürünün iklimi uygun olanlarda yerli üretimde yer alması için de ülke
içindeki üretimi desteklemeyi hedefliyoruz. Bu şekilde üreticiler için
yeni çeşitler oluşacak ve fiyatlar daha uygun seviyelere gelecektir.
Bir taraftan da ülkemizde de unutulmaya yüz tutmuş birçok ürün var
bunları da reyonlarımıza taşıyarak yerli üretime vermiş olduğumuz
desteği devam ettireceğiz" dedi.

"Unutulan lezzetleri hatırlatmaya devam edeceğiz"

Çalışmalarının karşılığını almaktan memnun olduklarını ifade eden
Ayşin Işıkgece, "Üreticiler ile özel üretimle belli bir tonaj
anlaşmasına imza attık. Bahçelerden taze olarak toplanan kumkuatlar
başta olmak üzere tropikal meyveleri en taze haliyle marketlerimizde
satışa sunuyoruz. Olumlu geri dönüşlerin ve rekor satışların sebebinin
doğru organizasyon olduğunu düşünüyoruz. CarrefourSA olarak tropikal
ürünlerin daha fazla desteklenmesi için çalışmalarımıza devam
ediyoruz. Unutulmaya yüz tutmuş bu sağlıklı ürünleri tekrar
hatırlatmak ve en kaliteli şekilde müşterilerimize sunmak için özel
projeler geliştireceğiz" diye konuştu.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.722
Değişim :  0,80% |  77,07
Açılış :  9.716  
Önceki Kapanış :  9.645  
En Düşük
9.668
En Yüksek
9.767
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
BURCE 258,50 246.466.441 % 10,00  
EDIP 23,76 11.400.951 % 10,00  
VAKBN 18,59 2.543.228.297 % 10,00  
SNKRN 40,26 4.902.534 % 10,00  
KENT 1.408,00 21.600.128 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5497 32,5624 % 0,05  
Euro 34,8258 34,8626 % -0,01  
Sterlin 40,2528 40,4546 % -0,14  
Frank 35,3767 35,5540 % -0,37  
Riyal 8,6195 8,6627 % -0,15  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,24 27,27 % 0,66  
Platin 905,85 907,86 % 0,66  
Paladyum 1.002,21 1.005,71 % 0,66  
Brent Pet. 87,83 87,83 % 0,66  
Altın Ons 2.323,82 2.324,12 % 0,66