HİSSE DEĞERLENDİRMESİ-Şeker Yatırım, Pegasus hedef fiyatını 14,00 TL'den 14,20 TL'ye yükseltti

15.11.2016 08:42
HİSSE DEĞERLENDİRMESİ-Şeker Yatırım, Pegasus hedef fiyatını 14,00 TL'den 14,20 TL'ye yükseltti


Şeker Yatırım, Pegasus hedef fiyatını 14,00 TL'den 14,20 TL'ye
yükseltti.
Şeker Yatırım ( http://www.sekeryatirim.com.tr ) konu ile ilgili
raporunda, Pegasus için 'TUT' tavsiyesini koruduklarını belirtti.
Raporda şu değerlendirme yapıldı:
"Pegasus 3Ç16'da beklentilerin oldukça üzerinde operasyonel
karlılık elde etti
Pegasus Hava Yolları, 3Ç16'da, piyasa ortalama beklentisi olan
TL202mn ve bizim beklentimiz olan TL207mn'un oldukça üzerinde, TL243mn
tutarında net kar açıklamıştır. Şirket'in 3Ç16'da beklentilerin
üzerinde net kar elde etmiş olması, büyük ölçüde operasyonel
karlılığının beklentilerin üzerinde gerçekleşmiş olması nedeniyledir.
Pegasus, 3Ç16'da beklentilerin üzerinde satış geliri elde etmiş, ve
çeyreksel FAVÖK marjı da, yurt içi yolcu birim gelirlerindeki artış ve
yurt dışı yolcu birim gelirlerindeki gerilemenin görece olarak
azalması ile beklentilerin 4-5 y.p. üzerinde gerçekleşmiştir.
Açıklanan sonuçların Şirket'in kısa dönem hisse performansı üzerinde
olumlu etkisi olabileceğini düşünmekteyiz.
3Ç16 operasyonel performansı beklentiler üzerinde gerçekleşmiştir
- Pegasus, 3Ç16'da yıllık bazda %3.9 artışla, piyasa ortalama
beklentisi olan TL1,285mn'un üzerinde, TL1,371mn satış geliri elde
etmiştir. Dış hat birim yolcu gelirlerindeki ¬ bazındaki yıllık %10.4
oranındaki azalış nedeniyle, birim yolcu gelirlerindeki azalma devam
etmiştir. Ancak, yurt içinde görece olarak daha yavaş gerçekleşmiş
olan kapasite artırımı ve bayram tatilinin olumlu etkisiyle, yurt içi
birim yolcu gelirlerinde TL bazında yıllık %1.2 artış
kaydedilebilmiştir. Pegasus'un yakıt harici AKK başı giderleri, uçak
başına daha düşük AKK üretimi ve EUR/TL ve enflasyon etkileri ile %12
oranında artış göstermiş, ancak düşük jet yakıtı fiyatlarının
etkisiyle AKK başı toplam giderler hemen hemen önceki yılın aynı
dönemi seviyesinde, ¬¢3.62 olarak gerçekleşmiştir. AKK başı elde edilen
gelirler yıllık bazda %4.9 azalmış, AKK başı gelirler ile giderler
arasındaki marj hesaplamalarımıza göre ¬¢0.2 daralmıştır. Pegasus'un
3Ç16 FAVÖKK marjı, hesaplamalarımıza göre yıllık 1.5 y.p. daralmış ve
Şirket, 3Ç16'da TL513mn tutarında FAVÖKK elde edebilmiştir. Filo
yapısındaki değişiklikler nedeniyle FAVÖK marjı yıllık 2.9 y.p.
azalarak 3Ç16'da %29.1 olarak gerçekleşmiştir. Pegasus, böylelikle
3Ç16'da piyasa ortalama beklentisi olan TL311mn'un oldukça üzerinde,
TL399mn tutarında FAVÖK elde etmiştir. Şirket'in net borcu 3Ç16
sonunda TL1,160mn'a ulaşmıştır (2Ç16 sonu: TL896mn).
Sonuçlar 3Ç16'da başarılı kapasite yönetimini yansıtmaktadır.
Açıklanan 3Ç16 sonuçlarının Pegasus hisselerinin değerlerine
ulaşmaları için katalist görevi görebileceğini düşünmekteyiz. Pegasus
hâlihazırda 2017 yılı için beklenti/tahminlerini paylaşmamıştır. Ancak
2017 yılı sonunda kapasitenin sabit kalabileceğini anlamakta ve
opersayonel karlılığın, özellikle görece olarak zayıf bir yıl olan
2016 yılına kıyasla iyileşebileceğini öngörmekteyiz. Pegasus hisseleri
hâlihazırda 5.0x 2016T FD/FAVÖK çarpanlarıyla işlem görmektedirler
yurtdışı düşük maliyetli hava yolu operatörleri benzerleri ise
ortalama 7.5x çarpan ile işlem görmektedirler. Yakın dönem için
tahminlerimizi hafif olarak yukarı yönde revize ederken, değerlememizi
güncelleyerek, Şirket hisseleri için TL14.20 hedef fiyata
ulaşmaktayız. Şirket hisseleri için "TUT" tavsiyemizi korumaktayız.
Piyasadaki daralmaya rağmen, 3Ç16’da Pegasus’un toplam yolcu
sayısında yıllık %2.6 artış gerçekleşmiştir - Pegasus’un 3Ç16 iç hat
yolcu sayısında, piyasa ortalama trafik artışı olan %0.8’in üzerinde,
yıllık bazda %4.8 artış gerçekleşmiştir. Dış hat yolcu sayısındaki
azalma devam etmiş, ancak bu azalış da %22.8 olarak gerçekleşen toplam
Türkiye dış hat yolcu sayısındaki gerilemenin oldukça altında, yıllık
%0.4 olarak gerçekleşmiştir. Pegasus, 3Ç16’da %4.7 oranında kapasite
artışı gerçekleştirmiştir.
Böylelikle 9A16’nın tamamında yolcu sayısı ve AKK artışları
sırasıyla %7.4 ve %9.6 olarak gerçekleşmiştir. 9A16 gerçekleşmeleri,
Şirket’in 2016 hedefleri olan %5-7 ve %9-11 ile uyumludur.
Pegasus’un satış gelirleri, 3Ç16’da önceki yılın aynı dönemine
göre TL bazında %3.9 oranında artarak TL1,371mn tutarında, piyasa
ortalama beklentisi olan TL1,285mn’un üzerinde gerçekleşmiştir. İç hat
birim yolcu gelirleri yıllık %1.2 artış göstermiş, dış hat birim yolcu
gelirlerindeki gerileme de görece olarak azalarak ¬ bazında yıllık
%10.4 olarak gerçekleşmiştir. Pegasus’un 3Ç16’da toplam yolcu
trafiğinde yıllık bazda %2.6 oranında artış gerçekleşirken, birim
yolcu gelirlerindeki azalma ile, tarifeli uçuş gelirleri, TL bazında
yıllık %0.5 oranında azalarak TL1,045mn olarak gerçekleşmiştir.
İç hat yolcuları, bu dönemde Pegasus’un toplam yolcularının
%60.7’sini oluşturmuştur (3Ç15: %59.5). İç hat birim yolcu gelirleri,
yüksek sezon ve özellikle bayram tatilinin etkisi ile, güvenlik
endişelerinin talep üzerindeki etkisine ve Şirket’in ana transfer
merkezi Istanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (ISGH)’nda
THY’nin ucuz maliyetli markası Anadolu Jet ile rekabetin etkilerine
rağmen, önceki yılın aynı dönemine kıyasla TL bazında %1.2 oranında
artarak 3Ç16’da TL97.9 olarak gerçekleşmiştir. İç hat yolcu sayısının
yıllık olarak %4.8 oranında artmış olması ile birlikte, Pegasus’un
yurt içi tarifeli seferlerinden elde etmiş olduğu satış gelirleri,
önceki yılın aynı dönemine göre %5.8 oranında artış göstererek TL407mn
olarak gerçekleşmiştir.
Pegasus’un 3Ç16 yurt dışı tarifeli uçuş gelirleri ise, büyük
ölçüde dış hat birim yolcu gelirlerinin ¬ bazında yıllık %10.4
gerileyerek ¬77.1 olarak gerçekleşmiş olmasına bağlı olarak, dış hat
yolcu trafiğindeki %4.1 gerileme ile birlikte, TL bazında %4.1
oranında azalarak TL638mn olarak gerçekleşmiştir.
Pegasus’un 3Ç16’da yolcu başına elde edilen yan gelirleri, zorlu
bir faaliyet dönemine rağmen, ¬ bazında yıllık %13.9 oranında artış
göstererek 3Ç16’da ¬10.6 olarak gerçekleşmiştir. Bu durum, Şirket’in
yakın zamanda uygulamaya başladığı yan gelir ürünlerindeki dinamik
fiyatlama sistemine de bağlıdır. Böylelikle, toplam yolcu sayısındaki
yıllık %2.6 oranındaki artış ve TL’nin ¬ karşısındaki %4.3 oranındaki
değer kaybı ile Pegasus’un 3Ç16 yan gelirleri, önceki yılın aynı
dönemine göre TL bazında %22.0 oranında yükseliş göstererek TL240mn
olarak gerçekleşmiştir.
Yakıt dışı AKK başı maliyetleri ¬ bazında yıllık yaklaşık %12
oranında artarak ¬¢2.60 olarak gerçekleşmiş, ancak düşük jet yakıtı
fiyatlarına bağlı olarak, AKK başı toplam maliyetler geçtiğimiz yılın
aynı dönemine benzer seviyelerde gerçekleşmiştir.
Pegasus’un 3Ç16’daki yakıt dışı AKK başı maliyetleri, önceki yılın
aynı dönemine göre ¬ bazında yıllık %12 oranında artarak 3Ç16’da ¬¢2.60
olarak gerçekleşmiştir. Bu artış, büyük ölçüde düşük AKK üretimi
(¢0.09), kur ve enflasyon etkisi (¢0.09), meydan gecikme maliyetleri
(¬¢0.04), filo yapısındaki değişiklikler (¬¢0.02) ve ISGH’daki yer
hizmetleri yatırımı ile ilgili masraflardan (¬¢0.02) kaynaklanmıştır.
Jet yakıtı fiyatlarındaki düşüşün etkisiyle, toplam AKK başı
maliyetler ise önceki yılın aynı dönemi seviyelerinde, ¬¢3.62 olarak
gerçekleşmiştir. Böylelikle, hesaplamalarımıza göre Pegasus’un 9A16
AKK başı maliyetleri yıllık %6.2 oranında azalarak ¬¢3.71 olarak
gerçekleşmiştir. Pegasus, 2016 yılının tamamı için toplam AKK başı
maliyetlerinde, düşük AKK üretiminin de etkisiyle %1-2 iyileşme
beklemektedir.
3Ç16’nın Türkiye havacılık sektöründeki en zor dönemlerinden biri
olmasına rağmen, Pegasus, önceki yıla benzer tutarda FAVÖKK elde
etmiştir. İç hat talebi 3Ç16’da görece olarak canlı kalabilmiş ve
Pegasus’un iç hat doluluk oranı önceki yılın aynı dönemine göre 0.8 yp
artış göstererek %84.6 olarak gerçekleşmiştir. Ancak dış hat yolcu
doluluk oranı yıllık 2.8 y.p. gerilemiş, ve 3Ç16’da %76.6 olarak
gerçekleşmiştir. AKK başı gelirlerde ¬ bazında %4.9 oranında düşüş
gerçekleşmiştir. AKK başı gelirler ve maliyetler arasındaki marj,
3Ç16’da hesaplamalarımıza göre ¬¢0.2 daralmıştır. Pegasus, 3Ç16’da,
diğer faaliyet gelir/giderlerini hariç tutarak yaptığımız
hesaplamalara göre, önceki yılın aynı dönemine benzer tutarda, TL513mn
FAVÖKK yaratmıştır. Şirket’in FAVÖKK marjı hesaplamalarımıza göre
yıllık 1.5 y.p. gerileyerek 3Ç16’da %37.4 olarak gerçekleşmiştir.
Böylelikle, Şirket’in 9A16 FAVÖKK marjının %18.9’a ulaşmış olduğunu
hesaplamaktayız. Şirket’in filo yapısındaki değişikliklere bağlı
olarak operasyonel kira g iderlerindeki TL bazında yıllık %26.6
oranındaki artış neticesinde (büyük ölçüde TL62.4mn tutarındaki kur
farkı giderlerinden oluşan net diğer faaliyet giderlerini hariç
tutarak hesapladığımız) FAVÖK marjı yıllık 2.9 y.p. daralarak %29.1
olarak gerçekleşmiştir. Böylelikle Pegasus, 3Ç16’da yıllık %5.7
azalışla TL399mn FAVÖK elde etmiştir.
Pegasus, 3Ç16’da beklentilerin üzerinde, TL243mn net kar elde
etmiştir. Pegasus 3Ç16’da, büyük ölçüde TL64.2mn tutarındaki ticari
faaliyetlerden kaynaklanan kur farkı giderlerine bağlı olarak,
TL61.4mn tutarında net diğer operasyonel gider kaydetmiştir (3Ç15:
TL47.6mn). Öte yandan, yine kur farkı giderleri ve özellikle 3Ç15’te
kaydedilmiş olan türev işlemler ile ilgili zararların bu dönemde daha
düşük ölçekte gerçekleşmiş olmaları nedeniyle Şirket, 3Ç16’da TL47.4mn
tutarında net finansal gelir kaydetmiştir (3Ç15 net finansal giderler:
TL40.3mn). 3Ç16’da TL75.2mn tutarındaki ertelenmiş vergi giderleri
nedeniyle, Pegasus’un efektif vergi oranı görece olarak daha yüksek
(%23.4) gerçekleşmiş ve böylelikle Şirket, 3Ç16’da yıllık %3.9 artışla
TL243mn tutarında net kar kaydetmiştir. Şirket’in net borcu 3Ç16
sonunda TL1,160mn’a yükselmiştir (2Ç16 sonu: TL896mn).
Pegasus’un 3Ç16 sonuçları başarılı kapasite yönetimine işaret
etmektedir. Sonuçların Şirket hisseleri performansını olumlu
etkilemesini beklemekteyiz. Tahminlerimizi ve değerlememizi gözden
geçirerek Şirket için yeni hedef fiyatımızı hisse başına TL14.20
olarak belirlemekte ve Şirket hisseleri üzerindeki TUT tavsiyemizi
yinelemekteyiz. Pegasus için 2016 satış gelirleri tahminimizi, birim
yolcu gelirleri tahminlerimizde hafif olarak yukarı yönde revizyonlar
ile TL3,676mn olarak güncellemekteyiz (önceki tahmin: TL3,575mn).
Şirket’in AKK başı maliyetlerinin 4Ç16’da görece olarak
yükselebileceğini düşünmekteyiz yıl sonu FAVÖKK marjı beklentimizi,
3Ç16’nın beklentilerin üzerindeki performansını kısmen yansıtarak %13
olarak revize etmekteyiz (önceki beklentimiz: %11).
Bunların yanı sıra, büyük ölçüde 3Ç16’da artış göstermiş olan
ertelenmiş vergi giderleri nedeniyle, Şirket için 2016T net zarar
tahminimizi TL166mn olarak güncellemekteyiz (önceki tahmin: TL-155mn).
Pegasus halihazırda 2017 yılı için beklenti/tahminlerini
paylaşmamıştır.
Ancak 2017 yılı sonunda toplam kapasitenin sabit kalabileceğini
anlamakta ve opersayonel karlılığın, özellikle görece olarak zayıf bir
yıl olan 2016 yılına kıyasla iyileşebileceğini düşünmekteyiz. Pegasus
hisseleri halihazırda 5.0x 2016T FD/FAVÖK çarpanlarıyla işlem
görmektedirler yurt dışı düşük maliyetli hava yolu operatörleri ise
ortalama 7.5x çarpan ile işlem görmektedirler. Yakın dönem için
tahminlerimizi hafif olarak yukarı yönde revize ederken, değerlememizi
güncelleyerek, Şirket hisseleri için TL14.20 hedef fiyata
ulaşmaktayız. Şirket hisseleri için “TUT” tavsiyemizi korumaktayız."

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4915 32,5004 % 0,08  
Euro 34,5977 34,6901 % -0,12  
Sterlin 40,0387 40,2394 % -0,46  
Frank 35,5546 35,7328 % 0,28  
Riyal 8,6287 8,6720 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,65 28,71 % 0,66  
Platin 934,17 937,32 % 0,66  
Paladyum 1.030,19 1.034,38 % 0,66  
Brent Pet. 87,24 87,24 % 0,66  
Altın Ons 2.391,52 2.392,09 % 0,66